Ging ik me eens verdiepen in cafeïne en mijn koffie gebruik.
Nu drink ik niet zo drastisch veel koffie. Drie a vier bakkies op een dag. Ik vind het gezellig, soms ook wel makkelijk als je moeilijk naar de wc kunt en het is weer even iets anders dan water.
Nu is het zo dat ik al meerder pogingen heb gedaan om te minderen met koffie. Zolang ik het bij een bakkie houd op de dag, gaat het goed. Drink ik dat ene bakkie niet, dan leef ik in een soort van bel. Krijg ik vreselijke hoofdpijn, steken in mijn hoofd, word ik ziek, zwak en misselijk.
Daar wilde ik dus vanaf en ben afgelopen dinsdag cold turkey gestopt. Nu zeggen ze dat je cafeïne beter kunt afbouwen. Maar bij mij werkt alles of niets het beste.
De eerste drie dagen heb ik flinke afkickverschijnselen gehad en mijn humeur was ook geen pretje. Liep mezelf vooral in de weg, voor de mensen waar ik mee samen leef was het ook geen pretje, ik heb vreselijke pijn in mijn hoofd gehad, tot scheelzien (iedergeval zo voelde het) aan toe, ook ontzettend moe.
Maarja wat wil je? Ik was vanaf mijn kindertijd al verzot aan koffie.
Maar sinds ik geen koffie meer drink heb ik geen maagpijn, buikpijn, zenuwen en gedachtes die op hol slaan meer. Ik heb veel meer rust in mijn hoofd, hoef niet meer 24/7 bezig te zijn en slaap heeeeeerlijk! Ik kan zelfs uitslapen

Alleen nog vreselijk moe.. Kan gerust drie uur slapen overdag en dan savonds weer optijd naar bed gaan.
Nu las ik op internet dat het afkicken 7 dagen duurt. Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat ik overmorgen zo fit als een hoentje ben, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Zouden me gele tanden nu ook witter worden?
Zijn er lotgenoten?