Allergische reactie muggenbeet - de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Allergische reactie muggenbeet - de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:07

De muggen zijn er weer en de eerste mug heeft mij flink te pakken gehad. -O-
Donderdag ben ik gestoken op mijn kuit, in eerste instantie jeukte het alleen, maar na één
dag werd de plek steeds groter en dikker en nu zit ik met een grote rode dikke, warme plek
die een groot deel van mijn kuit beslaat. Op zich geen probleem maar lopen doet echt
behoorlijk zeer, vooral wanneer ik er net op sta. Mijn hele been is stijf en pijnlijk. Ik heb
al azaron, afterbite en nog een ander goedje van de Kruidvat, maar ik heb niet het gevoel dat
dat veel doet. Hebben jullie nog gouden tips om hier snel vanaf te komen? De afgelopen twee
dagen is het alleen maar pijnlijker geworden. Zelfs naar de wc lopen is op dit moment een
bijzonder pijnlijke tocht en ik ben echt geen kleinzerig persoon. :x

Vorig jaar heb ik ook één erge reactie gehad op een muggenbeet, toen was mijn hele knie dik
en pijnlijk en kreeg uiteindelijk alle kleuren van de regenboog. Kan het zo zijn dat je op
sommige muggenbeten wel en andere geen allergische reactie krijgt?

hesterve

Re: Allergische reactie muggenbeet - de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:10

Bij zulke reacties neem ik een paar hooikoortstabletjes, dat helpt tegen de allergische reactie die optreedt . Heb zelf cetricine( als ik het zo goed schrijf) bij de Aldi of Lidl. Dan heb je 10 tabletjes voor een euro . Dat werkt voor mij goed.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:16

Goed koelen helpt ook goed tegen de zwelling en het verhelpt de jeuk ook

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:17

Inderdaad cetirizine van de Aldi. Wat bij ook goed helpt vooral bij dazenbeten is kokosvet, zo'n pot waar je ook mee kunt bakken helpt bij mij heel goed tegen de jeuk en de zwelling.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:20

Bedankt voor de tips! :D Kokosvet heb ik nog staan, zal ik ook eens proberen!
Hoe lang duurt het meestal voor zo'n reactie verminderd?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:05

Inderdaad een (1 en niet een paar!) antihistamine nemen, ofwel hooikoorts tabletje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:07

Antihistamine inderdaad.
En als de beet nog vers is een keukenpapiertje in azijn drenken en dat er een tijdje ophouden. En dan echt een tijdje, minimaal een half uur. Dat trekt het gif er uit.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:37

Ik ben ook allergisch voor sommige muggensoorten. Ik slik dan ook een antihistamine. Word je wel erg slaperig van, werkt ook super als slaappil haha. Dit helpt goed tegen de pijn en zwelling,binnen het uur. Lifesaver voor mij. Ik slik die van het merk Benadryl. Weet niet of het in NL te verkrijgen is, is tegen allergieën.

Daarnaast smeer ik afwisselend met azaron en nestosyl.
En wat al gezegd is, ik leg bij hevige pijn ook ice packs erop. Het verdooft een beetje.

Success ermee, ik weet hoe pijnlijk het is..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:08

Nat (koud) verband erom heen, allergie tablettem en mentol zalf

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:14

coolingsgel van de paarden gebruiken

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:21

Azijn op een watje, of stuk nat verband en er lekker een lange tijd tegen houden zodat je merkt dat je geprikt bent. Stinkt enorm maar haalt het gif uit je beet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:27

Als ik weer eens te pakken ben genomen, en een poot als een olifant heb, dan gaat er hier altijd een allergiepilletje in ( die heb ik vanwege een lijst andere allergieen altijd liggen) en dan gaat er een nat verband om heel mijn (onder)been heen. Hoeft niet perse koud, als het maar echt goed nat is. Meestal ben ik er dan met een dag zover vanaf dat ik in ieder geval kan lopen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:53

Ik dacht dat het minder werd, de plek wordt nu langzaam een blauwe plek en het doet al minder pijn maar nu is mijn hele enkel eronder dik van het vocht. :Y) Thanks mug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:55

Certrezine doet het voor mij. Het is er vast niet voor bedoeld, maar een pilletje helpt mij twee dagen van de jeuk af.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:56

Ik ben allergisch voor muggen en reageer er ontzettend sterk op. Rood/blauwe joekels van bulten met pus. Bij mij werkt prikweg van vsm als een tierelier. Is het enige dat werkt bij mij. En ijsklontjes voor koelen om de hitte van de huid en zwelling te verminderen.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:59

Doeken met azijn erop trekt het gif uit de bult. Reactine of andere vormen van antihystamine. En er zoveel mogelijk vanaf blijven.. zelf krijg ik ook altijd mega bulten die uiteindelijk op mega bloeduitstortingen lijken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:02

safina schreef:
Certrezine doet het voor mij. Het is er vast niet voor bedoeld, maar een pilletje helpt mij twee dagen van de jeuk af.

Is er wel voor bedoelt, t is immers bedoelt om de overdreven reactie van het lichaam op iets dat vrij onschuldig is af te remmen. Dus ook zeer geschikt voor prik door mug als je er op reageert :j

Koelen is ook altijd fijn tegen de jeuk, menthol smeren ook.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:12

Vaselinecreme met lidocaïne werkt bij mij ook goed, kan je halen bij de apotheek en het verdoofd de huid iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:16

Lolacabana schreef:
Vaselinecreme met lidocaïne werkt bij mij ook goed, kan je halen bij de apotheek en het verdoofd de huid iets :)

Dat werkt bij mij ook hel goed als ik er niet van kan slapen. Maar zwelling gaat er niet door weg. Het verdooft alleen de huid.

vuurneon schreef:
safina schreef:

Is er wel voor bedoelt, t is immers bedoelt om de overdreven reactie van het lichaam op iets dat vrij onschuldig is af te remmen. Dus ook zeer geschikt voor prik door mug als je er op reageert :j

Ja, ik snap hoe een antihistamine werkt. ;) Maar of het verstandig om dat soort middelen te gebruiken voor een paar irritante jeukende bultjes waar ik meestal last van heb... :\

Maar bij een reactie als die van TS lijkt het me een overweging waard.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:24

Ah wat vervelend. Ik heb antihistamine geslikt toen ik allergisch bleek voor een bepaalde antibioticakuur. Aangezien ik ook wel eens door dazen enorme bulten heb gehad, zal ik dat even onthouden. Heb ze nog liggen nl.
Maar lap met azijn werkt ook goed idd weet ik uit ervaring.
Hoop voor je dat het snel wat weg trekt.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:25

Die hooikoorts pillen slik ik inderdaad ook, maar muggen steken mij ook altijd helemaal lek en die bulten zien er altijd uit als gezwellen. Dus standaard die crème bij me in de tas anders dan krab ik mijzelf helemaal open.

Ik kan mij nog wel een keer herinneren dat ik op was en dat ik huilend door een plaatsje op vakantie ben gereden om maar iets te vinden wat mij van die jeuk en pijn af kon helpen :').

En wat het allergemeenst is dat ik onder de tientallen tot honderden muggen bulten zit straks (en ik overdrijf echt niet) en dat vriendlief niet één keer gestoken wordt :(

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:31

Ik denk niet dat ik allergies ben maar heb wel altijd extreme reacties op insecten beten. wat bij mij altijd werkt is zo snel mogelijk de plek uitzuigen waar ik gestoken ben. Hier heb ik een speciaal dingetje voor en dat werkt gemakkelijk.
Zonder uitzuigen zwelt mijn hele been op bij bijv. Een horzel beet, maar met uitzuigen heb ik alleen een klein jeukend plekje. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:18

Ik heb antihistamine in huis gehaald nadat ik vorig jaar echt gruwelijk te grazen ben genomen. Mijn bovenbeen had één bult ter grootte van een... tja... ovale appel? :+ en daarop zaten 10-15 kleine bultjes. Die kleine fiets hadden me keer op keer op dezelfde plek te pakken gehad. Antihistamine hielp tegen de jeuk, en ik heb bij de apotheek koelzalf gehaald. Dat gaat de zwelling tegen, en stinkt niet zo als azijn. Dat hielp toen wel heel goed.

Sindsdien zorg ik dat ik altijd een pilletje antihistamine ergens bij me heb, het slechte seizoen komt er wat dat betreft ook wel weer aan. Het is ook maar één specifiek type mug waar ik zo heftig op reageer. Volgens mij de tijgermug. Die voel je ook prikken (ik tenminste wel) en ik lijk echt op Quasimodo daarna :=

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:18

Ik woon zelf in Australie en als de muggen bij mij toeslaan is het drama, ik heb littekens over heel mijn voeten zitten want ik kan er echt niet tegen. Ik ben toen naar de apotheker geweest waar ik een kuur heb meegekregen en dat hielp heel goed! Ook kreeg ik de tip om extra vitamine bij te slikken, volgens mij was het Vitamine B, want dat maakt je bloed minder lekker smaken. Of het werkt weet ik niet, tis nu herfst en de muggen zijn weg :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:21

Ik heb er van de dokter idd citerizine voor voorgeschreven gekregen
Houdt er ook rekening mee dat het soms best gevaarlijk kan zijn, als je er veel hebt kun je in shock raken. Ik had 1 jaar had ik er 20 tegelijk, allemaal van die allergische gevallen, ben toen echt niet goed geworden. Kortademig, duizelig etc