Homo/lesbo + leeftijds verschil?(SA)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Secretly

Homo/lesbo + leeftijds verschil?(SA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:35

(Schaduw account) toegestaan!

Jah al jaren weet je dat je gevoelens bij het zelfde geslacht liggen, hormonen gieren door t lijf als je echt een leuke persoon kent en klik er mee hebt. Jaren heb ik dat gevoel goed kunnen weg stoppen. Ook nog een bijkomend iets is dat ik op personen val waar een groter leeftijds verschil bij is. Het had net zo goed je vader of moeder kunnen zijn.

Op dit moment zit ik in een rollercoaster van gevoelens naar een persoon toe. De persoon in kwestie is getrouwd maar heeft een instabiele relatie. We delen de zelfde hobby doen dat graag samen!

Ik laat mijn verstand spreken boven mijn gevoelens, probeer realistisch te blijven. Daarbij wil ik de boel ook niet op zn kop zetten; als ik uit de kast zou komen?

Wat is dit lastig, GRRRRRR

Zijn er hier lot genootjes die het zelfde mee maken of gemaakt hebben?

(ik heb t 2-geslachtig gehouden in de openings post, daar ik van Lesbo en of homo ervaringen wil horen.)

F_inley

Re: Homo/lesbo + leeftijds verschil?(SA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:37

Geen ervaring maar wat getrouwd is blijf je vanaf ook al is de relatie instabiel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:37

Wat zijn de gevoelens van deze persoon naar jou toe?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:38

Nog erger vind ik dat degene getrouwd is. Zolang je 'object' getrouwd is vind ik het not done om er werk van te maken. Of je nou homo/lesbo/hetero bent en wat voor leeftijdsverschil dan ook.
En zou dus in dit geval niet uit de kast komen :n

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:40

Feit dat de sfeer andere persoon getrouwd is lijkt me een groter bezwaar dan leeftijdsverschil. Wua leeftijdsverschil ligt er ook wel aan hoe oud je zelf bent en hoe oud de ander is.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:41

Ik ben het eens met F_inley en verootjoo. Ookal is de relatie onstabiel oid, nooit er tussen komen als 'buitenstaander', dat wil je echt niet. Dat je samen de zelfde hobby's hebt en leuke dingen kan doen moet je ook zeker van genieten en vooral blijven doen maar in dit geval niet de relatie verbreken :)

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:43

Citaat:
Ik laat mijn verstand spreken boven mijn gevoelens, probeer realistisch te blijven. Daarbij wil ik de boel ook niet op zn kop zetten; als ik uit de kast zou komen?

Idd Ik kom er ook zekers niet aan, getrouwd is getrouwd!

Met deze post wil ik alleen weten of er meerdere lot genootjes het zelfde gehad hebben???

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 20:45

Goof schreef:
Wat zijn de gevoelens van deze persoon naar jou toe?

Dat weet ik niet, maar is erg dubbel. zijn wel erg vertrouwend en hecht in alles!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:19

Maar ben je opzoek naar ervaringen van het ''uit de kast komen''? Naar ervaringen met gevoelens hebben voor een ouder iemand? Of gevoelens hebben voor een getrouwd iemand?

Ik kan niet zo goed zeggen waar je antwoord op zoekt, misschien wel allemaal tegelijk, maar denk dat er vrij weinig mensen zijn die in dat specifieke scenario hebben gezeten :)

Verder kan ik alleen maar meegaan met mijn voorgangers:
- Hoe instabiel een relatie ook is, getrouwd is getrouwd
- Leeftijdsverschil is niet altijd een probleem, maar bij (groot verschil) minderjarig-meerderjarig is het wel wat anders (en als het verder gaat, zelfs strafbaar)

Wat houdt je tegen om ''uit de kast'' te komen? :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:27

Je hebt nog geen relatie met de getrouwde persoon, of wel? Zulke dingen geven echt een hele hoop ellende. Ik ken een mooi voorbeeld van een getrouwde man met een 20 jaar jongere vriendin die inmiddels alweer meer dan 40 jaar bij elkaar zijn, dus het kan, maar bedenk je goed wat voor een ellende dat je je op de hals haalt en dat je het leven van eventuele kinderen ook flink overhoop kan halen. Ik denk niet dat het het waard is.

Wat betreft het leeftijdsverschil en uit de kast komen; als dat is waar jij op valt dan is dat zo en daar hebben mensen het maar mee te doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:33

Je geeft jezelf nu hoop door te zeggen dat de relatie instabiel is (en jij dus waarschijnlijk kans maakt? ) Echt 90% van de mensen zeggen uiteindelijk "ik kies toch voor mijn man/vrouw"
Als je die persoon gaat vertellen dat je verliefd bent op 'm, heb je kans dat jullie omgang stukloopt. Wil je dat risico nemen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:52

Denk ook eigenlijk dat de vriendschap snel zal bekoelen.
Iemand die jou nu ziet als dochter/vriendin zal er mogelijk van schrikken als ze hoort dat je verliefd op haar bent.
Lijkt me een knap lastige situatie waarbij alle spontaniteit en intimiteit op slag verdwijnt...

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:26

Aight schreef:
Maar ben je opzoek naar ervaringen van het ''uit de kast komen''? Naar ervaringen met gevoelens hebben voor een ouder iemand? Of gevoelens hebben voor een getrouwd iemand?

Ik kan niet zo goed zeggen waar je antwoord op zoekt, misschien wel allemaal tegelijk, maar denk dat er vrij weinig mensen zijn die in dat specifieke scenario hebben gezeten :)

- Leeftijdsverschil is niet altijd een probleem, maar bij (groot verschil) minderjarig-meerderjarig is het wel wat anders (en als het verder gaat, zelfs strafbaar)

Wat mij tegenhoud is het feit dat ik op oudere leeftijds personen val van het zelfde geslacht!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:28

Secretly schreef:
Aight schreef:

Wat mij tegenhoud is het feit dat ik op oudere leeftijds personen val van het zelfde geslacht!

Ik ook *D ik weet niet of je een meisje van rond de 18 / 20 bent, maar dat is redelijk normaal volgens mij :+ in mijn ervaring iig.

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:31

antje_vip schreef:
Je geeft jezelf nu hoop door te zeggen dat de relatie instabiel is (en jij dus waarschijnlijk kans maakt? ) Echt 90% van de mensen zeggen uiteindelijk "ik kies toch voor mijn man/vrouw"
Als je die persoon gaat vertellen dat je verliefd bent op 'm, heb je kans dat jullie omgang stukloopt. Wil je dat risico nemen?

Zo heb ik t nog niet eens bedacht, en wil dat ook niet gaan denken. Ik ga t risico niet nemen. Maar weet wel dat ik het niet lang vol houd. Zou eerders het contact uit verstandelijk oogpunt verbreken, hoe moeilijk het ook is!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:38

Secretly schreef:

Maar als je meerderjarig bent, lijkt me dat toch geen probleem? Ik zou persoonlijk denken dat als je er openlijk over durft en kan praten (en dus "uit de kast bent") je dan meer jezelf bent en je vanzelf een leuke (ongetrouwde ;) ) man/vrouw tegenkomt.. Klinkt nu een beetje alsof je jezelf er (nog) niet goed bij voelt, en dan is een relatie beginnen misschien niet helemaal "eerlijk" (vooral t.o. jezelf?)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:46

Over hoeveel leeftijdsverschil gaat het dan?

Mijn partners waren ook allemaal ouder. Van 5-21 jaar ouder :o
Mijn huidige man is 10 jaar ouder.

Ik heb ooit de fout gemaakt mezelf tot minnares te verlagen, ik zeg slechts, begin er niet aan, niets dan ellende. Ook die relatie zat zgn niet goed, maar ze zijn nu nog bij elkaar.

Anderzijds, mijn huidige man kende ik al voor hij ging scheiden, we waren eerst gewoon bevriend, hij werd verliefd op mij en toen heeft hij de knoop met zijn ex doorgehakt en nu zijn we al bijna zes jaar samen...

Dus zeg nooit nooit. Maar dingen stiekem doen (ook verliefd zijn op iemand) is niets. Het vreet je op van binnen...

Edit, dit is mijn eerste echte relatie met een man, hiervoor waren het (vaak oudere) dames.
Mijn ex vrouw was 15 jaar ouder.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 25-04-16 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:47

_l_amanda_l_ schreef:
Secretly schreef:

Maar als je meerderjarig bent, lijkt me dat toch geen probleem? Ik zou persoonlijk denken dat als je er openlijk over durft en kan praten (en dus "uit de kast bent") je dan meer jezelf bent en je vanzelf een leuke (ongetrouwde ;) ) man/vrouw tegenkomt.. Klinkt nu een beetje alsof je jezelf er (nog) niet goed bij voelt, en dan is een relatie beginnen misschien niet helemaal "eerlijk" (vooral t.o. jezelf?)

Daar heb groot gelijk in, eigenlijk zou ik daar gewoon open in moeten zijn. De stap te nemen om uit de kast te komen op dit moment is mij te complex. Weet dat er ooit een moment gat komen dat ik neutraal uit de kast ga komen.

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:50

corine1981 schreef:

Ik heb ooit de fout gemaakt mezelf tot minnares te verlagen, ik zeg slechts, begin er niet aan, niets dan ellende. Ook die relatie zat zgn niet goed, maar ze zijn nu nog bij elkaar.

Anderzijds, mijn huidige man kende ik al voor hij ging scheiden, we waren eerst gewoon bevriend, hij werd verliefd op mij en toen heeft hij de knoop met zijn ex doorgehakt en nu zijn we al bijna zes jaar samen...

Dus zeg nooit nooit. Maar dingen stiekem doen (ook verliefd zijn op iemand) is niets. Het vreet je op van binnen...

Dit dus: het vreet je op en knaagt blijvend aan je. Dus denk sterk om t contact te gaan verbreken, al ga ik daar dus meerdere mensen mee kwetsen! Op wat voor legale manier ga je het contact verbreken?

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:51

verootjoo schreef:
Nog erger vind ik dat degene getrouwd is. Zolang je 'object' getrouwd is vind ik het not done om er werk van te maken. Of je nou homo/lesbo/hetero bent en wat voor leeftijdsverschil dan ook.
En zou dus in dit geval niet uit de kast komen :n

Ik zie het absoluut niet als een OBJECT!

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:53

corine1981 schreef:

Edit, dit is mijn eerste echte relatie met een man, hiervoor waren het (vaak oudere) dames.
Mijn ex vrouw was 15 jaar ouder.

Leeftijd is 20 jaar verschil!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:05

Tsja, ik denk dat liefde geen grenzen, leeftijd of geslacht kent.
Overigens zijn in de homo scène grote leeftijdsverschillen best heel standaard...

Is de man/vrouw die je leuk vindt ook homoseksueel?

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:11

corine1981 schreef:
Tsja, ik denk dat liefde geen grenzen, leeftijd of geslacht kent.
Overigens zijn in de homo scène grote leeftijdsverschillen best heel standaard...

Is de man/vrouw die je leuk vindt ook homoseksueel?

Daar kan ik geen inschatting van maken, dat laat ik dus wat in het midden. Soms krijg ik wel bepaalde trekjes door waarvan ik denk dat het wel mogelijk is(= is heel subtiel)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:28

Nog even over leeftijd: nu is dat misschien leuk, maar hoe leuk vind je het nog als jij 55 bent en hij/zij is 75 en zit in een bejaardenhuis of jij moet de volledige zorg over diegene op je nemen?

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 00:04

antje_vip schreef:
Nog even over leeftijd: nu is dat misschien leuk, maar hoe leuk vind je het nog als jij 55 bent en hij/zij is 75 en zit in een bejaardenhuis of jij moet de volledige zorg over diegene op je nemen?

Daar had ik ook al voortyds over na gedacht, als je beide jong van geest bent. Het zal je soulmate zijn is het geven en nemen!