Auw auw auw verstandskiezen breken door en hoe...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Auw auw auw verstandskiezen breken door en hoe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 15:05

:wave:

Terwijl ik dit typ kan ik wel door de grond zakken van de pijn aan mijn rechterkaak, sinds gisteravond is het weer zo ver, mijn rechterkant verstandskiezen zijn 'van slag' en hoe, dat zit nogal raar in elkaar namelijk er groeien er 3 waarvan 1 in een boogje lijkt het wel en die botst tegen een andere aan, en boven het boogje zit ook nog 1 gezellig te wezen. Ik geef toe ik ben eigenwijs geweest het had er al veel eerder uit gemoeten maar toen had ik er nog last van, en nu is het moment daar dat ik hopelijk aankomende week naar de kaakchirurg kan en dat ze dat eruit halen.
Ik zie er nu al tegen op, maar die pijn is ook niet te harden !

Zijn er misschien mensen die mij een beetje gerust kunnen stellen en/of tips hebben tegen te pijn ?

Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik daarna naar de mac en de epplejeck mag :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:22

Wat wel wilt helpen is nu een flesje waterstofperoxide 3% halen en mee spoelen.

Half uurtje voor je afspraak 2 paracetamol innemen, werkt dan alvast voor als de verdoving uitwerkt.

Nu ook vooral goed overheen blijven poetsen.

Succes!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 15:23

mvdbijl schreef:
Wat wel wilt helpen is nu een flesje waterstofperoxide 3% halen en mee spoelen.

Half uurtje voor je afspraak 2 paracetamol innemen, werkt dan alvast voor als de verdoving uitwerkt.

Nu ook vooral goed overheen blijven poetsen.

Succes!

Dankjewel voor de tips !

Dankje !

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:23

Ik heb er 4 laten trekken in een halfjaar en ik ben een dikke schijterd voor naalden en tandartsen. Maar het trekken viel me heel erg mee, was zo gebeurd en voelde er niks van! Het is daarna wat onhandig, door de verdoving ging ik een beetje kwijlen en kon ik ook niet lekker slapen maar volgende dag had ik eigenlijk geen last meer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:24

klinkt stom..

maar een kauwring halen voor baby's..
als je met je gewone kiezen goed kauwt, dan verlicht dat de druk op je verstandskiezen wat..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:24

Mijn tandarts had mij een receptje gegeven voor pijnstilling, ben alleen even de naam kwijt :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:25

Sterkte, ik weet hoe je je voelt! Hebber ook regelmatig last van, gevoelig gezicht, kaaklijn en migraine erbij..
Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor een verstandskies eruit laten trekken...

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 15:30

fleurtjeuh schreef:
Sterkte, ik weet hoe je je voelt! Hebber ook regelmatig last van, gevoelig gezicht, kaaklijn en migraine erbij..
Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor een verstandskies eruit laten trekken...

Yup dit dus ! Alleen geen hoofdpijn alleen een beetje oorpijn...
Succes maandag !

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:32

Heb afgelopen maandag mn laatste twee eruit laten halen! In november zijn m'n andere twee eruit gegaan...
In November had ik een week vrijgevraagd op m'n werk omdat ik bang was dat ik er echt heel veel last van zou gaan krijgen, maar dat viel echt reuze mee! Heb eigenlijk maar 1 dagje gehad, en dat wat nog zovan mweh, het valt opzich wel mee!

Alleen nu mijn linkerkant eruit is heb ik wel iets meer last, maar dat kwam door het boren! 1 tip, mochten ze gaan boren, doe vooral je ogen dicht, dat scheelt zo veel!
Nu nogsteeds een beetje een blauwe kaak, maar heb afgelopen week als hamster door moeten brengen... :+
Ik heb ze in het ziekenhuis laten trekken, vanwege een autoongeluk van vorig jaar (moest van mijn orthodontist door dezelfde chirurg gedaan worden)
En heb in het ziekenhuis ook recepten voor spoelmiddel en ibuprofen bruis meegekregen! Die ibuprofen bruis is supersmerig, maar werkt als een trein!! :j

_00_0

Re: Auw auw auw verstandskiezen breken door en hoe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:36

ik heb er 2 uit laten halen, weken kapot gegaan van de pijn. Die andere 2 gaan er pas uit in nood.
Wat wel hielp was een waterballon ( kleintje) in de koelkast leggen en dan tegen je wang aan. Vormt mooi mee en verdoofde bij mij de pijn.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 15:40

Pelryo schreef:
ik heb er 2 uit laten halen, weken kapot gegaan van de pijn. Die andere 2 gaan er pas uit in nood.
Wat wel hielp was een waterballon ( kleintje) in de koelkast leggen en dan tegen je wang aan. Vormt mooi mee en verdoofde bij mij de pijn.

das een goeie inderdaad heb nu zo'n ijszak tegen mijn wang maar deze is officieel om warm te maken de blauwe is lek...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:58

Snap je verhaaltje niet helemaal. Het lijkt alsof er 3 tegelijk op 1 plek doorkomen, maar dat bedoel je vast niet.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 18:58

Marie111 schreef:
Snap je verhaaltje niet helemaal. Het lijkt alsof er 3 tegelijk op 1 plek doorkomen, maar dat bedoel je vast niet.

Het is misschien wat warrig uitgelegd maar er zitten 3 op de zelfde plek aan de rechterkant bij mijn kaak, 1 groeit in een soort van boogje 1 zit daar boven en 1 drukt tegen de boogjeskies aan. En waarschijnlijk halen ze eerst die 2 rare eruit en dan die ene die redelijk normaal zit. Als ik de rontgenfoto kan vinden zal ik hem hier laten zien.

En ik heb weer een pijn 'aanval' auuuwww

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:04

een coolpack mee nemen naar de kaakchirurg. Gelijk als je naar buiten komt koelen. Dit voorkomt dat je met een groot ei op je wang loopt later. Eerst kreeg je een coolpack mee van de kaakchirurg, maar is nu weg bezuinigd

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:07

Als je naar de kaakchirurg moet kun je vaak daarna een aantal uur nog niet eten, ten eerste om de verdoving, ten tweede omdat het nog niet mag vanwege het helen van de wond. Ik mocht zelfs drie uren niet roken.. Denk dat ik het een uurtje heb uitgehouden, wetende dat het niet mag maakte het nog erger _O-
Verder vond ik het bij de kaakchirurg geen probleem, man vertelde voordat hij begon wat hij deed (ik had iets met de zenuw, is alweer een tijdje terug). Ik kreeg wel zo'n plastic kleedje over mijn hoofd met zo'n gaatje erin bij mijn mond, dus ik hoop niet dat je claustrofobisch bent. Ik vond het zelf wel rustgevend, ik zag niet met wat voor apparaten hij in mijn mond kwam.
Kortom, behalve het roken geen problemen gehad, vond het zelfs prettiger als naar de gewone tandarts. Ik had trouwens geen coolpack nodig, maar dit ligt er misschien wel aan waar ze moeten zijn in je mond.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:08

Colaaa schreef:
:wave:

Terwijl ik dit typ kan ik wel door de grond zakken van de pijn aan mijn rechterkaak, sinds gisteravond is het weer zo ver, mijn rechterkant verstandskiezen zijn 'van slag' en hoe, dat zit nogal raar in elkaar namelijk er groeien er 3 waarvan 1 in een boogje lijkt het wel en die botst tegen een andere aan, en boven het boogje zit ook nog 1 gezellig te wezen. Ik geef toe ik ben eigenwijs geweest het had er al veel eerder uit gemoeten maar toen had ik er nog last van, en nu is het moment daar dat ik hopelijk aankomende week naar de kaakchirurg kan en dat ze dat eruit halen.
Ik zie er nu al tegen op, maar die pijn is ook niet te harden !

Zijn er misschien mensen die mij een beetje gerust kunnen stellen en/of tips hebben tegen te pijn ?

Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik daarna naar de mac en de epplejeck mag :')

Je had beter minder eigenwijs kunnen zijn :D had je allang bij de mac en ej geweest als beloning en had je nu niet zoveel last gehad! :+

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:18

Ik heb er afgelopen woensdag 1 laten trekken....
Ik vertel mijn ervaring wel als je die van jou heb laten trekken :x .
Meestal gaat het wel goed en heb je niet veel last O:)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:07

Dank allen voor de reacties ! Een coldpack mee nemen na die tijd is wel een goeie !
@zigranta hahaha ja en nu zit ik er wel mee ^) :')

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:54

Afspraak is gemaakt, volgende week maandag gaat het gebeuren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:10

1 van de 4 gaat eruit bij mij vandaag

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:16

Ik heb 4 verstandskiezen die er door zijn gekomen, zonder problemen qua pijn.
Wel staan ze niet gelijk met de rest van mijn tanden maar storen niet.
Eentje is wel richting mijn gehemelte aan het gaan maar kaakchirurg wilt er nog niets aan doen.

Het gedacht alleen al als ik er een of meerderen zou moeten laten weghalen laat me het benauwd krijgen :D

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:41

Colaaa schreef:

Naar de EJ gaat je vast lukken, de mac zou ik even uitstellen... :')

Wat je nu kunt doen tegen de pijn, coldpack & hotpack afwisselen, helpt net wat meer tegen de pijn dan de coldpack alleen. En ga aan je maximale pijnstilling zitten, bouw een spiegel op en neem je pijnstilling op gezette tijden in. Daarvoor zou je het beste even je huisarts/tandarts kunnen bellen hoeveel je precies mag hebben aan paracetamol/ibuprofen (of een andere NSAID) (is per persoon verschillend, zij kennen je het beste). Voordeel van een spiegel opbouwen is dat je na je ingreep ook minder last hebt, en zo is je pijnstilling het meest effectief.

Blijf goed poetsen om ontstekingen voor te blijven en je kan eventueel nog spoelen met corsodyl/waterstofperoxide voor de hygiëne op plaatsen waar je met de tandenborstel niet bij komt.

Blijf niet eigenwijs, als je pijn hebt moet je wat tegen de pijn doen, daar zijn de pijnstillers voor uitgevonden :), niet mee blijven lopen, daar heb je alleen jezelf mee.

Qua eten en drinken, zelf even kijken wat je kunt verdragen, maar ook hier weer kou met warmte afwisselen werkt goed :). Ijsjes, koude dranken en soms iets warms helpt tegen pijn en zwelling.

Succes volgende week!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:23

Ik lees mee. Ik heb ook veel te lang gewacht met eruit halen en bij mij zijn er nu 2 al helemaal door die naar buiten liggen tegen mijn wang aan. En twee die nu beide doorkomen. Ik ben ook panisch voor spuiten dus ik heb een speciale kaakchirurg aangevraagd bij ziekenhuis nieuwegein.

Wat ik me afvraag is het nu pijnlijker om je verstandskiezen eruit te halen als ze nog in het tandvlees liggen of er buiten?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:47

Hoezo `te lang gewacht` Mandy?
Ik ben 45 en ik heb de mijne allevier nog. Ik heb nog altijd de stille hoop dat ze rustig blijven zitten waar ze zitten. Want als ze dat niet doen, dan wordt het slagerswerk bij mij. Trekken gaat niet, het wordt snijden.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:08

MissMiekjee schreef:
Colaaa schreef:

Naar de EJ gaat je vast lukken, de mac zou ik even uitstellen... :')

Wat je nu kunt doen tegen de pijn, coldpack & hotpack afwisselen, helpt net wat meer tegen de pijn dan de coldpack alleen. En ga aan je maximale pijnstilling zitten, bouw een spiegel op en neem je pijnstilling op gezette tijden in. Daarvoor zou je het beste even je huisarts/tandarts kunnen bellen hoeveel je precies mag hebben aan paracetamol/ibuprofen (of een andere NSAID) (is per persoon verschillend, zij kennen je het beste). Voordeel van een spiegel opbouwen is dat je na je ingreep ook minder last hebt, en zo is je pijnstilling het meest effectief.

Blijf goed poetsen om ontstekingen voor te blijven en je kan eventueel nog spoelen met corsodyl/waterstofperoxide voor de hygiëne op plaatsen waar je met de tandenborstel niet bij komt.

Blijf niet eigenwijs, als je pijn hebt moet je wat tegen de pijn doen, daar zijn de pijnstillers voor uitgevonden :), niet mee blijven lopen, daar heb je alleen jezelf mee.

Qua eten en drinken, zelf even kijken wat je kunt verdragen, maar ook hier weer kou met warmte afwisselen werkt goed :). Ijsjes, koude dranken en soms iets warms helpt tegen pijn en zwelling.

Succes volgende week!

Hahaha dan gaan we alleen naar de EJ !
Bedankt voor je tips en dergelijke !

Dankjewel !