Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Storm schreef:En je vraag is?
Maar trouwens wel herkenbaar. Ik heb het ook. Krijg geen rust in mijn hoofd voordat bepaalde dingen 'goed' gedaan zijn. Zelfs zweepje verwisselen heb ik ook. Zelf heb ik me er maar bij neergelegd en doe gewoon mijn dingetjes, mijn man kan er meestal wel om lachen en laat me mijn gang maar gaan.
MarliesV schreef:Zweepje wisselen is gewoon een aangeleerde gewoonte. Net als je gordel om doen in de auto enz.
Dat is zo vaak herhaald dat het normaal is en vreemd als het niet meer gebeurd.
Dat heeft niets met autisme te maken.
Ieder mens heeft in zekere mate behoefte aan rust, ritme en regelmaat. Dat is een natuurlijk iets.
Dat je zaken af moet maken voordat je hoofd leeg is geld daar ook voor.
KittyDylan schreef:Ik heb er ook last van, maar ik ben dan ook gediagnosticeerd met Autisme
Bv met eten. Niets mag elkaar aanraken, en ik eet altijd eerst het vlees, dan de aardappelen en dan de groente.
luuntje schreef:Ik denk dat iedereen in meer of mindere mate 'autistische' trekjes heeft.
Ik wil mijn boeken geranschikt op auteur en dan deel 1/ het eerste boek links en dan het laatste deel/nieuwste boek rechts. Boeken op kleur zetten snap ik niet. Dan mis ik mijn auteur.
Valentijn5 schreef:Ik weet niet wanneer je dan wel autitistisch bent. Als je andere interesses hebt of dat je moeilijk andermans gevoel en gedrag begrijpt ben je dan autistisch.
Bizzybijtje schreef:Valentijn5 schreef:Ik weet niet wanneer je dan wel autitistisch bent. Als je andere interesses hebt of dat je moeilijk andermans gevoel en gedrag begrijpt ben je dan autistisch.
Nee. Als je autisme hebt heb je moeite met het verwerken van prikkels (vanuit jezelf en van buitenaf). Dat gaat een stuk verder dan slechts sociaal onhandig zijn of andere interesses hebben