gordelroos of toch iets anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

gordelroos of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:26

hallo allemaal

sinds gisteren heb ik in mn nek een hele pijnlijke plek, en omdat bokt toch graag meedenkt ben ik benieuwd wat jullie denken dat het is.
Het is rood en ERG pijnlijk..
gisteren begon het een beetje jeukend en wat rood dus dacht in eerste instantie aan insectenbeet. maar in de loop van de dag was het gevoel branderig prikkend en erg pijnlijk.
vanmorgen is het steeds roder geworden en zitten er ook witte puntjes in..ik zie ( nog ) niet echt blaasjes.
voor zover ik weet heb ik geen giftige stoffen of planten aangeraakt

ik ga naar de dokter maar ik ben alvast benieuwd wat julie denken dat het is? kom maar op

Afbeelding

Love2sk8

Re: gordelroos of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:29

Het lijken wel gerstekorrels, maar zo veel verstand heb ik er ook niet van...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:38

Het ziet er wel erg uit als gordelroos. Zeker ook gezien het zo pijnlijk is!
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:41

Ik vind het er juist niet zo uitzien als gordelroos. De plekken die ik toen heb gezien lagen veel meer op de huid.

Maar hoe dan ook niet fijn... Bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:06

Ik vind het er ook niet uitzien als gordelroos, ik denk zonneallergie.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:07

Gordelroos heeft ook echt een duidelijke ring zitten, denk dat het iets anders is.
Ik zou even de huisarts raadplegen dan krijg je vast een fijn zalfje mee!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:15

Heb je ooit al eens een allergische reactie op een insectenbeet gehad? Door de rode vlek en die witte bultjes doet het wel een beetje aan alsof het van een insect of plant komt :=

Lijkt mij geen zonneallergie iig, dat begint meestal met bultjes en niet met roodheid. En hoort eigenlijk ook helemaal geen zeer te doen. maar dat is mijn ervaring, geen idee hoe andere mensen er last van hebben

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:22

Gordelroos komt maar aan 1 helft van je lichaam voor (verticaal doormidden zegmaar) en vormt zich meer als een band met ontiegelijk veel blaasjes. Lijkt mij dus ook een zonnealergie oid

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:25

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:36

In contact gekomen met haartjes van de processie rups toevallig?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:43

zo terug van bezoekje huisarts...het is inderdaad wel gordelroos.... a-typisch wel maar dat past el bij mij ik heb nooit iets normaals.
het zit ook alleen aan de rechterkant van mn nek foto vertekent wellicht iets. witte puntjes zijn kleine blaasjes met pus sorry als dat ranzig klinkt....
in ieder geval...moet vanzelf overgaan..kreeg alleen pijnstillers me maar das zo'n rotzooi dat ik niet weet of ik die ga pakken..probeer het eerst wel met diclofnac schijnt ook te helpen. volgende week terug op controle, dit is pas het begin dus de kans is groot dat het zich nog iets uit gaat breiden..helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:07

Smeren met koortslipcreme!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:10

Weet niet welke pijnstillers je hebt gehad? Diclofenac is nl ook niet je van het...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:21

Smeren met een zalf die virussen remt..!
Ik heb toen ik gordelroos had (in mijn gezicht) wel zalf mee gekregen, waarmee ik de plekken in moest smeren.
Ook een oogzalf gehad om te voorkomen dat mijn oog aangetast zou worden.
Hiermee bleef bij mij de schade beperkt..

Maar mijn vader heeft het ook gehad (bij zijn middel), en die kreeg uiteindelijk zelfs morfine als pijnstiller.
Hij heeft een hoge pijngrens hoor, maar die gordelroos had zijn zenuwen echt aangetast.. hij heeft er ook maanden last van gehad.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:48

Amitryptiline...is eigenlijkan anti-depressiva. Krijg je vaak bijwerkingen van en mag je niet mee autorijden...
Dickens ook niet ideaal maar daar heb ik nooit last van gehad. Tot nu toe is het nog te hebben

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:58

Als wat casarelli zegt klopt, is amytreptiline nou juist geen troep. Diclofenac is vooral een spier ontspanner (en beetje ontstekingsremmer), en gaat je dus weinig geven (je hebt geen spierpijn )

Amytreptiline is een medicijn dat in lage dosering werkt tegen zenuwpijn, casarelli geeft aan dat dat vooral het probleem is, dit zou je pijn dus minder moeten maken. In hogere dosering werkt het inderdaad ook als antidepressivum, maar waarschijnlijk heb je de lage dosering gekregen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:35

ja..idd 10 mg 1x dgs

het klopt idd als antidepressivum legt het ook je zenuwstelsel plattter vandaar dat je er rustiger van wordt.
bij mij zit het denk ik tussen oren..ben nog herstellende van een flinke burn-out en antidepressivum klinkt dan weer beetje heftig

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:46

En waarschijnlijk door de burn-out een verminderde weerstand waardoor de gordelroos de kop op steekt.
Ik zou wél de pillen slikken.. want zenuwpijn is iets wat ik echt zou willen voorkomen.
Maar goed.. dat is mijn mening.. :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:53

mirriezz schreef:
Als wat casarelli zegt klopt, is amytreptiline nou juist geen troep. Diclofenac is vooral een spier ontspanner (en beetje ontstekingsremmer), en gaat je dus weinig geven (je hebt geen spierpijn )

Nee hoor.
Is een flinke pijn- en ontstekingsremmer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:22

Marisje76 schreef:
zo terug van bezoekje huisarts...het is inderdaad wel gordelroos.... a-typisch wel maar dat past el bij mij ik heb nooit iets normaals.

Och, a typisch: die "gordel" loopt parallel aan hoe je zenuwen vanuit je wervelkolom naar buiten treden, meestal aan een kant. Die gordel hoeft niet bij je middel te zitten.
Meestal krijgen mensen dit, als ze moe zijn, onder stress staan, dat soort zaken. Het is een 'overblijfsel' van waterpokken.
Dus help het "vanzelf overgaan" door rust te nemen, goed te slapen, gezond te eten en je lichaam te helpen het virus weer 'terug in het hok' te krijgen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:43

Ik zou ze inderdaad ook wel slikken, zenuwpijn is heel naar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:46

...als je dat liever wilt: amyltriptine is ook als zalf verkrijgbaar. (Niet iedere apotheker kan het maken, maar het is een optie.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:35

Je hebt het pas sinds gisteren. Bereid je er op voor dat dit in eerste instantie erger wordt. Ik snap niet dat je geen aceclovir gekregen hebt eigenlijk. :) Gordeloos begon bij mij ook alsof het een soort allergie was maar al snel kon je echt perfect de "zenuwbaan" volgen en ondanks de medicatie werd het in eerste instantie alleen erger (mijn immuunsysteem is wel onderdrukt). Ik heb helaas ook lelijke littekens over gehouden aan de blaren (ja, het lijken echt blaren als het op zijn "ergst" is en die lijken zich ook al te vormen in je nek trouwens..). :x
Die pijnstiller gaat vanzelf aantrekkelijk worden als het eenmaal helemaal doorbreekt. Ik had het rond mijn middel en ik heb een belachelijk hoge pijngrens maar ik heb nachten niet kunnen slapen van de pijn (ondanks pijnst!illers) en letterlijk liggen janken van de pijn... Ik heb overigens ook nog steeds pijn er van. :x Waar de plekken gezeten hebben is mijn huid veel gevoeliger op prikkels en regelmatig nog steken er van als ik moe ben. :x (nu heb ik sowieso al zenuwpijnen aan die kant dus kan wel zijn dat het daardoor is 'blijven hangen' bij mij. Is over het algemeen nl. zeldzaam dat je na zes maanden nog steeds pijn hebt.)

Diclofenac snap ik niet helemaal, dat doet nl. bitter weinig tegen zenuwpijn in mijn ervaring. (wat gordelroos geeft).
Waar het bij jou zit zou het je nog een flinke hoofdpijn kunnen gaan opleveren ook vrees ik.

Let wel op; zo lang de vochtblaasjes er zitten is het besmettelijk. Mensen met lage weerstand kunnen er (als ze die nog niet gehad hebben) waterpokken van krijgen óf het kan bij hen ook zona veroorzaken als ze pech hebben. Dus wel goed opletten zolang je vochtblaasjes hebt. Eenmaal ingedroogd is het niet meer besmettelijk.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:13

Ik werk in de kinderopvang dus vandaag maar even omgeruild voor bso daar kan het niet veel kwaad. Gelukkig blijft pijn hetzelfde en lijkt het zoch nog niet uit te breiden maar dat moet ik natuurlijk niet hardop zeggen :x heb idd wel wat hoofdpijn en soort van spierpijn in mn nek en schouder. Als het zo blijft en snel beterwordt hoor je mij niet klagen hadden nog veel erger kunnen zijn

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:51

Niet te veel aan zitten trouwens, krijg je nare littekens van. Ik had het twee jaar geledem op mijn borst en schouderblad, echt een streep over dat deel. Niet leuk wat de littekens zijn nogsteeds erg zichtbaar.