Vaak plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Vaak plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 16:37

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Ik moet echt onwijs vaak naar de wc.
Normaal gesproken zou een mens zo rond de 8x per dag naar de wc moeten.
Ik denk dat ik wel op het dubbele aantal zit (drink niet té veel, denk gewoon 2l).

2 weken terug urine ingeleverd (had niet echt last bij plassen, heeeeel af en toe). Bleek ik toch een blaasontsteking te hebben. Kuur van 5 dagen gehad. Weekje gewacht, zaterdag had ik wel wat last bij het plassen maar daarna niet meer.
Maar nog steeds zo vaak naar de wc dus vandaag weer urine ingeleverd, konden ze niks ontdekken.

Nu maar weer aankijken en evt over 2 week weer urine inleveren.

Maar ik word er zo langzamerhand echt gek van :7
Kan amper een hele lange wandeling met de honden maken (langer dan 3 kwartier bijv) want dan moet ik zien dat ik weer snel thuis ben.

Wie heeft dit nog meer gehad?

Joanne1987

Re: Vaak plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:40

ik moet ook vrij snel plassen, vooral na mijn eerste zwangerschap
ik zou eens kijken naar bekken therapie om je bekkenbodem sterker te maken, en toch proberen zelf steeds iets uit te stellen want vaak zit het deels ook tussen je oren, je weet dat je snel weer zal moeten dus moet je ook

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:44

Ik moet veel plassen van koffie en thee. Gewoon water of sap veel minder

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:53

Vervelende aan het wel of niet hebben van een blaasontsteking is dat die plas-drang ook tussen je oren gaat zitten.
Ik heb er ook een tijd mee gelopen. Geen ontstekingen, maar gewoon een overgevoelige blaas.
Ik heb dat cirkeltje van dat ik voor dat ik ergens heen ging moest plassen doorbroken. Ben op vaste tijden gaan plassen, ook als ik op dat moment niet moest. Puur voor dat cirkeltje te doorbreken. Nu nergens last meer van :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:12

Ik heb er ook last van, maar bij mij komt het van de lithium en veel drinken. Heel irritant, altijd kijken of er een wc in de buurt is als je ergens heen gaat. Heb nog geen oplossing hiervoor gevonden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:11

Mag ik me ook even hier melden? Ik moet dus sinds ik wakker werd echt constant plassen. Ook constand pijn helemaal onderin mijn buik maar geen pijn bij het plassen zelf of branderig gevoel. HA is op vakantie dus heb vanmiddag urine laten testen bij vervanger maar niks gevonden. Maar klachten blijven. Moest nu maar cranberry sap drinken en als aan blijft houden maandag weer urine inleveren. Overige info ben ook ongesteld begin vanavond weer met nieuwe strip. Normaal heb ik deze klachten niet.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:29

Brandnetelwortelthee schijnt te helpen als je 's nachts vaak moet plassen. Als je die thee drinkt, hoef je er 's nachts niet meer uit om te plassen. Het is misschien de moeite waad om te proberen? Moet je wel zelf brandnetelwortels verzamelen en er thee van zetten ;) . Wellicht is er iets in je nieren niet helemaal zoals het hoort?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:31

8x per dag plassen? Kom zeg, heb wel wat beters te doen! :Y) ik plas gemiddeld 4x op een dag, vaak maar 2x en soms, heel soms, 6x.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:35

Had gister en vannacht nergens last van tis begonnen ong uurtje nadat ik wakker was. Werd al wel wakker met wat buikpijn echt helemaal onderin mijn buik. Dus heb wel symptomen ervan. Want normaal plas ik ook niet zo vaak.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:40

Ik drink veel en plas veel, maar van cola moet ik extra hahaha. Maar sinds ik in het onderwijs werk kan ik niet naar de wc wanneer ik wil dus drink ik minder. Nu het vakantie is drink ik weer zo'n 2,5 liter per dag en moet ik nu eenmaal vaker. Altijd al gehad, niks aan te doen. Als het langzaamaan steeds erger word kun je ook eens je bloedsuiker laten meten ivm diabetes.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:45

Overdag geen problemen maar 's nachts moet ik er toch minimaal een keer of 3 uit om te plassen. Ik heb al de regel voor mezelf opgesteld om na 22 uur niets meer te drinken maar of ik dat nu wel of niet doe maakt niet uit.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:45

Ik heb er last van bij stress. Dan heb ik veel spanning in mijn lijf en dus ook mijn blaas.

Kan dan 's nachts wel 10 x naar de WC.

Dus dat kan ook een oorzaak zijn (stress/ spanning).

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:55

Buikpijn word steeds erger ondanks paracetamol 2uur geleden. Denk toch echt dat ik tegen blaasonsteking aan zit. Gezien ook echt plots op is komen zetten.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:56

Ik heb altijd dat als ik bijvoorbeeld een tijd in de auto of bus moet zitten, dat ik dan bang ben dat ik moet plassen (dus op een moment dat het niet kan) en juist dan ga ik erover piekeren en dan moet ik. Bij mij zit het dus grotendeels tussen mijn oren, omdat ik dan bang ben dat ik op momenten dat er geen wc is, ik dan moet.
Vorige week een strandrit gemaakt, en ja hoor, toen ging ik er ook steeds aan denken van 'Wat als ik nu naar de wc moet?' en toen moest ik dus ook tijdens de rit..
Daarbuiten heb ik volgens mij ook een blaas formaat doperwt, maar deels praat ik het mezelf aan.

Maar goed, ik wil dus niet zeggen dat het tussen je oren zit, zeker niet! Maar zal het denk je niet deels ook kunnen komen dat je het jezelf ook aanpraat? Dat je de 'angst' hebt dat je steeds weer moet plassen, er daardoor steeds aan denkt en je vervolgens ook steeds moet?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:56

Pfoe tell me about it, soms tot wel 4x per uur.. Ook al getest op blaasontsteking. Ergens anders valt het mee, maar thuis lijkt het net of mijn blaas sneller vol zit :')

Ik lees dus even mee!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:58

Ik moet altijd meteen als ik eraan denk, vervelend en ik weet eigenlijk wel heel zeker dat het gewoon aangeleerd gedrag is :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:14

Danielleeee_ schreef:
Ik heb altijd dat als ik bijvoorbeeld een tijd in de auto of bus moet zitten, dat ik dan bang ben dat ik moet plassen (dus op een moment dat het niet kan) en juist dan ga ik erover piekeren en dan moet ik. Bij mij zit het dus grotendeels tussen mijn oren, omdat ik dan bang ben dat ik op momenten dat er geen wc is, ik dan moet.
Vorige week een strandrit gemaakt, en ja hoor, toen ging ik er ook steeds aan denken van 'Wat als ik nu naar de wc moet?' en toen moest ik dus ook tijdens de rit..
Daarbuiten heb ik volgens mij ook een blaas formaat doperwt, maar deels praat ik het mezelf aan.

Maar goed, ik wil dus niet zeggen dat het tussen je oren zit, zeker niet! Maar zal het denk je niet deels ook kunnen komen dat je het jezelf ook aanpraat? Dat je de 'angst' hebt dat je steeds weer moet plassen, er daardoor steeds aan denkt en je vervolgens ook steeds moet?

Dit heb ik ook. Ik hou er ook niet van om ergens naartoe te moeten (wat als er geen wc is? moet ik niet in de trein/auto?) Kan soms echt een zeikwijf zijn en elk uur moeten.

Soms heb ik vrienden over de vloer en die na zo'n 3-4 uur dan weer weggaan zonder bij mij naar de wc te zijn geweest. Dan ben ik even jaloers op hun blaas :+

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:36

Weet je wat ook helpt pure citroen uitpersen en drinken. Zitten veel vitamines in wat goed is voor je blaas.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:36

Leffroi schreef:
8x per dag plassen? Kom zeg, heb wel wat beters te doen! :Y) ik plas gemiddeld 4x op een dag, vaak maar 2x en soms, heel soms, 6x.

Ik heb een soort van plastherapie gehad en daarin is mij verteld dat een gemiddelde mens zo'n 7 keer per dag moet plassen, oftewel even veel als je drinkmomenten en maaltijden had.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:07

Cranberry pillen werken hier heel goed voor de blaasfunctie is natuurlijk en zuiver

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:25

Ik moet ook wel vaak plassen of anderen gewoon weinig. :=
Vooral vervelend als je ergens heen moet. Als je gaat shoppen moet je altijd veel kleingeld meenemen en hopen op een schone wc.:+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:29

sporten schreef:
Cranberry pillen werken hier heel goed voor de blaasfunctie is natuurlijk en zuiver

Hier ook. De meeste zijn alleen zoooo groot :oo
Cranberry Monarda van Vogel helpt hier super.

Verder goed in de gaten houden en als je twijfelt nog een keer ochtendurine inleveren.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:46

Ja kijk het even aan kan altijd nog naar de huisartspost mogt niet minder worden. Moest nu even aankijken anders maandag terug komen met ochtend urine. Weet iemand of je ergens lege potjes kan kopen want dat was ook beetje dillemma :')

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:05

Leffroi schreef:

Hier ook, schrok een beetje dat 8 keer normaal zou zijn want daar kom ik lang niet aan :oo Misschien toch een soort van "trainen" om het langer op te kunnen houden? Dus steeds als je het gevoel hebt dat je moet plassen, het bijvoorbeeld nog een kwartiertje langer ophouden?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:10

8x is wel veel inderdaad :oo
Ik moet altijd genoeg drinken omdat ik maar 1 nier heb, dus met normaal tot koud weer minstens 7 glazen maar ik plas denk ik zo'n 4 tot 6x per dag. 2 is wel weer erg weinig hoor! 's ochtends en 's avonds??
Ja idd als het medisch uitgesloten is vaste tijden of iig uitstellen. En idd niet te veel koffie :+