Ik hoop dat jullie heel misschien een gulden tip voor me hebben.
Mijn manueel therapeut heeft "extreme spierspanning" geconstateerd bij mij. Dit houdt voor mij in dat mijn spieren constant gespannen staan, vooral in mijn schouders maar elders is er ook spanning. Dit is iets wat al jaren speelt, ik herinner me namelijk dat ene therapeut me dit ook zei toen ik een jaar of 12 was.
De spanning is dusdanig groot dat mijn rug en nekwervels en uiteindelijk mijn si gewricht in mijn heup makkelijk blokkeren. Daarnaast uiteraard de irritatie tot flinke pijn in voornamelijk mijn schouders.
Het volgende heb in al geprobeerd:
- Ander matras. Ik heb nu 3 matrassen geprobeerd en 9 verschillende combinaties en volgorden van de diverse matrassen. Op een stevig matras lig ik het beste. Nasa matras wordt de pijn alleen maar erger.
- Wekelijks therapie, dit is meer symptoombestrijding dan therapie. Het blijft maar terug komen. Ik heb inmiddels 10 therapeuten geprobeerd. Ik reageer vrij goed op dry needling, het is ietsjes beter te handhaven maar nog steeds niet goed.
- De huisarts heeft me diclofenac voorgeschreven voor spierontspanning. Dit werkte iets maar helaas kreeg ik er erge nachtmerries van en is het geen lang termijn oplossing.
- Diverse loswerk oefeningen. Heeft matig effect, maar is ook meer symptoombestrijding dan een echte oplossing.
- Sporten, doe ik braaf, ik ben gewoon mobiel en erg sterk als gevolg van die continue spierspanning, maar ik moet oppassen. Moet spierverzuring voorkomen en niet teveel pushen. Dat euforisch waar men over spreekt bij sporten heb ik nooit gehad, hoe hard ik er ook aan werkte. Ik werd wel wat losser maar de volgende dag kreeg ik het dubbel zo hard terug en met wat geluk sloeg alles vast met als gevolg wekenlang niet kunnen sporten. Vandaag de dag doe ik het rustig aan, dat gaat wel redelijk, ware het niet dat ik 30 kilo kwijt moet en dat gebeurt ook niet met zoetsappige wandelingetjes.
- Psychische problemen zijn niet aan de orde. Stress wel maar dat betekend alleen dat het al bestaande probleem erger wordt.
-Voeding Let ik vrij goed op, ik weet niet zo goed wat bevorderlijk kan zijn voor soepele spieren, wel gebruik ik magnesium, daarnaast slik ik nog supplementen als visolie (ik eet geen vis) vit B met biotine, spirulina (energie is ook een probleempje al gaat dat nu wel beter )
Verder word ik moeilijk wakker en heb ik een paar minuten nodig voordat ik de trap af kan lopen. Na lang zitten na mijn werk (horeca) loop ik als een oud wijf door het huis vanwege stijve spieren in mijn enkels (kan dan niet goed buigen). Maar dat is mogelijk omdat ik ze vroeger een paar keer gescheurd heb. Het voelt ook wat anders.
Vooral in de ochtend als ik verkeerd heb gelegen of een verkeerd matras dan voelen mijn schouders als 1 grote klomp klei, de spieren kan ik niet afzonderlijk voelen en tis net alsof alles aan elkaar vast geplakt zit. Als ik zo wakker word dan blijft het ook zo voor de rest van de dag en soms ook langer.
Kortom, ik weet het gewoon niet meer. Ik heb er last van, ik moet constant opletten Hoe ik me beweeg en daarmee zet ik mezelf nog meer vast. De huisarts weet het niet en mijn therapeut kan niks anders doen als symptoombestrijding. Medicijnen werken niet en al het andere werkt onvoldoende.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips en tricks? Misschien een bepaalde voedingsstof of weet ik veel wat.. Ik baal er gewoon van dat een paar stomme spieren waar ik zelf de controle over kan uit oefenen besluiten standaard gespannen te staan en ik kan er geen ruk aan doen.
Sorry voor mijn gemiep, er zijn tuurlijk ergere dingen op deze wereld, maar niet geschoten is tijd mis.
Ontzettend bedankt voor het lezen