Bootcampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Bootcampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 00:50

Via Facebook zag ik een berichtje van de Bootcamp club hier in de stad en eigenlijk trok mij dat wel. Alleen sporten vind ik niets aan en zo in de open lucht sporten lijkt me ook wel fijn. Ik sport al tijden niet meer dus mijn conditie is echt niet bestaand, in combinatie met mijn nieuwe baan is een beetje spieren kweken en fitter worden wel handig.

Wie doet of deed er aan bootcamp en hoe is dat bevallen? Is het een beetje vol te houden als je 0 conditie hebt?

_Barbara_

Re: Bootcampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:53

Ik ben er mee begonnen in de zomer (inmiddels gestopt omdat te tijden niet meer aansluiten op mijn ). Ook ik had 0,0 conditie, en ik was niet de enige! Bij ons had je verschillende lessen, sommige wat zwaarder dan de andere. Iig in de basis lessen (de normale), waren mensen die het vaak deden maar ook minder vaak. Ik vond het heel laagdrempelig en het was vooral plezier, terwijl ik er en in het begin echt tegenop zag omdat ik niet goed ben ik sport. De oefeningen zijn allemaal aan te leren en geleidelijk aan gaat het je gemakkelijker af. Daarnaast kun je de oefeningen ook op eigen tempo uitvoeren. Ik kan het echt aanraden! Plus, het doet veeeel goeds voor je lichaam!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:57

Bij ons hadden ze een beginnersactie. Hier werden we stapje voor stapje wegwijs gemaakt in het hele bootcamp gebeuren. De eerst les stond ons hele groepje al naar adem te happen na 2 minuten hardlopen.
De laatste les liepen we met zijn alle moeiteloos 10 minuten op redelijk tempo.

Je zult je verbazen hoe makkelijk en snel je conditie vooruit gaat.

Voordeel van bootcamp vind ik dat je zelf je eigen tempo en niveau aan kunt geven tijdens de trainingen. W
Je wordt wel constant uitgedaagd je grenzen op te zoeken.

Het is gewoon een hele leuke manier van sporten vind ik persoonlijk.
Ons trainers zijn altijd enthousiast, professioneel en helpen je direct als ze zien dat je ergens moeite mee hebt.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:59

Hier ook aan het bootcampen, zowel op het strand als in het park. Vind het erg leuk en bij mij ook erg afwisselend iedere keer :) het werkt ook wel prettig dat je sport in een groep(je), je motiveert elkaar waardoor je net nog even die grens opzoekt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:29

Ik neem aan dat je TBCC bedoeld? In Assen zijn er leukere clubjes. Heb er zelf 2 jaar gebootcampt en het hoofdkantoor heeft de vaste kliek eigenlijk helemaal kapot gemaakt. Lessen die niet door gingen omdat er 'te weinig mensen' zich hadden aangemeld (10 mensen ingeschreven, ondergrens is 5....), terwijl er eigenlijk geen trainer beschikbaar was enzo. Bootcamp nu zelf ergens anders, ook in Assen en daar gaat de training tenminste wel door... Ook niet van een grote organisatie dus de communicatielijnen zijn veel korter.
(NB: je kan natuurlijk ook bij verschillende clubjes even een proefles nemen om te kijken welke ploeg jou het beste bevalt :) )

Goed, verder: Bootcamp is leuk, lekker in groepsverband sporten en toch voor jezelf :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 10:40

TBCC inderdaad, heb verder ook geen idee wat hier allemaal nog meer is, daar kan ik nog wel naar kijken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:41

Ik zoek eigenlijk ook zoiets.
Heb al wel een hardloop club gevonden maar helaas geen bootcamp.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:42

ik pb je even :)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:43

Bootcamp is heerlijk. Ik ben een paar maanden geleden begonnen via mijn fysiotherapeut. De praktijk waar ik in behandeling ben is een sportfysio en biedt ook sportlessen aan, waaronder bootcamp. Ik was bang dat ik de eerste maanden halfdood en hijgend achter allemaal superfitte mensen aan zou hobbelen, maar het viel reuze mee! Iedereen kan op zijn eigen tempo sporten, bij ons in ieder geval, en de sfeer is erg prettig. En sporten in de buitenlucht is zo veel lekkerder dan in zo'n bedompte sportzaal! Je conditie gaat ook echt met sprongen vooruit.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:49

Ik heb toevallig gisteravond gebootcampt. Zó leuk! Ik heb wel een aardige conditie en train voor de halve marathon, maar bootcamp was wel even andere koek. Ben bijna out gegaan op een gegeven moment, ik zag echt sterretjes :').
Vond het heerlijk, je bent lekker buiten en geeft zeer voldaan gevoel!

Helaas komt het me nu qua dagen niet goed uit omdat het precies op de dagen wordt gegeven waarop ik train voor de HM, maar ik wil het zeker in maart weer oppakken!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:17

Even een klein beetje nieuw leven hierin blazen, vanavond heb ik mijn tweede les bootcamp, in december had ik mijn eerste, maar omdat ik tijdens het skiën in de kerstvakantie ben gevallen en daardoor een spier in mijn schouder gescheurd heb, begin ik nu pas met mijn tweede les, ik heb er zin in, vind het erg leuk om in de buitenlucht te sporten en hoop dat tegen de zomer er een kilootje of 5 á 10 af is (meer moet ook niet :') ) En ik hoop natuurlijk ook dat mijn conditie wat omhoog gaat en dat ik me wat fitter ga voelen!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:33

Inmiddels besloten om sowieso 2x in de week te gaan bootcampen, weer of geen weer. Wat is het trouwens heerlijk om je spierpijn eruit te trainen +:)+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:25

Bootcamp lijkt mij ook super gaaf! Ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen hier :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:34

Ik heb vorig jaar ook bootcamp gedaan. (Ga weer beginnen vanaf april, is nu winterstop op de donderdagavond en de zaterdag kan ik vaker niet.) Ook 0.0 conditie. Maar het viel mij heel erg mee. En we waren niet de enige zonder conditie haha. Als we een stuk gingen hardlopen, dan draaide de voorste om en werden de achterblijvers opgehaald. Geen scheve gezichten, en een hele leuke groep. Ik moet wel weer gaan beginnen iets conditie op te bouwen voor april. Want het is weer niks. :')

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:22

TS, ben je inmiddels ook gestart? :D
Bootcamp vind ik heel leuk! Lekker buiten, jezelf afmatten maar wel sterker worden! En iedereen weet wel waar je vandaan komt als je langzamer bent dan de rest, ze hadden immers allemaal ooit hun eerste lessen.
Ik heb het nu nog een stapje verder getrokken en ik ben Crossfit gaan doen.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:44

Ik volg! Lijkt me ook superleuk om te doen! Heb gemerkt dat ik een behoorlijke hekel heb aan de apparaten in de sportschool, zit totaal geen uitdaging in voor mij ofzo. Heb alleen een conditie van 0 wat mij tegenhoudt om mee te doen aan bootcamp, wil niet daar als enige achterblijven met de oefeningen. :') Bovendien vraag ik me af of ik met slecht weer nog zo gemotiveerd ben..
Verder vroeg ik mij af of je conditie en algehele fitheid daadwerkelijk enorm vooruit gaan? :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:11

Oké inmiddels zit ik op drie keer in de week bootcampen :D
Ik merk dat het erg verslavend is.
Mijn conditie en algehele fitheid gaan zeker vooruit! Ik merk echt verschil. De allereerste keer dat ik mee deed had ik twee dagen later zoveel spierpijn :') niet normaal. Maar ik ben die avond toch weer heen gegaan en heb de spierpijn er lekker uit 'gebootcampt'! En nu hou ik het al veel beter vol en ik heb niet vaak meer spierpijn dus ik merk wel vooruitgang :j
Ik dacht dat sporten met slecht weer niks voor mij was (ik ben ook echt een mooi weer paardrijder :') ) maar ik vind het echt heerlijk in de regen! Apart hè :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:25

Ik bootcamp ook fanatiek in het Vondelpark in Amsterdam. Vond het een mooie manier om mijn conditie weer op te bouwen en het lekker buiten zijn trekt mij enorm :-)
En verslavend is het zeker, vind het echt heerlijk!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:09

Ik vroeg me af of jullie in een 'les' bootcampen, en wat er dan zoal gedaan wordt in zo'n les, ook vroeg ik me af of het te doen is voor mij en een vriendin (14j)
Ik ben namelijk heel benieuwd naar wat nou een beetje het principe is omdat het op google wel heel breed is :)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:18

Lonneke2001 schreef:
Ik vroeg me af of jullie in een 'les' bootcampen, en wat er dan zoal gedaan wordt in zo'n les, ook vroeg ik me af of het te doen is voor mij en een vriendin (14j)
Ik ben namelijk heel benieuwd naar wat nou een beetje het principe is omdat het op google wel heel breed is :)

Ik ben ook benieuwd haha de reacties maken mij wel geïnteresseerd/gemotiveerd *\o/*

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:25

Je doet echt conditie- en krachttraining. Hardlopen, buikspieroefeningen, biceps, triceps. Het is echt veelzijdig. Gaat om je algehele kracht en fitheid. En het leuke is, je werkt vaak ook samen, motiveert elkaar en helpt elkaar door de oefeningen heen. Belangrijk is ook dat je alles goed op je eigen niveau kan doen. Je kan op YouTube wel korte filmpjes bekijken over hoe het er aan toe gaat.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:36

kuzznathalie schreef:
Je doet echt conditie- en krachttraining. Hardlopen, buikspieroefeningen, biceps, triceps. Het is echt veelzijdig. Gaat om je algehele kracht en fitheid. En het leuke is, je werkt vaak ook samen, motiveert elkaar en helpt elkaar door de oefeningen heen. Belangrijk is ook dat je alles goed op je eigen niveau kan doen. Je kan op YouTube wel korte filmpjes bekijken over hoe het er aan toe gaat.

Bedankt voor de uitleg! :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:23

Na nu 2 maanden fanatiek 3 keer, soms 4 keer in de week bootcampen, heb ik (na in november voor de laatste keer) op de weegschaal gestaan (weegschaal die alles meet van de instructeur), wat denk je, 2 kilo er bij := potverdorie, dat was niet de bedoeling :')
Maar we gaan gewoon rustig door met 3 keer in de week bootcampen :D
Vanochtend ook weer een zware, maar erg leuke training gehad, ik merk echt dat mijn conditie en kracht vooruit gaan +:)+ :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:19

Je had beter je cm's kunnen meten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:58

Ja kan ook spieropbouw zijn he. Van meer spieren word je ook zwaarder. Dus omvang meten was idd handiger geweest :).
Hoe vind je jezelf er op dit moment uitzien dan? Vooruitgang?