Extreme Striae

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie18x

Extreme Striae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:33

hoi ! Sinds afgelopen zomer heb ik overdreven last gekregen van striae . Het begon bij mijn heupen , maar ondertussen zit het op mn buik,borsten,armen en bovenbenen . Ik ben nauwelijks aangekomen en ik beweeg juist veel meer dan eerst. Hoe kan ik dit tegenhouden? Ik heb altijd gelezen dat je het niet weg kunt krijgen , maar ik vraag me af of ik het proces zegmaar wel tegen kan houden .

Fearn

Re: Extreme Striae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:41

Volgens mij kun je er niks aan doen.. ik had er ook veel last van vorig jaar, maar dat kwam omdat ik toen overgewicht had. Nu ben ik gewicht kwijt en zijn ze al een stuk minder. Na verloop van tijd wordt het ook lichter van kleur (wit ipv paars).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:45

Ik heb lichte striae op mijn billen gehad. En met dagelijks smeren van biodermal bio oil (zeg ik dit goed? wit met oranje verpakking) is het toch 100% verdwenen.
Hoe je het proces kan tegenhouden kan ik je helaas niet vertellen.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:50

Je kan het niet tegenhouden. Je hebt er aanleg voor of niet. Verder gewoon op goed gewicht blijven en zorgen dat je niet snel aankomt of snel afvalt of in iedergeval dat je huid niet snel oprekt, hierdoor ontstaan de scheurtjes in de onderste huidlaag. Bij mij werkt ook niks. Verder zorgen dat je goed gehydrateerd blijft en je huid goed verzorgen. Meer kun je niet doen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:54

bontejames schreef:
Je kan het niet tegenhouden. Je hebt er aanleg voor of niet. Verder gewoon op goed gewicht blijven en zorgen dat je niet snel aankomt of snel afvalt of in iedergeval dat je huid niet snel oprekt, hierdoor ontstaan de scheurtjes in de onderste huidlaag. Bij mij werkt ook niks. Verder zorgen dat je goed gehydrateerd blijft en je huid goed verzorgen. Meer kun je niet doen.

dankjewel voor je reactie .. Ik vind het wel vreemd dat ik er 2 jaar geleden nog helemaal geen last van had , en nu ineens overal . Ik schaam er ook gewoon voor . Als ik korte mouwen draag zie je het al . Je ziet het de ene keer beter dan de andere. Heel vervelend

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:00

Hoi, bij zwangerschap adviseren ze bepaalde crèmes of oliën (kijk maar ff in t baby vak bij de drogist) en heb ook wel eens gehoord dat massage van de huid of scrubben kan helpen.

Misschien kun je er wat mee?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:04

bio oil helpt wel wat, maar ze gaan nooit meer weg.. ze zullen alleen witter worden van kleur.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:12

Helaas kun je er niks tegen doen. Heb tijdens mijn zwangerschap 7 jaar geleden werkelijk overal straie gekregen :( . Mijn borsten mijn benen zowel boven als onder, op mijn billen, buik is nog wel het ergste getroffen. De enigste troost is dat het lichter word, maar verder zijn er geen wondermiddelen tegen. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd het hoort nou eenmaal bij mij, mijn man ziet het allang niet meer. Ik loop sinds 6 jaar weer trots in een bikini!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 15:14

Bedankt allemaal ! Ik ga inderdaad even kijken of ik bio oil of iets dergelijks kan krijgen en kijken of het helpt . Zou het ook door een bepaalde ziekte kunnen komen? Ik vind namelijk het tempo waarin ik dit heb gekregen niet echt normaal , maar ik wil niet gelijk bij de huisarts aankloppen .. Vooral omdat het nou niet bepaald mijn beste vriend is.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:18

Nee maak je daar maar niet druk over! je hoeft er echt niet voor naar de huisarts ze kunnen er echt niks aan of tegen doen. In de loop van tijd word het lichter en valt het al een stuk minder op!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:18

Vreselijk vind ik ze, heb er sowieso wel al aanleg voor maar sinds ik hoge dosis prednison achtige medicatie (dexamethason) gebruikte werd het nog veel en veel erger en echt op een razend tempo. Helaas dan ook bijwerking er van. Heb een litteken crème voor op de operatie littekens die ik heb na 9 (buik, rug en hersen) operaties afgelopen jaar, die smeer ik daar ook op en lijkt t wel iets minder zichtbaar te maken. Weg krijg je ze niet en volgens mij kan je ze ook niet tegen houden...

Litteken crème die ik heb is van biodermal dacht ik. Blauw/wit tubetje.

Gebruik je medicatie misschien?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:21

Niets aan te doen, stop je geld niet in bio oil of crèmes. Is allemaal dikke onzin. Het is vooral erfelijk bepaald namelijk en het is nu nog te laat om anders ouders te zoeken :+ huisarts kan je genen ook niet meer veranderen. Sorry.

Strepen worden vanzelf lichter :) gewoon accepteren, je went er aan en dan ben je er ook niet meer zo onzeker over.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 15:25

Quir schreef:
Vreselijk vind ik ze, heb er sowieso wel al aanleg voor maar sinds ik hoge dosis prednison achtige medicatie (dexamethason) gebruikte werd het nog veel en veel erger en echt op een razend tempo. Helaas dan ook bijwerking er van. Heb een litteken crème voor op de operatie littekens die ik heb na 9 (buik, rug en hersen) operaties afgelopen jaar, die smeer ik daar ook op en lijkt t wel iets minder zichtbaar te maken. Weg krijg je ze niet en volgens mij kan je ze ook niet tegen houden...

Litteken crème die ik heb is van biodermal dacht ik. Blauw/wit tubetje.

Gebruik je medicatie misschien?

behalve de pil niks!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:23

Weleda zwangerschapsolie of bepanthen crème voor zwangrschapsstriemen helpt. Ik smeer iig preventief en heb nog geen strepen :P die van weleda is ook bewezen dat het de strepen helpt verminderen als ze er al zitten. Helemaal weg gaan ze niet helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:40

Nathalie18x schreef:
Bedankt allemaal ! Ik ga inderdaad even kijken of ik bio oil of iets dergelijks kan krijgen en kijken of het helpt . Zou het ook door een bepaalde ziekte kunnen komen? Ik vind namelijk het tempo waarin ik dit heb gekregen niet echt normaal , maar ik wil niet gelijk bij de huisarts aankloppen .. Vooral omdat het nou niet bepaald mijn beste vriend is.

Ik heb ze er op mijn billen er letterlijk in voelen scheuren, dus ja, dat kan heel snel gaan. Inmiddels zie je nog lichte strepen, maar heeft zeker wel 2 jaar geduurd. En het is niet zo dat ik dik ben :+

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:13

Nathalie18x schreef:
bontejames schreef:

l

dankjewel voor je reactie .. Ik vind het wel vreemd dat ik er 2 jaar geleden nog helemaal geen last van had , en nu ineens overal . Ik schaam er ook gewoon voor . Als ik korte mouwen draag zie je het al . Je ziet het de ene keer beter dan de andere. Heel vervelend

T is een kwestie van leren het te accepteren. Ik heb ze al 3 jaar en kreeg ze in de puberteit. Balen maar nu ik wat ouder ben begin ik het te accepteren en stoor ik mij er niet meer aan. Ik ga gewoon lekker zwemmen in mijn bikini hoor en als ze vragen wat het is dan zeg ik dat ik ben aangevallen door een tijger :p

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:25

Jaa opzich accepteer ik het wel , ik hoop alleen niet dat straks mijn buik volledig onder zit , want dat vind ik gewoon echt niet mooi

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:25

Ik heb ze tijdens mijn groeispurt in de puberteit gekregen.. overal op mijn lichaam.. benen, billen, buik, borsten, rug.. maar ook op mn knieën en schouders..
Heb me er toen wel voor geschaamd maar ben het nu inmiddels gewend.. als je er aanleg voor hebt kun je smeren wat je wil maar dat werkt dan echt niet.. huisarts etc kan er ook niets aan doen.. kwestie van accepteren en ze worden vanzelf licht qua kleur.. De meeste strepen zie je bij mij nu niet goed meer terwijl ik er echt als een zebra uit zag

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

Ik heb ze ook in de puberteit gekregen, vooral op mijn heupen. Je lichaam veranderd zoveel in die tijd.
Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik allemaal strepen op mijn buik en echt 2 dagen voor de bevalling waren mijn borsten aan de beurt.
Met mn 2e zwangerschap vond ik dat ik wel genoeg strepen had, maar helaas kreeg ik er meer op mijn buik.
Ik ben nu 32 weken zwanger van nummer drie, tot nu toe geen nieuwe strepen, maar dat is zo gebeurt. Dus ik wacht af.

Hier ook smeersels geprobeert, maar dat helpt helemaal niets. Ik zie ook helemaal geen verschil tussen de strepen waar ik gesmeerd heb en diegene die ik niet gesmeerd heb.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:44

verootjoo schreef:
Weleda zwangerschapsolie of bepanthen crème voor zwangrschapsstriemen helpt. Ik smeer iig preventief en heb nog geen strepen :P die van weleda is ook bewezen dat het de strepen helpt verminderen als ze er al zitten. Helemaal weg gaan ze niet helaas.

Preventief smeren helpt niet per definitie.
Ik heb vanaf week 8 in mijn zwangerschap preventief gesmeerd en ben nu (10 jaar later) nog steeds een zebra -O-
Ook alle smeersels die ik daarna heb gebruikt -geloof me,dat zijn er veel- hebben niks uitgericht.
Alleen met de jaren zijn ze lichter geworden (zoals met elk litteken gebeurd).

Mij is verteld dat je er gewoon aanleg voor hebt,of niet... Helaas pindakaas.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:37

Wat ik vreemd vind is dat je zegt niet te zijn aangekomen. Weet je dat zeker?

Ik heb ze ook. Snap dat je het vervelend vind.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 13:46

Ik ben sinds ze er zijn , 1 broekmaat afgevallen dus ik ben niet aangekomen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:52

Nathalie18x schreef:
Ik ben sinds ze er zijn , 1 broekmaat afgevallen dus ik ben niet aangekomen!

Dat verklaart het waarschijnlijk.

Je hebt genetisch gezien gewoon meer of minder elastine in je huid en jij hebt de pech bij de groep met minder elastine te zitten.
Dan kun je in een bad met olie of zalf gaan zitten iedere dag, maar het zal je niet helpen.

De mensen die zeggen dat preventief smeren helpt hebben gewoon zelf de aanleg niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:52

Bartonella kan ook strepen geven, zoek maar eens op Bartonella stretch marks.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:53

Ohh zo vervelend! Kweet Hoe je je voelt. In de puberteit kwamen bij mij de strepen op mijn borsten en heupen. En echt dikke strepen. Natuurlijk nooit meer weggegaan. Verschrikkelijk vond ik het. Nu heb ik het geaccepteerd en schaam ik mij er niet meer voor. Mijn drieling broertjes hebben het ook extreem, daar vooral op de rug en ook bovenbenen. We zijn verder alle drie hartstikke slank (in de puberteit zelf scharminkels) dus het heeft waarschijnlijk met een groeispurt te maken gehad. Plus erfelijkheid.

Nu tijdens mijn tweede zwangerschap schieten de strepen op mijn buik ook als paddestoelen uit de grond. Ik smeer wel maar dat ik meer omdat ik dat fijn vind. Helpen doet het toch niet.