Blaasontsteking, wie helpt mij de nacht een beetje door

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Blaasontsteking, wie helpt mij de nacht een beetje door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 02:23

Goed, het klinkt misschien wat dramatisch maar ik heb echt ontzettend pijn in mijn blaas en onderbuik.. Echt continu en paracetamol helpt ook niet.
Heb een korte nacht gehad en ben erg moe en kan gewoon niet slapen van de pijn en constant opstaan om te gaan plassen.

Ik vermoedde 2e kerstavond dat ik misschien wel blaasontsteking begon te krijgen. Maandagavond gelijk urine inleven bij de HA dacht ik maar ondertussen viel het erg mee. Het uit plassen was af en toe wat gevoelig op het eind maar dacht eigenlijk dat het wel zo goed als over was vanzelf.
Tot vanavond later op de avond.. En het was dus gelijk heel hevig aanwezig. Ik ben de afgelopen 2 dagen wel misselijk geweest en lees dat het ook kan horen bij blaasontsteking. Was namenlijk even aan het zoeken wat ik eventueel zelf nog kon doen nu voor de nacht namenlijk.

Door de pijn en vermoeidheid ben ik erg onrustig, lig maar te draaien en geen puf om tv te kijken eigenlijk maar voel ook dat ik voorlopig nog niet slaap..

Iemand nog tips wat ik zelf kan doen nu buiten paracetamol? Wordt gek van de pijn die continu aanwezig is.
Of nog mensen met nachtdienst of die ook niet kunnen slapen en mij wat gezelschap willen houden?

Jette

Re: Blaasontsteking, wie helpt mij de nacht een beetje door

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:25

Iets sterkers ernaast nemen? Ibuprofen versterkt paracetamol en werkt pijnstillend. Verder kopje warme thee? Cranberrysap? Lekker muziekje?

Heel veel sterkte in ieder geval, wat ontzettend rot om te hebben!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:27

Flink drinken.
Zet een flesje water oid naast de wc (of op de wasbak) en elke keer dat je moet plassen drink je gelijk een paar slokken water.
Flesje leeg: gelijk weer vullen met water.
Neem daarnaast nog een flesje of groot glas water mee naar bed en drink daar geregeld wat slokken uit.
Door het vele drinken ga je flink plassen en spoel je de bacteriën beter uit je lijf.

Verder lekker in bed kruipen met een kruik en zoek wat afleiding in de vorm van bijv forummen, boek lezen oid.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:29

Hap bellen, blaasontsteking mag je beschouwen als spoed.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:30

wanneer ik een blaasontsteking heb, werkt thee drinken altijd, enkele koppen uitdrinken en binnen de paar uur ben ik er vanaf. hopelijk niet teveel pijn deze nacht

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 02:35

Weet je dat zeker polly? Blaasontsteking goed doet niet echt denken aan spoed/HAP (al heb ik echt ontzettend pijn) Durf niet echt te bellen hiervoor bang dat ze daar 'boos' om worden. Vraag me ook af of het uitmaakt of ik vannacht of morgenochtend aan de AB begin?
Als dat we zo is dan begin ik liever wel zsm want wordt aardig gek hier

Bedankt voor de tips. Veel drinken doe ik inderdaad al. Moet ook zeker elke 10 minuten wel plassen.. Toen ik in het ziekenhuis was tijdens zwangerschap en blaasontsteking had, zeiden ze dat je het moet proberen op te houden. In de zin van niet elke 2 minuten plassen.
Cranberrysap had ik gelezen inderdaadaar nu niet in huis.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:38

Ik ben meestal na een uurtje slapen na start antibiotica nagenoeg klachtenvrij.
Ik ben een keer op de hap beland met nierbekkenontsteking en toen is me op het hart gedrukt dat blaasontsteking spoed is.
Bel ze maar ze zijn er en ze zijn wakker, als het kan wachten nav jouw klachten zeggen ze dat wel maar het klinkt mij als spoed.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:40

Weet je zeker dat het een blaasontsteking is? Waar heb je precies de pijn? Waar is de pijn begonnen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 02:46

Ok polly misschien dat ik toch maar even overleg.

Het begon met pijn aan het eind van het plassen en dat ik merkte dat als ik moest plassen, ook gelijk nodig moest. Ook wat vaker plassen dan normaal. Heb vaker blaasontsteking gehad en herkende het wel (wel 1.5 jaar geleden ongeveer de laatste keer) maar hé was weekend en wilde proberen totaandag te wachten voor een blaasontsteking. Echter ben ik wel misselijk sinds 2 dagen en toen straks ook wat pijn in de onderrug maar dat kan ook wat spierpijn zijn van de lange buitenrit gisteren (heb al tijden niet buiten gereden)
Ik las net dat pijn in onderrug ook een symptoom kan zijn maar ik denk eerder wat spierpijn nu.
Verder heb ik sinds vanavond continu het gevoel dat ik heel nodig moet plassen en pijn in mijn blaas wat continu is met af en aan wat korte steken erbij

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:00

Polly schreef:
Hap bellen, blaasontsteking mag je beschouwen als spoed.

Helaas melden ze vaak dat je enkele dagen moet/mag afwachten.
De meeste gaan nl vanzelf over.
https://www.thuisarts.nl/blaasontsteking

Als je koorts krijgt kun je beter wel naar de HA gaan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:11

Ik zou inderdaad de HAP bellen. Het kan ook een beginnende vorm van blinde darmontsteking zijn. Dan kunnen er symptomen zijn van blaasontsteking.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 03:13

Nee koorts heb ik niet.
Klopt ik zag ook een site dat zei dat het vanzelf over zou gaan en je prima met een paracetamol de dagen af kan wachten. Echt De eerste site geven wel aan zsm te starten met de antibiotica omdat het anders erger wordt. Dat blijkt nu ook wel bij mij, dat het echt niet vanzelf overgaat.. Ik heb in het verleden ook wel eens extra antibiotica gehad na een kuur omdat het nog niet weg was/terug kwam. Ik denk dat je blij moet zijn als het echt vanzelf weggaat. Heb mijn best gedaan in ieder geval om erger te voorkomen door goed te drinken enzo.
Ondertussen is het al over 2en en ben super moe en toch over de slaap heen. Zure ogen pfff.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:58

Zou toch morgen even urine onleveren bij de huisarts. Kunnen ze het zo testen, is binnen 1 minuut klaar.
Ik zit momenteel met hetzelfde namelijk. Te lang gewacht met naar ha gaan. Ook zo van 'veel drinken, gaat het wel over'. Nu zit ik tegen nierbekkenontsteking aan. Dat is helemaal geen pretje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 04:22

Ik heb regelmatig blaasontsteking en begin dus zodra het plassen een beetje gevoelig wordt altijd met veel drinken opdat het een beetje spoelt.
Wanneer ik bloed plas (soms binnen 2 uur al) en/of bijna niet meer van de wc kom bel ik voor een kuurtje, welke ik met spoed thuis laat bezorgen en zelfs even naar de deur lopen om de medicatie in ontvangst te nemen lukt bijna niet zonder in m'n broek te plassen dan. :=

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 04:23

blaas ontsteking kan door slaan naar je nieren, dan krijg je nierbekken ontsteking, daarmee nemen ze je zelfs op ik n het ziekenhuis. Dus niet aan modderen en gewoon naar de HAP voor een antibiotica kuur. zeker als je zo een pijn hebt aan je blaas . dan kunnen ze je meschien nog iets anders geven voor de pijn. veel cranberry sap drinken dit helpt om je nieren en blaas te spoelen.
koorts vragen ze wel naar, maar ik hen ook nooit koorts. Dit zegt dus niet altijd alles.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 04:59

Vitamine C pillen van Roter. And lot's of it!

Ik heb chronisch blaasontsteking en echt vitamine C in overdose werkt het beste. Al die cranberry en blaas zuivering crap doet niks meer bij mij. Als ik het weer op voel komen neem ik gelijk veel vitamine C et Voila. Volgende dag weg
Als het echt doorzet ben je wat kanger bezig maar voelt wel snel verschil.

Icm bier drinken (gewoon licht witbiertje) om goed veel te plassen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 09:02

Ik vertrek nu naar de HA om urine in te leveren.
Pfff wat een nacht zeg, ik heb uiteindelijk om 3.45 de tv weer uitgezet en ben wat weggemoffeld tot half 5, toen zat ik weer op de wc.
Toen weer 2x geweest en uiteindelijk geslapen tot half 8. Nog steeds veel pijn dus ga gelijk, 8 uur zijn ze open. Wil proberen dan even cranberrysap en eventueel viramine c te halen maar weet niet of het lukt met plassen..

In ieder geval iedereen bedankt voor de steun en tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:19

Veel drinken!
Dan ben je er zo van af. Denk aan kruiden thee.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 09:52

Ik drink sowieso al heel veel water en (rooibos) thee en sinds zondagochtend nog meer. Maar zal eens kruidenthee proberen dat heb ik nog in huis.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:54

Bier, als iets goed doorspoelt is het bier. 0,0 kan ook prima. Witbiertje of radler mocht je niet zo'n fan zijn.
Of zelf beetje citroen erdoor doen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:59

cp112 schreef:
Bier, als iets goed doorspoelt is het bier. 0,0 kan ook prima. Witbiertje of radler mocht je niet zo'n fan zijn.

Dank voor het advies! De volgende keer dat ik dit heb, neem ik bier mee naar het werk :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:04

Tja t werkt nu eenmaal het beste om door te spoelen. Kan er niks aan doen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:38

Rindin schreef:
cp112 schreef:

Dank voor het advies! De volgende keer dat ik dit heb, neem ik bier mee naar het werk :')

haha denk niet dat je baas dit kan waarderen. maar van bier ga je goed plassen en dat is met een blaas ontsteking het belangrijkste dat je blijft drinken en blijft plassen zodat de bacteriën er uit kunnen. overigens zou ik bij zulke heftige pijn als TS er gewoon voor kiezen naar de HA te gaan. maar dat komt omdat ik niet zonder de antibiotica kan. als ik niet optijd aan een kuur ga heb ik een nierbekken ontsteking en die zijn helemaal niet fijn.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:58

Ik heb onlangs ook in de nacht de HAP hiervoor gebeld. Zelfde klachten als jij en toen het helderrood werd en ik me grieperig begon te voelen gebeld. Hoefde niks in te leveren, kreeg meteen een kuur zonder de arts te zien. Na een uur vloeide het ellendige gevoel weg.

Sterkte ermee!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:01

Er is ook thee van Kneip, met cranberries in. Deze is hard aan te raden bij blaasontstekingen!! (of misschien als extra moest je er gevoelig aan zijn)