Irriterende oorbelgaatjes, toch gewone oorbellen in?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoolHorse

Irriterende oorbelgaatjes, toch gewone oorbellen in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 16:23

Hallo Bokkers,

Eigenlijk al een hele tijd heb ik last van de gaatjes in mijn oren.
Ze bloeden op het moment niet, maar dat heb ik wel gehad.
Op dit moment zijn ze erg gevoelig (vooral mijn rechteroor, daar doet het ook vrij snel pijn) en rondom de gaatjes is het rood.

Een tijdlang heb ik geen oorbellen gedragen, nu heb ik zweerknopjes.
Het probleem is: morgen heb ik gala, en dan wil ik heel graag mijn nieuwe oorbellen in.
Deze zijn niet van zilver.

Wat denken jullie: is het handig om deze morgen voor een avond toch te dragen? I.v.m ontsteken, bloedvergiftiging of weet ik veel wat voor enge dingen? :o

Princesj

Re: Irriterende oorbelgaatjes, toch gewone oorbellen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:27

Verstandig of niet kan ik niks over zeggen, maar waar behandel je het nu mee?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:28

Zou ik persoonlijk zelf niet doen. Nou kan ik zelf ontzettend slecht tegen alles wat niet echt zilver of goud is, maar veel mensen reageren op nep zilveren oorbellen. Het klinkt alsof het nu al wat ontstoken is, dus vrees dat je dat dan alleen maar erger maakt. Zou het dan bij de zweerknopjes houden.

Verder, goed ontsmetten iedere dag, dan zal het vast snel beter worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:31

Als je perse die andere oorbellen in wil zou ik die wel eerst goed schoonmaken. Flesje sterilon of iets?
Ik zelf zou niets anders dan echt goud of zilver dragen, zeker niet als het al geïrriteerd is.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:32

Geen sterilon gebruiken, veel te sterk! Mijn advies: lenzenvloeistof!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:34

Ik zou het niet doen. Je gaat pijn krijgen.
Ik heb zelf tijdje geleden met 1 gaatje beetje problemen gehad. Had volgens mij per ongeluk iets te hard doorgeduwd en mn huid een beetje open geprikt. Is dus gaan ontsteken (weet ik niet zeker maar het was een beetje rood en deed pijn)
Ik werk nooit met al die middeltjes (vriendin van me heeft 2 jaar lang ermee lopen klooien, en maar ontsmetten: uiteindelijk bleek ze allergisch voor het ontsmettingsmiddel :+ ). Heb zelf gewoon oorbellen uit gedaan, elke ochtend en avond even oorbel en doen, rondje draaien en er weer uit doen, puur zodat het gaatje niet dichtgroeit, en verder met rust laten. Het was ineens heel gauw weer over

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:35

Ik zou het niet doen ik zelf kan niet tegen iets dat niet echt zilver of goud is en als het ontstoken is zou ik het zeker niet doen !

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:35

Wil je echt dat het overgaat (ja) zou ik sowieso overstappen op titanium oorbellen (géén zilver). En zachtjes schoonmaken met bijvoorbeeld unicura.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:42

Ik kan ook niet tegen niet zilveren oorbellen, krijg zwarte uitslag en het jeukt.
Voor eventjes of een paar uur zou ik het echter wel kunnen trotseren, mits je gaatjes goed dicht zijn, anders zou ik het niet durven. Het irriteert niet voor niets

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:44

Met biotex je gaatjes en oorbellen schoonmaken en dan ff geen oorbellen meer dragen tot morgenavond.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:05

Het beste wat je kan doen is een paar oorbellen van chirurgisch staal gaan halen, als je gedoucht hebt komen die dingen vaak makkelijk los, dus dan de oude oorbellen uithalen en de chirurgische erin. En dan gewoon van je oor afblijven. Niet ontsmetten, niet aan draaien, niet aan prullen. Gewoon zoals je met een piercing doet. Dus ik vrees dat je gala oorbellen de kast in gaan blijven. Hoe lang heb je jouw gaatjes al? Als je ze eruit gaat halen is de kans groot dat ze toch nog dicht groeien.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:14

Ik heb al jaren last van mijn oorbel gaatjes...
Ik heb er 3 per oor.
De eerste heb ik sinds mijn 8e(?) en dat zijn de enige die me nooit meer irriteren.
De andere 2 heb ik wat later laten zetten, 12 en 15 denk ik. Die gaan nog steeds vreselijk irriteren, wat ik er ook in doe.. dus ik heb de hoop een klein beetje opgegeven :(

1 avondje je gala oorbellen in, tsja je zult daarna waarschijnlijk nog wel wat meer last krijgen. maar als je dat er voor over hebt, waarom niet? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:19

Ik weet niet of het hangers zijn met losse haakjes, anders zou je naar een juwelier of piercingshop kunnen gaan en de haakjes laten vervangen door zilveren?

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:25

Sinds ik titanium oorbellen draag heb ik nergens meer last van.

Goud doet het Ook goed bij me.

Bij mij begon zilver na een half uur al zeer te doen en de dag erna zaten er al bulten op de plekken waar de oorbellen zaten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:27

Ik spreek uit ervaring: Je hebt dan de hele avond hete en jeukende oren en ze zitten helemaal vastgeplakt zodat het pijn doet om ze uit te doen :P .

Voor 1 gala zou ik het waarschijnlijk nog wel riskeren (dat heb je niet iedere week) maar daarna snel zoeken naar allergie vrije oorbellen.

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 17:27

Nou ja, als het een beetje pijn doet vind ik het niet erg. Het gaat mij er vooral om of het gevaarlijk is om te doen... als dat zo is, doe ik het niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:29

Gevaarlijk is het heus niet direct, zeker als je de boel goed schoonmaakt, wel heel vervelend.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:30

Oorbellen van chirurgisch staal erin en er verder vanaf blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:49

Fehu schreef:
Oorbellen van chirurgisch staal erin en er verder vanaf blijven.

Dit :j Als je ze eruit haalt heb je de kans dat het dicht gaat zitten en de ontsteking dus niet zo makkelijk te behandelen is omdat die dan ook ingekapseld is. Dus goed schone oorbellen erin, verder schoonhouden met een zoutoplossing en verder eraf blijven.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:58

Ik zal het niet doen, ik heb het wel gedaan en het resultaat is dat ik er 4 jaar later nog last van heb en er komt nog steeds prut uit :o

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:13

Ik ben juist allergisch voor chirurgisch staal. Ja een uur bloedden mn gaatjes en gaan gruwelijk ontsteken. Alleen zilver en goud kan ik tegen. Het is niet gevaarlijk verder. Het is aan jou of je het er voor over hebt dat het pijn gaat doen

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:38

Geen verkeerde adviezen geven mensen in chirurgisch staal zit nog steeds een percentage nikkel. Daarom reageren er ook veel mensen op. Gewoon titanium dus :)
Dit wordt ook altijd gebruikt in de piercing wereld.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:41

Ik heb ook altijd ontstekingen maar ik doe ze toch in. Wel maak ik het van te voren en na het dragen schoon. Dus dat raad ik je wel aan als je ze gaat dragen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:43

Ik heb nu ook een ontstoken oorbelgaatje. Ik doe nu geen oorbellen meer in (tijdelijk). En ik ontsmet met pure alchol. Dit pikt wel maar werkt!

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 21:03

Dank jullie voor jullie adviezen!
Pff het blijft lastig. Vroeger had ik ook wel eens een tijdje geen oorbellen in gedaan, en op een gegeven moment dacht ik dan: nu kan het wel weer. Als het dan ging bloeden/open ging deed ik ze weer uit. Nou weet ik dat het niet verstandig is het constant weer te proberen, maar ik heb er voor de rest niks ernstigs aan over gehouden, behalve dan dat het opnieuw moest helen.
Dus ja... ik wil gewoon zo graag die nieuwe oorbellen in morgen, maar aan de andere kant wil ik niet dat het gevaarlijk wordt... :P