Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ivjee1213

Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:23

Beste bokkers!

Sinds januari heb ik mezelf zo ver gekregen om te gaan sporten en het smaakt naar meer! Op Instagram en Facebook zie ik de meest strakke lijven en de stoerste oefeningen langskomen. Het enige probleem is dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen... Als ik mezelf wil omtoveren tot strakke baywatchbabe, wil ik het wel goed doen, maar omdat ik helaas een arme student ben, kan ik er niet een heel fortuin aan besteden.

Zijn er hier bokkers die druk bezig zijn met sporten en voedsel? En zouden die mij tips willen geven waar ik info kan vinden, waar ik mijzelf het beste in kan lezen en die mij alles erover willen vertellen? :D

baroegJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:27

yaaayy lotgenootje!!
ik ben zelf begonnen met de 'strides for success' 30 day challenge. Is namelijk ook gericht op ruiters, en doet veel voor je corestability. verder eet ik geen chips meer, geen chocola, geen ijs, geen snoepjes. bijna geen koekjes (lees chocolate chip en dat soort dergelijke) en ben ik begonnen met eens normaal 3 x per dag te eten ipv, ontbijt overslaan, een halve boterham voor lunch en dan dik avondeten.
qua avondeten ben ik ook begonnen met alles vers zelf maken. (behalve een soepje op een snelle dag) geen blikjes meer en zo min mogelijk potjes.

na mijn 30 day challenge wil ik beginnen met p90x. een vriend van me heeft dit programma (zijn dvd's) en die mag ik lenen. is 90 dagen lang. daarna hoop ik redelijk wat oefeningen tot mijn beschikking te hebben, en de spiermassa te hebben om zelf door te kunnen trainen

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:30

baroeg schreef:
yaaayy lotgenootje!!
ik ben zelf begonnen met de 'strides for success' 30 day challenge. Is namelijk ook gericht op ruiters, en doet veel voor je corestability. verder eet ik geen chips meer, geen chocola, geen ijs, geen snoepjes. bijna geen koekjes (lees chocolate chip en dat soort dergelijke) en ben ik begonnen met eens normaal 3 x per dag te eten ipv, ontbijt overslaan, een halve boterham voor lunch en dan dik avondeten.
qua avondeten ben ik ook begonnen met alles vers zelf maken. (behalve een soepje op een snelle dag) geen blikjes meer en zo min mogelijk potjes.

na mijn 30 day challenge wil ik beginnen met p90x. een vriend van me heeft dit programma (zijn dvd's) en die mag ik lenen. is 90 dagen lang. daarna hoop ik redelijk wat oefeningen tot mijn beschikking te hebben, en de spiermassa te hebben om zelf door te kunnen trainen

Merci voor de tip! Hen je ook voedingsschema's enzo? Of eet je gewoon normaal zoals een gezonde niet sporter ook zou eten?

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:32

je zou blogilates kunnen google-n, ze heeft veel 30 dagen programma's en leuke pilates routines. daarbij eet ik best gezond (geen fastfood/ijs/frisdrank/alcohol) ik heb veel goeie dingen gehoord over veganisme, maar zo hard-core ben ik zelf niet (iemand als freelee the bananagirl)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:36

Verlies jezelf niet in de 'gezonde leefstijl' :)

PS. Niet gezegd dat je ongezond/eetstoornis/onzeker etc. bent, dit is algemeen bedoeld om te kijken.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 19:41

Knudd schreef:

[ Video ]

PS. Niet gezegd dat je ongezond/eetstoornis/onzeker etc. bent, dit is algemeen bedoeld om te kijken.

Ik heb alles behalve een eetstoornis en ben ook niet onzeker over mijn lichaam, maar vind het gewoon fijn dat ik nu met normaal rustig sporten mezelf fijner en fitter voel. Wil alleen meer routine en duidelijkheid hebben in mn eet en sport stijl :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:48

Ivjee1213 schreef:
Knudd schreef:

[ Video ]

Ik heb alles behalve een eetstoornis en ben ook niet onzeker over mijn lichaam, maar vind het gewoon fijn dat ik nu met normaal rustig sporten mezelf fijner en fitter voel. Wil alleen meer routine en duidelijkheid hebben in mn eet en sport stijl :)

Vandaar mijn opmerking onder de video ;)

soof14

Re: Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:57

Ik ben ook een echte sporter in de sportschool :) vanaf de zomer vakantie serieus 3-4 keer in de week. Ik ben 10 kilo bijgekomen sindsdien en sta ook echt in het krachthonk!
Vorige week zijn er 2 keer mensen naar mij toegekomen met de vraag hoe ik train omdat ze ook zo'n kont willen. Daar moest ik wel om lachen maaar geeft ook motivatie :)
Momenteel ben ik sws 2 week uit de running door een zenuwbeknelling :( maar daarna weer knallen voor het bikini seizoen .
Leuk zo'n topic!

baroegJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:03

nee ik doe niet aan voedingsschema's ben niet zo'n held met me daaraan houden haha.
ik ben sowieso begonnen met 2 liter water op een dag drinken (sowieso ook goed voor je huid)
ik zou wat meer fruit nog mogen eten, maar goed... dat schiet er regelmatig bij in.
los daarvan pak ik het ook met de kleine dingen, trap ipv lift, fietsen ipv auto etc.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:06

Afkicken van snoepen :+ dat helpt bij mij al enorm alleen ik ervaar nu een terug val. Nu weer de dag door komen zonder chips, of chocolade eitjes maar ipv een rijstwafel of fruit!
Ik zou niet aan challenges beginnen, gewoon gezond en gevarieerd eten en wanneer je honger/het nodig hebt.

Ik sport 2 a 3 x in de week in de sportschool, voornamelijk kracht omdat ik ook hier en daar zwakke punten heb en sterker wil worden. Ik heb ook een paard (en doe alle werkzaamheden eromheen), wandel veel lange afstanden met een vriendin en laat ook de honden vaak uit naar het bos/strand waarbij ik ook zo 1 a 2 uur weg ben. Mijn werk is in de zorg, dus ook deels lichamelijk en ik krijg daar mijn geestelijke uitdagingen :+

En heb ik alsnog bijna iedere avond vrij hahaha. En ondanks dat ik voor het fitnessen al veel deed, hier kan ik echt mijn ei in kwijt en word ik geprikkeld tot meer. Het moet bij mij een uitdaging blijven en ik merk na anderhalve maand al duidelijk verschil.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 20:16

Leuk om te zien dat er lotgenootjes zijn! Zelf sport ik 3 keer per week en doe ik alleen cardio om op te warmen. Zit alleen flink met het eten. Eet wel gevarieerd en ook genoeg groente en fruit, maar wil meer spieren krijgen en wat 'droger' worden. Iemand daar tips voor?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:23

Ik ben net begonnen in de sportschool maar loop helemaal vast hier.
Er is zoveel en weet niet waar te beginnen. Dacht wel ff op een crosstrainer te gaan maar dan ineens,... Die weerstanden? Hoe zit dat? Wat is wijsheid?

Heeft er iemand een schema oid voor een echte beginner?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:25

Ik ga misschien beginnen met work outs per 1 april haha :P

Mijn tip is iig om de 7 minute work out (zowel op youtube als per app) te doen. Eerst 1x per dag en dan 2x per dag later.

Super toegankelijk maar echt nog wel een intense 7 paar minuten... Daarnaast zou ik hardlopen een beetje opbouwen als basis conditie

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 20:29

Schuur_ schreef:
Ik ben net begonnen in de sportschool maar loop helemaal vast hier.
Er is zoveel en weet niet waar te beginnen. Dacht wel ff op een crosstrainer te gaan maar dan ineens,... Die weerstanden? Hoe zit dat? Wat is wijsheid?

Heeft er iemand een schema oid voor een echte beginner?

Op het begin deed ik 15 minuten crosstrainen op niveau 1,dus totaal geen weerstand. Beviel me goed maar je moet het niet onderschatten en vooral niet direct al heel hard willen gaan. Tegenwoordig doe ik vrijwel geen cardio meer, alleen 5 minuten op de crosstrainer op niveau 3. Probeer dan ook wel flink thempo te maken. Zit meestal rond de 70/75 draaien per minuut.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:29

Ik volg! Zit hier met hetzelfde probleem, er zijn talloze leuke video's en apps te vinden met oefeningen, maar als je het op jezelf moet doen is het inderdaad moeilijk om te weten waar te beginnen. Tijd om naar de sportschool te gaan heb ik niet, dus moet wel creatief zijn.
Verder gewoon gezond eten en veel water drinken, maar jezelf wel af en toe eens een cheatday gunnen ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:30

Ivjee1213 schreef:
Leuk om te zien dat er lotgenootjes zijn! Zelf sport ik 3 keer per week en doe ik alleen cardio om op te warmen. Zit alleen flink met het eten. Eet wel gevarieerd en ook genoeg groente en fruit, maar wil meer spieren krijgen en wat 'droger' worden. Iemand daar tips voor?

Ligt eraan hoe intens je ermee bezig wil zijn. Heb je net gesport? Als je dan een overrijpe banaan eet (veel suikers) zet je lichaam dat meteen om.
Verder zijn carbs en proteïnen belangrijk voor spieropbouw. Dus bv noodles met eieren en groente (peultjes) is een goede. :P

Maar ik zou niet te erg die richting op gaan, gewoon lekker veelzijdig blijven eten. Veel groente, fruit, brood, afwisselend wat vlees en vis en zuivel (je standaard eet patroon really) en af en toe een snack is ook prima.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:34

Ik zat (of nouja nog steeds een beetje) met hetzelfde probleem! Als sinds november lid van de sportschool en eigenlijk bijna elke week wel 2/3 keer heen, maar verder als de vertrouwde oefeningen kom ik niet.
Durf niet zo goed naar het 'krachthonk' omdat ik daar weinig verstand van heb :D

Daarom heb ik nu contact met een personal trainer, eerst een proefles. Zij maakt vervolgens een programma voor 6 weken waarbij we voor deze 6 weken een keer alle oefeningen bij langs lopen. Ik hoop zo nog verder te komen met de oefeningen.

Qua eten, gewoon normaal eten. Track het soms wel in myfitnesspal, maar gewoon om te kijken wat ik binnen krijg (wat soms best schrikbarend is). Niet om mijzelf echt aan een strak dieet te houden, maar het wel een beetje binnen de perken te houden.

Ik geloof niet in die challenges of zulke schema's voor een 10 minuten workout, persoonlijk vind ik dat moeilijk vol te houden. Ik denk dat je voor jezelf een goede routine moet vinden die je leuk/makkelijk vol kunt houden.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:38

Echt?? Ik vond het juist vele malen makkelijker dan 3x per week naar een of andere stinkende sportschool :P

Je kan het thuis doen, in het park, voor sluitingstijd, na sluitingstijd...
En omdat het zo kort is kon ik dagelijks die motivatie wel opbrengen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:48

Toevallig dat ik op dit topic stuit nu ik net thuis ben van mijn intake om de komende 6 weken een sport / afslank programma onder begeleiding te volgen... Om af te vallen maar ook weer frisser in mijn hoofd te worden en dus op alle vlakken beter in mijn vel te komen zitten... Spelen nogal wat zaken op het moment en dit is voor mij een stap in de goede richting...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:19

Ik verplaats dit topic even naar MWS, daar past het beter. :)

LZP -> MWS

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:56

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:02

Joaaah ik wil ook weer beginnen. Wat helpt is als je je even een beetje inleest in welke spiergroepen je waar hebt, en welke oefeningen je kunt doen om ze te trainen. Op die manier kan je voor jezelf een beetje uitvogelen wat je gaat doen: niet 3x biceps achter elkaar maar bijv biceps-triceps-deltoids (om je andere spiergroepen op die momenten wat rust te geven).

Nu ik dit topic zie bedenk ik me dat ik me nog in ging schrijven bij de sportschool! :) Dus dat ga ik gelijk maar even doen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:06

Een goede sportschool hoeft niet heel duur te zijn. Ik betaal 30,- per maand voor onbeperkt fitness. 1x per week deed ik ook total body work out. Nu ben ik zwanger van de 2e dus ligt het even stil. Mijn instructeurs hebben een plan voor mij gemaakt met wat en hoe en hoevaak. Zij lopen rond dus geven je soms tips. Ik heb heel veel moeite met squads, dus die laat ik een beetje voor wat t is. Lunches doe ik wel voor mijn kont, ook nu nog. Ik heb daarbij ook nog fibromyalgie dus helaas wil mijn lijf nog weleens flink zeuren. Maar met gezonde voeding kan ik het goed volhouden. Ik wil ook met kinderen een strak lijf hebben. Plus voel me zoveel beter met mooie spieren en een slanke taille. Echt een motivatie voor na de zwangerschap dadelijk weer.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:25

Bedenk je ten eerste goed wat je precies wilt. Wil je 'gewoon' slank zijn, dan kun je beginnen met 2-3 keer per week de sportschool bezoeken en opletten wat je eet. Wil je echt een strak en 'droog' lijf zoals de stoere chicks op instagram, dan moet je met een gericht schema flink met gewichten aan de slag en op een heeeel streng voedingsregime!!

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 22:29

Heeft iemand ervaring met het nieuwe boek van Fayah Laurens? My killerbody motivation?