Hoofdpijn, tandpijn, laat het stoppen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Hoofdpijn, tandpijn, laat het stoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 10:17

Lieve bokkers,

Woensdag is er een geweldige verkoudheid op komen zetten. Verschrikkelijke hoofdpijn, niezen, verstopte neus, al m'n boven tanden voelen alsof m'n beugel is aangedraaid(die ik al 10 jaar niet meer heb), ik krijg aften in m'n mond(dus slechte weerstand), ik had gisteren ook een lichte verhoging(38,1) en m'n neus doet van binnen gewoon echt zeer. Continu branderig gevoel.

Nou heeft die verschrikkelijke hoofdpijn en tandpijn waarschijnlijk met mijn bijholten te maken, maar ik dacht dat dat pas na een tijdje verkoudheid komt en niet al de eerste dag.

Ik word er erg moedeloos van. Pijnstilling helpt voor geen drol, heb sinds woensdag continu hoofdpijn en last van m'n hele bovengebit. Ik gebruik ibuprofen 400 en paracetamol 2x 500 naast elkaar.

Gisteren heb ik moedeloos ibuprofen 600 bruis geprobeerd en het was nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven. Ook gebruik ik otrivin neusspray met xylometazoline.

Ik ga vandaag beginnen met stomen, heeft iemand anders nog tips om deze pijn dragelijker te maken? Die zeurende pijn in m'n tanden en die hoofdpijn is zo vermoeiend.

croyslover

Re: Hoofdpijn, tandpijn, laat het stoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:19

ik weet helaas niks voor je, heel veel beterschap

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:20

Hier hetzelfde, ik heb voorhoofdsholte ontsteking. Ik neem elke +/- 2 uur twee paracetamols en dan gaat het redelijk. Ik heb alleen aan de linkerkant last maar vervelend is het zeker!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:21

Voorhoofds/Bijholte ontsteking moet je heel serieus nemen.
Niet plat slapen, maar op meerdere kussens. Wat ook helpt bij mij is koelen.
Koelelement in een handdoek wikkelen en er tegen aan houden. Dat remt de ontsteking. Is het binnen 2 dagen niet minder------> huisarts. Dan krijg je waarschijnlijk antibiotica.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:21

Warmwaterzak vullen en daar je hoofd opleggen(wel met handdoekje erom heen als je kokendwater gebruikt)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:23

fjordjes schreef:
Hier hetzelfde, ik heb voorhoofdsholte ontsteking. Ik neem elke +/- 2 uur twee paracetamols en dan gaat het redelijk. Ik heb alleen aan de linkerkant last maar vervelend is het zeker!

2 paracetamol elke 2 uur? Mag hopen dat het een typefout is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:24

Heb ik ook gehad. Ik ben naar de dokter gegaan en heb een ontstekingsremmende neusspray gekregen, Avamys. Begint nu te werken en merk dat het minder wordt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:32

Ik zou ook zeggen, ff langs de ha. Ik zat laatst zo vol, ook al na een dag, liep ook gelijk met hoofdpijn en de gewone neusspray kon erniet bij. Van de ha kreeg ik een hele goede neusspray en na 2 dagen gaf het al verlichting. Niet te lang mee doorlopen.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 10:43

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben vorig jaar ook naar de huisarts geweest met bijholteontsteking. Hij vertelde mij dat antibiotica eigenlijk niet helpt en dat je het beter gewoon uit kan zitten met pijnstilling? Echter heb ik toen geen last van koorts gehad.

Ik heb toen wel een neusspray gekregen. Ik weet niet of het dezelfde neusspray is waar jullie het over hebben? Het is beclometason nevel. Inmiddels niet meer te gebruiken, want hij is verlopen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:50

Even naar de huisarts. Ik heb dit ook gehad. Heeft me hele fijne neusspray meegegeven die ook echt werkt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:00

Even langs de huisarts gaan. Antibiotica werkt inderdaad niet. Neus spoelen met zout water en vervolgens een speciale neusspray.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:12

Stomen absoluut niet doen met holteontsteking. Als je dit te heet doet raken je slijmvliezen geïrriteerd en ben je nog verder van huis.

Spoelen met zoutoplossing helpt wel, dit kan je zelf maken. Een theelepeltje zout in een glas gekookt en afgekoeld water. Opsnuiven vanaf een theelepeltje en als dat niet lukt een spuitje halen bij de apotheek en het zo je neus in spuiten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:30

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:34

twinducklin schreef:
fjordjes schreef:

Nope. Was goed volgens de huisarts. Heb er zelfs diclofenac bij gekregen.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:49

1x per dag een zoutoplossing door je neus spuiten, ik zit met medische problemen en als ik te verkouden word, kan het een beetje riskant worden. Door deze zoutoplossing is het binnen notime weg. de huisarts heeft dit mij toen voorgeschreven en het helpt super goed. Je kan het gewoon zelf maken met een bepaalde hoeveelheid water en zout.

Als je de hoeveelheden wilt weten mag je wel pb sturen dan zoek ik het even voor je op.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:59

Lach niet, ik had hier hetzelfde probleem, griep, pijn in mijn hoofd en bijholtes, mijn hele linkerkaak.
Ik dacht dat ik vorige week door de grond ging van de pijn, pijnstillers, ik heb er ook 5 genomen op 6 uur tijd, en daarna gedacht ik moet de pijn maar volhouden, paracetamol mag je er max 6 op de 24u.

Wat mij helpt is de neus spoelen met een neusdouche, met een zoutoplossing, en ik neem sinds een paar dagen traumeel en hepar sulfuris d4 erbij, heb ik ook het idee dat de oorpijn en last van de kaak en holtes minder wordt. Bij- en voorhoofdholte ontsteking is iets waar ik redelijk gevoelig aan ben, dus ik kijk met dit weer (als het waait) ook wel uit, niet zonder muts naar buiten, dat soort dingen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:09

ik volg even, ik heb precies t zelfde. wist alleen niet dat die tandpijn met verkoudheid in verband staat!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:17

fjordjes schreef:
twinducklin schreef:
]

Nope. Was goed volgens de huisarts. Heb er zelfs diclofenac bij gekregen.

Deze hoeveelheid absoluut niet slikken zonder overleg met de huisarts en zou het dus ook niet zomaar op bokt aanraden...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:23

StonedRomy schreef:
Even langs de huisarts gaan. Antibiotica werkt inderdaad niet. Neus spoelen met zout water en vervolgens een speciale neusspray.

Huh? Hier een "ervaringsdeskundige" met jarenlange chronische bijholtenontsteking. Als het me te erg werd, was antibiotica het enigste war echt goed hielp.

O, ja - van zoutoplossing krijg ik een verstopte neus.

Ik zeg dus - naar de huisarts.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:30

amandananana schreef:
Stomen absoluut niet doen met holteontsteking. Als je dit te heet doet raken je slijmvliezen geïrriteerd en ben je nog verder van huis.

Spoelen met zoutoplossing helpt wel, dit kan je zelf maken. Een theelepeltje zout in een glas gekookt en afgekoeld water. Opsnuiven vanaf een theelepeltje en als dat niet lukt een spuitje halen bij de apotheek en het zo je neus in spuiten.

Dat van dat stomen verklaart veel. In mijn jeugd veel gestoomd met kamille, vanwege chronische bijholtenontstekingen. Altijd met kokend water, wat dus niet prettig aanvoelde en ook niet veel hielp.

Spoelen/sprayen met zoutoplossing werkt bij mij trouwens ook niet. Raakt mijn neus nog meer verstopt van. Alleen "echte" neusspray werkt.

Trouwens sinds een paar jaar geen last meer. Geen wol en dons meer in huis en wonen nu in de polder.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:39

Marie111 schreef:
StonedRomy schreef:

Huh? Hier een "ervaringsdeskundige" met jarenlange chronische bijholtenontsteking. Als het me te erg werd, was antibiotica het enigste war echt goed hielp.

Antibiotica werken niet tegen een virale infectie. Enkel bactarieel

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:44

Marie111 schreef:
StonedRomy schreef:

Hier ook altijd voor en bijholteontsteking gehad. ( na een operatie er gelukkig vanaf. Heerlijk geen ontstekingen meer.) en vanuit het ziekenhuis in Duitsland kreeg ik de vraag waarom ze in Nederland daar toch altijd antibiotica bij voorschrijven. Werkte niet volgens hun. Toen een neusspray gehad ( sterker dan die wat ze in Nederland voorschrijven trouwens ) en dat ging wel wat beter. Uiteindelijk toch geopereerd geworden omdat mijn lichaam de ontsteking niet meer aan kon.

Neti pot geeft inderdaad veel verlichting. wel gruwelijk pijnlijk de eerste keer.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:50

Antibiotica werken niet tegen een virale infectie. Enkel bactarieel
[/quote][/quote]

Weet ik. Maar als je heel veel groene/gele snottebellen produceert is er volgens mij wel sprake van een bacteriële infectie. Een virale infectie kan trouwens ook overgaan in een bacteriële infectie trouwens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:52

Hier ook echt met groen snot en dik als lijm naar de dokter gegaan, ik was al 2 weken verkouden en het werd niet minder. Toen die neusspray gekregen die na 2 dagen ging werken, nu krijg ik eindelijk weer wat lucht.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:52

Neti pot, ik moest even tante google raadplegen :D
Denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen, ik heb ongeveer zoiets: http://www.nasopure.nl/
Kun je de zakjes zoutoplossing kant en klaar bij kopen, is echt niet duur en helpt heel goed!

O ja, deed hier geen pijn, ik gebruik wel lauwwarm water.
Geeft meteen verlichting...