Pijn bij het plassen. Hoe pijn verlichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Pijn bij het plassen. Hoe pijn verlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:51

Wel een klein beetje genand topic maar vooruit.

[hopelijk staat hij ook goed]

Vannochtend werd ik wakker met een permanend plas gevoel en vaak kort plassen. Ik heb eerder blaas ontsteking gehad dus herkende dit gelijk. Gelijk potje bij de huisarts ingeleverd en een antibiotica kuur gekregen. :D

Nu heb ik alleen tijdens het plassen, vooral als ik bijna klaar ben, een soort pijnlijke steek.

Nu loop ik hier hopelijk maar twee dagen met de pijn mee rond, maar hoe loop ik hier nu een beetje comfortabel mee rond?
Iemand die voor mij tips heeft om dit comfortabeler te maken? Of moet ik gewoon doorbikkelen, want twee dagen is ook weer niet zo veel.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:55

Wat bij mij altijd werkt is véél water drinken, zodat je niet steeds kleine beetjes hoeft te plassen (dat doet juist zo zeer!) Cranberrysap schijnt ook goed voor de blaas te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Sterkte, blaasontsteking is erg vervelend. :(:)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:56

Volgensmij hebben we nog een flesje cranberry limonade, zal deze morgen mee nemen en hopem dat het werkt! :j

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:49

He bah wat vervelend!

Ik heb vroeger vaak blaasontsteking gehad.. ik kwam er achter waar het door kwam, namelijk: seks hebben en niet direct daarna naar het toilet gaan. Sinds ik dat wel doe heb ik het nooit meer gehad.

Voor nu; veel water drinken! Hoe eerder de bacterien uit je blaas zijn hoe beter. En dan heb je in ieder geval iets te plassen ;)

annepaardoes

Re: Pijn bij het plassen. Hoe pijn verlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:07

Hoe minder je drinkt, hoe erger de pijn wordt. Echt veel drinken. Klinkt tegenstrijdig maar je zult merken dat de pijn bij het plassen dan al een stuk minder wordt. Verder moet de antibiotica zijn werk doen. Last het zoetgoed staan. De bacteriën die een blaasontsteking veroorzaken vinden suiker heerlijk en ja dit komt ook in je urine terecht. Slik extra vitamine C.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:10

Cranberrylimonade heb je niet veel aan.
Je zal echt cranberrysap moeten drinken.

Maar gewoon thee is voor nu ook prima. Bij veel pijn een paracetamolletje.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:36

Beetje offtopic, maar is het normaal om bij een blaastontsteking gelijk naar de dokter te gaan? Ik drink gewoon altijd een hoop en dan is het ook binnen een dag of 2/3 weg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:41

D mannose werkt goed. Dat is het stofje wat in cranberry's werkt, maar in pure d-mannose zit het veel meer uiteraard.
Ik heb zo twee keer probleemloos blaasonsteking verholpen, en als ik twijfel of er een zit neem ik het gelijk in.
Na kort antibiotica bleef ik er gevoelig voor, mannose verhielp dat perfect en is niet slecht voor je.
Je kunt het bij twijfel ook preventief slikken, dat doe ik zelf ook.
Ik had spontaan urine in de kleur van sterke limonade zonder echte voortekenen dus ik pas wel op!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:50

ik heb dat een keer een avond gehad en toen was het weg kunnen ook gruisjes zijn. doet erg pijn , sterkte

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:51

Eleandra schreef:
Beetje offtopic, maar is het normaal om bij een blaastontsteking gelijk naar de dokter te gaan? Ik drink gewoon altijd een hoop en dan is het ook binnen een dag of 2/3 weg.

het is wel aan te raden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:05

Vroeger veel gehad, veel drinken maakte de pijn niet minder maar het ging wel sneller over.
Ook moest ik de blaas goed leegplassen.

Sterkte en Beterschap !!!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 03:28

Klinkt heel gek en slaat waarschijnlijk nergens op, maar witte wijn :')

Ik had eerder nog maar 1 keer in mijn leven een blaasontsteking gehad, dat is al jaren geleden. Met AB ging de pijn na 2 dagen eindelijk een beetje over. Ik had inderdaad ook het meeste last van erge pijn bij het uitplassen, dus wanneer je bijna klaar bent.

Gisteren in de namiddag heb ik over de grond liggen kruipen van de pijn nadat ik was gaan plassen - blaasontsteking, ik herkende de pijn meteen. Naar de HA, het was inderdaad een blaasontsteking volgens het testje, en ik kreeg medicatie mee. Zakjes die ik pas vlak voor het slapengaan mocht nemen, zodat ik het niet meteen weer uit zou plassen.

Maar in de avond kwam mijn liefste homovriendje langs, en daar hoorde natuurlijk witte wijn bij :D de hele tijd mijn plas angstvallig opgehouden (want trauma's :') ) maar toen ik uiteindelijk na 3/4de fles ging, had ik nergens meer last van! Ik dacht dat ik in de ochtend wel weer door de grond zou gaan, maar nee, ik heb ook vandaag helemaal nergens last van :D
(Aangezien ik na nog wat glaasjes dronken in slaap ben gevallen heb ik de AB niet meer ingenomen, voor de duidelijkheid :') )

Kan best toeval zijn en ik weet niet hoe oud je bent, maar als je sowieso al eens geniet van een wijntje... :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 05:22

Eleandra schreef:

Dat is heel erg aan te raden. Een blaasontsteking gaat vaak niet vanzelf over en kan dan "naar boven kruipen" en daar nierbekkenonrsteking veroorzaken.

Dat wil je niet.(laatst nog gehad,...au)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:18

Catnip schreef:
(Aangezien ik na nog wat glaasjes dronken in slaap ben gevallen heb ik de AB niet meer ingenomen, voor de duidelijkheid :') )

AB kuur moet je ALTIJD afmaken.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 06:35

Oeh wat een hoop reacties!
@Elandra
Ik denk zelf van niet en was er nu gelukkig snel bij voordat het erger zou worden. Better save than sorry.

En bedankt iedereen voor de tips, witte wijn zal het hem niet worden, houd er niet van en gaat wat moeilijk op school :')

@moonfish123
Ik zal ook eenw naar D mannose kijken. Als ik het makkelijk kan vinden en de werking me aan staat kan ik ze altijd preventief in huis hebben! Wat is de werking er ongeveer van?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:43

Slecht advies Catnip... En helemaal dat je zegt dat je je ab kuur niet hebt afgemaakt. Dát zorgt er voor dat bacteriën resistent worden.

Dus ts echt altijd de ab kuur afmaken.

Cranberry sap kan inderdaad helpen, vitamine C (zit ook in paprika, is ook lekker stukjes rode of gele paprika als tussendoortje) en heel veel drinken.

Succes en beterschap

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:58

Buiten dat, alcohol icm AB is sowieso niet heel verstandig. Ik drink iig geen alcohol als ik aan de AB ben. Ik ga altijd gelijk naar de HA als ik een ontsteking voel opkomen. Heb ooit 1 keer nierbekkenontsteking gehad en dat was echt niet grappig. Dan maar liever een paar dagen een pilletje slikken. Als je veel pijn hebt, je mag maximaal 4 keer daags 2 paracetamol. Dat kan helpen om het te verlichten. Maar vaak slaat de kuur snel aan en is de pijn ook snel minder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:39

Eleandra schreef:

Ik ben nooit voor een blaasontsteking naar de HA geweest. Ik drink dan met name verse sinaasappelsap of cranberrysap en het is meestal binnen een paar dagen weer weg. Als het langer aanhoudt is het wel verstandig om een kuur te halen anders kan het doorslaan naar je nieren.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:05

Catnip schreef:
Klinkt heel gek en slaat waarschijnlijk nergens op, maar witte wijn :')

Ik had eerder nog maar 1 keer in mijn leven een blaasontsteking gehad, dat is al jaren geleden. Met AB ging de pijn na 2 dagen eindelijk een beetje over. Ik had inderdaad ook het meeste last van erge pijn bij het uitplassen, dus wanneer je bijna klaar bent.

Gisteren in de namiddag heb ik over de grond liggen kruipen van de pijn nadat ik was gaan plassen - blaasontsteking, ik herkende de pijn meteen. Naar de HA, het was inderdaad een blaasontsteking volgens het testje, en ik kreeg medicatie mee. Zakjes die ik pas vlak voor het slapengaan mocht nemen, zodat ik het niet meteen weer uit zou plassen.

Maar in de avond kwam mijn liefste homovriendje langs, en daar hoorde natuurlijk witte wijn bij :D de hele tijd mijn plas angstvallig opgehouden (want trauma's :') ) maar toen ik uiteindelijk na 3/4de fles ging, had ik nergens meer last van! Ik dacht dat ik in de ochtend wel weer door de grond zou gaan, maar nee, ik heb ook vandaag helemaal nergens last van :D

Kan best toeval zijn en ik weet niet hoe oud je bent, maar als je sowieso al eens geniet van een wijntje... :D

Ze was nog niet eens begonnen met de kuur lees ik? Dus zo'n ramp is het niet.
Goeie tip, gewoon helemaal teut van de wijn :') Ga het onthouden!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:06

Oh en alcohol en AB: Ik heb heel veel blaasontstekingen gehad en ging tijdens mijn studententijd zeker 3x per week stappen. Heb heel vaak mijn AB met bier weggespoeld :Y) I'm still alive!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:39

Inderdaad, ik was nog helemaal niet begonnen met de AB :) en dat hoeft nu ook niet meer, dus weer een AB kuurtje uitgespaard!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:48

Doorbikkelen, cranberry tabletten + vitamine C en heul veul drinken. Mijn ervaring is dat hoe minder je hebt om te plassen hoe meer pijn het doet. Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:12

Veel drinken en paracetamol slikken, niet één keertje, maar elke zoveel uur gewoon 1 of 2 (raadpleeg bijsluiter), dan werkt het het beste.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:16

Reform winkel gaan. Heb daar eens een kuur gehaald tegen blaasontsteking. Bestond uit 2 dingen. Eentje tegen de pijn die zolang nemen tot het weg is. De andere echt een kuur die je moest nemen tot de pilletjes op waren. Daarna nooit meer blaasontsteking gehad. Weet helaas niet meer hoe de naam is.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:05

Ben inmiddels de dag best normaal door gekomen, hoe meer ik dronk hoe minder de pijn dus dat was iedergeval fijn!
Ben benieuwd wat morgen zal brengen. :j