Activity meter: door de bomen het bos niet meer zien...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Activity meter: door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 12:44

Graag wil ik met een groepje collega’s een stappen-challenge starten.
Doel: wie de meeste stappen in 4 weken doet is de winnaar en krijgt een mooie prijs!

Nu wil de 1 een fitbit met hartslag, de andere zonder, weer iemand een smartwatch van Fitbit en weer een ander wilt een ander merk: allemaal andere smaakjes dus.

Welke hebben jullie en waarom?
Of waar zouden jullie voor kiezen?

Andere merken kan wat mij betreft ook maar, is het mogelijk om deze allemaal aan elkaar te koppelen zodat we gezamenlijk de chalenge in de gaten kunnen houden?

Winged

Re: Activity meter: door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:57

Tja, mag het geld kosten of niet?

Ik loop zelf met een Jawbone up2. Mede door het design van het bandje en de mogelijkheden die je hebt. Je hebt namelijk een app waarin je mensen kan uitnodigen om te 'strijden'.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 13:55

Mag zeker geld kosten (max € 200- € 250).

Kan een Jawbone gebruiker ook matchen met een Fitbit user? Ik kom wel de app 'Matchup' tegen die dit pretendeert maar of ze ook nauwkeurig dezelfde metingen uitvoeren.....

Ben zelf wel gecharmeerd van de nieuwe FitBit Blaze:

https://www.fitbit.com/nl/shop/blaze

Maar met bruinleren bandje (wat mijn voorkeur heeft) komt dat op € 330,-.......

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:30

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:32

zover ik weet kun je ze allemaal niet met elkaar koppelen, dan zul je echt moeten gaan vergelijken door de stappen met elkaar te bekijken of ergens extern in te voeren. Maar iedere tracker heeft zijn eigen app en die zijn niet aan elkaar te koppelen.
Ik heb zelf de Garmin Vivosmart, en ben er erg tevreden over. Kan erg veel meten. Niet heel mooi, maar wel praktisch en veel info.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:34

Ik heb de fitbit charge HR en voor zover ik weet kun je niet strijden tegen mensen met een jawbone, anders kon ik wel battelen met Winged en secricible :)) Je kunt natuurlijk wel strijden tegen andere mensen met een fitbit.

Ik ben er zelf erg tevreden over. Hij meet stappen, afgelegde afstand, trappen beklommen, hartslag, kcal verbruikt, actieve minuten en slaap. Je kunt hem ook gebruiken om je hardloop/fietsrondje te tracken en om je voeding/drinken/gewicht in bij te houden.

Uiteindelijk komt het er puur op aan welke vormgeving je het mooiste vind :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:37

Ik heb een Misfit, maar die heeft weinig opties, als je wat meer geld kunt besteden zou ik dat zeker doen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:39

Jezzi schreef:
Ik heb de fitbit charge HR en voor zover ik weet kun je niet strijden tegen mensen met een jawbone, anders kon ik wel battelen met Winged en secricible :)) Je kunt natuurlijk wel strijden tegen andere mensen met een fitbit.

Ik ben er zelf erg tevreden over. Hij meet stappen, afgelegde afstand, trappen beklommen, hartslag, kcal verbruikt, actieve minuten en slaap. Je kunt hem ook gebruiken om je hardloop/fietsrondje te tracken en om je voeding/drinken/gewicht in bij te houden.

Ik heb dezelfde en ben op zich best tevreden. Alleen heb ik af en toe moeite met syncen, maar dat is vaak opgelost door de Fitbit te resetten. Maar ja, is wel meer werk ;)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:58

Ik sync hem één of twee keer per dag, omdat ik niet continue bluetooth aan heb staan op mijn telefoon. Houd het verder gewoon bij op de fitbit zelf :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:52

Ik doe het vaak 1x, maar de helft van de tijd moet ik eerst resetten. Erg vervelend.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:43

Even contact opnemen met fitbit dan? Lijkt me niet dat dat hoort, mn vriends fitbit heeft dat ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:57

Als het je echt alleen om het stappen tellen gaat zou ik ook voor de Fitbit gaan. Als jullie allemaal hetzelfde merk hebben moet dit wel aan elkaar te koppelen zijn.
Fitbit met hartslag is natuurlijk leuk en geeft je extra informatie (vind ik heel fijn), alleen zal dit nooit helemaal betrouwbaar zijn bij een ingebouwde hartslagmeter. Wanneer je een losse band om je borst gebruikt is dit nauwkeuriger.

Ik heb zelf de PolarM400. Deze heb ik, omdat ik het vooral met het sporten fijn vind om te kunnen zien wat mijn hartslag is. Daarnaast heeft hij GPS wat natuurlijk wel handig is met hardlopen en kan ik zo alle informatie op mijn scherm zien. Ik heb de hartslagband verder alleen om tijdens het sporten. Daarnaast houdt hij ook mijn dagelijkste activiteit en slaap bij wat ik altijd leuk vind om terug te kijken, maar dat doet de fitbit dus ook. :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 14:38

Jezzi schreef:

Volgens de app 'Match Up Fitness Challenges' kun je wel met verschillende merken een challenge opstarten, vandaar dat ik benieuwd ben naar mensen die dit soort app's gebruiken. Ik kan mij namelijk voorstellen dat het ene merk iets anders meet dan een ander merk qua afstand/stappen etc.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 14:40

San_ner schreef:
Als het je echt alleen om het stappen tellen gaat zou ik ook voor de Fitbit gaan. Als jullie allemaal hetzelfde merk hebben moet dit wel aan elkaar te koppelen zijn.
Fitbit met hartslag is natuurlijk leuk en geeft je extra informatie (vind ik heel fijn), alleen zal dit nooit helemaal betrouwbaar zijn bij een ingebouwde hartslagmeter. Wanneer je een losse band om je borst gebruikt is dit nauwkeuriger.

Ik heb zelf de PolarM400. Deze heb ik, omdat ik het vooral met het sporten fijn vind om te kunnen zien wat mijn hartslag is. Daarnaast heeft hij GPS wat natuurlijk wel handig is met hardlopen en kan ik zo alle informatie op mijn scherm zien. Ik heb de hartslagband verder alleen om tijdens het sporten. Daarnaast houdt hij ook mijn dagelijkste activiteit en slaap bij wat ik altijd leuk vind om terug te kijken, maar dat doet de fitbit dus ook. :)

GPS is voor mijn (slechte) richtingsgevoel wel een mooie feature :D

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 14:40

Neig nog steeds het meeste naar de FitBit Blaze met bandje van bruin leer (oog wilt ook wat....)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:56

Alleen heeft de Blaze weer geen GPS...
Ik ben ook al een tijd aan het twijfelen om een sportbandje aan te schaffen zodat de motivatie om meer te bewegen ook wat beter wordt en tot nu toe heb ik ook nog geen keuze kunnen maken.
Ik wil ook graag kunnen syncen met mijn PC omdat ik vaker met de computer bezig ben als met mijn telefoon. En ik wil het liefst iets wat ik gewoon de hele dag om kan houden en dus spatwaterdicht is, dat zijn veel van die bandjes dus niet. De Surge van Fitbit en de Blaze wel maar echt mooi vind ik ze eigenlijk ook niet :P
GPS lijkt me ook fijn dan weet je exact hoe ver je gelopen, gefietst of wat dan ook hebt.
Polar heeft veel functies maar voor mij misschien weer wat te veel, ik sport niet heel fanatiek namelijk. Ik volg ook maar even hier....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:02

De vivosmart is volledig waterdicht, mocht je die nog niet bekeken hebben ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:09

Hier de Polar M400 Equine en dus ook uitgebreid met de Equine set...
Heel tevreden van!
Je kan het hartslagritme laten oppikken door andere toestellen maar of dit ook lukt met de stappen/activiteitenmeter, dat weet ik niet...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:16

Ik heb de Fitbit Charge HR, gekregen voor m'n verjaardag. Het leek me eerst niks maar ik vind het wel een tof ding. Ik ben me veel bewuster van m'n beweging.
Wat wel jammer is, is dat hij de bewegingen van het paardrijden ook meetelt bij de stappen.
Ik vind het ook jammer dat hij geen GPS heeft omdat ik ook aan hardlopen en wielrennen doe. Maar aan de andere kant vind ik de horloges die dat wel hebben te groot en te grof voor mij, ik ben niet groot en heb ook smalle polsen.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:43

Ik hoop dat ik hier even mag inbreken. Ik zou graag een jawbone aanschaffen. Maar op mijn werk mag ik geen armband/horloge dragen. Maar ik wil wel graag op mijn werk meten. Weten jullie of hij ook meet als hij in een broekzak zit? Ik heb Jawbone inmiddels ook al gemaild, maar zij gaven aan dat het even kan duren voor ik reactie krijg ivm de vele vragen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:28

Polar doet dit en ik denk de andere ook wel.... aangezien ze aan de pols niet meten in functie van je hartslag maar dat pas doen icm een borstband denk ik dat het verplaatsen op zich gemeten wordt met gps/satellieten dus dan lukt dat vanuit een broek - of jaszak ook wel... Dénk ik hé...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:47

Kaartje23 schreef:
Ik hoop dat ik hier even mag inbreken. Ik zou graag een jawbone aanschaffen. Maar op mijn werk mag ik geen armband/horloge dragen. Maar ik wil wel graag op mijn werk meten. Weten jullie of hij ook meet als hij in een broekzak zit? Ik heb Jawbone inmiddels ook al gemaild, maar zij gaven aan dat het even kan duren voor ik reactie krijg ivm de vele vragen.

Broekzak lijkt mij niet. Maar ik heb voor het idee hem even om mijn enkel geknoopt en dat pakt hij wel.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:46

Little_Gift; Jawbone meet niet met gps, maar heeft echt iets van binnen wat bewegingen meet.

Winged: bedankt, dat is inderdaad ook een optie.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:01

Is een goedkope optie niet gewoon een standaard app op jullie telefoon te gebruiken zoals Appel Fit, Google Fit, of ander soortige app die stappen kan tellen? Als jouw telefoon in je broekzak zit telt hij ook gewoon je stappen.

Ik heb zelf sindskort een smartwatch. Bijna alle smartwatches hebben tegenwoordig de mogelijkheid om gewoon stappen te kunnen meten. Sommige zelfs met hartslagmeter, GPS, etc. Ik gebruik zelf de Google Fit app en Endomondo geeft mijn buitenritjes door aan Google Fit.

[HTT] Smartwatch met Android

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:27

Mijn misfit meet wel gewoon als hij in mijn broekzak zit