Vandaag heb ik een oogmeting laten doen en hieruit blijkt dat een bril mij wel zou helpen. Een echte noodzaak is het echter niet dus ik zit te twijfelen of ik er wel aan wil.
Mijn probleem is dat ik veraf dingen niet goed zie. Ik moet echt dichterbij om borden te lezen. Met name elektronische borden zoals je die op stations vind kan ik pas lezen als ik echt dichtbij ben. Onhandig ja, levensbedreigend, neuh absoluut niet.
Maargoed, vandaag heb ik dus een oogmeting laten doen en daaruit blijkt dat ik aan beide kanten -0,75 heb. De vraag is nu dus of ik een bril ga nemen? De verzekering dekt niks, ik heb echt een basis basis pakket met het hoogste eigen risico. Nu heb ik natuurlijk geld gespaard voor het geval dat, dus het geld is er wel. Maarja voor hetzelfde geld breek ik binnenkort iets en dan moet ik dieper in de buidel tasten (niet dat ik ooit echt iets heb *klopt af*).
Ik rijd wel auto, maar heb nog niet meegemaakt dat mijn zicht het rijden beïnvloed. Als dit zo was, zou de twijfel er namelijk überhaupt niet zijn en had ik gelijk een bril aangeschaft.
Zijn er meer mensen die een kleine afwijking hebben in de ogen? En hebben jullie wel of niet voor een bril gekozen en waarom?
Lenzen begin ik niet aan, heb ook geen probleem met het dragen van een bril, alleen twijfel ik of het de moeite waard is om honderden euro's uit te gaan geven als het maar een klein beetje helpt.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Groetjes,
Marjolijn