schimmelnagel hoe behandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

schimmelnagel hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 16:28

Ik heb last van 2 schimmelnagels op mijn voet. Nou zou ik wel mensen willen horen die ook schimmelnagels hebben hoe ze er mee omgaan? schamen jullie je er ook zo voor en hoe behandel je ze? Ik wil geen pillen slikken aangezien het slecht is voor je lever. Het is nu weer mooi weer en dan wil ik slippers aan maar dat gaat nooit zonder schaamte.

Hoe ik er aan ben gekomen? toen ik kind was heb ik skeelers aangehad die mij te klein waren.

Ik ben vorige zomer naar de pedicure geweest en daar kreeg ik spul van wat echt wel hielp hij veranderde van kleur en groeide een beetje uit. Ik heb het iedere dag trouw gebruikt 2x per dag. Maar de pedicure zegt dat ik het spul maar beter niet meer kan gebruiken want de schimmel kan resistent worden, ik kon beter Betadine gebruiken. Maar ik heb mijn twijfels of dit wel werkt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:34

LZP -> MWS

8nnemiek

Re: schimmelnagel hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:40

Mijn vriend heeft er al bijna 30 jaar last van en haast alle middeltjes geprobeerd, maar haast niks helpt.
Op het moment neemt hij elke dag een voetbadje met schoonmaakazijn, en dat lijkt in ieder geval voor wat goede uitgroei te zorgen.
Zijn ze bij jouw alleen gelig van kleur? In dat geval kun je ze natuurlijk ook gewoon lakken, dan zie je er niks van in de sandalen :)
Geen optie voor vriendlief helaas :+

gaby_kremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:40

Ook ik heb schimmelnagels. Bij mij waren ze er opeens, toen ik 6/7/8 jaar was (ik weet het niet meer :+ ).

Ik heb ze een jaar of 2 terug laten laseren maar daar werd het niet beter op bij mij en afgelopen najaar had die pedicure wat nieuws zo'n infrarood lamp volgens mij, maar ook dat heeft niet geholpen. Maar de pedicure van mij zegt dat het bij veel mensen wel heeft geholpen, dus misschien het proberen waard? Ook heb ik van allerlei zalfjes en spul erop gesmeerd.

Dit jaar laat ik er gel nagels op doen zodat ik dit zomer mooie nagels heb :) .

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:48

Het schimmelende (losse) deel eraf halen en zorgen voor een goeie (normale) verbinding tussen nagel en nagelbed.
Dan een oplossing van Imaverol maken en je nagel hiermee dagelijks even insmeren (1x per dag, met een kwastje) tot de nagel weer normaal is.
Succes gegarandeerd..!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:58

Hoe zorg je voor die goede verbinding, caserell?
Imaverol is toch niet voor mensen te koop of wel?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:59

Bij cliënt van mij hielp teatree oil erg goed. Er kwam ook eens in de zoveel tijd een pedicure die advies gaf.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:00

Nee.. maar wel in een ruitersportzaak.
En dan doe ik altijd 1 deel Imaverol op 5 delen water.. ff schudden en klaar is klara.. :+
Gewoon in een oud flesje van bv nagellak.. als het maar een kwastje heeft.. das wel zo makkelijk.

De goeie verbinding krijg je door alles wat los zit weg te halen..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:06

Auw.. en hoe haal je dat weg? Mijn pedicure zegt dat het komt door verwijdering van ingegroeide teennagels.
Maar ze zitten wel los... ik kan er een vijl ondersteken zeg maar

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:10

Zo, dat is een flinke dosering, dan kan ik me voorstellen dat het wel iets moet doen! Bij paarden was het dacht ik 20ml op een liter water :+ een op vijftig dus

Alles weghalen helpt bij vriendlief niet helaas, dat laat gewoon weer los zodra het verder groeit. Hij deed dat trouwens met schuurpapier :+ en gewoon wegknippen wat te knippen valt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:22

Met een nagelknipper en een nagelvijl.. en inderdaad zoveel mogelijk weg knippen als mogelijk is.
Dan een vijl er langs om alle oneffenheden weg te halen, en vervolgens die imaverol erop.. en eronder..
Dat je zoveel mogelijk overgebleven schimmel dood.. }>

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:45

Mijn man heeft het ook. Wel al 30 jaar. Geen enkele behandeling hielp.
Per toeval las ik op fb dat Vaporup een heel goed middel was tegen kalknagels.
Google maar eens en lees de ervaringen :)

Mijn man is nu drie weken bezig met smeren, en warempel...het lijkt te werken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:18

kainda schreef:
Mijn man heeft het ook. Wel al 30 jaar. Geen enkele behandeling hielp.
Per toeval las ik op fb dat Vaporup een heel goed middel was tegen kalknagels.
Google maar eens en lees de ervaringen :)

Mijn man is nu drie weken bezig met smeren, en warempel...het lijkt te werken.

Vaporub? Dat wat je op je borstkas smeert bij verkoudheid?

Wat ik altijd hoor is dat er iets opsmeren niks helpt omdat de schimmel van binnenuit komt en je het dus ook van binnenuit moet bestrijden. De smeerseltjes komen ook niet bij de schimmel onder het nagelbed maar alleen op de nagel.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:32

Imaverol kun je tegenwoordig alleen nog bij de da krijgen op recept.

Of het bij schimmel nagels werkt weet ik niet. Maar toen ik ringworm had werkte het super. Deed het er zelfs puur op. Wel om de 2-3 dagen.

Nu schimmel op mijn voeten leek het niet te werken. Maar was bezig met zwanger worden en inmiddels zwanger. En durfde het nu niet te gebruiken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:13

Kruidvat heeft ook flesjes olie daarvoor, zit volgens mij ook teatree in o.a. Maar je bent nu wel te laat om het te laten verdwijnen voor je zomerschoenen/slippers. Iedere dag erop smeren en dan duurt het een paar maanden, nagel moet gewoon uitgroeien.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:17

Imavarol is nog wel te krijgen
Maar dan voor de hond. Precies dezelfde.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:27

Ik volg even mee

Ik heb ook twee schimmelnagels al enkele jaren.
Nu ben ik eindelijk naar de dermatoloog gegaan en heb ik een voorschrift voor pillen gekregen, maar als ze zo 'schadelijk' zijn, twijfel ik toch :=

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 20:32

Ik gebruik nu 9 maanden het spul van de pedicure en het is op. Maar mag dus geen nieuwe kopen adviseerde ze. Vaporub heb ik ook gebruikt maar hielp niets. Azijn heb ik een tijdje gedaan maar niet super lang vol gehouden. Wat is imaverol voor spul? Mijn nagels zijn dik en lang en geel. Ik moet ze nodig knippen maar omdat ik er zelf ook vies van ben en bang voor besmetting op vingernagel vind ik het nooit zo leuk om te doen. Oohja ik heb ook nog dettol gebruikt maar weer mee gestopt want mijn huid kon er niet zo tegen. Ook las ik dingen over waterstofperoxide

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:45

Ik heb er ong 18 jaar last van gehad, van alles geprobeerd, uiteindelijk ook ivm andere klachten 4 x 1 week pillen gehad, steeds 1 week pillen, 3 weken niks. Na 4 keer was het weg. Drastische oplossing maar het hielp wel

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:50

Die pillen zijn tegenwoordig niet meer zo slecht (het zal geen lekker pilletje zijn) ik heb ze vroeger gehad en toen moest ik voordat ik een nieuwe kuur mocht eerste bloed laten prikken. Dat hoefde nu niet meer.

Ik heb dezelfde gehad als Ruby Red denk ik, ook 1 week slikken en dan 3 weken niet. Wat een verademing na al die jaren klooien met nagellak en smeerseltjes.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:55

Laser Door een podo therapeut.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:54

Ik heb 10 jaar terug ook de pillenkuur gevolgd.
Ik moest me tussendoor telkens bij de huisarts melden. Ik kreeg geen bloedtest, hij beoordeelde op het oog of ik door mocht gaan met de kuur.

Na afloop leek het even over te zijn. Maar het is nooit weggeweest. Pillen hebben mij dus niet geholpen helaas.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 06:24

Mijn vriend heeft een tijdje zware antibiotica gehad voor een slijmbeursontsteking, en toen werd de schimmel ook minder, maar dat wil je natuurlijk ook niet slikken als het niet echt nodig is.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 06:56

Bij mij was het enige wat hielp een pillenkuur van de huisarts. Heb ik wel bijna een jaar geslikt maar dat was makkelijker vol te houden dan smeren.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 11:45

Maar ik vind een pillenkuur maar niks, en de huisarts wou me dat ook niet geven want het middel deed meer kwaad dan het probleem.