Anticonceptievrij leven.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Anticonceptievrij leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 23:36

Sorry mods, ik wou deze bewust niet in het centraal anticonceptie-topic plaatsen ivm dat dit toch een andere richting is van het voorkomen van zwangerschap.

Mijn vraag is dan ook wie er ervaring heeft met het voorkomen van zwangerschap door middel van ovulatiebepaling met persona, ladycomp, temperaturen of andere vormen van voorkomen zonder anticonceptie.

Natuurlijk doel ik hierbij niet op onthouding of condooms.
Ook sterilisatie spreekt ons absoluut niet aan ivm eventueel nog eens een 3de kindje.

De reden waarom ik geen anticonceptie meer wil is dat mijn laatste ervaring met de mirena uitliep in hormonen die volledig de weg kwijt waren. Die "angst" zit er nog in waardoor ik ook geen andere vorm meer wil gebruiken. Ik functioneer met alleen mijn eigen hormonen zoveel beter, en het is zo'n opluchting sinds dat ding er 4 maanden geleden uitgehaald is, maar ja die condooms is het toch ook niet na 15 jaar zonder en momenteel moet ik ook nog niet echt aan een 3de denken.

Dus brand los, wie heeft ervaring, zowel positief als negatief. Welke methode gebruiken jullie en hoe werkt het.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:39

Ik niet, maar ik ben wel benieuwd. Ik zou niet eens weten hoe ik ben als ik de pil een maand niet zou nemen. Heb m nu al 12 jaar en buitenom de stopweek altijd de pil geslikt.

Joliieeenn

Re: Anticonceptievrij leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:41

Pfoeh ik lees mee. Nu een maand gestopt met de pil en eigenlijk alleen maar voordelen op mega gevoelige tepels na :+

Maar ik ben nu niet seksueel actief en ik wil absoluut geen kinderen moest ok dat wel weer zijn, dus dan zal ik mijn pil weer moeten nemen ben ik bang..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:42

Koperspiraaltje?

Hormoonvrij

Judass

Ooit al gekeken naar een koper spiraatlje? Mijn lichaam kan ook niet tegen hormonen, dit is écht een uitkomst! Komende 10 jaar hoef ik nergens aan te denken, en ik ben hormoon vrij.

Indi_Vito

Komt me heel bekend voor ik kan er ook heel slecht tegen, ik ben momenteel zwanger van mijn eerste en voel me eigenlijk geweldig zo zonder pil. Maar zal er straks toch weer aan moeten geloven aangezien ik niet direct zit te wachten op een 2e en ik nogal ehh zeer vruchtbaar ben...

Ohja en ik ben allergisch voor condooms... Hoe fijn wil je het hebben....
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 07-01-16 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:44

ik gebruik geen pil ivm heftige migraine die ik hiervan krijg.
gebruik alleen condooms.

toen ik zwanger wilde worden ben ik een tijd bezig geweest met temperaturen en ovulatietesten, maar dit geeft geen zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:45

Ik lees even mee! Ik ben inmiddels een half jaar gestopt met de pil. Omdat ik door de hormonen heel erg veranderd ben, ik was heel mat, bijna geen emoties. Nu wel weer (niet altijd handig natuurlijk ;) ).
Toen vooral met de pil begonnen omdat ik heftig ongesteld was.
Nu komt dat langzaamaan weer terug, dat heftig ongesteld zijn, plus ik wil ook gewoon anticonceptie hebben ivm vriend. Maar net als jou spreken hormonen mij ook helemaal niet aan.
Dus ik lees even mee, ben benieuwd.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 23:52

Judass schreef:
Ooit al gekeken naar een koper spiraatlje? Mijn lichaam kan ook niet tegen hormonen, dit is écht een uitkomst! Komende 10 jaar hoef ik nergens aan te denken, en ik ben hormoon vrij.

Koperspiraal heb ik zeker ook aan gedacht, maar dan kom ik op het zelfde punt eigenlijk als met de mirena, maar dan met waarschijnlijk zwaardere menstruaties zonder hormonen.
Mijn lichaam gaf op de mirena na het vrijen bloedverlies,
kramp en de gehele looptijd lichte buikpijn vanuit mijn vagina. Heb regelmatig de spiraal laten controleren, ook via echo en hij zat gewoon goed. Dus ben er huiverig van om weer een lichaamsvreemd voorwerp te laten plaatsen.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:54

Na de bevalling van mijn derde kind heb ik een spiraaltje laten plaatsen (een ouderwets spiraaltje, zonder hormonen). Dat is mij prima bevallen, ik was ook altijd erg gevoelig voor hormonen (ik slikte de pil voordat ik kinderen kreeg en ik was daar ook niet erg tevreden mee). Ik wou dat ik dat spiraaltje eerder had genomen, dan had ik niet zo lang de pil hoeven slikken.

Ik heb hem niet eerder genomen omdat er altijd gezegd werd dat met een spiraaltje je meer last had van buikpijn en bloedverlies tijdens de menstruatie. Daar had ik dus geen last van. Het enige nadeel was dat mijn man hem heel soms voelde bij diepe penetratie.

Het plaatsen is heel even pijnlijk omdat ze een tangetje op de baarmoedermond plaatsen, maar dat is maar één seconde en dan is dat over.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:55

Misschien geheel overbodig, maar toen je mirena verwijderd is, is toen de boel nagekeken?
Zelf had ik bij de mirena op zich een positieve ervaring tov de diane 35 pil. Alleen het verwijderen was nogal pijnlijk, waardoor ik besloot om geen nieuwe meer te laten plaatsen.
Wij zijn doorgegaan met condooms. Een heel aantal jaar later bleek ik 3 vleesbomen te hebben, waarvan één heel grote. Mijn baarmoeder was qua omvang vergelijkbaar met een zwangerschap van 5 maanden. En dat terwijl ik nooit zwanger was geweest en ook geen kinderwens heb/had.
Het laatste half jaar had ik ook problemen met hormonen (enorm emotioneel, PMS) en buikpijnen die samenhingen met de cyclus.
Toen men er achter kwam wat de oorzaak was, is mijn baarmoeder verwijderd.
Achteraf gezien is het allemaal makkelijk praten, maar ik denk echt dat dit al veel langer gespeeld heeft.

Moraal van het verhaal, het kan goed zijn dat er een lichamelijke oorzaak is waarom je zo slecht reageerde op de mirena. Het is wellicht een goed idee om dat uit te laten sluiten.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:05

Bedankt voor je reactie Wendy.
Nu heb ik helemaal geen verstand van vleesbomen dus misschien stomme vraag. Controleren ze daarop alleen met echo?

Na het verwijderen is er naar mijn weten niet gecontroleerd. Wel was er volgens de arts meer bloedverlies dan normaal en dit was ook bij het plaatsen. dit is beiden gedaan door de huisarts en de verloskundige heeft de echo's toendertijd gemaakt. Voor de zekerheid was er ook bij plaatsen en verwijderen een uitstrijkje gemaakt maar die waren prima.

Ik ga er ook niet echt van uit dat er inwendig iets niet goed zou zitten.

Mijn lichaam reageert gewoon snel op alles wat niet van zichzelf is.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:06

Hoe eventueel is dat eventuele derde kind? Want anders zou ik toch de overweging van sterilisatie heel serieus nemen. Voor een man is dit maar één kleine ingreep waar hij (vrij) weinig last van heeft.

Ik denk dat op de manier die je nu aan 't uitzoeken bent je dat derde kind sneller hebt dan je lief is.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:15

Sterilisatie is absoluut geen optie, mijn man zou heel graag nog een kindje willen. Zelf geniet ik momenteel erg van de vrijheid nu beide kinderen maar school gaan en ben ik druk op zoek om weer te gaan werken. Een 3de kindje zou welkom zijn, maar liever pas over een jaartje of 2.

Kwa anticonceptie ben ik bij de eerste dwars door de pil zwanger geraakt, dus die gaf ook niet volledige zekerheid.

Mijn menstruatiecyclus is ook al zolang ik weet zeer constant en de eisprong voel ik letterlijk.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:16

Hmm... dan zou ik zoals eerder aangegeven toch nog een keer het koper spiraaltje overwegen. Of condooms.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:21

Ik ken een koppel dat de vrouw precies deed bijhouden wanneer ze veilige seks konden hebben en wanneer niet. Het is bij hun altijd goed gegaan, maar zelf zou ik het niet durven.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:23

Ik heb de ladycomp een tijd gebruikt, ik wilde geen hormonen meer en de werking van de spiraal vond ik al helemaal tegennatuurlijk. Ik zal je morgen even een pb sturen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:24

Koperspiraal is ook niet alles. Hier wat oude reacties op een ander forum. http://www.medischforum.nl/onderwerp/6826
Mijn ervaring ermee is langere menstruaties, sneller bloeden, en veel vrouwen hebben meer afscheiding en vaker candida infecties.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 08-01-16 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:29

czarina schreef:
Sterilisatie is absoluut geen optie, mijn man zou heel graag nog een kindje willen. Zelf geniet ik momenteel erg van de vrijheid nu beide kinderen maar school gaan en ben ik druk op zoek om weer te gaan werken. Een 3de kindje zou welkom zijn, maar liever pas over een jaartje of 2.

Kwakje invriezen is daarvoor ook een mogelijkheid.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:33

Ik kom even binnenvallen; maar een sterelisatie bij een man is toch omkeerbaar dus mochten jullie een 3e willen toch geen probleem?

Ik heb zelf ook de mirena nu en ben blij als hij eruit kan! Ben alleen nog ff aant twijfelen wat k wil. Want condooms is voor vriendlief geen optie.. (Voor mij ook liever niet trouwens)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

Ik zou het zelf niet aandurven zonder iets.. Wat nou als je toch wel zwanger wordt? Want is het bewezen dat je met die dingen bijhouden echt niet zwanger kan worden?

Je hoeft natuurlijk niet op elke pil zo heftig te reageren he daarnaast heb je ook nog verschil in zwaardere en lichtere pillen.
De eerste pil die ik kreeg reageerde ik vrij heftig op (achter gezien), deze werd toen uit het assortiment gehaald en vervangen door het huismerk, hier was ik allergisch voor.
Toen heb ik de nuvaring gehad, echt een onwijs fijn ding en kan je tijdens(voor) de seks eruit halen en ook tijdens je stop week. Een optie is ook om hem te laten zitten bij beide, voelen doet de man het niet en ik zelf voelde het verder eigenlijk ook niet. Toen wel in het nieuws geweest dat er iets niet goed zat maar dat is alweer een aantal jaren geleden dus wie weet is het verbeterd. Omdat de ring behoorlijk plaatselijk zit is de dosering hormonen minimaal!
Overgegaan op de mirena, geen succes, continu weeën om het eruit te krijgen, maar heb dan ook nog geen kindje gehad en waarschijnlijk ook een erg strakke baarmoeder.
Ik snap dat je een koperspiraal eng vind, maar misschien wel een goede oplossing als je hormonen echt niet meer wil.

En sterilisatie bij man is inderdaad omkeerbaar zoals meisje_ ook zegt, misschien ook iets om mee te nemen.

Edit:
Nu slik ik trouwens de Jazz pil, hier ben ik na overleg met de gynaecoloog op uitgekomen. Dus ga naar de gyn, vertel je klachten en zij wijzen je de juiste pil voor. Ze weten veel meer hier over dan de huisarts.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 08-01-16 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:41

De nuvaring was echt geweldig! Begin vorig jaar kreeg ik hem nog niet... Omdat hij nog niet goed was helaas

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:45

Ik volg dit topic ook even.
Na de geboorte van mijn zoontje heb ik ook een mirena genomen. Opzich helemaal geen last gehad van zetten of dergelijke maar na een maand of 2 kreeg ik allemaal rare klachten afvallen hoofdpijn koortsaanvallen buikpijn wondjes die niet genezen. En dan vaak bloeden na sex. Sex is pijnlijk en mijn libido is echt 0.0 ook mijn geestelijke gesteldheid is erg labiel.

Artsen zeggen dat het geen verband kan hebben met de spiraal maar alles is na het zetten begonnen.
Nu g ik volgende week afspraak maken om hem te laten verwijderen maar wat dan. We willen nu nog even geen 2e kindje en de eerste is ook door de pil heen verwekt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:51

@veerledec, ik hoor graag morgen je ervaringen.
@kootmiradrum met de mirena had ik ook veel last van infectie, daarnaast ben ik bij de Koperspiraal of welke vorm dan ook bang dat mijn hormonen weer volledig de knoei in gaan met psychische klachten tot gevolg die allemaal terug te voeren waren op de mirena. Vandaar ook de keuze voor anticonceptievrij leven.

Kwakje invriezen vind ik persoonlijk helemaal niks. Als ik zwanger wil worden wil ik dat op de natuurlijke manier, daarnaast vind ik mezelf en partner nog veel te jong voor dergelijke ingrepen.
Het zo omkeerbaar kunnen wezen, maar ook vaak zat dat het niet lukt. Daarnaast heeft iedere ingreep risico's en ken ik persoonlijk 4 personen die na de sterilisatie toch een gupje hadden rondlopen na enige tijd.

Inmiddels ben ik al ruim een half jaar op zoek, dus heb al vele vormen bekeken en besproken met mijn partner en dan komt toch steeds de methode met ovulatiebepaling als topper naar boven.
Geen gerommel meer in en aan mijn lichaam.

De vrouw is 2 dagen per (in mijn geval) 28 dagen vruchtbaar. De kans op zwangerschap is dus redelijk klein wanneer er precies aangewezen kan worden wanneer de vrouw vruchtbaar is. Eigenlijk is het dus gewoon omgekeerd met vrouwen die druk bezig zijn met zwanger worden.

Daarnaast hebben we natuurlijk een stabiele langdurige relatie met al 2 kinderen waardoor mijn beeld mogelijk anders is.

En bij mij was zoals eerder genoemd de pil ook niet volledig betrouwbaar :-D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:06

Ik volg even. Hier geen kknderwens meer. En een jaar geleden gestopt met de prikpil en na 3 jr herken ik langzamerhand mezelf weer. Maar nu...