Welke sport doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Welke sport doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 16:41

Hoi Bokt,

Ik kom om raad vragen. Ik wil graag gaan sporten naast het paardrijden, omdat ik dat niet frequent genoeg doe om op conditie te blijven. Ik wil graag fitter worden en wat meer conditie.

Het probleem is dat ik geen teamsport wil doen. Ik kan heel slecht omgaan met groepen mensen(vooral van mijn eigen leeftijd) ivm slecht ervaringen in het verleden. Hierdoor klap ik volledig dicht als ik in een team moet spelen. Het liefste dus een individuele sport, want ik wil er wel plezier in hebben.

Atletiek en vechtsporten vallen af, dit vind ik echt niet leuk. Verder sta ik wel voor veel dingen open.

Zijn er hier mensen met suggesties en ervaringen met verschillende sporten?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:42

Fitness in de sportschool? Kun je zelf plannen wat je wilt doen en wanneer je wilt gaan.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:43

Badminton, tennis?
Yoga, fitness lessen zoals bijvoorbeeld zumba etc.

_Ekenna

Re: Welke sport doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:44

Zwemmen?

Ik vond badminton heel leuk en zou er zo weer mee beginnen als ik de tijd er voor had. :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:46

Of een les in de sportschool.
Ik vind bodypump erg leuk en af en toe ga ik ook spinnen, dat laatste is bij ons dan wel een virtuele les. Ik vind groepslessen leuker dan zelf fitness en blijf dan ook beter gemotiveerd dan wanneer ik zelf een programma moet afwerken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:00

Ondanks dat je niet van groepen houdt: crossfit.
In groepsverband individueel sporten.
Weet zeker dat het je positief zal bevallen.
Ik ben ook anti groep. Maar dit is totaal anders.
Je sport op je eigen niveau, voor jezelf.
Maar wel met support van anderen.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:07

Hardlopen? Als je ziet hoe je conditie elke keer omhoog gaat (elke keer meer kilometers), werkt dit heel motiverend!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:10

Dansles? :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:13

Skaten voor als je in de buurt fijne routes hebt om te skaten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:14

Ik zou ook zwemmen of yoga willen zeggen maar yoga is dan vaak wel weer in een klasje.

Of inderdaad hardlopen. Kun je zo vaak en zo lang doen als je wil en het kost niks behalve misschien een paar schoenen. En wie weet word je er nog wel een betere ruiter van ook, ik heb bij voorbeeld met hardlopen ontdekt dat in mijn ene been de spieren langer waren dan in het andere en tegenwoordig loop en rijd ik veel prettiger :)

Skaten/rolschaatsen kan inderdaad ook.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:21

Kunstrolschaatsen 8-)

Nee even serieus, skates aan en lekker buiten gaan skaten!

Ik heb precies hetzelfde, de enigste teamsport die ik leuk vind is paardrijden. Met mensen samen trainen bij andere sporten vind ik leuk, totdat we moeten samen werken.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:32

@westhof Sportschool is een goed idee. Vooral dat je het zelf in kan delen klinkt heel fijn. Ik ga eens kijken wat er hier in de buurt zit.

@fortitude Tennis is niet echt mijn ding, maar ga het toch wel even onthouden.

@loesVDB Oja dat had ik er ook bij moeten zetten. Zwemmen word het ook niet, ik kan namelijk niet goed zwemmen...

@aranel Als ik hier een goede sportschool kan vinden ga ik daar zeker ook naar kijken.

@Needje Is dit gewoon in een sportschool?

@nathalie2000 Hardlopen wil ik zeker gaan doen, alleen nog op zoek naar goede schoenen

@fink Dansles lijkt me op zich wel leuk, maar weet niet of ik dat durf :')

@Esirene dat is een goed idee. Ik ga eens kijken of ik mijn skates nog ergens heb.

@Koper Helpt het bij ongelijke spieren. Ik weet namelijk dat mijn beenspieren wat verschillen qua lengte.

@AlwaysH Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, hahah.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:33

Je kunt je er in elk geval bewust van worden. Of je daarna ook zo gaat lopen dat de spieren in je andere been langer worden is helemaal aan jouzelf.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:36

Ik las dat je niet wilt zwemmen omdat je het niet goed kan
Van zwemmen krijg je een hele goede conditie
Je kan altijd gaan zwemmen om t te verbeteren ja :)
Het lukt vast wel!
En verder skeeleren, krijg je ook goed conditie van
Of met een fitnesshoepel :D

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:41

Touwtje springen! Het werkt echt geweldig voor je conditie, en je kan het gewoon thuis doen, je hoeft niet eens naar een sportschool. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:42

Ga snowboarden :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:49

Nee dat is niet in n gewone sportschool.
Meestal in een ruimte in een industrieterrein ofzo.
Ik weet niet waar je woont??
Maar je kan evt Googlen op je plaatsnaam + crossfit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:50

Wielrennen! Lekker op je fiets, en dan zie je ook nog eens wat. Kan je gewoon in je eentje doen. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:52

Gezien je leeftijd als de 1998 daarvoor staat mag je volgens mij bij de Masters zwemmen.

je hoeft dan dus niet voor jezelf baantjes te trekken maar kunt echt trainen en je slagen verbeteren onder begeleiding.

Bij de Masters zitten volwassen (ex)wedstrijdzwemmers die geen trek meer hebben in het reguliere traject, maar ook gewoon recreatieve zwemmers die hun conditie, kracht en techniek willen verbeteren.. Bij een zwemclub met een redelijke zwemdivisie heb je verschillende niveau's voor de Masters waarop je kunt trainen.

En mocht Masters nog een beetje te 'eng' zijn, dan kun je ook altijd beginnen via trimzwemmen?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-02-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:53

Ik had dit dilemma ook een jaartje terug en toen ben ik begonnen met verschillende apps van Runtastic. Zo squat ik veel en doe ik veel na van filmpjes op YT van Jillian Michaels. Vind haar een heerlijke docent en scheelt me de kosten van een sportschool ook weer :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:04

Motorcrossen 8-)
Heel intensief, en je conditie wordt er zeker beter van! En je armen, benen en billen worden en mooi gespierd van, vind ik persoonlijk ook wel een leuke bijkomstigheid O:) Het is helaas wel heel duur (aanschafkosten, kleding, ed,) Ook moeten er bepaalde onderdelen vaak vervangen worden (en andere iets minder vaak). Daar moet je ook maar zin in hebben (gelukkig doet mijn vader het :Y) ) Onwijs leuk dus, en ik kan het echt iedereen aanraden, maar helaas ook heel duur en tijdrovend.

Mijn broertje tennist. Dan wel de individuele variant, en niet 'double' of hoe dat ook heet :+ Ik heb alleen geen idee wat dat doet voor je conditie. En je kan inderdaad groepslessen proberen bij de sportschool :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:08

lange afstandswandelingen, mooi doel stellen wat je wilt bereiken.. Bijvoorbeeld volgend jaar een kennedymars kunnen lopen. je kunt www.wandelkalender.nl gebruiken om mooie tochten in je omgeving te vinden als je niet gemotiveerd bent om lange stukken alleen te doen..

of fietsen en daar een doel bij bedenken.. binnen een jaar de grenzen van Nederland gevolgd hebben. noteren op de kaart van waar naar waar je een bepaalde dag wilt rijden, fiets op de trein et voila.

maar je kunt ook als doel stellen om volgend jaar op tweede pinksterdag de elfstedentocht op de fiets te volbrengen, zonder dat je daarvoor een racefiets aanschaft bijvoorbeeld.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:51

Ik ben voor hardlopen gegaan. Schoenen gekocht, hardloopkleding. Alles 3x terug in de kast gegooid.. :')

Maar uiteindelijk zeker een aanbeveling. Volg je eigen tempo, neem als je kan de hond mee, en gewoon gaan. Had nooit gedacht dat ik het zou volhouden, maar loop nu (na driekwart jaar) twee keer per week tussen de 5 en 7 km. Hoop begin zomer de 10 km te halen, meer hoeft voor mij ook niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:06

Bootcamp, crossfit, hardlopen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:14