Een voormalig hondenlosloop gebied hier in de buurt is helaas inmiddels een vastgebied geworden. Omdat witte herder lijnrust heeft ga ik nu maar aangelijnde stukken opzoeken om te wandelen. Maar nu het er veel rustiger is ook een kennelijk druk bezocht homo ontmoetingsbos geworden ook. Je ziet mannen alleen zonder hond rondjes lopen en overal liggen tissues, een verdwaalde onderbroek, condoomverpakkingen en gebruikte condooms al dan niet met inhoud.

En daar zit nu het probleem. Witte herder heeft een erg goede neus en is goed in het vinden van rare dingen in het bos zoals hennep resten, ander afval de onderbroeken maar dus ook de condooms. Meestal blijft het bij vluchtig snuffelen. Maar vorige week kwam hij na het snuffelen tot mijn schrik en walging met een gebruikt condoom tussen zijn tanden aanscharrelen. Hij loopt aan een lange looplijn en heeft dus wat ruimte om te keutelen en te snuffelen.
Gelukkig laat hij het op commando goed los, maar stel dat. Loop ik dan risico op ziektes als hij zoiets nog een keer doet. Dit keer heb ik zijn bek bij de auto goed gewassen met water en toiletpapier. En thuis nog eens goed geschrobt en hem eten gegeven. Ik heb de terreineigenaar overigens wel gemeld dat er zoveel smerigheid in het bos ligt.
Vraag dus, kan het kwaad kwa ziektes voor mij?