Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:07

Allereerst, ben al bij huisarts geweest, en ben aan het wachten op bloeduitslagen, welke pas op zijn vroegst vrijdag allen binnen zijn.

18 mnd geleden ben ik bevallen van ons 5e kindje, een heerlijk lief zoet kereltje. waar je geen "last" van hebt. slaapt goed is lief en soms vergeet je hem gewoon omdat hij rustig in de box aan het spelen is.
Ik heb een zware bevalling gehad, met daarna vrezen voor mijn leven. Bloedverlies, en bloeden wilde niet stoppen, ook tijdens de manuele placenta verwijdering niet. Er is toen 4 meter verbandgaas in mijn baarmoeder gestopt en een ballon met water om af te sluiten. 2 dagen later is dit verwijdert, met de woorden als het nu gaat bloeden is er niks meer wat we voor je kunnen doen.

Nou ja ik type dit nu, dus is het goed gegaan ;-) Daarna begonnen de klachten eigenlijk. Ik bleef langer vloeien dan de andere keren, er kwam steeds wat draadjes mee (verbanddeeltjes?) na 9 weken eindelijk gestopt met vloeien en 3 weken later alweer ongesteld. Ik bleef lang moe, ondanks ijzer en vitamines. Toen het eindelijk zomer werd leek het beter te gaan, ondanks mijn ellendige vermoeidheid, en vage klachten, pijntje hier pijntje daar, buikpijn, lage rugpijn, arm uitval, verwardheid, afasie, geheugenverlies op veel momenten. Tegen de wintertijd (14 mnd na bevalling) kwamen de klachten steeds vaker, sneller opvolgend en opvallend ook meer tegelijkertijd. Ook kon ik steeds slechter lopen, deden mijn heupen erg zeer, ook als ik op bed lag. komt er nu ruim 9 mnd na mijn laatste borstvoeding nog melk uit mijn borsten. Zo erg dat ik afgelopen maandagavond eerder naar huis gegaan ben van het werk, ik kon mijn ene been letterlijk niet meer verplaatsen voor het andere been. En nu? ik zit al een week thuis. Ik zorg met moeite voor mijn kinderen. Huis schoonmaken? het lukt me niet. een boodschapje doen? wanneer? Afgelopen zaterdag boodschappen gedaan met mijn man samen... gevolg, alles zwart voor ogen, doodop, en nog meer pijn. Vorige week woensdag maar een afspraak gemaakt bij de arts (ik die nooit een arts bezoek voor mezelf, want ik ben het type niet zeuren maar doorgaan, kun je lopen, kun je werken enz...) Nou ik heb mijn verhaal verteld, (huilend op een gegeven moment) Al mijn "vage" klachten verteld, en gezegd ik weet het niet meer, ik ben net 35, ik voel me 100 ik slaap iedere dag wel 2 uurtjes anders red ik de dag niet.

Nou ja gevolg is, dat er dus heel wat buisjes bloed afgenomen zijn, voor heel veel verschillende dingen, en a.s vrijdag dus uitslagen... Zijn er hier die dit herkennen? of ideeen hebben? want ik weet het echt niet meer, en zit er doorheen.
Voel me schuldig op het werk, dat ik er niet ben. Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. (werk in de zorg) voel me schuldig naar mijn gezin, ik die altijd doorgaat, kan gewoon niks meer.....

Hevonen

Re: Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:31

Pff, dat klinkt inderdaad niet normaal en enorm frustrerend.

Ik heb geen verstand van zoiets,maar misschien is je hormonenhuishouding gewoon helemaal in de war. Goed dat je het laat nakijken, zo gaat het niet.

Sterkte!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:36

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:39

Ts, wat ontzettend vervelend. Zoals jij het beschrijft heb ik het (helaas) ook meegemaakt.
Onderschat het niet wat je lichaam voor een klap heeft gehad van al het bloed verlies. Het is 'nog maar' 18 maanden geleden. Je lichaam heeft tijd nodig voor herstel. Zowel lichamelijk als mentaal... Dat duurt lang en geef het de tijd en voel je vooral niet schuldig, want daar wordt het niet beter van.

Ikzelf ben 6 jaar geleden bevallen van onze eerste, en tijdens de bevalling hebben ze een hoofdader ingeknipt, waardoor ik binnen no time leegbloede en buiten westen raakte. Heb het ook nog maar net gehaald. Maar mijn lichaam had door het vele bloed verlies een enorme klap gemaakt.
Belandde ook nog in postnatale depressie. Onderschat het niet TS en geef het de tijd. Ik ben nu 6 jaar verder en voel me nooit meer 'de oude'. Ook vaak pijn in de heupen. Altijd snel moe, in de war etc... Maar ik heb na veel moeite geleerd het te accepteren en me niet schuldig te voelen, en daardoor gaat het al een stuk beter.

Zoek in ieder geval hulp, zowel medisch als mentaal. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Sterkte TS.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:09

vind de uitspraak dat ze bij bloeding niets meer hadden kunnen doen nogal heftig en ruw. ze hadden ook nog je baarmoeder kunnen verwijderen in het ergste geval. niet wenselijk, wel te doen.

maar los van dat, het is nogal een aanslag op je lijf geweest. ook klinkt het alsof je baarmoeder ontstoken is, waardoor je hormoonlevel heel hoog blijft. ik ben geen arts en ik ben dan ook erg benieuwd naar de uitslagen.
goed dat je het uit laat zoeken!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:37

Bedankt voor de reacties tot dusver... Dat over mijn baarmoeder denk ik zelf ook... Verder dacht ik zelf eventueel schildklier al dan niet in combinatie met "iets" anders. Arts heeft niks gezegd, waaraan zij denkt, alleen dus bloed laten prikken, en vrijdag terug komen. Met de woorden we gaan het nu even goed uitzoeken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:21

schildklier gaat helaas geregeld op hol of doet juist niets meer na een zwangerschap. gelukkig is dat goed te verhelpen!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:47

LZP >>> MWS

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:19

Misschien zit er een scheurtje in je baarmoeder? Of een vleesboom?

Waarom zo lang gewacht met naar de dokter gaan?

Vraagje - ben je ook voor nacontrole bij de gynaecoloog geweest?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:23

Is het zeker dat de gehele placenta is verwijderd? Geen restjes achter gebleven wat je baarmoeder dus hormoonhuishouding zo in de war maakt?
Goed dat je het laat onderzoeken hoor,dit is niets zo.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 23:53

Marie111 schreef:
Misschien zit er een scheurtje in je baarmoeder? Of een vleesboom?

Waarom zo lang gewacht met naar de dokter gaan?

Vraagje - ben je ook voor nacontrole bij de gynaecoloog geweest?

Waarom zo lang gewacht? mentaliteit... stom misschien, maar ben een type van niet zeuren door gaan. En nu pas nu het echt niet meer gaat. Nu pas dokter.. Al heb ik vaak op twijfelen gestaan, en toch de keus gemaakt om toen niet te gaan. Kon geen duidelijke klachten aangeven, en met "vage" klachten vond ik het raar om te gaan.

Ik ben op nacontrole geweest, daar wel mijn zorgen geuit over het lange bloedverlies. En dat ik het idee had dat er sliertjes (restjes) verband uit kwamen... Dit kon niet, en verder dat lange bloeden was normaal. Geen echo gehad dus.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 14:01

We staan weer op nul... bloedtesten wezen niks uit.
Ontstekingswaarden ietsje verhoogd maar niet noemenswaardig.
Wat verklaard dan die verschrikkelijke pijn en vermoeidheid?

Gister morgen even naar het dorp geweest (voor niks) moest id kaart halen voor zoontje, maar de enige man die pasfoto`s maakt in dat dorp was onverklaarbaar dicht.... Maar 1 uurtje in het dorp, was een verschrikkelijke aanslag op mijn lijf.

Vandaag dus weer arts geweest, bloeduitslagen dus goed... en nu?
doorverwezen naar reumatoloog en bloed prikken voor ziekte van lyme. Niet dat ik weet gebeten te zijn? maar de klachten kunnen er op wijzen aldus de arts... Dan ga je googelen en kom je een lijst tegen van lymenet.nl en van de 50 symptomen die je kunt hebben heb ik er gewoon 31.
Maar zoals je weet kunnen die symptomen ook bij andere dingen horen. Dus met deze pijn, moet ik gewoon nog even door.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:06

Mijn eerste gevoel: weet je zeker dat alle gaasjes weg zijn? Je bent niet de eerst waarbij achteraf bleek dat er toch wat was achter Gebleven.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:09

Ik moest bij je klachten ook aan Lyme denken, zeker door de uitval.

Zelf heb ik ook Lyme en ik vind dit ook een goede, duidelijke vragenlijst: https://drive.google.com/file/d/0BxnVj9 ... view?pli=1

Je kunt Lyme ook op een andere manier dan via een teek krijgen, en een teek kun je ook missen omdat ze heel klein kunnen zijn..
Lyme kun je met een Nederlandse bloedtest helaas niet uitsluiten, deze zijn mar 20% betrouwbaar. Je kunt bloed laten testen in Duitsland, daar hebben ze testen van 85% betrouwbaarheid dus dat geeft al een stukje meer zekerheid. Helaas worden die testen wel niet vergoed, Lyme is nogal een rotwereldje.

Maargoed, het zou wel vreemd zijn dat het toevallig net begint na zo'n heftige bevalling, dus ik zou zelf willen dat ze daar eerst meer onderzoek naar doen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 14:14

Mijn huisarts zegt (dit vroeg ik namelijk ook) dat er dan zeker ontstekingswaarden te zien zouden zijn.
in mijn bloed.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:17

Persoonlijk zou ik eerst naar de gyneacoloog willen en een echo eisen!

Dikke kans dat daar iets helemaal niet goed zit en ik verbaas me er over dat dat ook niet het idee is van de huisarts.
Zeker met jou bevallingsverhaal , begint daar het onderzoek.
Is jou baarmoeder schoon en helemaal okee, wat ik eerlijk gezegd betwijffel, dan pas aan allerlei andere enge dingen gaan denken.

Blijkbaar hebben nog steeds veel artsen moeite om a + b bij elkaar op te tellen :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:19

Huisartsen denken teveel vanuit het boekie _-:(
Mijn huisarts beweerde dat omdat mijn zoon geen koorts had, hij alleen maar griep had.
Kind had een zware voedselvergiftiging en we waren hem bijna kwijt geweest, heeft 6 x in 9 weken op de intensieve gelegen .

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:20

Neehoor dat hoeft niet, ik heb regelmatig ontstekingen (meestal in gewrichten) maar echt niet altijd verhoogde bloedwaardes.

Maar ik ga mee met Spatter hoor, ik zou dat eerst 100% uit willen sluiten voordat je aan Lyme oid. gaat denken..

Ik ben ook niet bepaald te spreken over huisartsen, over de meeste artsen niet :n Maar helaas weten ze gewoon niet alles en zijn ze vaak te zelf ingenomen om dat toe te geven..

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:22

De reumatoloog is helemaal geen gek idee, ook met ook op zaken zoals Fybromyalgie.
Blijft mijn vraag wel staan, ben je getest op je B12 niveau?(ook vanwege je bevallingsverhaal het zou kunnen dat je dergelijk bloed bent verloren dat je lichaan het B12 niet meer zelf op pijl krijgt), Klachten zijn grotendeels vergelijkbaar met Fybro of Lyme(sterker nog bij een te laag B12 zullen de Fybro klachten heel heftig worden)

waarom ik dit weet, hierdoor:
Nadat mijn kinderreuma "bleef"(ik was ondertussen ontstekingsvrij maar klachten bleven aan) en de diagnose fybromyalgie werd gesteld ging het een tijd aardig, klachten zoals ik ze al jaren ken bleven maar er veranderde lange tijd niets. Tot een kleine 3 jaar geleden mijn klachten heel heftig werden. Terug naar mijn behandelend arts en die heeft toen een onderzoek gedaan op ontstekingswaarde én een aantal vitamines en mineralen. Toen bleek ik een heftig B12 te kort hebben. Direct begonnen met injecties en binnen weken waren mijn oorspronkelijke klachten ook veel minder! Ik kan nu zonder al te veel problemen weer gewoon leven, werk 40 uur in de week en heb mijn paard. Helemaal pijn en moe vrij ga ik niet worden, maar het is al zoveel minder als eerst!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 14:28

Nee B12 is naar mijn weten niet geprikt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:53

Helemaal eens met Spatter. Dit behoort een stuk beter te worden uitgesloten dan puur en alleen op ontstekingswaarden.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:08

Mijn eerste gedachte was ook dat er iets achtergebleven is in de baarmoeder. Dat zou ik absoluut uitgezocht willen hebben als ik je was!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:08

Lyme krijg je oa via bloed. Jij hebt vast met je bloedverlies aanvullend bloed gekregen. Misschien via deze weg lyme gekregen. Het belachelijke is dat mensen met lyme gewoon bloed mogen doneren en daarnaast weten veel mensen die doneren niet dat ze het hebben. Je klachten klinken heel bekend..

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:10

Hi.

Je klachten die je verteld. Herken ik mezelf enorm in. Heb ook nog eens last van mijn handen. Echt reuma handen.

Ben al meerder malen door de mangel gehaald. Maar ze konden het nergens vinden.

Toen heb ik mij gemeld bij een holistische arts. En nu 4 weken later ben ik eindelijk redelijk gestopt met vloeien. En heb al 1,5 pijn vrije dag gehad. Het zijn kleine stapjes. Maar nu eindelijk de goede kant op.

Voor details stuur me maar even een pbtje

Ps. Mijn kleine meisjes zijn nu 13 maanden en het begon nat de zwangerschap

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:12

Mijn eerste gedachten een gaasje wat is achter gebleven en mijn 2e gedachten schildklier of B12

Ik zou een echo eisen en wat waren je schidklier waardes?
Wat voor je HA akkoord is hoeft voor jou niet te voldoen helemaal niet na je zwangerschap