Restless legs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:47

Ik kon niet echt een topic vinden die hier over gaat.

Ik heb dit vermoedelijk.
Ben hiervoor eens naar de dokter gegaan maar die verteld me mij dat dit niet bij mij het geval was omdat ik het snachts niet heb.. Ik moest maar aan de steunkousen.. Haha.

Nou helpt het bij mij heel erg als ik gewoon naar bed ga en ga slapen, ik heb een enkele keer gehad dat ik dit in bed ook bleef houden.

Wie heeft dit nog meer en want helpt hier tegen of weten jullie wat bij jullie de oorzaak is?

Ik kan niet echt oorzaken vinden en hoor iets over magnesium slikken/nemen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:49

Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap erg veel gehad in combinatie met been krampen. Magnesium heeft mij hier goed bij geholpen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:50

Ja ik heb ze! Tegenwoordig nog maar af en toe.

Oorzaken, dat zijn er 2.
Of stress en spanning, of een avondje bankhangen met m'n benen dubbel. Dat zijn 2 reden wanneer ik het krijg.

Ik ga ook altijd slapen als ik ze voel opkomen, samen met een warme kruik op m'n benen. Dan trekt het gauw weg en dan slaap ik ook best snel! Soms een ibuprofen, maar dat zit meer tussen m'n oren denk ik :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:51

even een stipje, ik reageer later wat uitgebreider...

Ik heb RL, een erfenis van mijn vaders kant. Soms is het lastig maar met wat aanpassing is het te doen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:53

Ik heb er last van, wel vooral in de avond en nacht. Ik neem 2 Inhibin (vrij verkrijgbaar bij de apotheek) en als ik weet dat ik een drukke dag heb ben ik ze van te voren al in. Dit houd het redelijk onder controle.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:55

Euh heb je spataders ..?? Kan daar door komen..

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:56

Ik lees mee. Voor mijn zwangerschap af en toe last van rl, voornamelijk na een drukke werkdag. Tijdens m'n zwangerschap bijna elke avond rl, icm kramp.
Ondertussen een jaar na m'n bevalling en lig 's nachts een tijd wakker van dat gekriebel in m'n been voordat ik in slaap kom. Ook schop ik regelmatig m'n vriend omdat m'n benen ineens alle kanten op gaan :+

Ik heb wel eens gelezen dat magnesium uitkomst kan bieden.. Toch maar eens gaan proberen denk ik :)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:05

Ik heb RL sinds een paar jaar. Ik heb er vooral last van op momenten dat ik stress ervaar of als ik per se stil moet zitten en niet anders kan zoals in de auto.

Sinds een paar maanden heb ik ook het idee dat ik dit in mijn handen heb. Net zo als bij mijn benen, kan ik mijn handen dan niet stil houden en blijven ze van binnen jeuken en kriebelen.

Bij mij helpt het altijd om even te gaan lopen, ook al is het maar even de gang op en neer. Insmeren met lavendel olie, dat deed ik vaak bij een lange autorit waar ik tegenop zag. En proberen je gedachten te verzetten. Hoe meer ik er aan denk dat ze kriebelen, hoe erger het wordt. Zit dus bij mij deels tussen de oren :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:10

Sinds ik extra magnesium slik heb ik er nauwelijks meer last van. Ik heb het nu nog wel wanneer ik lang op een te lage bank/stoel zit.

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:12

het kan erfelijk zijn en je kan een magnesium te kort hebben
kan door bepaalde medicijnen als bijwerking zijn beschreven
en kan ook van fibromyalgie komen reuma in weke delen
mijn man heeft het ook hij kan niet eens snachts lakens of dekbed
of fleecedeken op zijn benen hebben dat doet al zeer
dokter: je moet er mee leren leven we hebben geen medicijn

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 00:13

Misschien toch eens die magnesium proberen.

Nee ik heb geen spataders.

Ik kan het zo maanden achtereen hebben en ook zo maanden niet..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:16

Ik heb dit ook tijden gehad. Als ik savonds in bed lag vooral. Ik had het idee dat ik niet goed tegen sommige kruiden in bijv thee kon. Savonds geen gekke dingen meer eten en drinken helpt goed! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:18

Hier vreselijk soms. 's avonds rustig op de bank zit er vaak niet bij en in slaap vallen is een ramp.

Mijn ha zei ook eerst magnesium te gaan slikken of een licht slaapmiddel. Dat lichte slaapmiddel, was wat te heftig voor mij.

Ik ga weleens wat lopen en masseer mn benen.

Nu las ik laatst dat gewoon een glas water voor het slapen ook helpt. Dat doe ik sindsdien ook maar braaf.

Eigenlijk gaat het gelukkig wel goed laatste maanden. Vorige week een vreselijke avond en ga ik even douchen en zoek vooral afleiding. Ga even fb neuzen of bokken :)

Diablo

Mijkee_ schreef:
Ik heb RL sinds een paar jaar. Ik heb er vooral last van op momenten dat ik stress ervaar of als ik per se stil moet zitten en niet anders kan zoals in de auto.

Sinds een paar maanden heb ik ook het idee dat ik dit in mijn handen heb. Net zo als bij mijn benen, kan ik mijn handen dan niet stil houden en blijven ze van binnen jeuken en kriebelen.

Bij mij helpt het altijd om even te gaan lopen, ook al is het maar even de gang op en neer. Insmeren met lavendel olie, dat deed ik vaak bij een lange autorit waar ik tegenop zag. En proberen je gedachten te verzetten. Hoe meer ik er aan denk dat ze kriebelen, hoe erger het wordt. Zit dus bij mij deels tussen de oren :+

Ik heb precies hetzelfde. In mijn benen al jaren, sinds een tijd heb ik het idee dat ik het ook in mijn handen krijg.
Soms heb ik helemaal geen last, maar als ik er dan aan denk, komt het spontaan op zetten.
Ik slik magnesium, ik heb het idee dat het iets minder is geworden. En als ik naar bed ga, is het over.
Paracetamol schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

magicmist

ik heb er ook soms last van.. door tekorten aan vitaminen en dergelijken
tijdens de zwangerschap was het heftiger.
wat kan helpen is iedere avond een banaan eten. heel simpel, maar werkt bij veel mensen goed!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:19

Kan ook door ijzertekort komen :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:22

Magnesium! Echt een aanrader.
Wat een kl*tengevoel zeg, die irritante onrustige benen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:24

FCSA schreef:

Weet je dat zeker? Ik heb in November ijzerinfuus gehad en zit nu op een hb9. vrij weinig last, behalve vorige week een avond echt erg.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 00:25

Ja echt een klote gevoel!
Soms word ik er zo gek van dat ik wel kan janken!
Ik probeer ook wel eens het te negeren maar dan gaat mn been vanzelf schokken.. Heel irritant.

Ik weet dat de zus van mn moeder het ook heeft.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:37

superpony schreef:
FCSA schreef:

Weet je dat zeker? Ik heb in November ijzerinfuus gehad en zit nu op een hb9. vrij weinig last, behalve vorige week een avond echt erg.

kan wel. ik heb ook een ijzerinfuus gehad. nu ong 4 maanden geleden en de klachten zijn verminderd!

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:37

Ik heb het zelf ook (en sinds ik zwanger ben kreeg ik er vaker last van). Bij mij helpt het nemen van een multivitamine, aangevuld met extra magnesium, want dat zat slechts in kleine hoeveelheid in die multivitamine. Ik slik de vitaal zwanger en magnesium van kruidvat huismerk.

Het schijnt inderdaad ook door ijzertekort te kunnen komen, maar de meeste mensen krijgen het blijkbaar door een magnesiumtekort. En een tekort aan foliumzuur hoor ik ook weleens. Bij mij bleek het echt magnesium te zijn, want ijzer en foliumzuur zit in grote getale in de zwangerschapsvitamine die ik al langere tijd slikte en het ging pas over toen ik de magnesium erbij nam.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:38

Ik heb het met tijden savonds en snachts. Verschrikkelijk.. soms sliep ik hele nachten niet en liep ik huilend rondjes door de woonkamer heen.
Ik neem twee paracettemols als ik het op voelde komen, dat helpt iets. Benen omhoog leggen ook.
Wat ik soms ook deed als het heel erg was, is mn benen 'afknellen' zoals erop gaan zitten enz, zodat het gaan tintelen. Dan is het vervelende gevoel iets minder. :o

Ik heb het lang geen nachten meer achter elkaar gehad. En als ik het soms voel dan neem ik meteen de paracettemols en zoek ik afleiding.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:51

Ik heb al meer dan 25 jaar rusteloze benen. Er kunnen verschillende dingen zijn die kunnen helpen. En soms helpt gewoon helemaal niks.
Warmte kan het verergeren. Kijk of je niet te warm gekleed bent als je op de bank zit, een dekentje over je benen kan het al triggeren. Ook een te dik dekbed in bed.
Verder kan extra vitamine B12 helpen of extra ijzer of magnesium.
De patiëntenvereniging heeft een goede website met informatie hierover. http://www.stichting-restless-legs.org/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:52

Ik heb het op precies dezelfde manier als jou. Ik krijg het als ik moe ben en het enige wat dan helpt is naar bed gaan. Benen op de bank oid is niet voldoende, moet echt volledig plat. 's avonds in de auto zitten of naar de film oid is dan ook echt een nachtmerrie, dan kan ik niet stil zitten. Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar Aruba geweest en de terugweg was een nachtvlucht, ik vond het echt ellendig, 8 uur met onrustige benen opgepropt zitten in een gangpad.
Ik slik nu een multivitamine om andere redenen en heb er niet meer zoveel last van gehad, maar ik weet niet of dat toeval is of niet. Volgende keer als ik ga vliegen vraag ik om een slaaptablet sowieso om dit te voorkomen. Ik vind het echt zo irritant....

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:01

Ik heb al jaren Restles legs. En dan ook van de bovenste plank. het stomme is dat als ik op bed lig het over is. Ik slik nu sinds half oktober vit B12, D3 en magnesium. Ook krijg ik b12 injecties ivm mijn lage B12 gehalte. Mijn rechterbeen is over..... nu de linker nog. Maar het is al een stuk minder heftig.