Wat is nou de beste anticonceptie?

Ik ben nu 18 en in een relatie, al een jaartje aan de pil, absoluut geen kinderwens. Ik heb de komende jaren een kind ook niet te bieden wat het nodig heeft dus mocht er een ongelukje gebeuren, zal het weggehaald worden, dit vind ik alleen wel een heel erg zwaar gebeuren en wil ik dan ook met alle liefde voorkomen.
Echter gaat de pil mij steeds meer tegenstaan. Ten eerste omdat ik het af en toe nog altijd vergeet, wat resulteert in een ontregelde stopweek (gelukkig gebeurt dit niet heel vaak, maar toch wel vaker dan nodig). Daarbij ben ik nog altijd bang dat ik toch zwanger wordt (deels door het zo nu en dan vergeten, de rest zit in mijn hoofd) en ben ik telkens blij als ik ongesteld ben.
En dan heb je nog de hormonen die mij tegen gaan staan... De verhalen die ik allemaal wel niet lees van wat er gebeurt als mensen stoppen met de pil in positieve zin. Het zijn ook gewoon feitelijke bijwerkingen. Tijdens het slikken hoef je er niet zo veel van te merken, maar omdat ik het afgelopen jaar behoorlijk neerslachtig was/ben voor mijn gevoel, gaat het toch knagen. En dan is er nog een tig aantal dingen op te noemen waarom hormonen slikken slecht is.
Omdat ik dus liever niet van hormonen overstap naar weer hormonen, valt er al heel wat anticonceptie af.
De condoom is alles behalve de beste vriend van mijn relatie

De knup erin liggen lijkt mij allemaal veel te gedoe sinds ik het topic hierover las

Nu zat ik aan het koperspiraaltje te denken en heb mij hier wat meer over ingelezen. Klinkt eigenlijk best wel ideaal! Geen hormonen, veilig voor 5 jaar, soms zelfs 10 jaar! Geen bijwerkingen, behalve dat de menstruatie pijnlijker kan worden, in hoeverre is dit ook echt zo?
Tja, pijnlijk met in- en uitdoen vind ik ook nog wel te doen.
Maar dan hoor je het verhaal van je moeder dat de menstruatie bij een spiraaltje zo bizar erg werd dat ze het er uit heeft laten halen. Of van mijn buurmeisje waarbij het spiraaltje begon te zwerven in het lichaam en operatief verwijdert moest worden.

Ik zoek dus graag positieve en negatieve ervaringen en oplossingen van de mensen die voor dezelfde twijfel stonden als ik.

Verder snap ik dat ik hiermee prima naar de huisarts kan stappen, dit ga ik natuurlijk ook doen als ik er over uit ben dat ik echt ga stoppen met de pil.