Klap in gezicht gehad: pijnlijke neus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Klap in gezicht gehad: pijnlijke neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:39

Hoi!

Zoals in de titel staat ben ik door iemand op mijn gezicht geslagen (afgelopen donderdag) ik wil hier niet te ver over uit dikken omdat dit mentaal ook een enorme impact heeft gehad.

Hij heeft me flink geraakt op mijn tanden en neus, tanden voelen nu weer normaal en heb er alleen "tanden door mn lip" aan overgehouden. Plus ik ben kaarsrecht achterover gevallen vol op mn achterhoofd. Hier heb ik nog steeds wel last van wat zich uit in hoofdpijn. Maar ook hoofdpijn tussen m'n ogen.

Mijn neus daarentegen doet nog steeds enorm zeer. Hij zit sinds de klap ook erg verstopt. Hij staat niet scheef en heb erna ook geen bloedneus oid gehad.

Nu wil ik wel naar de HA maar die zal dan waarschijnlijk zeggen; doe je niks aan neem maar een paracetamol.

Ik heb inmiddels al flink wat paracetamolletjes sinds donderdagavond genomen en het heeft vrijwel niets geholpen.

Heeft Bokt misschien tips wat ik nog zou kunnen doen?!

Ik heb na de klap niet gekoeld met ijs, ik was aardig in shock en het duurde even voor ik thuis kwam. Zaterdag of zondag wel even gekoeld maar dit heeft ook niet bepaald geholpen/zin gehad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:41

Met een neus die scheef staat en verstopt aan voelt zou ik zeer zeker naar de huisarts gaan. Die moet recht gezet worden.

Sorry,...lees niet goed. Staat niet scheef :o

Maar nu nog verstopt zou ik er toch nog even naar laten kijken.

Shirley

Re: Klap in gezicht gehad: pijnlijke neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:42

Dan nog kan bijvoorbeeld het tussenschot gebroken zijn...gaan dus!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:43

En sterkte met alles :(:)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:44

Ik zou toch even langs de huisarts gaan.
Verder heb je best kans dat je een hersenschudding hebt dus doe rustig aan!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:44

Hmm, ik zou sowieso even bellen naar de HA voor advies.
Als die zeggen dat het toch slimmer is om te komen, zou ik wel gaan.

En eventueel andere pijnstillers? Ibuprofen of iets dergelijks?

Wat vervelend zeg, sterkte!

Ik heb van het voorjaar een zware hersenschudding overgehouden aan een klap, ook dat is bij mij mentaal zwaar geweest. Dus mocht je willen praten, mijn pb staat open!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:45

Klacht indienen en foto's laten nemen lijkt mij het logische.'

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:46

Klinkt als flink gekneusde neus. Heb ik zelf ook gehad 1.5 jaar geleden (met zware hersenschudding). Dokter kan er helaas niks aan doen. Afwachten dat het minder word.

Kan helaas wel flink lang duren. Heb er nu nog steeds wel eens last van en elke tik ertegenaan doet nog steeds ontzettend zeer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:46

Bah wat een naar voorval! Ik zou voor de zekerheid er toch even naar laten kijken. Misschien is het zelfs wel even fijn het voorval met je HA te bespreken, even wat van je af praten.
Sterkte!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:47

Zekernaar de arts gaan om je na te laten kijken.

En aangifte doen. Niemand heeft het recht om jou te slaan.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:51

Ik zou ff de HA post bellen en advies vragen!

Sterkte ermee!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:54

janouk schreef:
Zekernaar de arts gaan om je na te laten kijken.

En aangifte doen. Niemand heeft het recht om jou te slaan.

Dit!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:23

Ik zou ook een bezoekje brengen aan de huisarts, wat je wellicht ook nog kan helpen tegen de kneuzing zijn arnica (of traumeel) druppels.

Sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:29

Ik zou me meer zorgen maken over het vol op je achterhoofd vallen, dat had ik meteen een bezoekje seh waard gevonden.
De tips om aangifte te doen zijn misschien wat voorbarig als we de voorgeschiedenis niet kennen en daar word ook niet om gevraagd

TS ik zou zeker een bezoekje huisarts overwegen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:39

Kan geen kwaad om even langs de huisarts te gaan, denk ik. Al denk ik dat je neus waarschijnlijk alleen een kneuzing heeft. Klinkt een beetje als wat ik een keer heb gehad (volle faceplant op de grond, mét bloedneus en tand in m'n lip). Toen voelde het ook ontzettend pijnlijk aan en kon ik er ook niet aan zitten en zat m'n neus ook een beetje dicht. Huisarts zei dat het enkel een kneuzing was en door de zwelling zit je neus meer dicht. Trekt vanzelf weer weg.

Maar zoals ik begon, het kan natuurlijk nooit kwaad om even langs de huisarts te gaan met je klachten.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:46

meisje_ schreef:
Ik zou ff de HA post bellen en advies vragen!

Sterkte ermee!

Voor iets wat donderdag gebeurt is? Daar is de huisartsen post niet voor.

Wil niet zeggen dat het zeer vervelend is wat er gebeurt is en het wel verstandig is morgen met huisarts contact te hebben. Lijkt mij verstandig als er wel even naar gekeken wordt. Al is het alleen maar dat het straks verzekerings technisch vast ligt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:52

Maar als ze er nu last van heeft, meer dan toen kan ze toch nu ff bellen voor advies te vragen. Kost verder niks!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:57

meisje_ schreef:
Maar als ze er nu last van heeft, meer dan toen kan ze toch nu ff bellen voor advies te vragen. Kost verder niks!

De klachten komen nu niet acuut op zetten. Huisartsenpost is in principe alleen voor acute klachten of klachten die opeens verergeren. Is zoals ik lees geen sprake van dus kan tot normale openingstijden wachten.
Is gewoon kwestie van zorg zo gebruiken waarvoor die bedoeld is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:04

meisje_ schreef:

Daar is de hap niet voor en denk je dat ze daar voor een schouderklopje werken? Hoe denk je dat al die ziektenkosten premies zo hoog worden?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:11

Misschien toch even uitsluiten dat deze niet gebroken is?

Veel verkleuring? Meestal is het gebied eromheen dan wel flink blauw..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:58

Ik heb een klein half jaar geleden een kopstoot van mijn vriend gehad, en ik heb bijna 2 maanden met een zere neus gelopen. Stond niet scheef en was alleen wat dik.
Denk dat ik me eerder zorgen zou maken over die hoofdpijn, en dus gewoon voorlopig echt je gemak houden! Ik hoor maar al te vaak dat mensen nog tijden lang met hoofdpijn rondlopen na een hersenschudding (en die lijkt me nu zeer waarschijnlijk bij je).
Beterschap!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:03

Kalm aan doen, vandaag of morgen even naar de huisarts. Mag toch hopen dat je aangifte doet als jou niets te verwijten valt. Iemand slaan doe je niet!!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:08

heb ook zo iets gehad, dat impact is nog steeds aanwezig...de problemen met de neus ook!
nu al 7 operaties verder.
ga zo snel mogelijk naar de huisarts dat is mijn advies!

Doe zo snel mogelijk aangifte tegen die los fladderende vuist of in ieder geval melding voor geweld is geen enkele goede rede

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:10

Toch even langs de huisarts gaan hoor. Klinkt trouwens of je een hersenschudding hebt en daarvoor moet je écht rust nemen. Eigenlijk geen computer, tv of boeken lezen, maar gewoon je bed in en veel slapen.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:34

Ik heb een keer een kopstoot gehad van een paard, bloedde als een rund..
Neus stond niet scheef, uiteindelijk toch maar naar de dokter gegaan omdat hij wel 'kraakte'.
Bleek uiteindelijk (na een foto) een scheur in de zijkant te zitten.

Inderdaad even een goed idee om naar de HA te gaan. Mij hebben ze doorgestuurd naar een
speciale neuzenmeneer, die zette per week zo een 2/3 neuzen weer recht. Ondanks dat die
van jou niet scheef staat, is het wel handig om even na te laten kijken of inderdaad aan de binnenkant alles
goed zit en je nog goed kan ademen.

Verder, vooral veel rusten, paracetamol of zelfs advil nemen, dat hielp bij mij.
(Werd wel mooi blauw achteraf, dus kans is groot dat het bij jou ook zo is. Gewoon zeggen
dat je met je paard gevochten hebt :). )