Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 22:16

Tja, waar moet ik beginnen?

Ik ben alweer eventjes ( echt eventjes, 3 weken gok ik? ) bezig met afvallen.
Voorheen veel mislukte pogingen gedaan die niet echt pogingen waren.
Onder andere meegedaan aan de 4-daagse, maar helaas maar 1 dag kunnen uitlopen.
En domper, geen gram afgevallen met 6 uur op een dag trainen.

Nu zit ik wat betreft eten redelijk netjes, soms nog een terugval maar vaak gaat het goed.
Nu wil ik meer bewegen, dol op wandelen, zwemmen en verder helaas dure sporten die ik mij niet kan veroorloven.
Plus dat ik moet opletten met mijn astma en allergieën, ofterwijl: langzaam opbouwen.

Vroeger deed ik een hoop, judo, paardrijden, duiken, snorkelen, dansen, handboogschieten en ga zo maar door.
Maar: dit deed ik niet alleen! Ik had of mijn vriend mee, of een vriendin.
Bij snorkelen en duiken waren mijn ouders er altijd.

En nu ben ik op mezelf gaan wonen, ik ken 1 iemand in Rotterdam en dat is het wel wat betreft vriendschap. Ze is helaas druk dus haar "meeslepen" gaat mij niet lukken.
Ik ben iemand die niet alleen naar een groep durft,
ik ben verlegen en bang niet geaccepteerd te worden.
Wat dus ideaal zou zijn is als ik met iemand samen zou kunnen gaan, maar die iemand heb ik dus niet.

Heeft iemand tips, wat ik kan doen, waar en wellicht iemand die samen met mij zou willen sporten? Wellicht iemand die eenzelfde wilt bereiken als mij :)

Jolandaa_

Re: Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:22

Waarom ga je niet fitnessen?

Wat eet je op een dag?

Ik heb geleerd 6 maaltijden op een dag te eten. 3 grote en 3 tussendoortjes. Bij te weinig intake gaat je lichaam alles juist opslaan.

Mijn eetpatroon is:
ontbijt: 2 boterhammen
tussendoor: peperkoek + appel (of bolletje brosse koek + peer (of ander fruit ))
lunch: 2 boterhammen of 4 crackers
tussendoor: kwark 80 gr + 120 gr aardbeien
avondeten: wat de pot schaft
avond tussendoor: 2 crackers of 1 stuk fruit en rijstewafels..

En ook ik eet wel iets anders dan dit schema, maar dit is wel mijn basis. Ik woog 81.4 en zit inmiddels op de 74,1 Daarnaast sport ik ook minimaal 2x tot 3x (paardrijden is geen sport met wat ik deed aan paardrijden) Ik merkte vooral dat ik veel fitter ben en me voel. Ben momenteel geveild door een griepje en helaas al even niet kunnen sporten. Merk dan ook dat ik dan een beetje aanfladder..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:24

6 uur per dag trainen lijkt mij ook wel overkill :=

Maar, sportschool. Bijna iedereen sport daar alleen en traint voor zichzelf.

Ik weet niet of je aanvullend verzekerd bent voor fysio therapie, maar ik train onder begeleiding van de fysiotherapeute en dat telt als 1 behandeling per keer. Misschien een idee voor jou? Dan is de stap daarna naar sportschool ook niet meer zo groot en heb je een goede basis oogebouwd al.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-03-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:27

Jammer dat je in Rotterdam woont. Ik wil nog wel een sportmaatje maar ik zit in Zuid-Limburg :D
Sportschool is inderdaad een optie, of hardlopen of skeeleren?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 22:29

Jolandaa, Ik eet inderdaad 5/6 maaltijden op een dag,
Vaak magere yoghurt, smoothies, cornflakes of brood met gezond beleg.
Avondeten heb ik 1 helft vh bord groente, en dan 1 kwart vlees en 1 kwart aardappelen.

Ik zat de laatste keer op 82 kg, maar ik heb hier geen weegschaal ( 5 maart weeg ik mij weer )
'
Fitness is inderdaad een optie, maar ik ben iemand die heel veel heeft aan gezelschap.
Ik ben bereid meer te doen, me meer uit te sloven en echt mijn doelen te bereiken.
Als ik alleen ben ga ik echt in mezelf denken en dan wil ik niet veel meer :o

Ik wandel daarentegen wel iedere dag, sowieso 6000 stappen of meer. Maar mijn vriend wilt niet iedere dag mee helaas.

Vuurneon, tja, vierdaagse met 40 km en een slakkentempo dan moet je lang lopen om je kilometers te halen. Ik ben helaas niet aanvullend verzekerd.

Santigo, jammer, ik ben net van limburg verhuisd :+
Hardlopen kan ik helaas nog niet aan, wel poging tot gedaan maar helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:30

O op die manier, ik dacht dat je 6 uur lang als een dolle oefeningen in huis aan het doen was hihi

Het huishouden fanatiek doen is ook een goede calorie verbrander, morgen lekker de badkamer soppen dus? (Bij mij? :Y) )

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 22:32

Neenee haha, puur wandelen.
En ook daar met gezelschap (mijn moeder)

Ik zou het niet eens erg vinden, vind de afwas veel erger :+
Maar huishouden doe ik sowieso dagelijks, dus dat is al goed.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:33

Misschien tennissen? Ik ben er zelf een maar ken ook meerdere andere mensen die alleen op tennissen zijn gegaan in een lesgroepje en op die manier andere mensen hebben leren kennen. En je kan vaak met diegene dan afspreken en buiten de les om samen gaan tennissen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:34

Sporten kan stimulerend zijn om af te vallen. Maar, ABS are made in the kitchen! 70% voeding VS 30% beweging. Kijk anders eens bij bodysupport. Hiermee kan je rond de 800 gram per week afvallen met blijvend resultaat en geen honger!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 22:35

Het probleem is vooral dat ik niet naar zulke locaties toe durf alleen.
Alle sporten die ik tot nu toe heb gedaan, waren dat ik samen met iemand erheen ging en het dan samen beoefende. En via daar dus ook dan een bredere contact-kring kreeg.

Maar het is dus vooral het probleem dat ik niet naar activiteiten durf te gaan waar onbekende mensen zijn ( geen straatvrees, maar gewoon verlegen )

Ik zal het even opzoeken sababber, dankjewel!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:38

Dat is dan inderdaad jammer! Ik herken het hoor, is voor mij ook een (te) hoge drempel om te doen.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:45

Als je zo van wandelen houdt, ga eens op zoek naar wandelclubs. Dat zijn vaak mensen die niet zo met uiterlijk en prestige bezig zijn als op een sportschool, misschien voelt het dan voor jou of de lat minder hoog ligt, misschien durf je dan wel aansluiting te zoeken. Afhankelijk van hoe fanatiek ze zijn, wandelen sommige groepen echt de hele dag, dus dat is al met al toch wel wat beweging...

Edit: en veel mensen gaan daar in hun uppie heen, dus dan ben je niet de enige die alleen komt, dan heb je zo aansluiting. Want het zijn vaak ook geen grote groepen, dus dan heb je zo contact gemaakt.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:52

Zoals hierboven al gezegd, abs are made in the kitchen! Maar dan niet 30% trainen, 70% voeding, het is gewoon 100% van beide, consistentie en balans! :)
Misschien zou je eens kunnen kijken naar Personal Body Plan, daar hoor ik onwijs veel goede verhalen over. Ze hanteren een levensstijl gebaseerd op gedrag, voeding, training en herstel en je krijgt hier een coach en alles erbij.
Verder zou ik qua sporten toch kijken naar fitness, misschien groepslessen? Ik ging eerst ook altijd alleen naar de sportschool maar heb inmiddels leuke mensen daar ontmoet waarmee ik regelmatig train. Echt het proberen waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:02

Ylvy, ik heb echt een rukconditie maar wil ook weer wat gaan doen, meer om conditie en spier op te bouwen dan om af te vallen, maar kunnen wel samen eens een keer een sportschool gaan zoeken als je wil? Is wel zo gezellig!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:07

Lijkt mij heel leuk om dat samen te doen Rachelle,
Voordeel van sporten is dat je niet perse een zelfde tempo hoeft aan te houden :)

x_ankie, ik zal het ook even opzoeken, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:08

Precies! En is voor mij een stok achter de deur om écht wat te gaan doen, want m'n conditie is iets meer dan belabberd :') maanden op de bank zitten doet me niet veel goeds dus jouw conditie zal beter zijn dan die van mij wahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:11

Ylvy,
Ik zie in je profiel dat je een vriend hebt. Waarom vraag je vriend niet om samen met je te sporten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:14

Ik heb juist andersom ,ik wil ook graag sporten bij voorkeur fitnessen.Maar ik woon in een dorp en ben nogal een bekend figuur in het dorp en de dorpen er omheen en ik wil juist zo graag alleen fitnissen of zwemmen zonder dat iedereen mijn rollen ziet bewegen.In mijn kleren kan ik ze mooi verbergen :o

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:16

Tobbes, mijn vriend werk en studeert hele dagen.
Als hij 's avonds thuis komt en hem dan nog vraag om wat te doen, dat vind ik niet netjes.
Vaak is hij bekaf en dan moet hij nog huiswerk doen. De vrije tijd die hij heeft ga ik hem niet afnemen.

Rachelle, we spreken elkaar wel even via PB :)

Beatje, scheelt dat ik mij niet schaam voor mijn rollen, zolang ik straks maar afval en ergens trots op kan zijn. Ik ken het wel, dat dorpse. Dus ik snap wel hoe je je voelt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:16

Lastig is dat he. Ik wil ook graag weer sporten maar ook liever niet alleen. Plus de meeste sporten zijn gewoon te duur voor mij. Fitness heb ik geprobeerd met mn vriend maar mis de schop onder mn kont := ging dus gewoon niet meer.
Mij lijkt boksen wel gaaf en ook om af te vallen. Alkeen weet ik niet of mijn knieën dat aan kunnen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:08

Ondertussen ben ik opzoek gegaan naar een plek om te fitnessen, die niet te duur is.
Maar ondertussen ga ik ook kijken om te zwemmen gezien dit goedkoper is.
Wilde eigenlijk vandaag gaan maarja, dan moet ik alleen :/

maj0, ik zou het gewoon eens proberen, je kunt altijd aangeven waar je grenzen liggen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:14

Sababber schreef:
Sporten kan stimulerend zijn om af te vallen. Maar, ABS are made in the kitchen! 70% voeding VS 30% beweging. Kijk anders eens bij bodysupport. Hiermee kan je rond de 800 gram per week afvallen met blijvend resultaat en geen honger!

Dit programma volg ik nu ook en is echt heel fijn!

Heb je in de buurt geen sportschool die BoddySupport aanbiedt, kun je ook kijken voor het programma BenFit
Zelfde principe :)

Vaak hebben sportscholen die deze programma's aanbieden ook groepslessen die je doet met de mensen die BS of BF volgen :)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:23

Hai Ylvy,

Ik heb met hetzelfde probleem te kampen, en wil eigenlijk wel graag naar een sportschool.
Ik heb een goedkope in Delft gevonden (ben er nog niet geweest...), ik weet niet of Delft te ver voor je is?

Groetjes Jacqueline

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:31

Puur naar delft kost me bijna een uur, dus dat is mij helaas een beetje te ver :o
Helaas ben ik afhankelijk van OV en fiets.

Raja, Tot nu toe ben ik vooral sportscholen tegen gekomen die dat niet aanbieden,
Maar ik zal er sowieso voor naar kijken.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:40

http://www.active-sports.nl/afvalrace.html

Ik weet niet of zij het programma BodySupport aanbieden, maar je kunt natuurlijk wel vrijblijvend informatie opvragen via de website :)

Bij ons heet het ook "De Afvalrace " :)