Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Wat erg dat jij je zoveel zorgen maakt.
Dat zou niet moeten.
Natuurlijk zijn je ouders maar mensen, met hun goede en slechte momenten.
Maar elkaar fysiek pijn doen kan nooit de bedoeling zijn.
Kan je misschien een brief schrijven waarin staat hoe jij je voelt?
XxLMMxX schreef:Als dit maar eens in de zoveel jaar voorkomt vind ik dat niet zorgwekkend, iedereen heeft weleens een wanhoop moment.
Maar het hoort natuurlijk niet.
En ik kan me voorstellen dat je schrikt.
Misschien kan je ze vertellen wat het met je doet
funnyhorses schreef:Wat afschuwelijk dat jij uiteindelijk het grootste slachtoffer bentdat ze zich dat niet realiseren is best zorgelijk.
Ik kan me jouw spanning op dat moment heel goed voorstellen zoiets is best eng.![]()
Het is niet normaal dat ze zo met elkaar omgaan en jou niet zien staan op dat moment dat ze zo in hun gevecht opgaan.
Zou beter zijn als ze of uitelkaar gaan of hulp gaan halen want dit is waanzin.
Heb jij iemand waar je kunt aankloppen om je hart te luchten? Bijv. familie of vrienden?
Zo'n situatie kan je erg eenzaam maken dus ik hoop dat je ergens terecht kunt.
Wat een rot situatie.
Mimpje schreef:Lieve TS, natuurlijk is er in elke relatie wel eens ruzie. Het is onmogelijk om het altijd eens met elkaar te zijn en soms botst dat. Maar geweld hoort daar niet bij, en ik heb met je te doen dat je in deze situatie zit.
En nog iets... jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor hun relatie, dat dat goed gaat. Je hoeft niet in te grijpen, goed te praten of ze terecht te wijzen. Het zijn twee volwassen mensen, dat mogen ze zelf doen. En daar hoef je dus ook geen zorgen over te hebben, al kan ik me voorstellen dat je dat wel hebt.
Als ik je iets van advies kan geven... zoek hulp bij iemand die je vertrouwt. Een vriendin, een tante, een stalgenoot, of professionele hulp. Iemand waarbij jij je veilig voelt om hierover te praten. En eigenlijk heb je dat al gedaan door hier hulp te vragen. Dus daarvoor al respect. Heel veel sterkte!!
Zoe_97 schreef:ik snap werkelijk niet dat jeugdzorg je destijds niet heeft weggehaald... Lijkt me totaal geen veilige situatie voor een kind om in op de groeien.