Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:15

Het is voor mij nu de tweede keer dat ik een soort spierpijn heb waarbij pijnstilling niet werkt. Normaal schijnt het te moeten kunnen werken. Kan morgen wel weer hiervoor bij de huisarts terecht maar snap niet dat het soms niet helpt.

Jette

Re: Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:17

Voor spierpijn naar de huisarts gaan lijkt me niet nodig. Wat voor spierpijn heb je? Gewoon van sporten/bewegen?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:18

Het zit bij mijn linkerborst onder de oksel. Heb vanmorgen wel mijn bed verschoven maar toen zat de pijn ergens anders.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:18

Wat slik je dan en is het dan zo extreem (of niet logisch) dat je naar huisarts er mee wil?

Vind redelijk lastig om op zo weinig iets nuttigs te zeggen. Heb je spierpijn van sporten? Lekker veel eiwitten eten (kwark ofzo) en warm bad

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:20

Nee het voelt alsof het iets met mijn botten is. Voel het soms ook knakken. Heb net naproxen geslikt maar de pijn blijft.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:23

Bij naproxen moet je wel maagbeschermer slikken.

Heb je niet gewoon overbelast of gekken beweging gemaakt? Zit het er al zo lang?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:24

De huisarts heeft me niks gezegd over maagbeschermers slikken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:25

Heb er sinds vanmiddag last van. Met bh aan is niet goed te doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:28

Ik zou dan gewoon even rust nemen. Lekker warm bad en vertrouw je echt niet morgen even bellen.

Hmmm apart, dan goed opletten wat je er naast slikt. Naproxen mag je wel combineren met paracetamol. Moet wel 2 uur tussen zitten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:31

Gianti schreef:
Ik zou dan gewoon even rust nemen. Lekker warm bad en vertrouw je echt niet morgen even bellen.

Hmmm apart, dan goed opletten wat je er naast slikt. Naproxen mag je wel combineren met paracetamol. Moet wel 2 uur tussen zitten

Huisarts luistert ook niet goed naar mij. Het knakt gewoon bij bewegen. Kan gelukkig nog wel mijn arm bewegen. Mijn lichaam is bepaalde bewegingen gewoon niet gewend.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:34

Valentijn5 schreef:
Gianti schreef:

Huisarts luistert ook niet goed naar mij. Het knakt gewoon bij bewegen. Kan gelukkig nog wel mijn arm bewegen. Mijn lichaam is bepaalde bewegingen gewoon niet gewend.

Gevoel dat hier meer speelt dan alleen spierpijn. Hoelang speelt dit al

Knakken is niet iets om je zorgen over te maken perse. Pas in combinatie met pijn en zwellingen van gewrichten. En over wat voor bewegingen heb je het als hebt over niet gewend zijn. Ben je ergens bang voor?

Je kan altijd secondopinion ergens anders doen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:36

Voel het met ademhalen soms pijn doen.
Ik ga bellen met de huisartsenpost.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:49

Beste 4 uur tussen verschillende medicaties houden. Richtlijnen die ze in de (Belgische) ziekenhuizen aanhouden.

Klinkt apart, misschien beter iets van Voltaren slikken/smeren? Voltarengel is een middeltje tegen spierpijnen, misschien dat dit wil helpen. Je hebt Voltaren trouwens ook in een pilversie om te slikken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:53

Voltaren is diclofenac. Dat kan je idd slikken of smeren.
Maar ook mij klinkt het in de oren alsof er wat anders aan de hand is dan alleen maar spierpijn. het kan ook zomaar zijn dat er in je rug/nek/schouder iets verschoven is, en er daarom iets klem zit.
Zou toch de HA eens vragen het goed na te kijken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:02

Ik ben wel benieuwd wat je hier eigenlijk wil horen? Duidelijk kwa informatie ben je niet, op reacties ga je niet echt in en hebt al heel duidelijk in je hoofd wat je gaat doen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:03

Gianti schreef:

Normaal gezonde mensen met niet bepaalde medicatie in gebruik hoeven echt niet bij kortdurend of zo nodig nsaid gebruik een maagbeschermer. Sorry dat ik het zeg maar dit is echt iets wat op bokt bij iedereen die een nsaid gebruikt geroepen wordt. Een maagbeschermer kan ook weer bijwerkingen geven. Huisartsen en ook apotheken hebben goede richtlijnen wanneer dit wel/niet nodig is.

En 2 uur tussen de paracetamol en naproxen hoeft ook niet. Je moet van allebei de middelen gewoon aan de maximale dagdosis houden en zo goed mogelijk verdelen over de dag. Maar als het dan zo uitkomt dat je het samen moet nemen mag dit gewoon.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:03

Ik ga idd. morgen bellen met de ha. De ha is bekend met mijn klachten. De huisartsenpost is te druk om iemand aan de lijn te krijgen. Dus wacht wel af tot morgen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:06

genja schreef:
Gianti schreef:

Normaal gezonde mensen met niet bepaalde medicatie in gebruik hoeven echt niet bij kortdurend of zo nodig nsaid gebruik een maagbeschermer. Sorry dat ik het zeg maar dit is echt iets wat op bokt bij iedereen die een nsaid gebruikt geroepen wordt. Een maagbeschermer kan ook weer bijwerkingen geven. Huisartsen en ook apotheken hebben goede richtlijnen wanneer dit wel/niet nodig is.

En 2 uur tussen de paracetamol en naproxen hoeft ook niet. Je moet van allebei de middelen gewoon aan de maximale dagdosis houden en zo goed mogelijk verdelen over de dag. Maar als het dan zo uitkomt dat je het samen moet nemen mag dit gewoon.

Deze richtlijnen heb ik van mijn arts en ik ben gezond mens die voor kortdurende gebruik moest nemen :) zo zie je maar hoe artsen verschillen. Daarnaast zou ik voor spierpijn niet gelijk paracetamol erbij gooien maar eerst kijken of naproxen genoeg is en is 2 uur wel degelijk richtlijn die door veel artsen en ziekenhuizen aangehouden wordt :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:09

Het is een stekende pijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:14

TS, ik meen uit eerdere topic van jou gelezen te hebben dat je begeleiding hebt? Of heb ik iemand anders voor mij?
Kan je die niet bellen als je je erg ongerust maakt?

Als het er al een tijdje zit is het erg vervelend maar niet acuut genoeg om de HAP te bellen.
Vanavond warm douchen, pijnstiller nemen en je bed op zoeken en dan kan je morgen je huisarts wel bellen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:17

Als je dit vaker hebt is het misschien iets om een keer langs een fysio te gaan?
Daar kan je heen zonder verwijzing.
Het klinkt nl meer als iets in je beweging dat mis is gegaan dan spierpijn.En warm houden met bijv een pittenzak of een kruik kan ook wel ontspanning geven

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:18

Gillbo schreef:
Als je dit vaker hebt is het misschien iets om een keer langs een fysio te gaan?
Daar kan je heen zonder verwijzing

Dat ligt aan je verzekering! En sommige rekenen dan voor intake 2 consulten en met verwijzing 1

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:19

Ik ga zo even naar het ziekenhuis. Ik wacht toch tot morgen. Met naar de ha te gaan. Pijnstilling schijnt niet overal voor te helpen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:33

Gianti schreef:
Gillbo schreef:
Daar kan je heen zonder verwijzing

Dat ligt aan je verzekering! En sommige rekenen dan voor intake 2 consulten en met verwijzing 1

Nope.

Fysiotherapie is vrij toegankelijk, geen verwijzing nodig.
En de fysio kan gelijk hebben: als de arts een verhaal met kop en staart heeft vastgesteld, kan de fysio meteen gaan behandelen - als er eerst uitgebreid diagnostisch onderzoek nodig is, is het houden van en declareren van twee consulten terecht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:41

Wel waar. :)

Het deel van een dubbel co sult bij geen verwijzing dan.