Buik iets platter, wat laten staan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Buik iets platter, wat laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 08:36

Hoi bokt!

Ik wil even duidelijk maken dat ik niet doorsla in afvallen, zeker niet, ik wil alleen een iets plattere buik.

Daar dus over: welke dingen laten staan, en wat kan je nog meer doen? Ik wil niet heel actief trainen of zo, daar heb ik niet heel vaak tijd voor plus ik hoef ook niet veel kwijt.

callum

Re: Buik iets platter, wat laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:39

Voor een platte buik Al je toch echt oefeningen moeten doen. Anders word ie niet plat. En verder geraffineerde suikers elimineren

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 08:39

Thanks! Ik weet et maar kan geen uren besteden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:39

Helaas helpt voor buikvet, en zeker het laatste restje, alleen trainen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:41

xniieeenke schreef:
Thanks! Ik weet et maar kan geen uren besteden.

Uren zijn niet nodig.

Ik neem aan dat je paardrijd??? Beter buikspiertraining is er bijna niet.

Maar je moet wel correct op je paardzitten (geen holle rug)

Verder iedere avond voor je gaat slapen 20 minuten oefeningen.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:44

Veel groene thee drinken

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 08:49

Ja, doe ik idd. Alleen dat is 1 keer per week.

Ik kan niet zomaar naar een sportschool gaan maar wel thuis bepaalde oefeningen doen! Zal daar vanmiddag over gaan googelen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:54

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:55

En anders een sporthoepel aanschaffen daar krijg je echt een platte buik van en als je dat elke dag 10 minuten doet heb je resultaat. Oh en als je groene the gaat drinken neem dan geen pickwick of lipton. Daar is van alles aan toegevoegd. Kan je beter van Jacob hooy nemen

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:58

Misschien die ab challenge van Jillian michaels proberen? Dat is met zo min mogelijk investering van tijd zoveel mogelijk resultaat. De moeite waard om te proberen wellicht. Het heet the 6 week 6-pack geloof ik.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 15-03-16 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 09:00

Bedankt! Ik ben een ramp in oefeningen maar ik ga zeker wat doen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:00

Als je een plattere buik wilt, zul je vet moeten verliezen. Dat doe je door minder kcal binnen te krijgen dan je verbrandt. Je kunt dus of meer gaan sporten zodat je meer kcal verbrandt, of simpelweg minder eten zodat je minder kcal binnenkrijgt. Je kunt trouwens niet 'sturen' waar je precies je vet verliest. De een raakt als eerste vet op zijn benen kwijt, terwijl bij de ander de buik als eerste plat wordt.

Als je weinig tijd hebt om te trainen, zou ik proberen om de hele dag wat actiever te zijn. Ik weet niet hoe je dagindeling er doorgaans uitziet, maar neem bijvoorbeeld vaker de trap, ga met de fiets ergens naartoe ipv de auto of bus, haal koffie bij die ene automaat een verdieping hoger, etc. Zo verbrand je ongemerkt al wat meer kcal. Wat eten betreft zou ik zoveel mogelijk koekjes, snoep, chips etc laten staan. Probeer 80% van je voeding uit gezonde, verse producten te halen, dan ben je al een heel eind op weg.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:04

Water drinken! (en alle andere zooi als cola, geconcentreerde sapjes etc. laten staan)
Daarnaast vind ik de uitleg van Many heel erg goed, denk dat je daar wel wat mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:10

Je kunt niet plaatselijk afvallen haha _O-

Gewoon trainen, gezond eten en veel (water) drinken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:15

Alleen maar groente,fruit, geen rijst, aardappel,pasta
En water drinken ipv frisdranken

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:16

Melkproducten laten staan. Werkt bij een aantal mensen die ik ken heel goed om van buikvet en zwembandjes af te komen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:22

vooral inderdaad denken aan voeding, je kunt nog zo je buikspieren trainen bijvoorbeeld maar daar wordt je buik niet platter van (in tegendeel zelfs, als je buikspieren groter worden en daaroverheen ligt nog een laag vet kan je buik zelfs dikker gaan lijken).

Gewoon gezond gaan eten, dus geen brood, niet teveel pasta/rijst producten, voornamelijk groentes en fruit, natuurlijke producten. Veel water en thee drinken. Vanzelfsprekend geen fris en sap, geen koek/snoep/chips en geen snacks. Wanneer jij gezond eet (gezond in de zin van versproducten en niet al teveel snelle koolhydraten) zal je vet percentage ook omlaag gaan. Melkproducten inderdaad ook laten staan, maar dat zou ik kwa gezond sowieso iedereen aanraden. Daarbij kan cardio natuurlijk wel erg goed helpen, fietsen, wandelen, hardlopen e.d.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:35

anne_bento schreef:
vooral inderdaad denken aan voeding, je kunt nog zo je buikspieren trainen bijvoorbeeld maar daar wordt je buik niet platter van (in tegendeel zelfs, als je buikspieren groter worden en daaroverheen ligt nog een laag vet kan je buik zelfs dikker gaan lijken).

Gewoon gezond gaan eten, dus geen brood, niet teveel pasta/rijst producten, voornamelijk groentes en fruit, natuurlijke producten. Veel water en thee drinken. Vanzelfsprekend geen fris en sap, geen koek/snoep/chips en geen snacks. Wanneer jij gezond eet (gezond in de zin van versproducten en niet al teveel snelle koolhydraten) zal je vet percentage ook omlaag gaan. Melkproducten inderdaad ook laten staan, maar dat zou ik kwa gezond sowieso iedereen aanraden. Daarbij kan cardio natuurlijk wel erg goed helpen, fietsen, wandelen, hardlopen e.d.

Even uit nieuwsgierigheid: waarom vallen producten als brood, pasta en rijst volgens jou niet onder gezonde voeding?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:45

Dat is al jaren bekend many

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:45

Omdat deze producten veelal worden bewerkt waarbij veel extra suikers, overbodige vetten en zouten toegevoegd worden. Dit zijn snelle suikers, die veroorzaken de suikerdips waardoor je snel weer honger of trek krijgt en dus meer gaat eten. Daarnaast hebben toegevoegde suikers natuurlijk nog veel meer slechte invloed op je gezondheid.

Hierbij nog een stukje over de granen in bijvoorbeeld brood, maar internet staat er vol van :) http://gezonder-afvallen.nl/voeding/alt ... asta-rijst

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:11

Ik ken de theorie achter een insulinepiek, suikerdips, etc. Toch ben ik het niet met je eens. Brood, pasta en rijst zijn in mijn ogen producten die prima in een gezond voedingspatroon passen. Het zijn juist de dingen die we erbij eten die zwaar bewerkt zijn. Denk aan de pastasaus uit pot, de pakjes en zakjes van Knorr of de vruchtenhagel die op ons brood strooien. Want met dat brood op zich is niks mis: dat bestaat (als het goed is) alleen uit water, meel, gist en zout. Pasta idem, en rijst is helemaal een natuurproduct. Het zijn die kant en klare producten die vol zitten met suiker en vet. Dát zijn de stiekeme dikmakers, omdat je vaak niet in de gaten hebt hoeveel kcal ze bevatten. (Ik zeg overigens niet dat jullie die producten eten, maar ga even uit van de gemiddelde Nederlander.) Het zijn dus trouwens niet de zogenaamde snelle suikers die ons dik maken. Zie o.a.: http://fitzonderfabels.nl/article/maakt-suiker-ons-dik/

Overigens kun je ook mét die bewerkte producten nog prima afvallen - dan hebben we het niet over de voedingswaarde, maar het aantal kcal. Zo lang je maar zorgt dat je minder binnenkrijgt dan je verbrandt, zul je afvallen. Of je dagmenu nu bestaat uit Snickers of bleekselderij. Veel sporters eten volgens If it fits your macros, een heel mooi voorbeeld daarvan.

Ik ben met jullie eens dat je brood, pasta en rijst best af en toe eens kunt laten staan. Wij Nederlanders eten relatief veel koolhydraten (ontbijten met brood, lunchen met brood, tussendoor fruit of koekjes, etc). Het is dan helemaal niet erg of juist goed voor je om eens iets anders te eten. Maar dat maakt ze nog niet ongezond.

In het artikel wat je aanhaalt staan nogal wat dingen die niet kloppen - die je althans niet zo stellig kunt neerzetten. Maar het gaat te ver offtopic om daar nu op in te gaan. Dus mocht je dat willen, dan kan dat via pb natuurlijk.

@TS, nog een interessant artikel over plaatselijk vet verbranden: http://fitzonderfabels.nl/article/vetverbranding/

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:23

Ik ben het eens met many.
Brood en rijst past prima in een gezond voeding schema. De dikmakers zijn het beleg en de hetgeen waarmee je de pasta combineert of de rijst.

Lekker sporten. Gevarieerd eten. Dingen met veel toegevoegde suikers laten staan. Veel water drinken en zorgen dat je genoeg slaapt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:29

Desembrood ipv tarwebrood. Had altijd wel iets een buikje. Sinds ik geen tarwe meer eet is ie een stuk platter.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:36

Of brood e.d. gezond is, is weer een hele andere discussie en zijn al veel topics over :) In mijn ogen is het ongezond, je zegt het al, brood bestaat onder andere uit gist. Gist bevordert de schimmelgroei in je lichaam, die een onbalans veroorzaken in schimmel-bacterie verhoudingen wat kan leiden tot klachten en zelfs ziekten. En dan krijg je nog tarwe, wat ook niet al te best is. Maar zoals ik zei, dit is een andere discussie en heeft ieder zijn/haar mening over

Ik heb zelf een maand lang geen brood, pasta, rijst en andere suikers gegeten en mijn buik werd enorm plat, dus ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een maand en trek je eigen conclusie :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:39

's ochtends krijg ik gewoon niks anders weg, en helemaal naar school kan ik niet anders dan brood mee krijgen.
Qua voeding ga ik niet heel veel veranderen, wel dingen laten staan misschien maar ik ga mezelf niet uithongeren en ook zeker niet avondmaaltijden met rijst laten staan.

Ik hoef echt geen 5 kilo kwijt of zo, maar ik heb mijn buik liever platter.

Ook zegt men 'je hebt geen dieten voor bepaalde lichaamsdelen'.
Die zijn er dus wel. Mijn zus wil bijv model worden en moet iets van haar heupen af hebben omdat ze anders niet in de standaard model maten kleren kan. Daar wordt ze in gecoached.

-

Ik ga dus vooral oefeningen doen, laat ik maar 'ns wat zoeken.
Bedankt voor alle info, veel meer hoef ik niet.