Ik ben een beetje ten einde raad. Begin deze week (maandag) begon de ellende uit het niets; plots 's nachts heftige pijnscheuten rondom mijn kaak en verstandskies. Ik heb direct de volgende ochtend de tandarts gebeld en kon diezelfde dag nog terecht. De tandarts was bij mijn aankomst al niet zo vrolijk (ik begreep van de assistente dat hij eigenlijk mei vakantie had, maar doordat hij geen waarnemend arts kon regelen, werd hij alsnog opgetrommeld). Hij keek vluchtig in mijn mond en na een spoeling met waterstofperoxide, werd ik weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ik moest gaan spoelen met corsodyl, want mijn tandvlees rondom de verstandskies was ontstoken.
Zo gezegd zo gedaan, echter de nachten die volgde werd de pijn steeds erger en hielp zowel paracetamol als ibuprofen niet meer. Woensdag avond heb ik de HAP gebeld en zij hebben mij diclofenac voorgeschreven. Inmiddels had ik mij in diezelfde week ingeschreven bij een andere tandarts (ik ben namelijk verhuisd naar een andere stad).
Afgelopen nacht, toen mijn vriend en ik een nachtje in een hotel zaten in Zuid Limburg, werd de pijn dusdanig erg dat wij om 5 uur 's morgens in de auto zijn gestapt en naar huis gereden, zodat ik naar mijn nieuwe tandarts kon. Vanmiddag kon ik terecht; ze hebben een foto gemaakt en constateerde direct dat de verstandskies zowat horizontaal tegen mijn andere kiezen zat aan te drukken. De tandarts besloot dan ook om vanmiddag nog de kies te trekken. Ik dacht hiermee van alle (ergste) pijn af te zijn, maar mooi niet!! Ik heb er inmiddels 6 paracetamol van 500 mg inzitten en 3 diclofenac, maar de pijn wordt met de minuut erger. Het is een soort kloppende pijn in de kaak die uitstraalt naar mijn oor. Ik heb zojuist de dienstdoende avond tandarts gebeld, maar die hebben aangegeven niets voor mij te kunnen betekenen.
Inmiddels wordt dit de 5e slapeloze nacht met pijn en het begint aardig op te breken. Zowel bij mij als bij mijn vriend (ik lig, as we speak, op de bank mijn wang te koelen, zodat mijn vriend gewoon kan slapen). Zelf vermoed ik dat het een soort zenuwpijn is, aangezien pijnstillers niet aanslaan.
Zijn er bokkers die toevallig raad weten hiermee? Ervaringen? Ik begin aardig moedeloos te worden.