Goede nette schoenen voor 'lopend' werk en rugproblemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Goede nette schoenen voor 'lopend' werk en rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:08

Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Ik werk in de bediening en ben daarvoor op zoek naar goede schoenen die veel steun geven. Ik heb vrij snel last van rugklachten, niet altijd tijdens het werk maar vooral erna als ik weer thuis ben.
Ik ga nieuwe schoenen kopen en ben benieuwd wat jullie kunnen aanraden, graag wel met onderbouwing.
Sportschoenen zijn niet gewenst, het moeten nette zwarte schoenen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Re: Goede nette schoenen voor 'lopend' werk en rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:09

Decathlon verkoopt golfschoenen, zijn vaak netjes zwart, anders Ecco niet charmant (vaak model oma hihi) maar erg goed voetbed en lopen lekker en zijn fijn licht,

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:13

Toch even vragen hoor,maar ben je al eens bij een podoloog geweest?
Ik heb ook lopend/staand beroep en met goede steunzolen kan ik nu op elke schoen lopen,
Goede schoenen inderdaad van ecco :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:14

Ik heb geen problemen met mijn voeten dus een podoloog lijkt me niet nodig. ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:14

Voor nette bijeenkomsten, feesten, crematie en lange dagen wandelen, presentaties etc. Heb ik een extra paar ariats. Ze voldoen prima, zitten fijn en iemand die niet in de paarden zit zieþ het als nette zwartr schoenen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:17

Ik zou ook zeggen Ariat! Goed voetbed, keurig model en enkelhoog zodat ook dat wat steun geeft.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:21

Pijn in je rug kan komen door de stand van je voeten zonder dat je zere voeten hebt. Een podoloog kan dus wel oplossing bieden of een fysiotherapeut.

Maar qua merken schoenen is naast reeds genoemde ook Wolky een optie. Zeer goede schoenen en ook in zwart en netjes. Alleen niet erg hip zeg maar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:21

anneliesdj schreef:
Ik heb geen problemen met mijn voeten dus een podoloog lijkt me niet nodig. ;)

Nee had ik ook niet dacht ik,maar wel rugpijn dus toch maar eens heen gegaan en door een verkeerde voetstand wel rugklachten, sinds ik steunzolen heb geen last meer en voordeel is dat ze in bijna alle schoenen passen
Het is maar een tip hoor :j

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:25

Ik draag met rugprobleem en knieklachten Wolky's, je hebt er ook leuke modellen van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:25

Ik ga al naar de fysiotherapeut ;)
Zijn er ook meer betaalbare schoenen die goed zijn voor je rug? :o
De merken die jullie nu noemen had ik al gevonden, die zeggen goed te zijn voor je voeten en lichaam.
Maar wat zeggen de ervaringsdeskundigen?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:28

Ecco heeft goede en nette schoenen, alleen zijn ze het niet de leukste modellen. Lopen wel heel fijn en zijn licht.
Eens een keer naar de stand van je voeten laten kijken door een podoloog, want rugklachten kan zeker door een verkeerde stand van de voeten komen, ook al doen je voeten geen pijn.
Schoenen op enkelhoogte zou ik zeker niet doen, voelt wel stevig aan maar je gaat je enkels verwennen door alles strak vast te zetten, je spieren hoeven dan nog maar weinig te doen en dan creëer je dus zwakke enkels.
Laatst bijgewerkt door Mutsie93 op 20-03-16 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:29

anneliesdj schreef:
Ik ga al naar de fysiotherapeut ;)
Zijn er ook meer betaalbare schoenen die goed zijn voor je rug? :o
De merken die jullie nu noemen had ik al gevonden, die zeggen goed te zijn voor je voeten en lichaam.
Maar wat zeggen de ervaringsdeskundigen?

Ik weet niet of ergens een outlet ban ecco bij je in de buurt zit? Hier zit die in rosada, en dat scheelt toch echt flink met de normale prijs.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:30

Ik heb sinds een poosje deze van Clarks.
http://www.clarks.nl/p/20346713
Inlopen was even pittig, maar ze zitten nu als slofjes <3
Héérlijk voetbed! Ik kan er een hele dag op door de stad lopen of een 9u staande werkdienst draaien, geen probleem.
Alleen bieden ze niet echt steun bij de enkels, maar daar heb ik met slappe enkels nog geen last van gehad.

edit: oh, en ze blijven heel erg mooi. Duidelijk goede kwaliteit leer.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:31

Ik heb inmiddels ook inlegzooltjes en het scheelt een jas. Was op advies van de fysio. En die kunnen idd in bijna elke schoen.

En anders ecco ik weet niet of sketches nette schoenen heeft. Met die Memory foam.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:32

Ben ervaringsdeskundige. Vanwege mijn belabberde knie stel ik hoge eisen aan schoenen. Er moet een heel,goed voetbed met vorm inzitten, stevige kan achter en de hele schoen moet stevig zijn maar licht. Zodat mijn knie niet de kans krijgt scheef te zakken. Als mijn binnenvoet goed wordt ondersteund blijft mijn knie in model.

Ook heb ik nog een extra zool erin met meer vorm nog. Eens laten nakijken waarom je rugpijn krijgt bij staan kan best verhelderend werken, heb je gewicht gelijk op beide voeten, staan je knieen niet op slot enz.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:32

Ik heb Ecco's, sportief model dus geen" oude oma" schoenen....(ik werk in de horeca) waren 110 euro ofzo...wel duur, maar ze lopen super fijn!
Ik heb ook jaren op m'n Ariat Jodpurs in de bediening gelopen onder mijn nette zwarte broek, die zitten ook súper!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:57

Lage Dr. Martens?
De één krijgt ze niet ingelopen, ik loop er vanaf dag 5 (daarvoor deden ze pijn :+ ) op alsof het wolkjes zijn <3

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:00

Warboel schreef:
Lage Dr. Martens?
De één krijgt ze niet ingelopen, ik loop er vanaf dag 5 (daarvoor deden ze pijn :+ ) op alsof het wolkjes zijn <3

Dan zou ik toch even checken of dat in de categorie 'nette schoenen' valt. Da's niet overal het geval.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:05

Sketches met foam raad ik af. Ik heb daar alleen maar meer problemen mee gekregen oa aan mijn achillespees.

Ik heb de jophers van eple Jack gehad, zaten perfect!
Ik heb ook last van mijn rug maar dan vooral het ribben/schouder/nek gebied. Ik loop bij de manueeltherapeut, fysio en massage. Ik moet veel oefeningen doen om mijn spieren weer goed te gebruiken en de juiste houding aanbrengen nemen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:07

Ecco of ariat!
Erg fijn en goed, gaan ook jaren mee.
Duidelijk de twee beste keuzes op dit gebied.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:10

Als je liever wat minder uitgeeft kan je de tweedehands pagina's eens in de gaten houden. Bokt markt, marktplaats etc. Als je geduld hebt en goed zoekt kan je soms nog nieuwe schoenen bemachtigen voor een leuke prijs!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:12

Ik zit dan wel niet in de bediening maar heb wel ongeveer hetzelfde probleem als jou. Ik zit in de ouderenzorg en loop dus ook bijna een hele dag en heb daarbij ook rugproblemen.
Bij mij is het omdat een van mijn benen langer is dan de andere, scheelt misschien maar een centimeter maar toch. Ook ben ik een paar jaar terug van het paard afgevallen en natuurlijk op mijn rug geland.. Wat ook niet heeft geholpen voor mijn rugklachten.
Ik gebruik in mijn werk nu altijd Nike Air max, kun je ook in helemaal zwart krijgen, ik weet alleen niet of dit 'netjes' genoeg is voor jouw werk.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:12

Ik loop op schoenen van de site happyheels.nl en daar lopen inmiddels veel mensen in onze bediening ook op. Super schoenen met een speciale zool, met of zonder hak. Ik heb zelf altijd de zwarte zonder hak, ze blijven erg mooi.

Een andere optie is een normale schoen met een zooltje van footlogics.nl die kan ik je ook echt aanraden. Gebruik deze inlegzolen al een tijd lang in andere schoenen en ze zijn heel fijn.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:23

Ik had in de bediening ook ecco's, maar nog steeds last van mijn rug na het werk.

Nike Air schijnen inderdaad fijn te lopen, collega had ze. Alleen maakte die wel vaak buikschuivers, doordat de zolen spekglad waren.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:29

Zwarte Nike Thea's ? Lopen heeeerlijk! Sinds ik die schoenen heb kan ik veel langer staan zonder last van mijn rug te hebben