Grove situatie schets; ik heb sinds een maand of 2 ontzettend jeukende benen.
In het begin dacht ik aan een droge huid, dus smeren. Zwitsal, nivea, bodylotion, vaseline, niks hielp.
Oke... Allergische reactie misschien? Stug, want ik slikte al vaker cetrizine voor hooikoorts. Elke dag doen dus. Ook geen verschil.
Ondertussen jeukt het zo erg dat ik wel MOEST krabben. Negeren ging niet. Dus ik had ondertussen mijn benen bont en blauw.
Misschien ligt het aan scheren? Dus geprobeerd wel te scheren en niet maar ook dit maakte geen verschil.
Naar de dokter, welke overleg heeft gehad met de dermatoloog en die heeft me hormoonzalf voorgeschreven. Heeft ook niks geen verandering gebracht. Jeuk jeuk jeuk. De hele tijd.
Weer naar de dokter dus, doorverwijzing naar de dermatoloog in het ziekenhuis. Deze heeft mijn benen bekeken en Amitryptiline voorgeschreven. Dit slik ik nu een aantal dagen, maar merk tot nu toe nog geen verschil.
Her frustrerende is, er is niks te zien. Geen uitslag, geen bultjes, maar het jeukt ontzettend, het lijkt van binnenuit te komen.
Ook gaat de huid niet kapot maar word het wel blauw, geel en paars. Ik weet het niet meer, en ben nu zo'n beetje ten einde raad. Volgende week heb ik weer overleg met de dermatoloog.
Is er iemand die dit herkent? Of iemand die ook maar enig idee heeft wat ik er aan kan doen om de jeuk te verlichten? Ik wil graag slapen, maar het is bijna niet te doen