Rond de tweede week van de kerstvakantie begonnen er minuscule vochtbultjes onder de huid van mijn handen te ontstaan (zo groot als een speldenprik). Sommige alleen, maar de meesten in groepjes bij elkaar. Elke dag werden het er meer en meer en in het begin jeukte het, maar ondertussen is het zo uit de hand gelopen dat de bultjes zich tot blaren aan het vormen zijn.
Uiteraard ben ik bij de dokter geweest die met deze diagnose kwam. Ik heb een corticosteroïdenzalf meegekregen waar ik bijna een week mee heb gesmeerd, maar er was geen verschil.
Nu heb ik gisteren (telefonisch) een nieuwe zalf voorgeschreven gekregen (hormoonzalf Bètamethason).
Ik weet dat ik geduld moet hebben voor het gaat werken, maar ondertussen ben ik echt de wanhoop nabij. Het jeukt, het brandt, ik word snachts wakker omdat ik me helemaal kapot krab en echt ik kan wel janken. Ik kan nog geen pen of kopje vasthouden en ik zit vlak voor mijn tentamenweek, moet heel veel typen en dat is dus behoorlijk lastig

Is er iemand die dit ook heeft? Hoe ben je er vanaf gekomen en hoe laat ik de immense jeuk en branderigheid stoppen?