African black soap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

African black soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:38

Hoihoi,

Ik heb al een geruime tijd last van een zeer onrustige huid.

Nu was ik vorige week weer eens aan het googlen. En vond ik informatie over african black soap. En las ik veel positieve ervaringen.

Begin deze week een blokje besteld. En andere dag had ik het al binnen.

En merk nu na een paar dagen al duidelijk verschil. Poriën zijn kleiner. Puistjes zijn al stukken minder. En huid ziet er sowieso rustiger uit.

Nu vroeg ik mij af als er meer bokkers zijn met goede ervaringen. Ik blijf het zeker gebruiken en hoop dat huid nog rustiger word.

Citaat:
Het ziet er smerig uit, maar het is heerlijk. Het ruikt heerlijk en het is een geweldig product: de African Black Soap. African Black Soap is zwarte zeep uit West-Afrika. Deze zeep wordt met de hand gemaakt van onder andere shea boter, palmkern olie, as van plantain (een soort banaan) schillen, cacao schillen, bananenbladeren en bast van de Agow boom. Echt ‘zwart’ is de zeep niet, meer donkerbruin met plekjes. Ik vind het erg veel op roggebrood lijken wanneer je het in het vierkante vormpje ziet (zie foto onderaan).

De African Black Soap heeft een aantal geweldige eigenschappen. Zo schijnt het supergoed te werken tegen acne, onzuiverheden, eczeem, psoriasis, uitslag en rimpels

http://www.misslipgloss.nl/african-black-soap/

Kirrr

Re: African black soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:42

Geen ervaring, wel interesse. Waar heb jij het gekocht?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:45

Dudu osun zeep is ook Afrikaanse zwarte zeep toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:46

Ik heb het hier gekocht: http://www.africanblacksoap.nl

Maak mijn handen nat met warm water. Wrijf ze paar keer over het blokje heen en dan over mijn gezicht. Ik hoef helemaal niet veel te gebruiken, want het schuimt goed.

Ik ben iig helemaal fan :D huid is nog nooit zo rustig geweest.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:48

Zou dit ook werken voor puistjes op mijn rug? Ik heb altijd jeuk op mijn rug van de puistjes, om gek van te worden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:52

Mmh die verzenden niet naar BE. :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:53

Interessant, ik lees even mee.

Heb niet echt huidproblemen, wat betreft puistjes. Maar ben wel enorm gevoelig voor bepaalde producten. Zo had ik een poosje terug reinigingslotion en melk van Nivea. Daarvan krijg ik enorme cystes onder m'n huid in de kaaklijn. Weer terug naar miscellairwater van L'oreal en het is nu weer helemaal weg. Echter schijnt dat miscellairwater eigenlijk alleen voor het verwijderen van make up te zijn.

Ik durf ook niet goed dagcremes te gebruiken. Regelmatig verschijnen er uit het niets enorme rode plekken op mijn huid. Wat nu ook redelijk onder controle is.

Voor de cystes heb ik overigens differin gel, maar dat gebruik ik het liefst zo min mogelijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:56

Volgens mij is dudu osun zeep ook afrikaanse zwarte zeep, en dat is gemakkelijker verkrijgbaar volgens mij.
Zie oa http://www.duduosun.nl/ Vaak gewoon bij de drogist te krijgen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:03

De tuinen heeft beide niet *zucht*

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:03

Is alleszins een stuk goedkoper...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:52

Die samenstelling is wel anders dan die in de beginpost.
Wat ik me vooral afvraag, als wij zo'n bokje kopen voor 3 euro, wat krijgen die mensen die dat in afrika in elkaar kneden dan betaald? En van watvoor materiaal wordt het gemaakt (biologisch, duurzaam, fair trade ed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:04

Bij duduosun zit geloof ik wel extra dingen aan toegevoegd.

Volgens deze link is het fairtrade en word er ook nog eens 10% van de opbrengst aan de vrouwen gedoneerd zodat ze eigen bedrijfjes kunenn opstarten.

http://www.beautylab.nl/african-black-soap-achtergrond/

En je kunt altijd proberen Fennadev. Zo duur vind ik het niet. Ik heb er iig al veel profijt van.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:42

Ik moet nu wel, want ik wil een tattoo laten zetten. Juist op mijn schouderblad waar ik dus veel puistjes heb zitten :+

Dus ik ga denk ik zo even bestellen en dan hopen dat t werkt. Jammer genoeg heeft 'de Tuinen' het niet, daar kan ik gewoon dingen uit de winkel halen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:10

Zo mijn zeepjes zijn binnen. Even weer nieuw leven hierop en ga t vanavond proberen met een nat washandje. De zeep is niet zacht en kneedbaar, in ieder geval nog niet. Onze kat dacht al dat t eetbaar was voor haar :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:43

Dudu osun is niet echt fijn voor mijn gezicht ( huid voelt droog en trekkerig aan ). Maar ik heb ook nog geen 1 zeep gevonden die wel fijn is voor mijn gezicht.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:49

Heb hem ook gehaald, hij is niet zo hard als normale zeep.
Is buigbaar en breekt eenvoudig af.
Bevalt goed tot nu toe.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:54

Mijn huid reageerde er verschrikkelijk slecht op. De ochtend na gebruik zat ik onder de rode uitslag en allemaal velletjes. Mijn huid was er zo onvoorstelbaar door uitgedroogd dat het leek alsof ik een soort van roos op mijn huid had. Het heeft best lang geduurd voordat dat weer hersteld was. Mijn dermatoloog is er ook niet zo'n fan van.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:52

Mijn huid is veel egaler en zachter geworden. Ook heb ik geen puistjes meer op mijn linkerschouderblad.
Was jij dan niet allergisch voor een @Tazzey, was jij dan allergisch voor een bestanddeel?
Bij mij is mijn huid eerst ook droog, maar binnen een paar minuten weer zacht en gehydrateerd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:23

Nee, geen allergie. Mijn huid reageerde alleen heel sterk op de combinatie van ingrediënten. African black soap staat er ook bekend om dat het de huid extreem kan uitdrogen. Vaak trekt de huid dat wel recht maar heel vaak ook niet. Ik heb het best een poosje geprobeerd maar het werd ook niet minder. Toen ik eens bij de dermatoloog was (ander probleem) heb ik het haar eens gevraagd en zij vertelde mij dat ze veel mensen had gezien die problemen met extreme dehydratie hadden na het gebruik van die zeep.

Als het voor jou werkt moet je het zeker gebruiken want ieder product zonder toegevoegde chemische zooi is het beste maar als je merkt dat je er last van krijgt zou ik direct stoppen. Bij Lush hebben ze voldoende goede (soms zelfs betere) alternatieven die ook puur natuur zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:42

Ik heb idd ook over de dudu osun zeep gelezen dat deze behoorlijk de huid ( en haren ) kan uitdrogen. Doordat die zeep zo alkalisch is ( ph van 9 of 10 ), ontvet het super goed, maar is het dus ook uitdrogend. De huid kan dat binnen 2 a 3 uur weer herstellen ( bij gezonde huid), dan is de zuurgraad van de huid weer goed. Vraag blijft alleen hoe goed is het dat je de huid zo uitdroogt en ontzuurt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:04

Ik gebruik het 1 keer per dag, of soms 2 keer, hangt er vanaf hoeveel tijd ik 's ochtends heb. Maar mijn huid trekt het wel weer recht, en anders gebruik ik gewoon even bodylotion op de plekken die droog blijven.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:06

Fennadev schreef:
Ik gebruik het 1 keer per dag, of soms 2 keer, hangt er vanaf hoeveel tijd ik 's ochtends heb. Maar mijn huid trekt het wel weer recht, en anders gebruik ik gewoon even bodylotion op de plekken die droog blijven.

Als dat werkt is dat alleen maar fijn. Bij mij hielp dat totaal niet meer, het heeft ook echt behoorlijk lang geduurd voor het weer een beetje hersteld was. En er zijn nog altijd delen van mijn huid die droog blijven terwijl ze dat tevoren nooit waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:00

Beetje oud topic, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit gebruiken. Heb vandaag mijn zeep binnen gekregen en heb ook witch hazel besteld. Begin er vanavond mee, ik ben benieuwd. :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:29

Ik schop m ook even omhoog. African black soap en witch hazel besteld, ook shea butter. Heb weer ontzettend last van acne en doet ook weer super veel zeer.

Hele tijd geleden een topic geopend over vitamine a creme van de HA en die gebruik ik alweer een tijdje, maar wil nu eigenlijk even all naturel kijken wat er gebeurd.

Believe hoe gaat t bij jou?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:35

Helpt het?