Zere pols

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zere pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:34

Jullie zijn geen dokters en hebben ook geen röntgenogen maar toch wil ik even om advies vragen. :') Als het niet binnen een week over is ga ik uiteraard langs de HA, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Zondag ben ik met de nichtjes van mijn vriend en nog wat anderen gaan spelen buiten. Beetje voetballen en wat basketballen. Uiteindelijk vond ik het een goed idee om met een basketbal te gaan volleyballen ( +:)+ ) , door een verkeerde beweging met de bal knakte er iets in mijn pols. Het deed wel echt pijn maar wilde geen spelbreker zijn en speelde door.

Vervolgens wilde ik de voetbal tegenhouden met mijn handen, maar mijn vriend is nog al een kei in het hard trappen van een voetbal. :+ Dezelfde hand klapte flink achterover dus mijn pols/hand kreeg het dubbel te verduren.

Het was wel gezwollen (nog steeds) maar niet verkleurd. Ik wilde niet zo miepen over de pijn die ik had maar vandaag doet het nog steeds zeer, de pijn neemt ook toe. Ook in mijn vingers en voornamelijk in mijn duim. Momenteel ook last van tintelende vingers. Vingers buigen gaat wel maar wordt steeds naarder om te doen..

Ik hou er niet zo van om direct naar de HA te sprinten, wie weet is het gewoon beurs en heeft het tijd nodig. Maar was toch benieuwd wat jullie er over denken. :)

Goof

Re: Zere pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:35

De HA bestaat niet voor niets, gewoon even langs gaan dus.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:35

Is het niet gewoon gebroken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:36

_Femkeeex schreef:

Ik denk dat het daarvoor niet pijn genoeg doet zegmaar := . Of hoeft het niet altijd heel erg pijn te doen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:36

Je action man vlek neemt je lichaam over :')

Kidding. Misschien even koelen? Je kunt morgen ook even de Ha bellen voor advies ipv heel te gaan mocht je het niet fijn vinden om zelf vanalles te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:37

Wel even doen, kennisje van me had ook zoiets en die bleek toch een breukje te hebben.
Bij haar kon het met een spalk opgelost worden
Dus morgen even bellen en dan sturen ze je misschien wel door voor foto's en dan ben je er op tijd bij.
Bij haar deed het ook niet zoveel pijn als ze had verwacht.
Laatst bijgewerkt door ellepel op 09-05-16 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:38

_Dominique schreef:
_Femkeeex schreef:

Ik denk dat het daarvoor niet pijn genoeg doet zegmaar := . Of hoeft het niet altijd heel erg pijn te doen?

Dit zei ik ook toen ik mijn pols brak. Zou wel flink gekneusd zijn, bleek een dubbele breuk te hebben :))
Langs de huisarts is toch het verstandigste, vooral als de pijn toeneemt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:39

Mijn vader heeft een keer een tennisbal iets te hard tegen mijn ringvinger gegooid, en toen had ik een scheurtje in het bot. Deed wel pijn, maar ook weer niet mega veel pijn. Ik denk bij jou dus ook meteen aan een scheurtje in je pols. Maar daar is niks aan te doen, gewoon veel rusten. Maar ga voor de zekerheid langs de dokter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:46

Shawn schreef:
_Dominique schreef:

Dit zei ik ook toen ik mijn pols brak. Zou wel flink gekneusd zijn, bleek een dubbele breuk te hebben :))

Serieus? Ik dacht oprecht geen pijn = geen breuk.

Als ik op de plek zachtjes duw/aanraak doet dat ook enorm zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:49

_Dominique schreef:
Shawn schreef:

Serieus? Ik dacht oprecht geen pijn = geen breuk.

Als ik op de plek zachtjes duw/aanraak doet dat ook enorm zeer.

Ja, het deed wel pijn maar niet zodanig erg dat mijn ouders dachten dat het gebroken was. Uiteindelijk werd het wel erg dik dus voor controle naar het ziekenhuis, bleek een flinke breuk te zijn :=
Betekend niet dat het zo hoeft te zijn, maar als je een hoge pijngrens hebt/als het meer pijn gaat doen naarmate de avond kan je beter even een extra bezoekje doen aan het ziekenhuis dan dat je achteraf gezien met een gebroken pols zit ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:00

Breuk doet over het algemeen minder pijn dan een kneuzing, over een scheur in het bot gesproken. Een door tweeën gebroken bot doet meer pijn als het in het omliggende weefsel steekt natuurlijk. Dit komt omdat een bot zelf geen zenuwen heeft en dus niks voelt, alleen het weefsel er omheen kan wel kapot zijn door de klap.

Ik heb zelf ook weken lang rondgelopen met een zwaar gekneusde scheen (hele weefsel was/is kapot) maar weigerde ook naar de dokter te gaan tot ie zo dik was dat ik mn skinny's niet meer aan kon :') Ook ik ga dus niet snel naar de dokter, maar ik zou in dit geval wel naar de dokter gaan, hoe vroeger je bent met een breuk, hoe beter het volledig te genezen is :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:02

Als ik jou was ging ik wel naar de huisarts. Een breuk hoeft niet heel veel zeer te doen. Ik heb genoeg ervaring, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:08

Misschien dat ik het dan tot woensdag aan ga kijken.. Begin nu wel bang te worden van de verhalen. _O-

Toen ik mijn middenvoetsbeentje brak in groep 5 deed dat echt zoveel pijn.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:16

Trouwens, als je 'm nog gewoon kunt bewegen, is de kans op een breuk dan ook al een stuk kleiner?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:21

Ik kon ook nog redelijk lopen op mijn been, toch was hij gebroken. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:32

Ik functioneerde prima met een gebroken weg :') dusdanig goed dat ze in het ziekenhuis dachten dat het 'maar gekneusd' was :')

Ik zou toch ff foto's laten maken TS. Jouw leven is trouwens nooit saai :') zuignappen, volleyballen met een basketbal (why :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:36

Woensdag even bellen dan maar.. :=

@Rachelle hahaha, ja dus ik loop uiteindelijk met een zere pols én een huge zuignapvlek op mijn voorhoofd. :')

Ja volleyballen met een basketbal hoe verzin je het echt. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:37

Dat je het met een voetbal probeert kan k nog inkomen.. Maar met een basketbal.. Seriously :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:39

Toch maar even langs de HA. Ik heb eens 1,5 week doorgelopen met een scheurtje in mijn elleboog, deed ook niet perse veel pijn. Wel als je er aan zat.

Mijn vriend heeft 6 weken doorgewerkt met een scheur in zijn pols (hij is metaalbewerker) en deed ook niet super veel pijn, 'had er wel last van'.

Maar genezing duurt wel wat langer als je er niet direct bij bent, dus gewoon lekker even na laten kijken joh :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:15

Eh, ja :') Mij werd ook gevraagd of ik mijn pols nog kon bewegen en draaide er vrolijk mee rond, want zoveel pijn deed het toch niet... :') Zeker als je zo'n hoge pijngrens hebt als de mensen in de verhalen hierboven, langs gaan om er naar te laten kijken. Zou een flinke kneuzing kunnen zijn maar net zo goed gebroken, als je daar te lang mee rondloopt geneest het minder mooi dan wanneer je er snel bij bent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:18

Anoniem schreef:
Dat je het met een voetbal probeert kan k nog inkomen.. Maar met een basketbal.. Seriously :')

Heb ik ook wel geprobeert hoor :=
Met een zere duim als gevolg ;:)

Ts, maar rustig aan doen,. En even langs de HA kan geen kwaad.
Liever niet gebroken en langs de HA.. Dan wel gebroken, niet naar de HA en een verkeerd aan elkaar gegroeide breuk..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:18

Ik heb zo vaak iets gebroken en gekneusd dat het niet gezond meer is, en kneuzingen doen vaak (en langer!) zeerder dan breuken :')

Overigens de uitzondering op die regel was mijn gebroken pols. Die deed echt heel erg zeer. Niet meteen overigens (ben nog gaan roken, naar huis gereden, heb er een rekverbandje omheen gevouwen...) maar ergens midden in de nacht werd ik er wakker van en kon ik niet meer slapen van de pijn. Toen het licht was bleek m'n pols daadwerkelijk "twice his size" te zijn en kon ik in één keer door naar de röntgen hahahaha :')

Ik zou naar de HA gaan, waarom wachten? Daar IS de HA tenslotte voor ;) Sterkte er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:24

Eigen HA op vakantie en nu kan ik morgen pas terecht helaas.. -O-

Baal ik echt van en al helemaal dat het niet mijn eigen HA is. :=

Mijn moeder zei dat er heus niks zal zijn omdat ik alles nog kan bewegen, toen hielp ik dr herinneren aan m'n gebroken voet.

Ik heb echt steeds meer last, mn vingers tintelen en voel een enorm warmteverschil (vingers voelen echt koud).

Typen en de telefoon opnemen op stage doe ik nu met links. Ben zelf rechtshandig en dus beperkt in alles wat ik wil doen. :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:35

Kun je niet naar een waarnemer? Zou toch niet nog een dagje wachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:47

Een wat? :=