Obstacle runs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Obstacle runs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:03

Wie van jullie doet wel eens mee aan obstacle runs? Ik heb me min of meer laten overhalen om mee te doen met de strong viking.
Ik zou heel graag tips krijgen wat betreft kleding en dergelijke. Wat is handig om aan te trekken en wat juist niet? Wat is nog meer goed om allemaal bij je te hebben?
Andere tips en ervaringen zijn ook welkom!!

anne_bento

Re: Obstacle runs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:50

Ik doe vaak mee, en sowieso alle Strong Vikings. Nu weinig tijd dus ik kom nog even op je bericht terug!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 06:36

Graag!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:10

Er loopt ook ergens al een topic over.

In ieder geval kun je veel info halen op obstakels.com.

Hoeveel kilometer ga je doen? Ik loop zelf de SV 19 over 2 weken (en week ervoor Cavemanchallenge 13 km) Het geeft nog wat handiger tips als ik weet hoeveel km je doet :) Bij SV sta ik zaterdag ergens vrijwilliger te wezen en zondag start ik om 12 uur.

In ieder geval: geen joggingbroek oid aan, dat zuigt zichzelf vol en wordt loodzwaar. Het beste is een tight. Daarboven een hempje of t-shirt. Schoenen: gezien het de eerste keer is (het is verslavend) heb je vast geen speciale trailschoenen, kies dus een stel sportschoenen die al wat ouder zijn en vies mogen worden. Geen simpele gympies! Een beetje grip is ook fijn.

In je tas - er is garderobe - neem je sowieso mee: schoenen, sokken, ondergoed, broek, trui, tshirt, handdoek en een plastic tas. Eventueel ook zeep. Wat fruit/brood en een flesje water voor de start en voor na de start.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:45

Ik ga 7 km doen. Ik loop al 3 keer per week hard en heb al met een behoorlijk aantal runs meegedaan, maar geen obstacle runs.
Is het ook handig om handschoenen aan te doen?

Mijn hardloopschoenen zijn nu een half jaar oud. Ik twijfel of ik die aan moet, ik heb wel oude asics maar die doen na 5 km wandelen al zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:51

Ik heb na de spartacusrun gewoon mn hardloopschoenen onder de douche gezet. Net zolang de sproeier erop tot er geen bruin water meer uit kwam. En toen ergens rustig laten drogen (niet nabij de verwarming dus). Zagen er daarna nog net zo nieuw uit als voor die loop!

Zou zeker geen schoenen aandoen die ouder zijn en waar je last van krijgt. Het is wel zo fijn als je lekker kan lopen tussen al die hindernissen door :+

Verder idd kleding die niet veel absorberen. Handschoenen had ik zelf niet aan, maar kan mij wel voorstellen dat het prettiger is bij sommige hindernissen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:24

Goeie tips worden gegeven! Ik doe 3 juli mee aan de Kardingerun, samen met m'n bootcamp-groepje. Loop veel hard maar een obstaclerun is helemaal nieuw voor mij :).

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:18

Ik doe 11 juni ook mee aan de Strong Viking. Wordt voor mij de 3e keer. Vorig jaar ook de water editie gedaan, dat is toch wel de leukste vind ik. Ik ga dit jaar voor de Torque :) In maart de 7km gedaan, nu de 13km en in oktober de 19km.
Zoals gezegd, een loopbroek is het beste alsook een hardloopshirt, het liefst aansluitend spul en vooral geen katoen, dat slurpt namelijk al het water op en wordt loodzwaar. Zorg ook dat je je schoenen goed strak strikt en sla de lus onder het rijg gedeelte van je veters, dan blijven die ook niet ergens achter haken. Nog een tip: zorg dat je handen zolang mogelijk schoon blijven. Met modder handen touw klimmen en monkeybars moeten doen is niet fijn, spreek uit ervaring ;)

Welke dag en hoelaat starten jullie?
ik zaterdag om 12.20 in de Muddor
Laatst bijgewerkt door Noisy op 03-06-16 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:20

Ik sta zaterdag als vrijwilliger bij de startnummers. Mochten jullie mij dus zien dan even zwaaien :D
(Donker haar, bruine ogen, 1,68 hoog, voor de rest staan er wel foto's op mijn insta :+ )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 19:24

Ik start geloof ik ook 12.20.

Goede tip van je veters, bedankt!
Hardloopkleding heb ik zat gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:49

Ik had met spartacusrun trouwens een korte hardloopbroek aan (fluoroze van de h&m met heel ons groepje) en mn sportbh. Verder geen shirt ofzo. Was rond de 20 graden toen en ik raak met hardlopen oververhit. Zweet met alle sporten behalve hardlopen :')

En eigenlijk is dat wel fijn ipv een vies, nat, modderig, stinkend shirt dat tegen je aan plakt :o Dus mocht het die dag erg warm worden..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 20:05

Hmm ja maar dan voel ik me wat te bloot. Schaaf je je dan niet heel makkelijk? Ik dacht aan een driekwart hardloopbroek en een hemdje.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:38

Beetje late reactie nog terug, sorry!
Ik zou nooit een korte of driekwart broek aan doen, hoe warm het ook is, altijd een lange strakke broek aan. Je koelt door het water toch wel af, er zijn genoeg zwempunten op het parcours. Je moet soms ook tijgeren over steentjes, met je benen over het touw over het water, enz enz. Ik heb genoeg mensen gezien met korte of driekwart broeken die helemaal openlagen tot brandwonden aan toe. Geen pretje! Zou het zelf dus echt afraden.
Verder draag ik altijd een strak hemdje. Je moet niets iets aandoen wat losjes zit, dat gaat nat om je lichaam heen plakken en lubberen. Een strak hemdje wat goed zit. Als het een sportshirtje is, dus geen katoen, droogt het ook zo weer in de zon, ik heb in ieder geval echt nog nooit last gehad van een nat shirt dat tegen me aan plakt, zo weer droog.

Tip van de veters is al gegeven zag ik. Je kunt ze het beste zo rijgen, en geen dubbele knoop maken. Aan het eind is alles nat en vies, en dan is een dubbele knoop nog wel eens lastig los te krijgen!

Neem een vuilniszak mee voor je natte kleren aan het eind, en lekker droge kleren en schoenen voor na afloop van de run. Vooraf ruim van te voren goed eten (ik houd meestal zo'n 2 uur voor de run aan, voor een stevig ontbijt), en goed water drinken. Vlak voor de run niet teveel meer nemen, ik hou het meestal bij een banaan.

Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel, heb inmiddels aardig wat ervaring :D
En alvast veel plezier zaterdag! Zag dat de temperaturen wel goed worden dus dat treffen we maar weer! Hoop dat het niet al te benauwd wordt, heb daar zelf altijd erg veel last van :(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:05

Inderdaad geen korte broek. Ik draag altijd een 3 kwart broek met compressiesokken. Nu hoef je niet persé voor compressie te kiezen maar lange kousen zijn wel ideaal. Ze moeten wel goed straks zitten zodat ze niet afzakken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 12:06

Bedankt voor de tips anne_bento! Daar heb ik wat aan. Lange broek dus even uit de kast trekken dus.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:33

https://www.instagram.com/p/BGR6nr9zciW/ zo liep ik er zondag bij. Maar nu loop ik ook alweer 2 jaar obstakelruns en 1 jaar survival. De blauwe plekken en schrammen heb ik sowieso wel al. (Hoewel ik tot nu toe helemaal niks heb gevonden, zelfs swing-overs over touwen gemaakt en nog niks. Techniek gaat duidelijk vooruit)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 12:47

Daar zie ik toch allemaal korte broeken..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:52

Er zijn altijd bikkels die het gewoon doen haha! Hangt natuurlijk ook wel wat van je techniek af, mijn Monkey hang is bijvoorbeeld kwa techniek nog niet zo best, dus deels sleep ik mezelf over het touw heen, met als gevolg als ik een korte broek aan had gehad, had ik de brandwonden op mijn benen gehad. Blauwe plekken en schrammen loop je sowieso wel op hoor :) maar ik zou jezelf toch wel wat meer beschermen, vooral zo'n 1e keer.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:24

Ook ik heb mee gedaan aan die van Emmen afgelopen weekend, ik had ook een lange broek aan met daaronder nog goede compressie sokken, ik heb het totaal niet te warm gehad! Had daarnaast een strak shirt aan en sportschoenen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:27

Ik heb afgelopen weekend met die van Meppel meegedaan. Binnenkort staan er nog 2 op het programma. Ik heb wel een lange broek aan, hoe warm het ook is. Heb de vorige keer een flinke brandwond op mijn bovenbeen gehad omdat ik langs een touw schuurde. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 17:34

Ik heb net de hindernissen bekeken.. ik denk dat ik het echt zwaar ga krijgen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:59

Zwaar, maar ook heel leuk!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:49

Ik heb ook afgelopen weekend de Urban Challenge in Meppel gelopen. Was ook voor mij mijn eerste obstakelrun, en ik vond het erg leuk! Ik droeg trouwens een driekwart tight en een los hemdje, dat was prima. Handschoenen zou ik niet aanraden, volgens mij gaat dat erg schuren als ze eenmaal nat zijn (want dat zullen ze ongetwijfeld worden).
Ik ben stiekem al aan het kijken voor een volgende run, maar iets als Mudmasters lijkt me nog een beetje pittig. Eerst maar eens een beetje sterker worden in mijn armen, dat komt met al dat klimmen wel van pas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:26

Voor de noorderlingen: begin juli is de kardingerun in groningen. In oktober caveman challenge in Exloo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:40

Ik ben nu ongeveer 10 weken bezig met het trainen van mijn armen, want ik heb daar echt totaaaaal geen kracht in. Dat krijg je met alleen paardrijden en hardlopen..