Hond vindt gebruikt condoom in "homobos" risicos voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Hond vindt gebruikt condoom in "homobos" risicos voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:38

:r een vraag die me al ruim een week bezig houd is een smerige maar helaas wel een die gebeurt.

Een voormalig hondenlosloop gebied hier in de buurt is helaas inmiddels een vastgebied geworden. Omdat witte herder lijnrust heeft ga ik nu maar aangelijnde stukken opzoeken om te wandelen. Maar nu het er veel rustiger is ook een kennelijk druk bezocht homo ontmoetingsbos geworden ook. Je ziet mannen alleen zonder hond rondjes lopen en overal liggen tissues, een verdwaalde onderbroek, condoomverpakkingen en gebruikte condooms al dan niet met inhoud. :r %) bre

En daar zit nu het probleem. Witte herder heeft een erg goede neus en is goed in het vinden van rare dingen in het bos zoals hennep resten, ander afval de onderbroeken maar dus ook de condooms. Meestal blijft het bij vluchtig snuffelen. Maar vorige week kwam hij na het snuffelen tot mijn schrik en walging met een gebruikt condoom tussen zijn tanden aanscharrelen. Hij loopt aan een lange looplijn en heeft dus wat ruimte om te keutelen en te snuffelen.

Gelukkig laat hij het op commando goed los, maar stel dat. Loop ik dan risico op ziektes als hij zoiets nog een keer doet. Dit keer heb ik zijn bek bij de auto goed gewassen met water en toiletpapier. En thuis nog eens goed geschrobt en hem eten gegeven. Ik heb de terreineigenaar overigens wel gemeld dat er zoveel smerigheid in het bos ligt.

Vraag dus, kan het kwaad kwa ziektes voor mij?

shilady

Re: Hond vindt en pakt gebruikt condoom in bos, risicos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:43

Dat is geen goede zaak
honden kunne ook het herpes virus etc oppikken
zou ervoor kiezen hem daar niet meer te laten lopen

karuna
Drukke kabouter

Re: Hond vindt en pakt gebruikt condoom in "homobos" risicos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:47

Ik kom er nu ook echt niet meer. Maar het idee dat het kan gebeuren. Terreineigenaar reageerde vrij laks trouwens, destijds wandelden er ook veel gezinnetjes. Is naast bos ook een klein heidegebiedje met wat zand ook. Moet er niet aan denken als dat nu gecombineerd wordt. Brrr

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:54

Ja inderdaad en je hond zal maar stikken in zoon condoom dan ben je hem mooi kwijt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:55

Kind zal condoom maar aanzien voor een gekke ballon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:57

Dierenarts wist het ook niet. Heeft er ook nooit over nagedacht ook.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:57

Lekker dan... Ik heb er geen ervaring mee.. wellicht kun je even contact opnemen met de dierenarts over of soa's via sperma in de bek overgebracht kunnen worden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:58

Nou ja alweer reacties die door elkaar gaan

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:03

Soa's zal wel meevallen gok ik.
Ik zou me denk ik drukker maken om wietresten en evt junkenpoep

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:05

Voor aids hoef je niet bang te zijn: gode zij lof is dat een erg kwetsbaar virus. (Het virus kan via sperma worden overgedragen, maar dan wel direct in de bloedbaan. Niet via een condoom in de bek van je hond.)(Anders was inmiddels de halve wereldbevolking ter ziele.)

Het hepatitis B virus is helaas een stuk sterker ( = het virus kan dingen zoals hitte en kou relatief goed doorstaan) maar ook hier geldt dat het om sperma/ bloed contact moet gaan - ook weinig kans op besmetting dus.

Herpes is ook vrijwel uitgesloten - de meeste mensen krijgen herpes van hun directe familie. Andere mensen worden net zo vaak door hun moeder gezoend en krijgen het niet.

Dus zolang er geen naalden liggen, snap ik de lauwe reactie van de terreinbeheerder wel - al ben ik niet principeel tegen op een goede schoonmaak. (Dus misschien een keer een vuilniszak en handschoenen lenen en het terrein opzoomeren...?)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 01:24

Hangt er wel van af of de hond een wondje in de bek heeft... bv geïrriteerd tandvlees dat wat gaat bloeden, schaafwondje boven één van de kiezen... dan komt het dus alsnog ook gewoon in de bloedbaan terecht!

Kom op zeg, raad je nou werkelijk TS aan om het terrein op te zoomeren?! Dat zou die lauwe terreinbeheerder toch wel mogen doen zeker?! TS toch niet!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:21

Ja zeker, dat raad ik TS aan.
Een weldaad voor iedereen als dat gebeurt. Bovendien: troep trekt troep aan. (Of geeft de boodschap : 'niemand bekommert zich om dit terrein'.)
Uiteraard zou je er voor kunnen kiezen om het met geld op te lossen - huur een bedrijf in. (Maar dan is het woord opzoomeren niet meer van toepassing, dat gaat over "ik woon/ recreër hier, dus neem ik verantwoordelijkheid en maak ik het schoon".)
(Terreinbeheer doet echt andere dingen dan troep opruimen, hoogstens zo'n bedrijf laten komen, maar dat moet dan betaald worden uit bijvoorbeeld toegangsgeld.)

En ja: er is idd een risico: als de hond een wondje / bloedend tandvlees heeft en een warm, vers condoom doorbijt, dan kan er besmetting optreden. Ik deel de mening van de DA.
Op basis van de medische kennis is er geen gevaar. Draag wel handschoenen bij het opzoomeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 13:05

Ik ga echt niet andermans gebruikte condooms opruimen :n . Los van het feit dat ik permanent met krukken loop, een belabberde weerstand heb en het is een bosgebied van denk ik een paar honderd hectare waarvan heel veel dicht struikgewas waar de mannen kennelijk inkruipen. Niet te doen voor een simpele gehandicapte burger. Ik heb geen enkele moeite met normaal zwerfafval. Hennep resten die ik vind meld ik ik altijd aan de politie en die ruimen dat netjes op. Maar gebruike rubbertjes met sperma nee dank je. Ik wil geen risico lopen op dodelijke ziektes. :r

Terrein was voorheen van natuurmonumenten die waren er heel fel op, controleerden streng en ruimde op. Nu is het van een landgoed eigenaar die wat stukken heeft teruggenomen. Alle losloopgebieden daar gestopt en laat maar zitten met opruimen, maar wel geld genoeg om een groot duur pand neer te zetten voor horeca en een parkeerplaats aanleggen voor veel te veel geld.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:13

Ik zit dit met een heel vies gezicht te lezen! %)
Getver de getver.
Ik zou als ik jou was lekker naar een andere plek gaan.
Bah bah! Kans is groot dat je straks zelf nog tegen "werk in uitvoering" aanloopt! IEKS!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 13:16

Ook dat, is zo ranzig loslopende mannen die echt spiedend rondkijken .in de hoop een andere loslopende kerel te zien. Doe dat thuis met de gordijnen dicht of je nu homo, hetro, bi, lesbisch of wat ook bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:16

karuna schreef:
Kind zal condoom maar aanzien voor een gekke ballon.

Oh gadverdamme, ik ben dus een beelddenker en mag hopen dat er nooit een kind op het idee komt om er op te gaan blazen :r

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 13:23

Ik ben dus ook een beelddenker en zou dat zelf als klein meisje dus echt gedaan hebben. %)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:02

karuna schreef:
Niet te doen voor een simpele gehandicapte burger. Ik heb geen enkele moeite met normaal zwerfafval. Hennep resten die ik vind meld ik ik altijd aan de politie en die ruimen dat netjes op. Maar gebruike rubbertjes met sperma nee dank je. Ik wil geen risico lopen op dodelijke ziektes.

Nee,voor een gehandicapte burgers gelden ontheffingen, dat klopt. Voor alle andere burgers geldt:
1) svp geen hysterie je loopt geen gevaar
2) voor niets gaat de zon op, je wordt echt niets minder van troep opruimen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:08

Janneke2 schreef:
karuna schreef:
Niet te doen voor een simpele gehandicapte burger. Ik heb geen enkele moeite met normaal zwerfafval. Hennep resten die ik vind meld ik ik altijd aan de politie en die ruimen dat netjes op. Maar gebruike rubbertjes met sperma nee dank je. Ik wil geen risico lopen op dodelijke ziektes.

Nee,voor een gehandicapte burgers gelden ontheffingen, dat klopt. Voor alle andere burgers geldt:

Als je het over je eigen troep opruimen hebt, geef ik je groot gelijk.
Ik ben ook absoluut de beroerdste niet om iets op te ruimen, maar een condoom gaat mij toch echt tever :n

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:17

Zou je er niet te druk over maken. Er zijn niet zoveel virussen van mensen die honden ook kunnen krijgen, dus dat hond ziek wordt is erg onwaarschijnlijk.
Wbt jijzelf, HIV gaat inderdaad erg snel dood in de buitenwereld, en bovendien is direct contact met je bloedbaan dan nodig. Dat van de bloedbaan geld ook voor hepatitis. Herpes gaat ook via contact met lichaamsvocht, bijvoorbeeld door zoenen op de mond. Dus tenzij je het condoom aangeraakt hebt en daarna je vingers in je mond hebt gestopt, of je hond gezoend hebt, loopt dat ook wel los.

Dus nee, denk niet dat een van jullie nu risico loopt.

Smerig is het wel :r

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:21

karuna schreef:
Terrein was voorheen van natuurmonumenten die waren er heel fel op, controleerden streng en ruimde op. Nu is het van een landgoed eigenaar die wat stukken heeft teruggenomen. Alle losloopgebieden daar gestopt en laat maar zitten met opruimen, maar wel geld genoeg om een groot duur pand neer te zetten voor horeca en een parkeerplaats aanleggen voor veel te veel geld.

Volgens mij weet ik waar het is. ;-) Ik liep daar ook regelmatig maar werd een beetje zenuwachtig van die enge mannetjes die daar rondliepen op zoek naar... Ik ga dan liever een eind verderop lopen. Dan maar geen mooie heide om naar te kijken.
Het terrein was altijd al van het landgoed / kasteel maar Natuurmonumenten hield toezicht en deed min of meer het beheer.
Ik heb al kennis gemaakt met de BOA en ik word niet echt vrolijk van die man. :n Hij vond dat ik mijn hond best wel kon laten loslopen op een stuk bospad waar een verhard fietspad langs loopt en tegelijkertijd mtb route is. 8)7

Je kunt overigens je hond nog wel loslaten in dat gebied: Er loopt dwars door het bos een openbare weg, en daar mag je hond loslopen. Je moet alleen op een gegeven moment omkeren en weer terug lopen. -O-
Mocht je meer info willen dan kan ik je de kaart met daarop de route mailen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 15:28

Hebben over hetzelfde bos idd. Ik spreek de beheerder van nm heel erg veel. Kom ze regelmatig tegen vanwege onderhoud in het bos. :j Heb met hem een discussie gehad over het gebied daar. Schijnt wel een flinke tijd van hun te zijn geweest. Maar drie jaar geleden wel overgegaan in eigendom maar ze hebben toen nog even het beheer gedaan. En dat is dus nu sinds een tijdje helemaal gestopt en zijn er best veel losloop gebieden verdwenen. Ze zijn gestopt met beheer omdat ze problemen bleven houden met de terrein eigenaar. -O- maar vanwege verdwijnen van deze gebieden heeft nm ee een aantal bij gemaakt. *\o/*

Ik heb ook al kennis gemaakt met de nieuwe beheerder. Was bij hotel daar in het bos waar ze tot kort los mochten. Had de bordenwissel niet gezien en liep daar dus met twee honden. Kreeg een heel lange best boze preek en gelukkig een waarschuwing, maar de man deed zo naar dat ik er zelfs aangelijnd liever niet meer kom, temeer ook omdat mountainbike pad flink is uitgebreid en je inmiddels in het hele gebied je leven niet meer veilig bent vanwege omver fiets risico, -O-

Het openbare pad ken ik. Maar voor mij ivm slecht lopen en parkeren niet echt mogelijk daar fijn te komen. Ken alle losloopgebieden daar in de hele omgeving uit mijn hoofd. Nog een nieuwe geleerd van nm beheerder. Alleen ik kan geen hele einden lopen en ben aangewezen aan een parkeerplaats waar ik veilig kan perkeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:25

Janneke2 schreef:
karuna schreef:

Je word idd echt niets minder van troep ruimen... maar het asociale gedrag van een bepaalde groep mensen afschuiven op een ander is ook een beetje jammer....
Simpel feit is dat degenen die daar zonodig moeten gaan recreëren gewoon hun troep zouden moeten opruimen... of beter nog
Boek een hotelletje , seks op openbaar terrein is nog steeds beboetbaar (aanstootgevend gedrag)
Maar goed... handhaven is nu niet echt iets waar we in NL goed in zijn.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:30

Mag ik vragen om welk gebied dit gaat? Volgensmij woon je in dezelfde regio TS.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 08:35

Laurahh je hebt een pb, houd ivm woonplaats liever wat vaag openbaar.

Janneke ik vind schoonmaken niet erg. Maar ik kan het fysiek uberhaupt niet. Heb mijn handen al vol aan mezelf in een bos met oa krukken. Ik kan niet eens een vuilniszak meeslepen een bos in en overal dingen gaan rapen op de grond. En los daarvan ik ga geen dingen oprapen waar ik ziek van kan worden. Ook geen spuiten of zo.