Wat doe jij bij hoofdpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat doe jij bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 12:53

Veel water drinken, polsen onder de kraan, een bepaalde kruidendrank, of toch gewoon simpel een pijnstiller?

Uit het kader oma weet raad ;)

Tooske

Re: Wat doe jij bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:56

Ik neem altijd pijnstillers. Ik heb maar zelden hoofdpijn gelukkig dus als ik het heb neem ik iets in anders gaat het niet weg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:57

Ernstig afhankelijk van de vorm. Als ik migraine voel opkomen dan neem ik meteen twee stuks Excedrin. Een half uur later ben ik dan gered (maar wel de rest van de dag wat licht in mn hoofd). Bij spanningshoofdpijn gebruik ik (ook voor mijn kinderen) een Migrastick. Een soort rollertje met wat etherische olie waarmee je dan een keer over je voorhoofd en in je nek rolt. En verder even kalm aan!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:00

2 stuks paracetamol en een groot glas water. Maar ik heb zelden hoofdpijn dus het is niet dat ik 2x per week aan de paracetamol zit, eerder 2x per jaar.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:02

Hangt af van de vorm.
Ik heb last van warmte hoofdpijn of spanningshoofdpijn. Voor de eerste dompel ik een doek in koud water en die drapeer ik om mijn hoofd. (Met dit weer doe ik dat al preventief) en drink ik veel water met vruchten.

Voor spanningshoofdpijn heb ik de oplossing nog niet echt. Meestal helpt een stukje met de hond wandelen wel iets.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:05

Meestal paracetamol.
Maar de keren dat ik dat neem per jaar zijn op een hand te tellen.
Meestal loop ik gewoon door met hoofdpijn (wel wat rustiger natuurlijk) omdat ik het niet erg genoeg vind om er wat voor te slikken.
Vaak is het bij mij ook gerelateerd aan vochtopname. Dan een glas drinken innemen, de tweede vast klaar zetten en meestal verdwijnt het dan ook wel weer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:07

Ik had altijd erg last van spanningshoofdpijn links, vanaf mn slaap naar mn achterhoofd.
Soms hielp een hoofd massage, maar meestal moest ik een excedrin en een ibuprofen400 nemen, en dan ging het na een half uur beter.
Maar sinds ik mijn verstandskiezen heb laten verwijderen heb ik veel minder hoofdpijn! In plaats van minstens 3x in de week, naar ongeveer 3x in de maand, en dan kan ik het vaak wel af met alleen een ibuprofen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:08

Bij lichte hoofdpijn neem ik panadol of 2 paracetamollen en een ibuprofen. Lichtere medicatie werkt bij niet (meer). Bij migraine ligt het eraan. Soms tabletvorm sumatriptan en de andere keer prik ik meteen een injecteerbare vorm. En dan slapen.

In het kader van oma weet raad heb ik niet echt tips..

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:10

Ubiprofen (geen idee of ik het goed schrijf) en heel veel water. Iets eten zoals een stukje fruit helpt bij mij ook.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:13

hier ook migrainepatient. Bij gewone hoofdpijn neem ik als het te storend is een ibuprofen 600 mg of paracetamol. (500 of 1000)
Als ik migraine voel opkomen neem ik ibu 600 mg en 1000 mg paracetamol. Ofwel ibu + 2 excedrin.
daarmee kan ik de aanvallen niet blokken maar wel vlugger doen passeren, als ik kan kruip ik dan mijn bed in.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:22

Bij migraine een migrainepil en 2 bakken koffie. Bij gewone hoofdpijn, eerst koffie proberen, als dat niet lukt dan een naproxen of een paracetamollie.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:23

Veel water drinken of op tijd naar bed. Te weinig drinken en te weining slaap is bij mij vrijwel altijd de oorzaak namelijk :+ Als het écht erg is (bijv. tijdens een flinke verkoudheid) dan neem ik ibu. Hoeveelheid hangt af van de ernst.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:25

Ter voorkoming al dagelijks anderhalve liter water drinken. Áls ik dan eens hoofdpijn heb, zijn 2 paracetamols voldoende.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:27

Tijgerbalsem op mijn voorhoofd, slapen en nek smeren en een pijnstiller slikken als ik niet misselijk ben.

Omdat hoofdpijn vaak voortgebracht wordt door gespannen spieren werkt tijgerbalsem bij mij erg goed

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:36

Hier ibuprofen 400 en lichten uit onder de dekens met een kruik, vaak kan ik dan n uurtje slapen en word ik hoofdpijnloos weer wakker.

Bij gewone hoofdpijn neem ik eigenlijk nooit iets.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:44

Bij gewone hoofdpijn niks (of even een flink glas water, ik drink vaak veel te weinig en krijg daardoor hoofdpijn), of als het heel erg is 2 paracetamol en eventueel even slapen als dat kan op dat moment.

Bij migraine sumatriptan en een domperidon en in een donkere ruimte liggen slapen, anders blijf ik van me af kotsen en tegen dingen aanlopen (want krijg enorme vlekken in m'n gezichtsveld) :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:47

Veel water drinken, als het niet over gaat neem ik Daro Hoofdpijnpoeder. Dan is het met een kwartiertje weg.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:49

1 Ibuprofen en ga even rustig zitten, voor de tv zitten helpt bij mij goed. Ik denk dat ik soms wat te veel over van alles en nog wat nadenk, en als ik voor de tv zit denk ik alleen maar aan de tv haha

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:08

Een paracetemol, heel veel water en evt wat zoets of zouts (net waar ik op dat moment behoefte aan heb). Voorheen hielp een appel met een glas cola altijd, tegenwoordig heb ik (gelukkig) niet zo veel hoofdpijn meer.

Als ik migraine heb (komt gelukkig maar zelden voor), werkt alleen slapen en geen (zon)licht.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:10

Voordat ik naar pijnstillers grijp, eerst wat drinken en eventueel eten. Wat voor mij heel goed helpt is om een rondje buiten te wandelen :j Heel vaak voel ik me daarna stukken beter.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:21

Ik ben al jaren een zwaar hoofdpijnpatiënt. Veel hoofdpijn gehad in allerlei vormen. Vooral migraine en spanningshoofdpijnen. Migraine aanvallen duren gemiddeld zo'n 6 dagen, waarbij de laatste 2 dagen het redelijk te doen is, maar nog steeds zeer aanwezige pijn. Medicatie (migraine) onderdrukt het iets, maar lang niet voldoende en meer medicatie kan ik beter niet nemen. Ik had denk ik zo'n 5 dagen per maand geen hoofdpijn. En dan is 5 dagen veel.

In hele heftige gevallen neem ik een diazepam, anders naproxen. Voor lichte hoofdpijn gebruik ik ibuprofen. Paracetamol werkt niet bij mij, voor geen enkel soort pijn overigens.

Echter, nu ik mijn gehele eetpatroon heb veranderd, heb echt veel minder hoofdpijn. Nu is het omgedraaid en heb ik slechts zo'n 5 dagen per maand een beetje hoofdpijn. De migraine komt soms wel doorzetten, maar is na een dag of twee (i.c.m. met medicatie) weer weg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:24

Ligt eraan hoe zwaar het is. Bij lichte hoofdpijn doe ik niks, gaat vanzelf over. Maar als ik moet werken en ik heb er echt last van dan pak ik een paracetamol. Water drinken doe ik sowieso al veel. Gelukkig heb ik tegenwoordig zelden hoofdpijn (vroeger dagelijks bijna).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:31

Als het een echte is, dan helpt er geen moedertje lief aan. Dan helpt alleen slapen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:54

Rena100 schreef:
Ik ben al jaren een zwaar hoofdpijnpatiënt. Veel hoofdpijn gehad in allerlei vormen. Vooral migraine en spanningshoofdpijnen. Migraine aanvallen duren gemiddeld zo'n 6 dagen, waarbij de laatste 2 dagen het redelijk te doen is, maar nog steeds zeer aanwezige pijn. Medicatie (migraine) onderdrukt het iets, maar lang niet voldoende en meer medicatie kan ik beter niet nemen. Ik had denk ik zo'n 5 dagen per maand geen hoofdpijn. En dan is 5 dagen veel.

In hele heftige gevallen neem ik een diazepam, anders naproxen. Voor lichte hoofdpijn gebruik ik ibuprofen. Paracetamol werkt niet bij mij, voor geen enkel soort pijn overigens.

Echter, nu ik mijn gehele eetpatroon heb veranderd, heb echt veel minder hoofdpijn. Nu is het omgedraaid en heb ik slechts zo'n 5 dagen per maand een beetje hoofdpijn. De migraine komt soms wel doorzetten, maar is na een dag of twee (i.c.m. met medicatie) weer weg.

Mag ik vragen hoe je je eetpatroon hebt veranderd? Ik heb hier ook aan zitten denken maar tot nu toe geen actie ondernomen..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:57

Hoofdpijn is meestal een teken dat de laatste kop koffie te lang geleden is, en dan is de remedie uiteraard koffie drinken.