Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 15:46

Welkom! :D

In het '30 day ab challenge' merkte ik algauw dat mensen afdwaalde naar voeding, afvallen of juist breder worden, het hierna door willen zetten van trainen, meerdere challenges doen, verliezen van motivatie, trainingsgerichte vragen en ga zo maar door.

Daarom leek het mij leuk om een topic te maken waar iedereen - met welk formaat, leeftijd, type training/voeding, doel dan ook - terecht kan!

Bespreek hier al je doelen in trainen en voeding. Denk dan aan, wat je traint, hoe je dit traint (zwemmen, challenges, cardio, fitness etc.), hoe vaak, voor- en nafoto's, wat je verandert in je dagschema en voeding. Deel je tips, tricks en vragen. En vooral, motiveer elkaar!

Ik hoop dat dit een gezellig topic word waarin iedereen in zijn waarde wordt gelaten. Het is juist de bedoeling dat écht iedereen hier terecht kan en zich welkom voelt, je hoeft geen ervaring te hebben in sport of voeding en je hoeft er al helemaal geen pro in te zijn/worden.

Als je van plan bent hier vaker te updaten, is het misschien leuk om jezelf eventjes voor te stellen en waar je op het moment mee bezig bent in training en/of voeding. :)
Iedereen kan natuurlijk elk moment aanhaken, het is nooit te laat om te beginnen met sporten! :D Maar voor korte vragen en ervaringen is ook iedereen welkom.

PS: Wat misschien leuk en fijn is, maak maanddoelen en deel die hier! Quote om de maand wat je bereikt hebt, streep lekker af en wat je nog niet bereikt hebt neem je mee naar de volgende maand.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 03-03-16 16:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Weggebokt

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:48

Maakt niet uit, I'm in! :') :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:55

Super-topic, ik doe ook mee :')

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:00

Ik ook!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 16:01

Zo, gefikst :')

En welkom alvast! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:02

Ik doe mee :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:06

Misschien is het leuk om ons even voor te stellen met onze doelen?

Ik ben Sindy en ben 16 jaar uit, ik ben 1,76 lang en denk rond de 65 kilo.
De laatste maanden snoep ik ontzettend veel en merk dat het vooral in mijn buik is gaan ophopen.
Nu het winter is heb ik veel sweaters aan en zo zie je het niet maar het word weer een keer zomer en zou daarom graag een strakke buik willen! :D

Ik heb sinds 2 weken een sportpas bij basic fit maar ben er ook nog maar 2 keer heen geweest :+ Verder verlies ik heel snel mijn motivatie ergens voor en duik ik weer in de zakken chips. Ik hoop dat dit topic mij een beetje kan helpen :D

Mijn doel is dus een strakke buik voor de zomer! :D

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:12

Ik doe ook mee. Grootste doel is hier meer kracht en spieren kweken. En vooral gezond leven :-)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 16:19

Voorstellen is inderdaad de bedoeling, staat inmiddels ook in de OP haha.

Nou, ik ben Zowie en ik ben 18 jaar. Ik ben 1,63 en weeg 45 kilo (toevallig gisteren nog gewogen, zwaar teleurgesteld dat ik niet in spieren ben aangekomen het afgelopen jaar :+ ). Ik heb de ziekte van lyme, wat gelukkig steeds beter gaat. Ik heb al eerder gemerkt dat als ik meer spieren heb, pijn beter kan dragen.
Dus nu probeer ik langzaamaan mijn conditie en kracht op te bouwen.
Ik ben erg licht en mager, waardoor ik ook snel het idee/gevoel heb dat ik nogal slap ben. Ook vind ik mijn knokige en pietluttige armpjes/schouders niet zo mooi, dus daar mag zeker verandering in komen!

Mijn doel is eigenlijk wel gespierd zijn in heel mijn lichaam en een goede conditie. Ik wil dingen als hardlopen, wandelen, paardrijden, reizen en dergelijke gewoon weer goed aan kunnen zonder achteraf veel pijn te hebben en moe te zijn.

Qua voeding ben ik al goed bezig. Helaas vind ik suiker vaak nog erg lastig en al helemaal dat bakje chips in de avond. :o Nu vind ik naturel chips niet zo erg, maar van de suiker wil ik toch wel echt af. Als ik slecht eet merk ik dit ook direct in mijn energielevel.

Op het moment doe ik de 30 day ab + back challenge. Deze oefeningen wil ik doorzetten als ik ermee klaar ben.
Ik heb vandaag een sportpas aangevraagd via mijn school. Hiermee kan ik onbeperkt zwemmen, squaches, yoga, bootcamps, fitnessen en groepslessen volgen.
Ik wil starten met 3x in de week baantjes zwemmen aangezien dit pijnloos is, je hele lichaam gebruikt en conditie opbouwt.
Wat ik er allemaal naast ga doen zie ik nog wel. :D

Sommige periodes gaat sporten bij mij heel goed, maar wanneer het wegvalt dan is het ook zo een maand of langer weg. :') Ik wil er graag een routine van maken om te sporten, dat het een normale/automatische dagbesteding word.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:35

Ik haak ook in ook al kan ik nog niet sporten! Zal in het begin dus niet zo heel actief meepraten denk ik.

Ik ben Wilke, 22 jaar en wil graag een betere conditie en meer spieren kweken. Qua lichaam zit ik nu op de 1.67 en 52,5 kilo. Helaas zit ik momenteel thuis met een flinke hersenschudding en een hoop stress door een heftig auto ongeluk van 5 weken geleden. Sporten is dus even nog niet van toepassing.

Ik was bezig met een 30 dagen challenge die ik zelf in elkaar gezet had:
Afbeelding

Wanneer ik weer kan sporten wil ik daar weer aan beginnen, ook wil ik heel graag een aantal x in de week gaan skeeleren, dus ik ben een beetje op skeeler (skate) zoektocht :)

Heb paar jaar geleden de 30 day ab challenge afgerond en dat heeft bij mij enorm geholpen. Helaas daarna gestopt en weg was m'n resultaat :') dus tip van Wilke: niet ineens gaan stoppen als je 'tevreden' bent :+ maar goed, mijn doel: gezond zijn en spieren kweken :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 16:41

Leuk Wilke! Die challenge ziet er goed uit, die ga ik even opslaan. :D

Zelf zit ik helaas op het moment met wat probleempjes in mijn benen. Van de zomer kreeg ik pijn aan mijn rechterknie en lichtelijk aan mijn linkerknie, die waren overbelast. Ik loop nu al een aantal weken bij de fysio maar dat gaat heel erg wisselend. Gisteren heeft ze nog eens goed naar mijn benen gekeken en ze heeft het idee dat ik een te hoge spierspanning heb, met name in mijn bovenbenen, waardoor er natuurlijk te veel druk op mijn knieën blijft. Dit heb ik toen ik jonger was bij fysio, wegens x beentjes, ook al eerder gehoord.
Nu ben ik even met de fysio aan het zoeken wat hier tegen gaat helpen. Want ik kan wel gaan trainen, maar de spierspanning blijft dan natuurlijk hetzelfde. Ik doe nu squats en strekoefeningen.

Maar ik richt mij nu dus vooral op de buik, rug en armen. Ik hoop dat het zwemmen ook een goede algemene basis gaat geven, daar kan ik over een maandje mee beginnen!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:59

Dankje! :+

Oeh dat klinkt niet fijn, hopen dat ze je er goed verder mee kunnen helpen. Heb je t met haar ook over gehad wat je thuis wel en niet mag/kunt doen? Zwemmen is altijd goed lijkt me!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:01

Ja daar is ie dan! Leuk topic!

Ook ik zal mij even voorstellen.

Ik ben Sharona inmiddels 25 jaar en woon in Elst (Utrecht). Ik heb vanaf mijn 8ste een eigen paard. Helaas is er op mijn 15e de ziekte van lyme geconstateerd. Inmiddels is dit chronisch geworden en hier ondervind ik dagelijks veel last van. Vooral veel pijn en weinig kracht ed. Paardrijden lukt hierdoor niet consequent genoeg, al wil ik dit wel weer opbouwen.

Om mijn spieren toch wat aan te sterken heb ik anderhalf jaar geleden een abbonement op de sportschool genomen. Door de lyme is het erg wisselend hoeveel ik kan gaan. Echter probeer ik minimaal 2 en maximaal 3 x per week te gaan. Hier doe ik dan vooral krachttraining.

Ik ben trouwens 1,74 en weeg 56 kg. Naast de sportschool doe ik op het moment een Abb challange.
Ik sport dus vooral om wat spierkracht te kweken. Ik hoef en zal geen bodybuilder te worden maar een beetje (buik) spieren zal fijn zijn ;). Verder doe ik het dus vooral om mijn spierkracht wat door de lyme echt tot een minimum is gedaald wat op te krikken en bij te houden. Ik merk ook echt dat dit werkt voor de lyme, al zal de pijn natuurlijk niet verdwijnen.

Uhm verder? Ik probeer op mijn eten te letten. Dit houdt in dat ik niet teveel probeer te snoepen en op mijn suikers probeer te letten. Al is dit soms nog erg lastig. Haha ik zou vooral, als ik deze heb, met vragen over voeding bij jullie willen komen :).

Super leuk topic!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 17:04

Ja, ze zei dat in principe alles aan training goed is. Zolang ik niet opeens besluit een marathon te rennen, maar dat kan ik gelukkig zelf ook wel bedenken. :Y)
Alleen voor nu mag ik dus niet te veel focussen op specifiek beenspieren. Squats en rekoefeningen moet ik wel doen.

Beterschap met je hersenschudding trouwens! :(:) En dan ook nog door een auto ongeluk, gadsie, valt het voor de rest naast de hersenschudding een beetje mee?

Welkom Sharona! Een mede lyme lotgenoot. :D Niet dat dat iets is om blij van te worden, maar (h)erkenning is altijd fijn.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:40

Ik zal mij ook even voorstellen :) Ik ben Daphne, 22 jaar, 1.78m en ik weeg tussen 62-65. Mijn gewicht schommelt nogal :o Ook is het verschil heel duidelijk... Vanaf 64 heb ik een buikje, bij 62 is mijn buik mooi plat xD Atm weeg ik 65 en probeer ik dus weer wat af te vallen door te letten op mijn voeding.

Ik heb nu een verzorgpaard 2x in de week en ik zwem daarnaast 1x per week. Ik wil graag het sporten weer wat opbouwen om wat fitter te worden. Helaas door chronische vermoeidheid (probeer oorzaak nog te achterhalen, vermoedelijk mijn Colitis Ulserosa) en door een knie blessure die ik sinds oktober heb gaat dat nog niet zo best :P Het zwemmen gaat ook heel wisselend met mijn knie.. Dinsdag weer terug naar de dokter om toch een verdere plan van aanpak op te stellen eventueel met fysio. Na 2 maanden geen vooruitgang en telkens terugvallen wordt ik het toch wel zat :j

Mijn doel is weer een gewicht hebben van rond de 61-62kg, mijn knie weer normaal te kunnen belasten en mij wat fitter te voelen. Dus ik praat/lees graag mee voor wat motivatie O:)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:54

Ik wil mij ook voorstellen !

Ik ben Fenne 20 jaar en sport nu ongeveer sinds 1 a 2 maanden. Ik weeg nu rond de 63 kilo en ben 1,58. In december heb ik het roer omgegooid en ben ik 4 kilo kwijt geraakt door echt op mijn eten te letten.

Inmiddels staat de teller op -7 kilo !
Dit komt helaas ook door dat ik een tijdje flink ziek ben geweest.
Ik ben ook deels begonnen met sporten door een blessure aan mijn rug door 2x heel lelijk van een paard te vallen.
Heb sinds vorige week het sporten weer opgepakt en ga ongeveer 2 a 3 keer in de week. Ik doe met name cardio en krachttraining en dit kan van alles zijn.
Ik ga in april 5 maanden op stage intern en dan gaat het meestal fout. Maar wil nu ook echt op mijn eten gaan letten daar omdat ik nu zo goed bezig ben :)
Laatst bijgewerkt door Fenneeee op 03-03-16 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:56

Wat een veertjes allemaal hier!
Ik ben hard op weg naar een gezond lichaam
Stiekem in 2 jaar waren er toch behoorlijk wat relatie kilos bij geslopen!
Ben nu als een gek gaan trainen na dat de relatie op de klippen liep
En nu binnen 3 maanden van 83 naar 75 gegaan dus best een beetje trots
Diep in mn hart wil ik naar de 65 maar ik ben tevreden als ik de 70 aan tik
Ik moet zeggen dat ik niet smal en fijn ben gebouwd dus ik weet niet in hoeverre ik nog body zou over houden als ik er nog 10 af sport
Ik moet wel zeggen dat ik weinig naar de weegschaal kijk en meer in de spiegel
Ik train ook veel kracht dus die spieren wegen ook wat

Mijn doel is strakkere benen en een strakkere buik

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:58

Dit topic komt goed van pas :')
Ik ben trouwens Maaike, 14 jaar, en ik wil wat meer conditie krijgen :D Ik ben 1.68m en weeg 50kg. Ik heb al een paar keer geprobeerd te hardlopen, nooit volgehouden, ook niet met een maatje, dus ik wil wat anders proberen: zwemmen. Ik ging voorheen 4x per week naar mijn verzorgpaard, die is verkocht dus nu ga ik 2x per week naar een nieuw verzorgpaard, dus meer tijd om te sporten! Ik wil iig 1x per week zwemmen, en proberen om daarnaast 1x per week te hardlopen. Weet iemand een goed hardloopschema voor 1x in de week?

Ik heb niet echt een doel, wil ook niet afvallen, maar met name meer conditie en kracht opbouwen. Qua voeding eet ik niet super slecht. In de ochtend 3 boterhammen, belegd met 1/2 zoete (ongezonde) dingen en 1/2 hartige (gezonde) dingen. Tussendoor 2 koekjes mee naar school, soms vervang ik er 1 door een appel. 's Middags 4 boterhammen, met 2 zoet en 2 hartig belegd. Na school een koekje met wat limonade. Op school drink ik trouwens 0,5L water. 's Avonds eet ik wat de pot schaft :D Wij eten 1x in de 2/3/4 weken iets ongezonds (denk aan patat, pizza, etc). Zodra ik geen chocolade koop gaat alles goed qua snacken, doe ik dat wel dan gaat het mis en kan ik mij niet beheersen... Ook een aandachtspuntje dus!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:58

Mag ik me melden?

Na een poosje wat aangekloot te hebben met eten is mijn doel voor deze zomer een lichte sixpack te hebben. Doordat je hier spiermassa voor nodig hebt moet ik gewoon normaal gevarieerd en gezond eten wat dus een goed doel is voor mij.
Ik doe dit dmv zumba en fitness en hoop hier mensen te kunnen steunen en hier zelf motivatie vandaan te halen ( jemig lijkt wel een sollicitatie :'))

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 18:00

Welkom allemaal! Leuk die diversiteit. :)
Ben nu al benieuwd naar de updates en gezelligheid voor de komende maanden. Ook de dipjes horen daar bij natuurlijk, die heeft iedereen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:04

Leuk al die aanmeldingen!
Jullie kunnen het!

Ik ga mij vanavond weer eens aan de sportschool wagen.. :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:08

Ik vanavond weer 3 kwartier zumba met aansluitend een kwartier BBB

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:15

Wat een leuk topic!

Ik wil ook graag strakker worden en meer uithoudingsvermogen krijgen.
Ben 20 en 1.82 bij 66 kg. Wil daar nog iets af hebben, omdat het nu nog best schommelt af een toe en wil mn vetpercentage lager hebben.
Ik train om de dag in de sportschool met een eigen schema en doe 1 x per week PowerYoga. Daarnaast wandel ik veel en ik ga nu uitbreiden met ook benen en evt. Armen erbij trainen. Dan kan ik ook meerdere dagen achter elkaar de sportschool in.
Train nu vooral buikspieren en zie wel vrij snel resultaat. Gezond eten doe ik meestal wel, maar soms zijn er toch dagen dat ik de hele dag wil snaaien (zoals vandaag :') )

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 18:17

Ik ga vanavond dag 14 van de ab challenge, dag 11 van de back challenge, squats en stretchoefeningen doen.

Mijn sportpas is aangevraagd, die krijg ik de 15e of de 1ste van de volgende maand. Ik hoop natuurlijk de 15e, hoe sneller hoe beter!

Als mensen voor of nafoto's willen posten van een bepaalde tijd (maand bijvoorbeeld) is dat ook leuk natuurlijk! Ik zal in ieder geval voor- en nafoto's posten van mijn buik als ik klaar ben met de ab challenge. :)
Is dit niet goed voelt om te posten, moet je het ook vooral niet doen. Maar het is misschien wel een tip om foto's te maken zodat je na een tijd de stijgende lijn kan zien!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:18

Ik heb geen voor foto. Dit omdat ik zonder dat ik het door had ineens 4 kilo kwijt was. En dat tijdens kerst en oud en nieuw :')