Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:23

Hoi!

Misschien een rare vraag, maar ik wil gewoon graag koffie leren drinken.
Lijkt mij ideaal dat je dat lust.

Heb al 3 pogingen gedaan maar elke keer geef ik de moed op.

Ik vind het gewoon echt niet lekker. Vooral de nasmaak, kan ik echt van kokhalzen.
Vriendin van mij en ik gingen een poging doen, zij vond het ook verschrikkelijk, maar vind het nu heerlijk.

Ik ga vandaag beginnen met een half kopje, als ik dat op krijg weer een half kopje morgen. En dan over op hele denk ik.

Nog meer mensen die geen koffie lusten en die meedoen? :+

EmptyWords

Re: Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:24

waarom zou je koffie willen drinken? gezond is het niet.

ik houd het op thee en water. geen koffie voor mij

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:25

Ik lust geen koffie, alleen die geur al blughhh.
Ga het dus ook niet proberen :=

Tigra_

Ik lust geen koffie maar zou niet weten waarom ik het zou willen leren drinken. Smerig spul. Succes in ieder geval. Ik hou het wel bij de thee of water.

Kirrr

Beginnen met koffie verkeerd?
En steeds meer koffie toevoegen.

Saaams

Het is lekker met een ongezonde dosis suiker :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:26

Waarom zou je het willen leren drinken?
Hoe drink je je koffie?
Ik drink graag koffie maar er zijn koffie's die ik niet weg krijg. Senseo koffie drink ik met veel moeite uit beleefdheid vaak wel leeg maar in huis haal ik het nooit.
Het kan zomaar als je een andere koffie probeert dat je die wel lekker vindt. Maar als je het echt niet lust zou ik niet weten waarom je het zou willen leren drinken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-01-16 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:26

Hahahaha. Ik begon met een paar slokjes en dan niet elke dag maar elke zaterdag hahaha.
En dan steeds uitbreiden nu vind ik koffie wel lekker.
En dan meteen zwart drinken :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:27

Gewoon lekker veel melk en suiker (zoetjes) erin :9k"

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:27

Waarom zou je het willen leren drinken? Veel mensen drinken koffie, maar meestal geven van die apparaten ook gewoon thee of chocomel, geef mij dan dat maar :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:28

ik drink ook geen koffie (oke, alleen dan die met smaakjes van de starbucks)
en ben t ook niet van plan om koffie te leren drinken.
ik hou t ook gewoon bij thee

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:29

Ik vind het ook afgrijselijk en vertik het om het te 'leren' drinken. Het is geen eerste levensbehoefte en kan prima vervangen worden door allerhande andere dranken.

'Ideaal' zeg je? Voor wat? Als het je om de cafeïne gaat kun je ook voor die ene keer Red Bull drinken, hoewel dat ook verre van gezond is. Een andere 'ideale' reden kan ik echt niet verzinnen. :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:30

als het om de caffeine gaat is koffie wel een beter alternatief dan redbull. Koffie heeft ook nog voordelen. :+
Voor caffeïne kan je bovendie ook zwarte thee drinken. Die hebben ook een vergelijkbaar stofje er in zitten. Da's nog steeds beter dan redbull.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-01-16 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Net zoals bier is ook koffie niet te zuipen... :r
Geef mij maar een grote bak thee!

Yv_

Ik heb het ook jaren geleden geprobeerd, maar heb de moed maar opgegeven. Lust de koffiesmaak gewoon niet. Zelfs met een beker hete melk met een druppie capuchino ga ik nog half over mijn nek. Gewoon lekker thee en frisjes voor mij :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:31

Ik vind het gewoon handig als ik het lust. Krijg erg vaak de vraag: Wil je koffie? Tuurlijk kan je zeggen: Ik heb liever thee. Maar toch vind ik het handig. Dat zegt niet dat ik het dan vaak drink maar ik vind het gewoon ideaal :) Op school halen de leraren vaak voor de gezelligheid koffie en net weer geen thee natuurlijk.

Ik drink het nu met melk en suiker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:31

Rije schreef:
Ik vind het ook afgrijselijk en vertik het om het te 'leren' drinken. Het is geen eerste levensbehoefte en kan prima vervangen worden door allerhande andere dranken.

'Ideaal' zeg je? Voor wat? Als het je om de cafeïne gaat kun je ook voor die ene keer Red Bull drinken, hoewel dat ook verre van gezond is. Een andere 'ideale' reden kan ik echt niet verzinnen. :n

2 kopjes zwarte thee bevat ongeveer net zoveel cafeïne als een kopje koffie en zit geen meuk verder in: ik drink wel thee :+

Koffie %)

Ayasha
Blogger

Re: Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:32

Als je zo veel moeite moet doen om het af te krijgen houd het dan gewoon bij thee. :+
Mij wordt zo vaak "gezellig" alcohol aangeboden. Daar pas ik ook nog steeds voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:32

amado7 schreef:
Ik vind het gewoon handig als ik het lust. Krijg erg vaak de vraag: Wil je koffie? Tuurlijk kan je zeggen: Ik heb liever thee. Maar toch vind ik het handig. Dat zegt niet dat ik het dan vaak drink maar ik vind het gewoon ideaal :) Op school halen de leraren vaak voor de gezelligheid koffie en net weer geen thee natuurlijk.

Ik drink het nu met melk en suiker.

'Heeft u ook thee?' Opgelost :Y)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:33

Beginnen met latte machiato

vibabu

Koffie <3

In eerste instantie ben ik koffieijs gaan eten. En dan zelf gemaakt. Dus een beetje hele sterke koffie met een bolletje ijs en slagroom.
Vervolgens ben ik koffie verkeerd gaan drinken, dit vond ik ook wel lekker. Daarna de cappuccino ontdekt en daarna naar de gewone koffie. Niet dat het een plan was om te leren koffie drinken maar gewoon omdat ik het lekker vond en in deze volgorde is dat verlopen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Rije schreef:

Tenzij je ergens bent waar ze alleen koffie en bier hebben (echt waar!) :+ en ik vergat steeds zelf drinken mee te nemen. Dan wil je van pure ellende na een tijdje toch wel aan de koffie. Lust het nu wel, maar heb het liefst koffie met melk.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:34

jorika1986 schreef:
Net zoals bier is ook koffie niet te zuipen... :r
Geef mij maar een grote bak thee!

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Waarom koffie leren drinken? Het is niet gezond, je stinkt ervan uit je mond, en het is gewoon goor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:34

SusanH schreef:
Rije schreef:

Tenzij je ergens bent waar ze alleen koffie en bier hebben (echt waar!) :+ en ik vergat steeds zelf drinken mee te nemen. Dan wil je van pure ellende na een tijdje toch wel aan de koffie. Lust het nu wel, maar heb het liefst koffie met melk.

Water :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:35

Is het echt zo raar? :+ Lijkt wel alsof iedereen het gek vind dat ik koffie wil leren drinken.

Misschien als ik het lust dat ik dan wel een half jaar geen koffie drink. Maar ik vind het gewoon een voordeel als je het lust.