Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik laat mijn verstand spreken boven mijn gevoelens, probeer realistisch te blijven. Daarbij wil ik de boel ook niet op zn kop zetten; als ik uit de kast zou komen?
Aight schreef:Maar ben je opzoek naar ervaringen van het ''uit de kast komen''? Naar ervaringen met gevoelens hebben voor een ouder iemand? Of gevoelens hebben voor een getrouwd iemand?
Ik kan niet zo goed zeggen waar je antwoord op zoekt, misschien wel allemaal tegelijk, maar denk dat er vrij weinig mensen zijn die in dat specifieke scenario hebben gezeten
Verder kan ik alleen maar meegaan met mijn voorgangers:
- Hoe instabiel een relatie ook is, getrouwd is getrouwd
- Leeftijdsverschil is niet altijd een probleem, maar bij (groot verschil) minderjarig-meerderjarig is het wel wat anders (en als het verder gaat, zelfs strafbaar)
Wat houdt je tegen om ''uit de kast'' te komen?
Secretly schreef:Aight schreef:Maar ben je opzoek naar ervaringen van het ''uit de kast komen''? Naar ervaringen met gevoelens hebben voor een ouder iemand? Of gevoelens hebben voor een getrouwd iemand?
Ik kan niet zo goed zeggen waar je antwoord op zoekt, misschien wel allemaal tegelijk, maar denk dat er vrij weinig mensen zijn die in dat specifieke scenario hebben gezeten
Verder kan ik alleen maar meegaan met mijn voorgangers:
- Hoe instabiel een relatie ook is, getrouwd is getrouwd
- Leeftijdsverschil is niet altijd een probleem, maar bij (groot verschil) minderjarig-meerderjarig is het wel wat anders (en als het verder gaat, zelfs strafbaar)
Wat houdt je tegen om ''uit de kast'' te komen?
Wat mij tegenhoud is het feit dat ik op oudere leeftijds personen val van het zelfde geslacht!
antje_vip schreef:Je geeft jezelf nu hoop door te zeggen dat de relatie instabiel is (en jij dus waarschijnlijk kans maakt? ) Echt 90% van de mensen zeggen uiteindelijk "ik kies toch voor mijn man/vrouw"
Als je die persoon gaat vertellen dat je verliefd bent op 'm, heb je kans dat jullie omgang stukloopt. Wil je dat risico nemen?
Secretly schreef:Wat mij tegenhoud is het feit dat ik op oudere leeftijds personen val van het zelfde geslacht!
_l_amanda_l_ schreef:Secretly schreef:Wat mij tegenhoud is het feit dat ik op oudere leeftijds personen val van het zelfde geslacht!
Maar als je meerderjarig bent, lijkt me dat toch geen probleem? Ik zou persoonlijk denken dat als je er openlijk over durft en kan praten (en dus "uit de kast bent") je dan meer jezelf bent en je vanzelf een leuke (ongetrouwde) man/vrouw tegenkomt.. Klinkt nu een beetje alsof je jezelf er (nog) niet goed bij voelt, en dan is een relatie beginnen misschien niet helemaal "eerlijk" (vooral t.o. jezelf?)
corine1981 schreef:Over hoeveel leeftijdsverschil gaat het dan?
Mijn partners waren ook allemaal ouder. Van 5-21 jaar ouder
Mijn huidige man is 10 jaar ouder.
Ik heb ooit de fout gemaakt mezelf tot minnares te verlagen, ik zeg slechts, begin er niet aan, niets dan ellende. Ook die relatie zat zgn niet goed, maar ze zijn nu nog bij elkaar.
Anderzijds, mijn huidige man kende ik al voor hij ging scheiden, we waren eerst gewoon bevriend, hij werd verliefd op mij en toen heeft hij de knoop met zijn ex doorgehakt en nu zijn we al bijna zes jaar samen...
Dus zeg nooit nooit. Maar dingen stiekem doen (ook verliefd zijn op iemand) is niets. Het vreet je op van binnen...
corine1981 schreef:Over hoeveel leeftijdsverschil gaat het dan?
Mijn partners waren ook allemaal ouder. Van 5-21 jaar ouder
Mijn huidige man is 10 jaar ouder.
Ik heb ooit de fout gemaakt mezelf tot minnares te verlagen, ik zeg slechts, begin er niet aan, niets dan ellende. Ook die relatie zat zgn niet goed, maar ze zijn nu nog bij elkaar.
Anderzijds, mijn huidige man kende ik al voor hij ging scheiden, we waren eerst gewoon bevriend, hij werd verliefd op mij en toen heeft hij de knoop met zijn ex doorgehakt en nu zijn we al bijna zes jaar samen...
Dus zeg nooit nooit. Maar dingen stiekem doen (ook verliefd zijn op iemand) is niets. Het vreet je op van binnen...
Edit, dit is mijn eerste echte relatie met een man, hiervoor waren het (vaak oudere) dames.
Mijn ex vrouw was 15 jaar ouder.
corine1981 schreef:Tsja, ik denk dat liefde geen grenzen, leeftijd of geslacht kent.
Overigens zijn in de homo scène grote leeftijdsverschillen best heel standaard...
Is de man/vrouw die je leuk vindt ook homoseksueel?
antje_vip schreef:Nog even over leeftijd: nu is dat misschien leuk, maar hoe leuk vind je het nog als jij 55 bent en hij/zij is 75 en zit in een bejaardenhuis of jij moet de volledige zorg over diegene op je nemen?