In je eentje beginen hardlopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

In je eentje beginen hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:06

Hallo bokkers

Ik zit ergens mee. Ik wil graag beginen met hardlopen. Maar..::
Heb niemand in mijn omgeving. Die mee wil/
Wie gaan er nog meer in hun eentje hardlopen. En hoevaak in de week.
Heb altijd het gevoel dat ze dingen gaan denken als ze naar mij kijken( heel veel gepest vroeger)
Iemand tips om toch" tegaan"

Winged

Re: In je eentje beginen hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:09

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:09

Verstand op nul zetten, muziekje in je oren en je niks van anderen aantrekken. Wat ze willen denken moeten ze zelf weten, jij bent gewoon lekker sportief bezig.
Trek een leuke hardloopoutfit aan waar je je prettig in voelt. Dat scheelt ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:11

Nou,in mijn omgeving loopt iedereen alleen.
Is niet raar hoor,gewoon lekker gaan lopen :j
Ik loop niet meer,maar deed het altijd alleen,fijner ook vond ik

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:13

Heb altijd het idee dat ze me na gaan roepen. Ben redelijk dik (vind ik). En heb mijn zwangersschap buik nog(lijkt alsof ik nog zwanger ben)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:14

Ik ben ook pas weer begonnen. Vond het de eerste keer ook raar maar als je eenmaal bezig bent vind ik het prima. Zelfs nog fijner dan met twee eigenlijk. Je kunt lekker je eigen plan trekken je eigen tempo als je een een mindere dag hebt. Gewoon eens doen en kijken wat je er van vind :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:16

Alleen is juist vaak lekker. Niks van de mensen om je heen aan trekken, gewoon lekker hard muziek in met goed ritme en gaan. Als je met andere gaat moet je constant rekening houden met tempo en praten als je buiten adem bent is ook niet het meest ideaal :')

edit, als ik mensen zie hardlopen die wat gezet zijn heb ik juist vaak respect voor, niet iedereen heeft het nou eenmaal altijd mee zitten met zijn/haar lijf en juist als je dan er wat aan durft te doen is knap! Schaam je dus niet, het gaat om jou niet om hun ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:20

Hoe je het ook wendt of keert: jij bent sowieso altijd beter bezig dan de mensen die binnen "lui" op de bank zitten :D dus laat hun maar oordelen..

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:22

Ik snap wat je bedoel! Ik heb zelf een hardloop outfit aan met een los lang t shirt er over. En hardlopen met evy gedownload. Ideaal! Zelf neem ik m'n hondje of paard mee O:) dus dan heb ik een maatje en voel me niet zo bekeken (zeker met m'n paard ze kijken dan alleen daarnaar :') )

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:22

Dankje wel. Voor de tips.

Nu denk ik. Ja morgen ga ik beginnen. Maar mijn man is er dan niet. (Moet het wel savond doen ivm zoonlief)
Maar vaak als ik zeg. Morge. Ga ik beginnnen gebeurd het toch niet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:22

IsaCalixa schreef:
Hoe je het ook wendt of keert: jij bent sowieso altijd beter bezig dan de mensen die binnen "lui" op de bank zitten :D dus laat hun maar oordelen..

Das waar

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:24

Ik vind alleen lopen ook het fijnst, al heb ik ondertussen ook gemerkt dat een groepje ook zijn voordelen heeft.

Afijn, qua motivatie denk/dacht (ik ga volgende week weer beginnen denk ik) ik altijd maar dat de mensen die ik tegen kom niet aan het hardlopen zijn, en ik wel, dus dat ik t dan altijd nog beter deed. Die gedachte leidt mij af van de scheve blikken waarom ik zo ontiegelijk traag hardloop xD
Nog een helpende gedachte is dat die mensen niet weten hoe lang je al onderweg bent. Misschien heb je 300 meter gedaan en zweet je je kapot, maar zie je eruit alsof je al 5km hebt gelopen. je hebt best kans dat mensen je eigenlijk wel bewonderend of jaloers aankijken (atm ben ik jaloers op elke hardloper die ik tegen kom, zij gaan wel en ik niet)

Ik ging ook in het begin vaker ergens hardlopen waar ik niet teveel mensen tegen kwam, bijvoorbeeld in een stukje bos.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:27

mirriezz schreef:
Ik vind alleen lopen ook het fijnst, al heb ik ondertussen ook gemerkt dat een groepje ook zijn voordelen heeft.

Afijn, qua motivatie denk/dacht (ik ga volgende week weer beginnen denk ik) ik altijd maar dat de mensen die ik tegen kom niet aan het hardlopen zijn, en ik wel, dus dat ik t dan altijd nog beter deed. Die gedachte leidt mij af van de scheve blikken waarom ik zo ontiegelijk traag hardloop xD
Nog een helpende gedachte is dat die mensen niet weten hoe lang je al onderweg bent. Misschien heb je 300 meter gedaan en zweet je je kapot, maar zie je eruit alsof je al 5km hebt gelopen. je hebt best kans dat mensen je eigenlijk wel bewonderend of jaloers aankijken (atm ben ik jaloers op elke hardloper die ik tegen kom, zij gaan wel en ik niet)

Ik ging ook in het begin vaker ergens hardlopen waar ik niet teveel mensen tegen kwam, bijvoorbeeld in een stukje bos.
. Bos genoeg. En idd heb ik ok. Waarom zij wel en ik niet

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:44

ik loop altijd met de hond samen! :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:51

Gewoon gaan!
Ik vind het soms heel gezellig om samen te lopen, maar ik loop meestal alleen omdat ik dan veel beter mijn eigen tempo kan bepalen en vind dat juist heel lekker. Kan ik mooi even tussendoor gaan wanneer het mij uitkomt.

Ken je de Start 2 Run app van Evy? Daarmee kun je met een opbouwend trainingsschema naar een doel toewerken. Tussendoor laat ze je dan horen hoe ver je al bent (en nog moet), hoe hard je loopt en wat andere weetjes over hardlopen en sporten. Doordat je wat hebt om naar de luisteren voel je je dan misschien ook wat minder alleen :)

Als je twijfelt: gewoon gaan! Voor je het weet ben je weer terug en heb je toch lekker gelopen.
En ook: hoe vaker je gaat, hoe vaker je zin hebt om te gaan. Zo werkt het tenminste voor mij :D

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 23:45

Ik hoop dat ik kilo kwijt raak( minstens 18 :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:51

Gewoon doen. En hou op met je zoveel van een ander aan te trekken,
Je doet het voor jezelf toch, ik liep 3x per week.

Maar ik was nog aan betopbouwen, toen er een paard op mijn voet ging staan.
Toen kon ik niet meer hardlopen.
Heb nu een hometrainer thuis staan,maar zit daar nooit op haha. :P

Dat kan ook he, fietsen, gewoon lekker een stuk gaan fietsen
Of een hometrainer,
Waar woon je eigenlijk?
Misschien kun je via bokt iemand vinden die met je mee wil?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 07:57

Woon zelf in twente.;)

Voor een hometrainer bijna geen plek in huis haha ( beetje vol)

Denk dat ik
Vrijdag wat ga "proberen". Dan is mijn zoontje naar de crese

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:11

Er is niet elke dag een half uurtje dat je even tijd voor jezelf hebt?
Je kunt ook gaan wandelen eerst he, dan verbrand je ook al caloriën, en is er niemand in de buurt kun je een stukje gaan rennen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 08:13

Wandelen kan wel. Zoonlief kan ik de buggy
Kan alleen savond. Of evt weekends.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:18

Hardlopen kan ook met een buggy hoor. Ik zie geregeld mensen hardlopen met buggy's of kinderwagens. Gewoon doen en proberen alle angsten loslaten. En tegelijk ook de smoesjes laten gaan. Even uit de 'ja maar' modus ;)
Het is gewoon stoer als je het doet en ik denk dat heel veel mensen dat denken als ze hardlopers voorbij zien lopen in welke soorten en maten dan ook.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:20

Ik loop in mijn eentje! Alleen neem ik soms wel de hond mee O:)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:24

Ik wilde ook graag alleen beginnen met hardlopen en was inderdaad heel angstig voor vervelende reacties, mede omdat ik zelf nog maar 14 ben. Op een gegeven moment was ik klaar met dat gezeur en heb ik iets aan gedaan waar ik me goed in voelde en ben ik lekker een stukje gaan rennen, heerlijk! Ik moet zeggen dat er wel eens af en toe iemand naar me kijkt (meestal met een vragende blik) maar ik denk dat dat aan mijn leeftijd ligt. Lekker muziek in en gaan! Veel plezier!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:43

Ik ga ook alleen, of nja samen met mijn hondje. Gewoon gaan en je niks van anderen aantrekken. Je kan zelfs de kleine meenemen als het keer moet door achter de kinderwagen te rennen. Ik wissel het ook wel eens af met een lange wandeling van bv anderhalf uur, hardlopen lukt me echt niet zo lang. Ik doe rustig opbouwen ben begonnen met 1 minuut joggen en 1 minuut wandelen (en herhalen) en dit steeds gaan uitbreiden.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:10

waar in twente woon je? hier ook een tukker die een harldoopmaatje zoekt.