Na een bezoekje aan de huisarts die mij niet meer wist te vertellen dan ik al wist ga ik maar op zoek naar ervaringsdeskundigen. Ik heb last van RSI, gelukkig door de feestdagen mijn arm redelijk rust kunnen geven en nu kan ik de afwas weer in één keer doen i.p.v. drie keer stoppen tussendoor. De pijn zit afwisselend op verschillende plekken, op dit moment valt het te doen en werk ik niet meer fulltime wat ook gunstig is. Maar, mijn lichaam heeft een duidelijk signaal afgegeven. De kans is groot dat ik de rest van mijn werkend leven veel tijd achter de computer zal doorbrengen en dat is nog zeker 40 jaar. Ik weet dat ik op mijn houding moet letten, pauzes moet nemen en ik denk dat de boel wat sterker maken door sport ook verstandig kan zijn. Al raadde de huisarts mij dat laatste af (of zeer rustig opbouwen) i.v.m. verdere overbelasting.
Goed, er zijn vast en zeker meer bokkers met dit probleem. Wat zijn jullie ervaringen? Ben je er volledig vanaf gekomen? Welke maatregelen heb je genomen? En zijn er mensen die yoga zijn gaan beoefenen om deze kwaal te verhelpen? Daar lees ik het een en ander over.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!