een vraag die me al ruim een week bezig houd is een smerige maar helaas wel een die gebeurt.Een voormalig hondenlosloop gebied hier in de buurt is helaas inmiddels een vastgebied geworden. Omdat witte herder lijnrust heeft ga ik nu maar aangelijnde stukken opzoeken om te wandelen. Maar nu het er veel rustiger is ook een kennelijk druk bezocht homo ontmoetingsbos geworden ook. Je ziet mannen alleen zonder hond rondjes lopen en overal liggen tissues, een verdwaalde onderbroek, condoomverpakkingen en gebruikte condooms al dan niet met inhoud.
breEn daar zit nu het probleem. Witte herder heeft een erg goede neus en is goed in het vinden van rare dingen in het bos zoals hennep resten, ander afval de onderbroeken maar dus ook de condooms. Meestal blijft het bij vluchtig snuffelen. Maar vorige week kwam hij na het snuffelen tot mijn schrik en walging met een gebruikt condoom tussen zijn tanden aanscharrelen. Hij loopt aan een lange looplijn en heeft dus wat ruimte om te keutelen en te snuffelen.
Gelukkig laat hij het op commando goed los, maar stel dat. Loop ik dan risico op ziektes als hij zoiets nog een keer doet. Dit keer heb ik zijn bek bij de auto goed gewassen met water en toiletpapier. En thuis nog eens goed geschrobt en hem eten gegeven. Ik heb de terreineigenaar overigens wel gemeld dat er zoveel smerigheid in het bos ligt.
Vraag dus, kan het kwaad kwa ziektes voor mij?
. Los van het feit dat ik permanent met krukken loop, een belabberde weerstand heb en het is een bosgebied van denk ik een paar honderd hectare waarvan heel veel dicht struikgewas waar de mannen kennelijk inkruipen. Niet te doen voor een simpele gehandicapte burger. Ik heb geen enkele moeite met normaal zwerfafval. Hennep resten die ik vind meld ik ik altijd aan de politie en die ruimen dat netjes op. Maar gebruike rubbertjes met sperma nee dank je. Ik wil geen risico lopen op dodelijke ziektes. 
Ik liep daar ook regelmatig maar werd een beetje zenuwachtig van die enge mannetjes die daar rondliepen op zoek naar... Ik ga dan liever een eind verderop lopen. Dan maar geen mooie heide om naar te kijken.
Heb met hem een discussie gehad over het gebied daar. Schijnt wel een flinke tijd van hun te zijn geweest. Maar drie jaar geleden wel overgegaan in eigendom maar ze hebben toen nog even het beheer gedaan. En dat is dus nu sinds een tijdje helemaal gestopt en zijn er best veel losloop gebieden verdwenen. Ze zijn gestopt met beheer omdat ze problemen bleven houden met de terrein eigenaar.