zwanger of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

zwanger of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:45

Stel je voor:

Je bent 5-12 voor het laatst ongesteld geweest. Hebt rond kerst onveilige seks gehad en nu nog steeds niet ongesteld. Je gebruikt geen pil of ander voorbehoedsmiddel. Wordt altijd netjes rond de 4 weken ongesteld, maar nu nog steeds niets. Afgelopen jaar steeds netjes op tijd ongesteld geweest, behalve nu dus.

Je hebt wel af en toe krampen, afgelopen week. Je stoelgang is ook een beetje ontregelt.

Je hebt drie testen gedaan maar daar uit komt; niet zwanger.

De dokter denkt dat je wel zwanger kunt zijn. Dat testen nog te vroeg kan zijn of dat het bij jou gewoon niet werkt, dat plassen over zo'n ding. Over twee weken mag je terugkomen om bloed te prikken, mocht je nog niet ongesteld zijn geworden. Je zit wel midden in een verhuizing, maar ervaart hier geen bewuste stress van.

Wat is er aan de hand!? Waar moet rekening mee gehouden worden? Aaaargh

Even een kanttekening: het zou niet ongewenst zijn, maar onwetendheid is irritant!
Laatst bijgewerkt door denice op 11-01-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: zwanger of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:47

je kunt denk ik niet meer doen als afwachten tot het bloedprikken.. en in de tussentijd beetje gezond leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:48

Mee eens!! Afwachten maar! Zou het kindje gewenst zijn? :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:49

Ja hoor, we wilden er eerlijk gezegd aan gaan beginnen en ons leven is goed op orde, maar dit is even een onverwachte wending :=

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:50

Het kan beide zijn...ik heb zelf in het begin ook alleen maar negatief getest en ook bij de huisarts een urinetest die negatief was. Een paar weken later nog een test gedaan en echt meer dan 3 min. Laten liggen. En toen een licht roze streepje. Het enige wat je kan doen is afwachten en evt over een aantal dagen een digitale test doen. En anders je bloedtest afwachten.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:51

Rustig afwachten en over twee weken die test doen… Een week over tijd is wel opvallend, maar zeker niet onmogelijk. Tenminste, bij mij. Maar iedere vrouw is anders natuurlijk, de een gaat 'strakker in de maat' dan de ander. Maar ik snap dat je je zenuwachtig maakt… Al kan ik uit je bericht niet opmaken of dat in positieve, of negatieve zin is! Toch… verder is er niet zoveel dat je kunt doen dan die tweede test afwachten. Sterkte!
Edit: ik lees niet goed, je schrijft dat het niet ongewenst zou zijn. Ik ben een beetje kippig, hoor ;-)
Laatst bijgewerkt door Andra_S op 11-01-16 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:51

Waarom niet direct bloed laten prikken?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:53

Ja, heb me laten afschepen met het over twee weken verhaal. Stom, maar waar.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:54

Jessy90 schreef:
Het kan beide zijn...ik heb zelf in het begin ook alleen maar negatief getest en ook bij de huisarts een urinetest die negatief was. Een paar weken later nog een test gedaan en echt meer dan 3 min. Laten liggen. En toen een licht roze streepje. Het enige wat je kan doen is afwachten en evt over een aantal dagen een digitale test doen. En anders je bloedtest afwachten.

Dat je negatief test schijnt inderdaad wel vaker voor te komen. Maar ik heb al drie van die rotdingen gedaan :=

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:56

Afwachten. Ik dacht ook al 2 keer zwanger te zijn, ben verde niet meer aan de pil en gebruik geen voorbehoedsmiddelen meer. Ze zeggen altijd dat er de gehele cyclus een kans is om zwanger te raken, maar dat is niet waar. Alleen maar de 4 ongeveer dagen voor de eisprong + die dag zelf. Want aan jonge tieners enzo wordt altijd verteld dat je gauw zwanger kunt raken en tegen stellen die graag een kindje willen wordt gezegd dat de meesten binnen een jaar zwanger raken, typisch :') Dat laatste is dus ook gewoon waar. Denk dat maar een klein percentage van de vrouwen meteen de eerste keer zwanger raakt na het stoppen met de pil.
Omdat ik nog naar school ging, bleef mijn menstruatie gewoon uit door stress, dat kan ook een oorzaak zijn.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:58

Even tussen door.
Bij 0% aan voorbehoedsmiddelen (anticonceptie en of condoom)

En altijd een super netjes cycles en sex... dan kan je je zelf natuurlijk wel afvragen waarom je het op deze manier doet als je 'liever' nog even gewacht had tot de verbouwing ect.

Ergens wel logies ik ben 7mnd + 1 week en midden in verbouwing. Drama

Eens even een clear blue digital halen die kan het al eerder zien dan een normale test.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:01

Heb al twee clear-blues gedaan. Vanmorgen en van het weekend.

En waarom we dat gedaan hebben? Tsja wat zal ik zeggen. Het is iig een onderwerp dat we niet schuwen en we wilden er aan beginnen, en in het heetst van de strijd werden we allebei een beetje makkelijk. :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:02

Door stress kan de menstruatie ook uitblijven. Dus hoe meer je gaat stressen, hoe groter de kans dat het ook wegblijft....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:04

Liezel1 schreef:
Door stress kan de menstruatie ook uitblijven. Dus hoe meer je gaat stressen, hoe groter de kans dat het ook wegblijft....

Klopt helemaal, inmiddels maakt het me ook wel zenuwachtig moet ik zeggen. Moet ik nou blij zijn, of ongerust, of weet ik wat. Misschien is het wel iets heel anders en helemaal niet leuk.

Maar het zal allemaal vast wel loslopen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:06

Je bent nog maar 6 dagen overtijd, dus het zegt nog niet heel veel.
Eten en stress Kan een hoop doen. Zit hier in canada en er was een ander meisje die bijna 2 maand niet ongesteld was geworden.. En dat kwam doordat alles zo anders is hier en ze daar echt aan moest wennen. Ook het eten is hier heel anders.
Aangezien t net sinrerklaas, kerst, nieuwjaar etc is geweest en ik er vanuit ga dat je ook wel gesnackt hebt :P zou t best kunnen dat t daat door komt. Of als je afgelopen tijd stress hebt gehad. Dus ook niet gaan stressen nu. Dat maakt t alleen maar erger :D

Zeg niet dat het niet mogelijk is dat je zwanger bent, want het is zeker mogelijk. Zeker als je onveilige seks hebt gehad.. maar het hoef nog niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:08

Stel je zou rond oud en nieuw je eisprong hebben gehad
dan duurt het ongeveer 14 dagen totdat je positief test. Het kan dus zijn dat je gewoon nog te vroeg bent.
Doe lekker rustig aan, en probeer het over een aantal dagen nog eens.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:09

denice schreef:
Heb al twee clear-blues gedaan. Vanmorgen en van het weekend.

En waarom we dat gedaan hebben? Tsja wat zal ik zeggen. Het is iig een onderwerp dat we niet schuwen en we wilden er aan beginnen, en in het heetst van de strijd werden we allebei een beetje makkelijk. :+

Het is ook zeker geen zonde toch!
Maar dan valt t wel te verwachten.

Als je niet kan prikken op het HCG-hormoon. Dan is t echt nog even wachten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:09

Eileen, je hebt helemaal gelijk hoor, nog geen reden voor paniek, maar toch! Volgens mijn berekeningen ben ik nu zeker toen dagen over tijd.

Ik hoop gewoon vooral dat er niets ergs aan de hand is, omdat ik altijd stipt ben zeg maar.
Laatst bijgewerkt door denice op 11-01-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:10

relax en even niet drinken ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:10

unihorses schreef:
relax en even niet drinken ;)

Dat is nou juist waar ik nu behoefte aan heb :')

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:16

Probeer de test van kruidvat eens. Die 2 voor 5 euro of zoiets. Die gaven bij mij voor dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden al positief aan. Terwijl de Clear Blue een week later nog geen positief gaf.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:16

1 klein glaasje wijn mag je wel hoor.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:23

Met clear blue testte ik negatief, met de goedkope 2 voor 5 euro testen van kruitvat was het wel gelijk duidelijk. Deze testen schijnen erg gevoelig te zijn.

Spannend!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:24

Prutsmuts schreef:
Probeer de test van kruidvat eens. Die 2 voor 5 euro of zoiets. Die gaven bij mij voor dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden al positief aan. Terwijl de Clear Blue een week later nog geen positief gaf.

Deze wou ik ook aanraden. Heb van meer mensen gehoord dat deze wel positief gaf terwijl de clear bleu dat niet deed.

Ik heb deze alleen maar gebruikt en vorige keer te vroeg getest en gaf deze positief aan wel heel licht streepje. Paar dagen later weergedaan en toen was het heel duidelijk positief.

Nu weer gedaan en het zelfde.
Laatst bijgewerkt door conejo op 11-01-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:24

De testen van het Kruidvat zijn inderdaad het duidelijkst. Ik zou gewoon morgen even bellen en alsnog bloed laten prikken. Bij 10 dagen overtijd moet dat echt wel uitsluitsel geven. En inderdaad niet drinken.