Basic-Fit vs Fit For Free?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Basic-Fit vs Fit For Free?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:39

Hi!

Ik ben met het nieuwe jaar ook maar eens tot de conclusie gekomen dat mijn 'ja, ik ga echt sporten' maar eens wat kracht bij gezet moet worden. Een sport abbo!

Nu woon ik in Utrecht en is hier genoeg aanbod aan dure en minder dure fitness mogelijkheden. Er zitten een aantal Basic-Fit's, Fit for Free en ook wat andere budget namen maar ik ben met name benieuwd naar de ervaringen van Basic-Fit ten opzichte van Fit for Free.

Op een eerste kijk lijkt Fit for Free wat goedkoper dan Basic-Fit met 15 euro per maand, echter zou ik graag ook de mogelijkheid willen hebben tot groepslessen. Hoe hebben jullie hier de keuzes in gemaakt? Is er eentje 'beter' of 'betere ervaringen' qua aanbod van lessen oid? :) Er zullen vast wel Bokkers zijn met dezelfde vraag en misschien wel ervaringen tussen beide clubs dus ik ben zeer benieuwd!

(Als dit niet goed staat o.i.d, gelieve te melden zodat ik daar m'n vraag kan stellen! :) )

antje_vip

Re: Basic-Fit vs Fit For Free?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:41

Deze sportscholen zijn zo goedkoop omdat er weinig begeleiding is. Als je veel ervaring en kennis van sport hebt kun je hier prima uit de voeten, maar anders zou ik ook langs wat andere sportscholen gaan om te kijken hoe daar de begeleiding (en lessen) zijn.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:44

antje_vip schreef:
Deze sportscholen zijn zo goedkoop omdat er weinig begeleiding is. Als je veel ervaring en kennis van sport hebt kun je hier prima uit de voeten, maar anders zou ik ook langs wat andere sportscholen gaan om te kijken hoe daar de begeleiding (en lessen) zijn.

Ik ben me bewust van het feit dat er weinig begeleiding is, daar vraag ik verder ook niet om :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:47

Wanneer je graag groepslessen zou willen volgen kan ik je fit for free aanraden. Zij zijn aangesloten bij les mills, welke heel hoge (kwaliteits) eisen stelt aan hun instructeurs..

Begeleiding zal wel per vestiging verschillen, ik zit bij een fit for free waar bijna alleen maar medewerkers lopen die een opleiding tot personal trainer hebben gehad, fysiotherapie hebben gestudeerd, enzovoort :) ondanks dat het een grote vestiging heerst er een behoorlijk persoonlijke sfeer, de vaste kliek kent en helpt elkaar :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:50

Ik ben uiteindelijk naar basic fit gegaan omdat daar meer vriendinnen zaten zodat we samen konden sporten. Komt er uiteindelijk nooit van uiteraard :+
Wat ik fijn vind bij basic fit zijn toch wel de virtuele groepslessen. Zo kun je van alles wat proberen en het is een leuke afwisseling :j

Als je bijvoorbeeld niet weet hoe een apparaat werkt dan kun je gewoon zo'n spierbundel vragen die daar elke dag wel rondlopen.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:53

Ik zelfheb bij basic fit een abbo gehad. Hier heb ik een prima ervaring mee gehad. Het personeel wat er rond liep, hielp je waar nodig was en ook de apparaten werkten prima en waren vollop aanwezig.

Nu ben ik verhuist en zit er geen basic fit meer in de buurt. Er zitten welt wee fit for free's in de omgeving, dus ik volg dit topic ook even voor ervaringen met deze sportschool.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:05

Ik sport zelf al een aantal jaar bij basic fit.

Het is idd basic. Tegenwoordig zijn er bij mij wel groepslessen met instructeur maar daar betaal je wel extra voor. De virtuele zijn er ook en daar volg ik de spinning lessen. Het jammere is alleen dat het weinig vernieuwend is.

Wel is mijn sportschool in de afgelopen jaren erg verbeterd, er is nu een douche cabine, een aparte ruimte voor de lessen , toch wel meer toestellen en sinds kort gelukkig ook wat extra en nieuwe fietsen.

Nadeel bij ons: personeel loopt vaak in eigen kleding en dat vind ik jammer vooral als je net nieuw bent of er is een nieuw peroneels lid...die herken je dan bijna niet.

En ik vind dat de toestellen vaak stuk zijn en langdurig stuk zijn.

Maar verder tevreden hoor.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:11

Ik zit bij basic fit en ben er erg tevreden over.
Het is inderdaad basic, maar alles is aanwezig.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:14

Bij ons (Leeuwarden) ook voldoende apparaten die ook goed onderhouden worden. Het is laatst ook helemaal verbouwd met nieuwe vloeren enzo. Personeel is ook erg vriendelijk en loopt ook gewoon in basic fit kleren rond.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:59

Ik had Basic fit omdat dit per maand opzegbaar is. Beviel prima. Voor zover een sportschool kan bevallen :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:13

dressagelady schreef:
Wanneer je graag groepslessen zou willen volgen kan ik je fit for free aanraden. Zij zijn aangesloten bij les mills, welke heel hoge (kwaliteits) eisen stelt aan hun instructeurs..

Net als bij Basic Fit :j

Ik ben nu 3 maanden lid bij Basic Fit & ben tot nu toe tevreden! Wordt goed schoon gehouden, voldoende toestellen & bij ons is het gelukkig nooit heel druk.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:27

Ik sport bij fit for free en ben tevreden :). Er zijn ook groepslessen, waar je volgens mij wel iets extra voor moet betalen. Dit is in een aparte ruimte.

Ik sport zelf ook in Utrecht, bij de vestiging op de Oudenoord. Iedereen heeft fit for free kleding aan en ze komen ook regelmatig langs voor bv het buikspierkwartier. Je kan ze aanschieten als je vragen hebt.

Ze hebben een tijdje terug extra apparaten neergezet en dit is erg fijn. In het begin moest ik wel eens wachten op een apparaat, maar door de extra apparaten niet meer! Ook kan indien gewenst tv gekeken worden op je cardio apparaat :Y).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:14

Doubtless schreef:
dressagelady schreef:

Net als bij Basic Fit :j

Oh dat wist ik niet! My bad, ik dacht dat ze bij basic fit alleen via die schermen virtuele lessen deden.. :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:19

Alleen de OP gelezen. Is er ook een sportievia? Zo ja, aanrader. :D Hier een ontzettend fijne sfeer, niet zo groot & massaal. Persoonlijke aandacht. Wellicht wat duurder dan degene die jij noemde, maar het zeker waard. :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:28

Ik sport sinds kort bij de Fit for Free (in Nijmegen) en ben er heel tevreden over. De apparaten zijn van goede kwaliteit en het wordt allemaal goed onderhouden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:50

Ik ben heel tevreden over basic fit. Een jaar vooruit betaald waardoor je per maand €16,95 kwijt bent. Virtuele groepslessen zijn inclusief, live lessen betaal je extra voor (€6,95?). In elk geval voldoende personeel die klaar staat je te helpen, veel apparaten, bij ons ook een zonnebank voor €2 en een goede sfeer. Voor ons super fijn dat het pasje uitwisselbaar is, officieel alleen met je gezinsleden, maar dat kan uiteraard met iedereen :o

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:16

Mag ik dit omhoog schoppen? Heb op dit moment dezelfde vraag! :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 04:06

Ik was (vlak voor corona) lid van F4F. Vooral vanwege het ruime(re) aanbod aan groepslessen bij mij in de buurt en dat dat niks extra kostte tov Basic-Fit. Bij Basic Fit was dat anders... Ik vind virtueel niet fijn en motiverend genoeg. Geen echte stok achter de deur zeg maar. Uiteindelijk in Corona over gestapt op Les Mills on demand :+. Want ja, ik moest toch iets hahaha.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 06:30

Ik ben een jaar lid geweest van Basic-fit. Wat een verschrikking. Heel erg druk en er is geen begeleiding, waardoor je maar wat staat te hanessen en het onder aan de streep helemaal geen zin heeft wat je doet.

Ben toen gaan crossfitten en doe dat inmiddels 4 jaar, je krijgt mij echt nooit meer zo’n budget sportschool in. Het is niet eens leuk ook :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 06:39

Fitforfree zit bij mij dichter bij en is goedkoper. Maar ik lees daar zulke slechte dingen over....

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 08:16

Nature93 schreef:
Mag ik dit omhoog schoppen? Heb op dit moment dezelfde vraag! :)

Van mij mag je, echter weet ik niet hoe de mods erover denken :)

Ik heb een jaar bij Basic-Fit getraind en train inmiddels zo'n 4 jaar binnen het TrainMore concept en een independent owned gym die meer op kracht training gericht is. Het verschilt ook enorm per vestiging wat je fijn vind en wat voor je bevalt, je kunt bij veel concepten een dagpas aanvragen om het eens kosteloos te proberen. Op die manier kan je een beetje sfeer proeven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:20

Ik heb ook jaren bij basic fit gesport omdat mijn budget een andere sportschool niet toeliet.

Nu ik verhuisd ben en bij een kleinere sportschool zit merk ik echt veel verschil. Leuke groepslessen en goede begeleiding.
Ga nu 3x per week en heb veel meer motivatie.
Ook kwa rugklachten een hele verbetering. Betaal wel meer maar dat is het echt wel waard.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:22

Ik zit bij Basic Fit.
Heb ook al bij kleine sportscholen en een andere generieke gesport, maar ik vind de BF prima. De locatie waar ik nu ga, is sinds begin dit jaar volledig vernieuwd. Groot gebouw, licht, bijna alle apparaten zijn dubbel, 2 zones met losse gewichten. Geen groepslessen, maar dat hoeft voor mij ook niet.
En sinds de fitchick en a thick ass populair is, zie ik ook meer meiden *\o/* Ben ik niet meer de enige jonge vrouw tussen dat mannengeweld die zwaar durft gaan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:26

Het ligt ook heel erg aan wat je verwachtingen en eigen kennis/ervaring is. Bij een dergelijke keten hoef je niet uitgebreide begeleiding te verwachten. Maar als jij zelf al goed weet wat je doet, of alleen groepslessen wil volgen, dan kan een goedkope keten best heel leuk zijn.

Ik train zelf bij een independent owned sportschool ook, voor 2 euro meer dan BasicFit vraagt. Met goede begeleiding en medewerkers met veel kennis. Dus er zijn ook zeker wel alternatieven. Al zullen die niet overal evenveel aanwezig zijn.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:29

Ik zit bij Basic-Fit…. Puur zodat mijn man en ik samen ‘goedkoop’ kunnen sporten. Voorheen Crossfit gedaan en toen waren we voor 2 man 140 euro per maand kwijt ongeveer. Nu 35 ofzo haha.

Ik stoor me gigantisch aan de mensen daar, en personeel. Maar ik kom voor mezelf. Dus mijn koptelefoon en pre workout helpen mij daar prima doorheen. Eenmaal binnen gaat mijn verstand op 0.

Als je begeleiding of iets wilt kijk dan vooral voor een kleinere sportschool.