Erg droge huid, welk product?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Erg droge huid, welk product?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 13:57

Hey bokkertjes,

ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem: Een extreem droge (en gevoelige) huid. Het gaat dan vooral om mijn gezicht en handen maar op echt koude dagen heb ik er elders ook last van.
Ik weet wat ik kan doen om dit probleem te oorkomen of, in mijn geval, verminderen, echter gebruik ik niet echt crémes en body lotions, om de volgende reden: Ik zie door de bomen het bos niet meer en veel producten vind ik te duur om gewoon even uit te proberen.

Nou ben ik benieuwd wat jullie bokkertjes zoal gebruiken met een dergelijke huid, wat jullie ervaring met dit product is en hoe lang jullie met het product doen.

Bedankt!

Desiree

Re: Erg droge huid, welk product?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:58

Heb ik ook. Cetaphil moet je hebben voor je gezicht.
Voor mijn benen gebruik ik Savon scrub en daarna de bodylotion. En dat is het enige dat bij mij werkt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:00

Het verschilt per persoon.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:05

Ik gebruik momenteel voor mijn handen 'helping hands' van Lush icm handcreme van dr. Hauschka. En dan ben ik zes uur per dag met paarden in de slag, dus veel buiten en dat zie je wel terug. Maar deze cremes houden het redelijk onder controle. Overigens is het product van lush 100% natuurlijk (niet alles van lush is dat, maar deze wel)

Voor mijn gezicht: skindrink, een moisterisur van lush. Het is vet, maar trekt goed in. En maakt mijn gezicht zeker meer gehydrateerd.

Tot slot voor de rest van mn lijf, het kan daar namelijk ook extreem droog zijn, vichy ideal body. Het is niet goedkoop, maar ik doe oprecht maanden met een pot. Nu al bijna een jaar en ben halverwege :+ en dan gebruik ik het iedere dag op meerdere grotere oppervlakken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:12

Bij een gevoelige huid is het sowieso belangrijk om producten met parfum en irriterende middelen te vermijden. Verder is het belangrijk om te bepalen of je huid droog is, of vochtarm. Dat zijn namelijk 2 totaal verschillende dingen. In beide gevallen is het super belangrijk om altijd je huid te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon met minimaal SPF 25 (ook in de winter en als je niet buiten komt).

Heel veel info kun je lezen op de volgende websites:

http://www.paulaschoice.nl
http://www.beautypedia.com <-- In het Engels, veel reviews van producten
http://www.dr-jetskeultee.nl

Ik ben super te spreken over vrijwel alle producten van Paula's choice. Kan je ook testverpakkingen bestellen. Clinique is ook hypo-allergeen en ongeparfumeerd.

Zoek je iets betaalbaarders dan heb je qua gezichtsverzorging de Nivea Sensitive lijn, die is ook ongeparfumeerd. Het nadeel is dat in de dagcreme SPF 15 zit en dat vind ik persoonlijk te weinig. Verder wel een fijne creme. Qua handen en body heb je in het betaalbaardere segment nog Vaseline producten. Zelf even de ongeparfumeerde varianten eruit pikken. ;)

Laat je verder niet misleiden door termen als 'natuurlijke ingredienten' etc. Ook natuurlijke ingrediënten kunnen erg irriterend zijn voor de huid. Met name menthol/mint/munt achtige producten, eucalyptus, lavendel, tijm, rozemarijn en andere 'heftige' kruiden kunnen erg irriteren en de huid nog droger maken.

Edit: ik doe met een tube dagcreme van paula's choice een half jaar (heb het net even opgezocht, het is een half jr geleden dat ik heb besteld en het is nu bijna op).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:14

Ik gebruik een body scrub van Rituals eens per week. Deze bevat veel olie en voedt de huid goed. Verder gebruik ik een body lotion van Babor. Mijn huid is extreem gevoelig en de producten van Babor werken erg goed voor mij.
Voor mijn handen gebruik ik een aantal keer per dag Lemony Flutter van Lush om mijn nagelriemen goed te houden. Ik heb twee fijne handcrèmes liggen die ik afwissel, een van Trind en een van L'Occitane.

Voor mijn gezicht gebruik ik een aantal Lancaster producten. Vooral het Lancaster 365 serum doet veel goed. In de avond reinig ik mijn huid en smeer het in met de gezichtsolie van Gamila Secret. En voor mijn lippen mijn vertrouwde EOS lipbalm, de enige lippenbalsem waarvan het probleem niet verergert.

Met dat arsenaal weet ik de winter wel door te komen. Zodra de ergste koude vertrokken is dan trekt mijn huid wel weer bij.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 14:18

Thanks voor de tips! Ik maak gelijk even een lijstje.

EenitraM, uiteraard verschilt het per persoon maar ik wil graag even een selectie maken voordat ik alles uit het schap trek.

Nelleke, wat is precies het verschil tussen droog en vochtarme huid?
En thanks voor de andere tips, zou ik me vies in vergissen als ik het niet zou weten.

Rituals gebruik ik trouwens zelf ook graag, heb zoutscrub (gebruik ik alleen zodra ik ontstekingen krijg in combinatie met betadinezeep) en verschillende zepen van hun liggen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:26

ik heb vooral last van een droge huid op mijn handen, daar gebruik ik rituals voor.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:27

Ik zou niveau ten alle tijden mijden, ook de sensitive lijn. Ik ben er echt knetterallergisch voor en ik ken meerdere mensen die dat zijn of er alleen maar een drogere huid van krijgen. Dan zou ik eerder naar vichy kijken, dat is ook nog enigszins betaalbaar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:31

Hieronder wat artikelen die handig zijn om door te lezen:

Huidirritatie, je grootste vijand
Een droge huid, wat er in ieder geval in je dag en nachtcreme moet zitten
Wat voor huidtype heb ik
Herstel voor een zeer droge huid

Verder is het voornaamste verschil tussen een droge huid en een vochtarme huid dat een droge huid een huidtype is die je hebt door aanleg, genen en eventueel opgelopen huidbeschadiging in het verleden. Een vochtarme huid is een huid die tekort heeft aan vocht waardoor de barriere functie van de huid verminderd. Je kunt dus een vet huidtype hebben die toch vochtarm is (door bijvoorbeeld te weinig water drinken of niet goed verzorgen van de huid). Je kan ook een droog huidtype hebben die vochtarm is.

Dus vochtarm is de 'staat' waarin de huid nu is en een droge huid is een huidtype wat je nou eenmaal hebt (waar je overigens wel wat aan kan doen maar dat terzijde.)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:33

Ik gebruik op mijn gezicht net als mijn dochtertje zwitsal vernix creme, dat helpt hier en op mijn handen s'nachts uierzalf van bogena bagger ver maar help wel en overdag een handcreme

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:33

Wat voor mijn droge huid extreem goed werkt is om mijn nog natte huid in te smeren met babyolie en daarna af te drogen. Door de olie trekt het vocht lekker in de huid en ik plak niet overal aan vast.

Bodylotion en andere middelen verergeren het probleem bij mij. Dit was de truc van mijn oma! Simpel, goedkoop en heel doeltreffend.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:38

Ik heb een hele droge huid en een exzeem huid en bij mij werkt alleen kokos olie en af en toe een biafine masker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:38

Ik zweer bij Bepanthen als ik een droge huid heb :) Is voor baby's dus ook voor gevoelige huid zeer geschikt. Niet elke dag smeren, maar als kuurtje voor wanneer het echt even droog is, is de zalf echt een uitkomst :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 14:45

Ah ik gebruik inderdaad op het moment nivea, (BB-Creme) voor het kleurtje. Ik ben van mezelf namelijk erg bleekjes. Maar ik ben er inderdaad niet echt kapot van. Wellicht dat het bij mij de droge huid ook verergert. Ik gebruik het al jaren.

Ik heb even bij huidtype gekeken, ik zit ergens tussen droog/zeer droog en puistjes in. Dit laatste is meer hormonaal en misschien 1 hardnekkige per maand, eczeem heb ik ook wel last van maar eigenlijk zelden tot nooit in mijn gezicht (meer op mijn enkels). Dus ik neig er toch naar te zeggen dat ik in de droge huid sectie zit. Ik ga ook even naar je andere links kijken!

Kokos olie heb ik trouwens geprobeerd maar gaf bij mij geen enkel effect helaas.

In de zomer heb ik er inderdaad minder last van, of eigenlijk niet. Het is echt in de winterperiode, of temperaturen beneden de 10 graden waarbij de lucht ook droog is.
In huis heb ik overigens een grote pan op mijn kachel staan :p Heb een oude gaskachel, dus die hangertjes passen niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:47

Ik heb erg veel last van mijn hele droge handen. Ze doen pijn, jeuken of allebei. Gaan kapot. Huid verdikt. Vochteczeem zegt de huisarts, goede crème gebruiken.

Ik ben telkens op zoek naar goede, ongeparfumeerde crème, die ook goed uitsmeert en intrekt.

Gebruik nu sinds een week een tube van Vaseline, intensive care advantaged repair hand. Voor zeer droge handen.
Het is een witte tube met blauwe opdruk.

Ik ben er zeer tevreden over. Zelf de verhardingen worden soepel en verdwijnen daarna.
Ik schaam me op dit moment eens niet voor mijn gehavende handen. Heerlijk!

Ik heb steeds een tube bij me, regelmatig smeren helpt.
Vaseline heeft ook andere lotions en crèmes, misschien wel in dezelfde serie.
Laatst bijgewerkt door Boras op 27-02-16 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:49

Nivea is echt rotspul. Voor zowel nivea als vaseline intensive care ben ik allergisch.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:50

Het is voor jou rotspul. Voor een ander kan het de oplossing zijn.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 14:52

Zit in Vaseline niet Parafine? (en in andere producten overigens ook) ik heb begrepen dat dat iets is wat je moet vermijden omdat je huid daardoor lui wordt. Het werkt wel goed maar je huid wordt echt afhankelijk van het product.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:57

Je huisarts kan je hier ook goed mee verder helpen. Ik gebruik al jaren cetomacrogol crème voor mijn erg droge huid. Met name in de winter heb ik hier last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:00

Producten met tea tree erin! Vergeet alle dure troep van bijvoorbeeld clinique en dat soort merken. Ja, je huid gaat er misschien mooier van uitzien, maar in sommige producten zit gewoon plastic. :+ Wil je dat op je huid? Nee.

Ga daarom aan de natuurlijke producten! :) Bij the Body Shop heb je allemaal productlijnen, waaronder de Tea Tree. Het helpt om een natuurlijke, gezonde vocht- en vetbalans in je huid te creëren. Bij de Tuinen heb je ook een Tea Tree lijn. Ik gebruik daarvan de dag- en nachtcreme, en het is werkelijk wonderlijk! Mijn huid is nooit zachter en frisser geweest.

Van The Body Shop raad ik je deze aan:
http://www.thebodyshop.nl/mobile/#/prod ... ree/58325m

En van de Tuinen dus de dag- en nachtcreme.

Overigens kan je je in the Body Shop zelf ook laten adviseren. Ze hebben nog veel meer natuurlijke productlijnen, bijvoorbeeld Fuji Green Tea of Aloe Vera. Er zit altijd wel wat tussen wat bij jouw huid past. En het mooiste: Er zit geen troep in.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:04

Xyris, dat is echt een fabeltje. Ik denk overigens dat je in de war bent met Petroleum in Vaseline, maar zowel petroleum als paraffine zijn een minerale olie. Lees ook hieronder over het 'lui' of 'resistent' worden van de huid.

Mythe: Je huid wordt ‘resistent’ voor de producten die je gebruikt, waardoor ze uiteindelijk niet meer effectief zijn.
Feit: Je huid wordt net zo min ‘resistent’ voor huidverzorgingsproducten als je lichaam dat wordt voor een gezond dieet.

Als spinazie en druiven goed voor je zijn, zijn ze dat altijd, en blijven ze dat ook, zelfs als je ze dagelijks eet. Hetzelfde geldt voor de huid: zolang je de huid geeft wat zij nodig heeft (en je negatieve externe invloeden zoals onbeschermde blootstelling aan de zon vermijdt), blijft zij gezond. Het kan gebeuren dat je ziet dat je huid minder snel vooruitgaat naarmate je een product langer gebruikt, maar dat is ook logisch: als je eerst producten gebruikte waar irriterende of uitdrogende ingrediënten in zaten en dan overstapt naar fantastisch geformuleerde producten, ga je in eerste instantie een indrukwekkende verbetering zien, die na maanden minder groot wordt omdat je huid dan zijn nieuwe, gezonde balans heeft gevonden.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:06

La roche posay - Lipikar AP+

Verkrijgbaar bij de apotheek

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:10

Resistance schreef:
Producten met tea tree erin! Vergeet alle dure troep van bijvoorbeeld clinique en dat soort merken. Ja, je huid gaat er misschien mooier van uitzien, maar in sommige producten zit gewoon plastic. :+ Wil je dat op je huid? Nee.

Ga daarom aan de natuurlijke producten! :) Bij the Body Shop heb je allemaal productlijnen, waaronder de Tea Tree. Het helpt om een natuurlijke, gezonde vocht- en vetbalans in je huid te creëren. Bij de Tuinen heb je ook een Tea Tree lijn. Ik gebruik daarvan de dag- en nachtcreme, en het is werkelijk wonderlijk! Mijn huid is nooit zachter en frisser geweest.

Van The Body Shop raad ik je deze aan:
http://www.thebodyshop.nl/mobile/#/prod ... ree/58325m

En van de Tuinen dus de dag- en nachtcreme.

Overigens kan je je in the Body Shop zelf ook laten adviseren. Ze hebben nog veel meer natuurlijke productlijnen, bijvoorbeeld Fuji Green Tea of Aloe Vera. Er zit altijd wel wat tussen wat bij jouw huid past. En het mooiste: Er zit geen troep in.

Zorg in elk geval waar je het over hebt voordat je onzin verkondigd over bepaalde merken en ingredienten.

The Body Shop heeft inderdaad een aantal mooie producten maar ook een aantal minder mooie producten en the body shop maakt helaas veel gebruik van irriterende producten. Producten mogen misschien wel 'natuurlijk' zijn, ze zijn dan niet per definitie goed. Er zijn (helaas) een hele hoop natuurlijke producten die erg slecht zijn voor je huid en je huid zelfs kunnen beschadigen.

Helaas is het allemaal niet zo simpel en zwart/wit als jij zegt: synthetisch is slecht en natuurlijk is goed. Jammer dat je direct merken afkraakt waar veel mensen echt veel baat bij hebben, zonder dat je eigenlijk weet waar je over praat.

Dat producten van the body shop voor jou goed werken is natuurlijk super fijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:18

Ik gebruik de drink up mask van Origins, verkrijgbaar bij de Douglash. Kost geloof ik 25 euro en ik doe er nu al meer dan een jaar mee. Ongeveer 2x per week doe ik 's nachts een dikke laag op mijn gezicht en laat dit de nacht goed intrekken en 's ochtends was ik het er af met een goede foam. Hiervoor ook al verschillende producten gebruikt en niks werkte goed. Ik heb ook een combinatie van extreem droge huid met acne, bb creme hoef ik niet op te doen, de schilvers zie je er doorheen wat het nog erger maakt ook, maar sinds ik dit gebruik heb ik er nauwelijks nog last van! Tenzij ik het een poos vergeet op te doen...