Pijnlijke borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Pijnlijke borsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 16:35

Hoi allemaal
Ik heb sinds een week ontzettend pijnlijke borsten met BH aan gaat het wel redelijk. Zodra ik s'avonds BH uit doe om te gaan slapen wordt het erger ook aanraken is zeer pijnlijk verder vindt ik ze vrij harder aanvoelen als anders.

Zwanger zijn kan niet is uitgesloten.......(geen partner)

Wie herkent dit of heeft hetzelfde gehad....

har166

Re: Pijnlijke borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:37

Ben je aan de pil?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:38

Zitten je bh's nog wel goed?
Als ik een te kleine bh of een verkeerde pasvorm aan heb dan doen ze bij mij ook zeer aan het einde van de dag.
Ik heb ook een aantal bh's die voorheen echt heerlijk zaten en nu knellen op punten of anderszins niet meer lekker zitten.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:39

Ik heb dit wel is als ik ongesteld ben. Heb je daar last van? Mijn vorsten zijn dan heel opgezwollen en zwaar.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:40

Heb ik ook als ik ongesteld moet worden, waarschijnlijk een verandering van hormonen. Even aankijken denk ik?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 16:45

@har166 ja ben vanwege heftige menstruatieklachten aan de pil

@juud87 heb in dec bij de Hunkemöller nieuwe BH gehaald. Samen met mij oude draag ik deze.....het maakt niet uit of ik een nieuwe( zelfde merk en maat) of oude aan heb.

SSmonamiSS. Ik slik de pil door met af en toe 1keer per 3/4 maanden een stopweek op aanraden van de gynaecoloog dec stopweek gehad rond Sinterklaas.

@denice. Dat is toch raar.....ben 33 dus zou toch verwachten dat dat niet meer veranderd.
Laatst bijgewerkt door sandorra op 19-01-16 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:46

Ik heb het ook een paar keer gehad. Was wel in een periode dat ik iets was aangekomen en m'n borsten (daardoor) ook gingen groeien. Maar dit was meer gevoelig en niet echt pijnlijk.
Met ongesteld zijn, zijn ze ook altijd iets gevoeliger. Is dat het niet?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:51

Ik heb het ook gehad, geen idee wat het kon zijn maar een sportbh ipv gewone beugelbh hielp bij mij heel erg. Had deze dag en nacht om en na een week ofzo was het weer over. Misschien heb je de hele nacht op je buik gelegen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:52

ik had had vroeger ook nooit en nu ben ik 30 bijna 31 en ze doen me toch een partij zeer voordat ik ongesteld moet worden :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:54

Ik ben er ooit mee naar de huisarts geweest, die zei dat het meestal te maken heeft met je hormonen. Je kunt overwegen om een andere pil te slikken, wil nog wel eens werken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:55

sandorra schreef:
@juud87 heb in dec bij de Hunkemöller nieuwe BH gehaald. Samen met mij oude draag ik deze.....het maakt niet uit of ik een nieuwe( zelfde merk en maat) of oude aan heb.

Zou eens naar een lingerie speciaalzaak gaan om je maat te laten meten :) Hunkemoller zit er meestal naast qua maat.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 16:56

-Lisanne gegroeid ben ik niet eerder afgevallen (nieuwe broek moet ik nu riem bij gebruiken).
Hopelijk groeien ze niet meer.....vindt ze al te groot....
Mijn borsten doen echt pijn bij het aanraken.
Zoals ik eerder aangaf heb ik rond Sinterklaas stopweek en menstruatie gehad 3 tm 10 dec daarna weer begonnen inmiddels al weer bijna 2 strippen leeg....
Slik deze pil al een hele tijd en eerder geen problemen gehad.

@aedema Slaap niet op mijn buik kan dat niet......links of rechts slaap ik rug heel af en toe.

@kirri slik de pil en wordt tussendoor
Niet ongesteld of bloedverlies.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 16:59

@maanlicht ik slik al 3/4 jaar deze pil nooit eerder deze klachten gehad.

@keet Hunkemöller is toch lingerie zaak daar hebben ze juist meer de tijd genomen om goed te kijken en te passen livera kom ik nooit weer......
Wat voor speciaal zaak bedoel jij namen? Woon in de vuurt van Assen en hier alleen deze 2 zaken.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:59

Klopt, ik slaap ook niet op mijn buik, maar op de een of andere manier werd ik toen wel wakker met vreselijk pijnlijke borsten. Ik had het gevoel alsof ze de hele nacht waren platgedrukt als je me begrijpt, dat gevoel dat je ook hebt als je je haar de hele dag in een strakke staart hebt gehad en dit s'avonds weer los doet. Beetje moeilijk uitleggen :=

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:00

ik heb wel soms dat ik in de 3e maand van de pil erg pijnlijke borsten krijg, bij mij is dit gewoon een kwestie van te lang doorslikken, zodra ik mijn stopweek heb gaat het weg en blijft het weg totdat ik weer in maand 2/3 zit. daarom nu naar toch maar elke maand ongesteld gegaan. had ik in het begin ook niet. Ik zou aanraden om asap je stopweek te doen en dan even een paar maanden gewoon 1 strip, stop week, 1 strip, kijken of het terugkomt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:01

Ja herkenbaar,

ik heb ook ontzettende zere borsten geha. Precies wat jij beschrijft. Ik ben er mee naar de dokter gegaan, en kreeg een lichtere pil (was ook voor al jaaaren aan die andere pil) helaas bloede ik hier dwars door heen (maar de pijn was weg) toch weer naar de zwaardere gegaan en het gaat nu goed af en toe nog wel wat last maar datvis maar sporadisch

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:03

Als ik langere tijd de pil door slik heb ik er ook last van. En bij mij komt het ook door gewicht toename en dus weer een cupmaat erbij gekregen :(

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:03

Je kunt naar de LinCherie in Emmen als je daar weer eens in de buurt bent.

Ik heb er sinds ik van pil veranderd ben ook last van. Had eerst de Diane en die mocht niet meer door alle hectiek in de media ( ondanks dat ik die al elf jaar had ) en heb nu de Yasmin en heb veel meer last van mn hormonen en dus ook pijnlijk borsten.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 17:05

@aedema
Ik snap het gevoel dat je probeert te omschrijven..... Maar dat is niet het gevoel wat ik heb.... Het is vooral aanraken en drukken op de borsten wat pijnlijk is en als ik de BH uit heb gedaan.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 17:07

baroeg schreef:
ik heb wel soms dat ik in de 3e maand van de pil erg pijnlijke borsten krijg, bij mij is dit gewoon een kwestie van te lang doorslikken, zodra ik mijn stopweek heb gaat het weg en blijft het weg totdat ik weer in maand 2/3 zit. daarom nu naar toch maar elke maand ongesteld gegaan. had ik in het begin ook niet. Ik zou aanraden om asap je stopweek te doen en dan even een paar maanden gewoon 1 strip, stop week, 1 strip, kijken of het terugkomt

Dat gaat hem dus niet worden elke maand ongesteld.... Ik heb het zo heftig.....ontzetten pijnlijke buik krampen 2 dagen op bed liggen.....dat dat voor mij geen optie is.....

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:07

Zoek eens op mastopathie. Zo werd het bij mij genoemd. Nooit ergens last van gehad en ineens elke maand super veel pijn (kon niet zonder pijnklachten fietsen, of een trap op/af) en ze voelden onregelmatig aan, had bulten richting m'n oksels. Maakte me echt zorgen en heb een borstonderzoek gehad, maar er was niks te zien. Blijkbaar werden de klachten veroorzaakt door hormonale schommelingen. De hormoonpieken waren super hoog en dat uitte zich bij mij in deze klachten.
Heb nu alweer kleine 5jr een Mirena spiraal en nu is het zo goed als weg. Benieuwd of het weer terugkomt, als de Mirena eruit moet.

Edit: zie bijv http://www.borstcentrumjbz.nl/page/2129/mastopathie.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:09

sandorra schreef:
baroeg schreef:

Dat gaat hem dus niet worden elke maand ongesteld.... Ik heb het zo heftig.....ontzetten pijnlijke buik krampen 2 dagen op bed liggen.....dat dat voor mij geen optie is.....

Dan zou ik eerder gaan kijken naar prikpil oid zodat je helemaal niet meer ongesteld wordt.. Dit zijn wel typische klachten van te lang doorslikken.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 17:11

Naar een andere pil overstappen zal niet/makkelijk gaan.... Doordat mijn menstruatie en de klachten die ik daarvan had zo heftig waren dachten ze aan endometriose toen ook een kijkoperatie voor gehad dat was het gelukkig niet...toen samen met gynaecoloog overlegd en aan deze pil begonnen ( geloof nog een lichte ook) ethinylestradiol/levonorgestel mylan 0,03/0,15mg.

Eerder nooit deze klachten gehad vandaar dat het mij heel erg verbaasde
Laatst bijgewerkt door sandorra op 19-01-16 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:14

Daar is dit dus een bijwerking van bij lang doorslikken..

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:15

sandorra schreef:
baroeg schreef:

Ja ik herken het gevoel helemaal. Ben ook op mijn 15e aan de pil gegaan door menstruatie klachten. Bijna 2 weken bloedingen en buikkramp en rugpijn waar je akelig van word.slik nou de pil een half jaar door dan stop ik een week en begin ik weer, dit in overleg met de huisarts. Die ene stopweek is al een hel.