Ik heb een gemuteerde nagel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Ik heb een gemuteerde nagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:50

Weet iemand wat dit is?

Ik heb van mezelf mooie lange nagels. Vorige week was ik lekker mijn haar aan het wassen, toen ik ontdekte dat er een scheur in de nagel van mijn middelvinger zat, in het leven zeg maar, nog geen halve centimeter boven mijn nagelbed. Mooi k*t, dus met secondelijm de boel vastgeplakt , gelakt en het leven gaat weer door.

Maar hoewel de lijm altijd blijft zitten, liet het nu steeds los. En hoewel de scheur laag zat, deed het geen zeer. Uiteindelijk vandaag de nagel er maar af getrokken, tanden op elkaar. En superbizar, ik trok een volledige nagel los maar er zat gewoon een gezonde nagel onder. Wel een stuk korter, maar gewoon mooi en dik. Alsof ik een nepnagel los trok.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, gebeurt dit vaker?

Leffroi

Re: Ik heb een gemuteerde nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:51

Heb je er niet een keer een flinke klap op gehad ofzo?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:52

Foto???

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:54

Leffroi schreef:
Heb je er niet een keer een flinke klap op gehad ofzo?

Nope

Knert schreef:
Foto???

Waarom zou je een foto van zoiets onsmakelijks willen hebben? :') Ik heb die nagel bovendien allang weggegooid.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:57

Ik heb ook een keer iets soortgelijks meegemaakt.... Ik kreeg ineens een gat bij mijn nagelriem en dat gat bleef dus maar groeien. Daaronder zat gewoon een volledige, gezonde harde nagel. Uiteindelijk is die bovenste nagel dus helemaal opgekruld en er uiteindelijk afgegaan. Daaronder zat dus die perfecte nagel. Zo raar... Ik denk zelf dat er iets van een bacterie in of om de nagel zat.. Misschien bij jou ook?

Anomien

Onsmakelijk misschien. Maar wel interssant! Een gemuteerde nagel... Vraagt om een foto!

MerleSimone

Misschiem is door de scheur je nagel afgestorven en dan komt er een nieuwe nagel op je vinger. Zelfde geldt voor als je hem operatief laat verwijderen volgens mij. Hoe lang zat er tussen het scheuren en het er af trekken?
Klinkt mij in ieder geval niet geheel vreemd in de oren.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 07-02-16 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:58

Niet een vergeten nepnagel? :')
Wat apart joh. Even snel speurwerk levert op dat dit wel eens kan gebeuren bij nagels die zwaar beschadigd (blauw) zijn. Geen last van schimmel op je nagels?
Misschien kan je hier iets in vinden;
http://www.medischforum.nl/onderwerp/1994

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:58

Als je een paard was had je een losse wand :D
Klinkt als een oude beschadiging in het nagelbed.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:00

Ik heb dit welleens gehad nadat ik tussen de deur had gezeten, maar dat zou je wel door hebben dan :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:00

Als er iets "raars" met een nagel is gebeurd, zodat er een kneuzing en/of bloeduitstorting onder zit, wil de nagel nog wel eens los raken en dan valt ie er na verloop van tijd dus makkelijk af... en vaak zie je dan inderdaad de nieuwe gezonde nagel eronder zitten.
Het overkwam mij met een teennagel, waar bloed onder kwam doordat ik post heb gelopen met een schoen die precies op die nagel drukte... omdat ik zo'n 17 kilometer ermee gelopen had, liep het slecht af met die nagel, en na een tijdje liet hij los...ik vond de losgelaten nagel ook precies zo'n kunstnagel... gelukkig zat er dus een nieuwe onder.

Ik meen dat je zoiets ook door chemische stoffen kunt krijgen, dus wie weet komt het door de lijm... of je nagelbed was toch beschadigd/geïrriteerd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:07

Heb ik ook gehad.. de oude valt er dan gewoon af en de nieuwe groeit vanzelf door. Niets gemuteerds aan hoor :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:10

Ja dat weet ik wel, dat een nagel kan loslaten bij stoten etc. Maar dit was een scheur en tussen het scheuren en eraf te trekken zit een week. Da's een beetje snel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:11

ingedebruijn schreef:
Heb ik ook gehad.. de oude valt er dan gewoon af en de nieuwe groeit vanzelf door. Niets gemuteerds aan hoor :')

Dus ze hoeft voor winter 2016 haar oma niet te instrueren een handschoen met 6 vingers te breien? -O-

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:12

Moah ik denk dat dat wel redelijk normaal is hoor :D heb je een foto van hoe je nagel er nu uit ziet?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:15

lieveli schreef:
Ja dat weet ik wel, dat een nagel kan loslaten bij stoten etc. Maar dit was een scheur en tussen het scheuren en eraf te trekken zit een week. Da's een beetje snel.

Waarschijnlijk is ie gaan scheuren doordat de nieuwe nagel te groot werd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:16

Knert schreef:
ingedebruijn schreef:

Dus ze hoeft voor winter 2016 haar oma niet te instrueren een handschoen met 6 vingers te breien? -O-

Helaas -O-

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:16

Knert schreef:
ingedebruijn schreef:

:') :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:20

Knert schreef:
ingedebruijn schreef:

Mijn oma is net overleden. Dit is echt triest en hilarisch tegelijk :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:21

Ik heb een keer net zo'n scheur gehad bij m'n nagelbed, nu van m'n grote teen. Daaronder zat ook een halve nieuwe nagel. Was ruim twee maanden daarvoor een paard op m'n voet gesprongen. Nooit iets aan gezien tot de beschadiging bij m'n nagelbed kwam. Toen ging het rap.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:23

Sorry ts... Wist ik niet.

Ergens een brei patroon voor 6 vingers te googelen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:25

Het enige dat mijn nagels doen is een beetje typen op facebook. Ik ben er supervoorzichtig mee (en daarom zijn ze ook zo lang) maar met haren wassen heb ik regelmatig dat er een haar inscheurt.

Maar ik heb dus geen mutantennagel. Wat een les op de zondagavond.

Knert schreef:
Sorry ts... Wist ik niet.

Ergens een brei patroon voor 6 vingers te googelen?

Geeft niks, ik heb het niet in mijn onderschrift staan :') En mijn oma breidde nooit. Veel te ouderwets. Eens in de zoveel tijd nam ze ons gewoon mee winkelen op de PC Hooft :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:27

Nou dan had je Zeker een leuke oma!!!
Modern en had smaak!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:31

Ja leukste, liefste en hipste oma ooit. Ze wordt ernstig gemist en ik heb mijn inboedelverzekering moeten verhogen omdat er nu allemaal designshit in mijn studentenappartement staat. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:22

Je hebt wrs toch je nagel of je vinger een keer gebutst :=