Geen bh meer aankunnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geen bh meer aankunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:14

Lekker dan. :+

Ik ben bijna een week terug van mijn 2 weekse reis door Thailand, de volle 2 weken geleefd in bikinitopjes etc.

Nu in Nederland en naar stage zou ik graag een bh aan willen alleen wat dan gebeurd (hoe los ik de bandjes ook doe) is dat mn huid volledig geïrriteerd en opgezwollen raakt. Ik krijg er daarbij een bekneld en benauwd gevoel van.

Het valt me sowieso op dat mijn huid 100 keer gevoeliger is sinds ik terug ben uit Thailand. Even kriebelen op m'n arm veroorzaakt hele opgezwollen, dikke, rode strepen. Voorzichtig met beleid een klein puistje wegdrukken idem. Maar dan in de vorm van dikke opgezwollen vlekken.

Als het kan en niet naar stage moet, maar gewoon thuis zit of naar school ga, dan doe ik een bikinitopje aan. Vandaag weer voor het eerst een bh aan en ik word gillend gek. :n

Is dit normaal en wat kan ik er in hemels naam aan doen?!

KimD

Re: Geen bh meer aankunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:17

Heb je al naadloze BH's geprobeerd? Die doe je in principe aan als een topje, wellicht verzacht dat de irritatie totdat je weer normale topjes kunt verdragen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:28

Een naadloze BH zonder beugels? :) Ik heb een tijd geleden een ongeval gehad met trauma aan het bovenlichaam, en dat hielp wel een beetje tegen de gevoeligheid.

Vreemd trouwens dat je huid zo gauw geïrriteerd geraakt. Heb je andere huidverzorging gebruikt in Thailand? Of heel veel gezwommen?
Voelt je huid droog aan?

Als de gevoeligheid aanhoudt kan je overwegen om toch eens naar de HA te gaan.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:31

Ik denk dat je of flink verbrand bent of een zonneallergie hebt. Behandel je huid voorlopig maar heel goed, smeer hem goed in met verzachtende crème (bijvoorbeeld aloe vera) en douche niet te lang en niet te heet (zo koud mogelijk), liefst niet elke dag voorlopig. Het klinkt als een heftige reactie op de zon.

Misschien kan je een sportbeha proberen, of een strak sporttopje? Of idd zoals hierboven gesuggereerd een naadloze BH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:48

Femm_k schreef:
Ik denk dat je of flink verbrand bent of een zonneallergie hebt. Behandel je huid voorlopig maar heel goed, smeer hem goed in met verzachtende crème (bijvoorbeeld aloe vera) en douche niet te lang en niet te heet (zo koud mogelijk), liefst niet elke dag voorlopig. Het klinkt als een heftige reactie op de zon.

Misschien kan je een sportbeha proberen, of een strak sporttopje? Of idd zoals hierboven gesuggereerd een naadloze BH.

Ik was idd erg goed verbrand, maar alleen op mijn gezicht (tot blaren aan toe) en wat op mijn schouders. Het beknelde en benauwde gevoel zit alleen echt rondom de borsten en niet de steun van de schouderbandjes. Daar heb ik toen een aloë vera gel voor gekocht, voor mijn gezicht vooral en de schoudertjes dan. Verder gebruik ik Zwitsal voor de rest van mijn huid. Douchen kan ik ook niet meer heel heet, graag lauw als het kan. :+

Eline91 schreef:
Een naadloze BH zonder beugels? :) Ik heb een tijd geleden een ongeval gehad met trauma aan het bovenlichaam, en dat hielp wel een beetje tegen de gevoeligheid.

Vreemd trouwens dat je huid zo gauw geïrriteerd geraakt. Heb je andere huidverzorging gebruikt in Thailand? Of heel veel gezwommen?
Voelt je huid droog aan?

Als de gevoeligheid aanhoudt kan je overwegen om toch eens naar de HA te gaan.

Niet heel veel gezwommen eigenijk, niet zoals ik normaal zou doen op een zonvakantie. Nu veel doorgereisd en dingen bezocht.

Ook niet persé andere huidverzorging oid.

KimD schreef:
Heb je al naadloze BH's geprobeerd? Die doe je in principe aan als een topje, wellicht verzacht dat de irritatie totdat je weer normale topjes kunt verdragen.

Heb zo'n zachte Calvin Klein bh:
Afbeelding

Die nu in de was zit, die zit idd wel erg fijn! Lekker losjes om zo maar te zeggen. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:03

Toch is er ergens in je lijf iets mis gegaan, wellicht toch ten gevolge van zo erg verbranden, als ik het zo lees. Dat kan zich ook uiten op andere delen van je lijf. Ik zou even contact met je huisarts opnemen voor advies.
Wat je nu doet is symptoombestrijding en dat is op zich niet erg, zolang je maar aandacht hebt voor de onderliggende oorzaak, wat die ook is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:07

Ik denk dat je beter even naar de dokter kunt gaan en eens even kijken wat er aan de hand is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:25

Toen ik zonneallergie had werd ik ook gillend gek van bh's, dat sneed vreselijk. Duurde ook zeker wel twee weken voor het weer dragelijk was. Dus vrees dat je het even moet uitzitten. Wellicht kan je bandloze bh's proberen (kom ff niet op de naam)?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:30

Eventueel als nood eem bikinibovenstukje als bh gebruiken. Ik heb hier soms last van zomaar vanuit het niks. Heb meerdere soorten inclusief idd een dergelijk topje ook. Altijd een goed zittende bh dan. Los is geen optie hier.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:38

Wellicht handig om even een afspraak te maken bij je huisarts.
Echt gezond klinkt dit niet.

Bandeau bh, te koop bij o.a. H&M kan wel fijn zitten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:59

En een oerdegelijk oma hemd eronder met brede schouderbanden.En daar de bh overheen doen.Kan je ook het hemd onder je borsten doen in een soort van rolletje.En dan de bh.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:48

Je hebt toch een tattoo laten zetten in Thailand (ik lees mee in het centrale topic, geen stalker of nou ja geen hele enge :+ )

Hoe ziet die eruit? Niet geïrriteerd? Ik weet het niet, maar zou een bacterie o.i.d. niet een reactie kunnen geven in je huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:05

Depende schreef:
Je hebt toch een tattoo laten zetten in Thailand (ik lees mee in het centrale topic, geen stalker of nou ja geen hele enge :+ )

Hoe ziet die eruit? Niet geïrriteerd? Ik weet het niet, maar zou een bacterie o.i.d. niet een reactie kunnen geven in je huid.

:')

Neee die is echt perfect aan het genezen! En bijna zo goed als genezen. Geen moment last van gehad eigenlijk.

Oh god bewaar me, hoop niet dat het echt daardoor komt..? Meer mensen die denken dat dat het is? Dan hoop ik toch echt dat het door het verbranden komt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:10

Het zou kunnen...ik zou even langs de ha gaan, als je met gekke dingen terug komt uit dat soort landen is dat sowieso een aanrader :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:33

_Dominique schreef:
Depende schreef:

Neee die is echt perfect aan het genezen! En bijna zo goed als genezen. Geen moment last van gehad eigenlijk.

Oh god bewaar me, hoop niet dat het echt daardoor komt..? Meer mensen die denken dat dat het is? Dan hoop ik toch echt dat het door het verbranden komt..

Oh ik wilde je niet laten schrikken, hoor :(:)

Ik heb er totaal geen verstand van, maar het kwam bij me op.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:40

Als je huid ook ook reactief is op plekken waar je niet verbrand was zou je netelroos kunnen hebben. Dat is een allergische reactie op iets waar je mee in aanraking bent gekomen, maar wat het was is vaak iet meer te achterhalen. Ik heb het ook gehad en kreeg histamineremmers van de HA, dat hielp goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:44

Gwahir schreef:
Als je huid ook ook reactief is op plekken waar je niet verbrand was zou je netelroos kunnen hebben. Dat is een allergische reactie op iets waar je mee in aanraking bent gekomen, maar wat het was is vaak iet meer te achterhalen. Ik heb het ook gehad en kreeg histamineremmers van de HA, dat hielp goed.

Zijn dat een soort allergiepilletjes? Die heb ik nog hier van de HA namelijk. Zou idd niet weten wat her dan zou kunnen zijn nee.

Misschien reageert m'n lichaam erop dat ik mezelf niet meer vol prop met rijst en noodles? En dat ik nu in een totaal ander klimaat zit dan mijn huid gewend was?

Depende schreef:
_Dominique schreef:

Oh ik wilde je niet laten schrikken, hoor :(:)

Ik heb er totaal geen verstand van, maar het kwam bij me op.

Te laat. :') Maar goed dat je het zegt, wel iets om rekening mee te houden!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:05

Ik lees Aloë Vera - let op : daar kun je ook op reageren! (ik ben daar rode vlekken van in mijn gezicht als ik creme gebruik)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:47

Ik dacht ook meteen aan netelroos, misschien toch even naar de huisarts? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:48

Even een paar naadloze hemdjes/bh's of sportbehas bij de action scorem(die sport beha hemdjes zittem echt schokkenf fijn) om te overbruggen en evt toch even naar de huisarts?
Tis toch erg apart dat je lijf/huid zo reageert momenteel , zou daar zelf toch graag een oorzaak van willen weten als het mij overkwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:16

Ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt bij de HA voor de geïrriteerde huid! :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:19

Laat je weten wat de huisarts erover zegt?
Hopelijk ben je er snel vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:21

Zal ik doen! Ben echt enorm benieuwd wat het zou kunnen zijn, waardoor het komt etc. Hoop echt uit de grond van mijn hart dat het niets met die tattoo te maken heeft. Dus hoop dat ik even bloed mag laten prikken..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:22

Ik hoop mee voor je!
Ik zou zelf nooit een tattoo laten zetten in zo'n land.
Heb je daar een speciale reden voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:34

Waarom niet als ik vragen mag?

Geen een slechte recensie over de shop gevonden, alles was enorm steriel en schoon. Naalden kwamen netjes uit de verpakking en werden toen nogmaals goed schoon gemaakt. Mensen spraken prima Engels, namen de tijd voor mij en al m'n vragen.

Denk dat het in Nederland slechter kan.. In Thailand natuurlijk ook, maar dit is echt de beste shop die we konden vinden.