Eigenlijk open ik nooit een topic over dit soort dingen maar ben nu toch wel een beetje op zoek naar mensen die dit herkennen. Deze klachten heb ik overigens al jaren, maar de ene periode erger als de andere periode. Ik kan nog geen patroon ontdekken in deze perioden.
Even kort mijn symptomen eerst:
- op willekeurige momenten van de dag "wegtrekkers", alsof ik flauw ga vallen, ik moet me even goed vasthouden en wachten tot dat moment weer weggaat.
- als ik 's morgens niet direct ontbijt zodra ik opsta, sta ik te trillen op mijn benen, duizelig, wankel, honger.
- opvliegers, ik kan het ineens enorm warm krijgen, zweten, echt een opvlieger gevoel.
- veel dorst en vaak plassen.
- 's nachts soms badend in het zweet wakker worden.
- soms ineens een dag waarbij ik de hele dag een hongergevoel heb, dit gaat ook niet weg zodra ik wat eet maar blijft zo een dag of 2 hangen.
- altijd wat rillerig en draaierig, je moet mij niet vragen om mijn hoofd even van links naar rechts heen en weer te schudden, gegarandeerd dat ik dan omval. Verlies ook vaak mijn evenwicht, al helemaal op de duizel momenten.
- ik sport veel, maar voel me de laatste tijd slapper, weinig energie en weinig kracht, snel in verzuring.
- zodra ik honger krijg moet ik direct eten anders wordt ik moe, draaierig, slap, misselijk.
- extreem vermoeid, ik kan 's morgens zo mijn bed weer in als het zou kunnen.
Wat heb ik al gedaan:
- 2 jaar geleden bloedonderzoek laten doen inclusief bloedsuiker laten meten, hier kwam niks uit. Werd weggestuurd met: stress. Had ik stress? Ja, maar dat heb ik altijd, ik ben nou eenmaal altijd een beetje aan het malen

- daarna zelf eens een maand geprobeerd zonder toegevoegde suikers, in deze tijd zeker verschil gemerkt, minder van die duizelmomenten en wegtrekkers.
- ik eet bewust, eet weinig brood, drink nooit sap of fris, probeer echt te eten met zoveel mogelijk langzame koolhydraten om de bloedsuikerspiegel rustig te houden. Eet ik 100% alleen maar langzame koolhydraten? nee dat niet meer de laatste tijd..
In mijn familie zit erfelijke diabetes. Gezien de symptomen leek mij bloedsuikerspiegel schommelingen het meest logisch. Een te lage bloedsuikerspiegel. Alle symptomen komen overeen en ik voelde me beter in de suikervrije periode.
Nu voel ik me afgelopen weken constant duizelig, slap en moe, terwijl ik weer wat bewuster eet en beweeg, en de stress van mijn werk juist erg afgenomen is. Ik heb dus weer even een suikerprikje gehaald bij de huisarts, in nuchtere toestand. Ik zat trillend en bevend te zweten, ik had immers nog niet ontbeten, en mijn bloedsuikerspiegel was perfect (6). Bloeddruk was ook prima. Dit verbaasd me eerlijk gezegd nogal.
Arts maakt zich wel wat zorgen dus er gaat nu een uitgebreider bloedonderzoek plaatsvinden en ik moet komende weken de tijden bijhouden dat ik me zo voel (momenteel makkelijk bij te houden want ik voel me de hele dag zo). Dat is dus even afwachten... maar ergens heb ik het gevoel dat er gewoon weer niks uit gaat komen.
De arts wil misschien ook overwegen om gedurende de dag mijn bloedsuiker in de gaten te gaan houden om te zien wat dit doet, dit lijkt mij een verstandig idee maar zal nu nog niet gebeuren.
Momenteel ben ik wel weer gestopt met toegevoegde suikers, om eens te zien wat dat nu gaat veranderen, maar op de wegtrekmomenten kan ik even niet anders dan er een zootje suikers ingooien om niet helemaal weg te zakken.

Is er iemand die deze klachten herkend, en dan los van suikerziekte? Ik heb zelf even geen flauw idee waar het mee samen kan hangen en de arts ook even niet momenteel