Erge hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Erge hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:12

als het niet goed staat mag het verplaatst worden.
Hallo,
Ik heb nu sinds gister al echt hele erge hoofdpijn, niks werkt er tegen ik heb ibuprofen, paracetamol 500mg en paracetamol met cafeïne 500mg geprobeerd. Omdat het dus zoveel pijn doet gaat het werken gewoon haast niet, ik kan me niet goed concentreren en het lijkt alsof het met de minuut gewoon erger wordt, ik ben daarom vandaag ook eerder naar huis gestuurd van mijn werk, vandaag had ik vooral last van een kloppende pijn aan de rechter kant op m'n hoofd, eigenlijk op mijn slaap en ik was echt heel licht in mijn hoofd, ik had eigenlijk het idee alsof ik elk moment kon neervallen..

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Huisarts heb ik al gebeld en die zeggen dat ik het moet aankijken.

MarlindeRooz

Re: Erge hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:19

Ben je ook wat verkouden?
Slaap je genoeg?
Drink je genoeg?
Heb je stress?
Heb je last van licht?

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:21

Hoeveel ibu en PCM heb je gehad? Heb je vandaag voldoende gedronken/geplast?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:22

Ik slaap meestal tussen de 10-12 uur, maar ben altijd moe, verder drink ik genoeg, stress heb ik wel maar niet heel erg, en het ik heb verder geen last van licht alleen wel dat mijn ogen pijn doen, alsof ze heel droog zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:23

Misschien naar de opticien?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:23

Ik heb nu in totaal van 2 dagen 8 PCM en 2 ibu gehad en ik drink Ong 2 liter water per dag

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:24

MarlindeRooz schreef:
Misschien naar de opticien?

Met mijn ogen is verder niks aan de hand lijkt me, ik zie alles gewoon nog goed netzoals hiervoor.. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:26

Dat kan ongemerkt gaan! Je kunt het altijd proberen!

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:29

Vervelend zeg. Als je nieren en lever goed zijn kun je gerust 4x dgs 2 PCM nemen. Wel twee nemen, 1 werkt namelijk niet afdoende

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:31

Ik doe het meestal ook per 2 idd, maar het lijkt voor 5 minuten te werken en daarna speelt de hoofdpijn gewoon weer op..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:36

Vriendin heeft het langere tijd ensaarbij is gisteren scoliose ontdekt. Is misschien doemdenken maar het kan.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:44

Het kan ook iets hormonaals zijn.
Bij mij helpt heel goed , 1 ibuprofen en 2 pcm. Dat versterkt elkaar.

Wellicht maandag toch naar de huisarts als het niet overgaat.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:44

Kloppende pijn aan 1 kant van het hoofd op de slaap. Dan denk ik aan migraine, zeker als het 2-3 dagen aanhoudt. Pijnstillers kunnen de pijn dan wel steeds even onderdrukken, maar de aanval stop je er niet mee, dus komt de pijn steeds terug.
Sterkte ermee, wat het ook is, hoofdpijn in welke vorm dan ook is zo vervelend!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:47

Bij mijn moeder en zusje werkt bij pijn alleen apc. Is dat niet meer te krijgen maar kun je nog wel slikken door Paracetamol met codeine en asperine te nemen komt namelijk op hetzelfde neer. Misschien dat het bij jouw ook werkt.

Wat betreft dat iemand opperde om naar je ogen te laten kijken vind ik niet heel gek. Vriendin van mij had altijd hele erge hoofdpijn. Zelfs doorverwezen naar ziekenhuis konden niks vinden. Tot ze der ogen liet meteen een bleek een redelijke afwerking te hebben wat ze niet door had. Nadat ze een bril had verdween de hoofdpijn.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 01:09

ik ga sowieso maandag een afspraak maken bij de huisarts, wil graag weten wat het is, en ik zou ook even een afspraak maken bij de opticien.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 01:16

10-12 uur slapen? Jee wat veel.

het is zelfs aangetoond dat wanneer je meer dan 7 a 8 uur slaapt je vermoeider uit bed komt. (langere termijn).

Dus dat jij vermoeid bent, verbaasd mij niets.

Qua hoofdpijn. Neem rust, geen prikkels qua licht, laptop, tv. Gewoon plat op bed in schemer of donker.
Morgen niet beter? Desnoods bel je de huisartsenpost op om het eens te bespreken.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 01:19

Knert schreef:

het is zelfs aangetoond dat wanneer je meer dan 7 a 8 uur slaapt je vermoeider uit bed komt. (langere termijn).

Qua hoofdpijn. Neem rust, geen prikkels qua licht, laptop, tv. Gewoon plat op bed in schemer of donker.
Morgen niet beter? Desnoods bel je de huisartsenpost op om het eens te bespreken.

huisartsenpost heb ik al gebeld, die zeggen gewoon aankijken,
ook als ik 7 a 8 uur slaap ben ik moe, als ik meer slaap ben ik ook moe, en als ik minder slaap ook. ik ben gewoon standaard moe haha..

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 01:28

Ben je ongesteld? Dan kan het ook nog daar mee te maken hebben.
ik heb dan de laatste tijd erge migraine.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 01:30

marlonFloris schreef:
Ben je ongesteld? Dan kan het ook nog daar mee te maken hebben.
ik heb dan de laatste tijd erge migraine.

nee ik ben niet ongesteld dus dat is het ook niet..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 01:33

Misschien een keer je ogen laten meten bij de opticien. Je kan erg moe worden en hoofdpijn krijgen van niet goed zien.
En misschien bloed laten prikken? Maar dat zou ik meer doen vanwege die vermoeidheid. Zit je goed in je vel? Geen mentale klachten die de vermoeidheid en hoofdpijn kunnen veroorzaken?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 01:38

Heb je niet gewoon een staartje griepigheid? Hier eerst een man met een week knallende koppijn, spierpijn en lusteloos en daarna ik met exact dezelfde klachten. Na een week was het klaar.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 01:41

Knert schreef:

Dat is natuurlijk lang niet bij iedereen zo, dus een beetje gek om dat zo stellig te zeggen.

Als het aan een kant zit en het zo lang doorgaat, zou het indd iets als migraine kunnen zijn gezien je dat ook niet zomaar stopt met normale pijnstillers. Misschien maandag toch maar weer even naar de dokter bellen met de precieze klachten, ik heb ook een tijd last gehad van migraine zonder dit te weten, tot ik het eens echt aan mijn huisarts ging uitleggen.
Maar ik hoop natuurlijk voor je dat het snel weer over gaat en niet meer terugkomt!
Voor nu zou ik indd ook rustig aan doen

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 02:55

Bij mij helpt paracetamol of ibuprofen ook niet als ik hoofdpijn heb. Ik neem altijd aleve, werkt snel en de hele dag door (meteen 2 innemen en eventueel nog een 3de. 3 is de maximale dagdosering).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 03:02

Hoe staan de spieren in je nek en schouders? Kun je licht en geluid goed verdragen? Ik zou zeggen, bed in en gewoon liggen en als je kan lekker slapen. Je hebt niet voor niks hoofdpijn. Zorg voor een flesje water naast je bed en een strip ibu's scheelt wandelen. Er alleen uit voor eten en wc.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 03:07

de spieren in mijn nek en schouders zijn verder prima, geluid en licht is allemaal geen probleem het enige was het geluid van muntjes in de kassa gooien op mijn werk dat was niet heel prettig. ik lig al vanaf 9 uur in mijn bed, slapen lukt niet. flesje met water ligt idd naast mijn bed, ibu heb ik beneden liggen, ik ken mezelf lang genoeg dat ik het te snel in neem als het niet werkt en dan lig ik zometeen nog in het ziekenhuis met een overdosis, heb ik niet heel veel zin in haha..