Vreemd gevoel in oor?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vreemd gevoel in oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:33

Of nouja gevoel ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven _O-

Soms lijkt het alsof mijn oor (maakt niet uit welke, het probleem is bij beide) ineens dicht zit. Vaak als ik met mensen praat of als mensen hard schreeuwen dan is het net alsof ik mijn eigen hartslag of iets kan horen. Oke niet echt hartslag maar wel een bepaald soort suis oid. Het geluid van buitenaf wordt dan voor een deel weg gefilterd en het hapert echt lijkt wel.

Het komt ook als iemand dicht naast me zit en praat (tegen wie dan ook).

Oke dit is echt de slechtste omschrijving ooit. Ik weet ook gewoon echt niet hoe ik het beter kan verwoorden :') .

Ook als ik oorbellen in doe of er eventjes aan zit komt dit 'gevoel/geluid'.
Het doet geen pijn maar het is wel vervelend en ben gewoon benieuwd waar het vandaan komt en of mensen het herkennen.

nynke55

Re: Vreemd gevoel in oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:34

Is het niet gewoon te veel oorsmeer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:36

Hoe kan je dat checken? :')

Toen de HA laatst in mijn oren keek werd er in ieder geval niks over gezegd. Heb er overigens al denk ik bijna een jaar ''last'' van.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:38

Ben je al lang verkouden? Of snuit je vaak je neus en goed hard? Kan soms voor verstoorde druk zorgen achter de trommelvliezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:40

Niet meer verkouden! 2 weken geleden een weekje verkouden geweest.

Neus snoot ik wel regelmatig omdat ik gek word van het telkens ophalen. Verstoorde druk achter trommelvliezen, hoe los je zoiets op? :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:41

De huisarts moet dat kunnen zien. Anders toch maar eens naar de KNO arts.

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:41

Ik heb dit soms ook alsof na het slikken er iets 'klikt' in mijn oren en ik plots in een andere geluidswereld zit, in mezelf zeg maar. Ik kan het vergelijken met het geluid als je snorkelt en je jezelf hoort ademen, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:42

Ohh nee dat is bij mij niet het geval Kabouter123! Maar ik snap wel wat je bedoelt! :j

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:42

Ik zou toch nog een keer je oren laten nakijken Door de ha. Kan goed toch een teveel aan oorsmeer zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:44

In principe maak ik mijn oren dagelijks schoon met wattenstaafjes. Hoorde al via via dat dit erg slecht voor de oren zou zijn. Klopt dit? Want dan kan het wel degelijk een teveel aan oorsmeer zijn omdat je het dan volgens horen zeggen verder het oor in drukt toch?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:48

Neusspray zal jou al een heel eind helpen en gooi die wattenstokjes weg want je geeft zelf et antwoord al

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:48

Met een wattenstaafje schoonmaken is inderdaad heel slecht voor je oren, tenminste als je echt je "oorgang" in gaat zeg maar. Als je alleen je oorschelp schoon maakt is het niet erg.

Je kunt sowieso even je oren laten uitspuiten en kijken of het verschil maakt. Ik doe dat ook eens in de zoveel tijd. Is echt zo gedaan bij de HA, bij mijn HA hoef je er zelfs geen afspraak voor te maken omdat de assistentes het ook kunnen. Als dat niet helpt kun je altijd alsnog op consult bij de HA gaan uiteraard! :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:51

Een vriendin van mij leeft met een permanente ruis in haar oren.
De beschrijving van gefilterde geluiden komt absoluut met haar overeen. In haar geval is er niets aan te doen. Maar als ik TS was zou ik zeker naar een KNO-arts gaan. Want niet alle gevallen zijn hetzelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:53

Gillbo schreef:
Neusspray zal jou al een heel eind helpen en gooi die wattenstokjes weg want je geeft zelf et antwoord al

Neusspray? :=

Ik kan absoluut heel slecht tegen neusspray, derest van de dag branden mijn neusholtes en moet er vaak van overgeven.

@Minjon dan ga ik dat toch maar doen denk ik, dankjewel!! :D (doet het zeer? := )

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:59

Een ingetrokken trommelvlies geeft ook een vervelend gevoel in het oor.

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 02:38

ik ook een ruis achter iets in me oor ook niks aan te doen
ik kreeg het door het uitgaan
en me oren zijn altijd al schoon geweest
mss toch checkup bij de dokter doen
ik het tinitus iets maaar zal nooit erger dan wat ik nu heb worden als ik me oren goed bescherm

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 03:09

Gaat het weg als je je neus dicht houd en dan het zelfde doet als wanneer je zou snuiten. Dan moet je druk op je oren voelen. Het kan zijn dat de druk verschilt en dat kun je op die manier oplossen. Als zou je dat niet zo vaak moeten hebben..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:58

Een verdwaalde oorworm :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:50

_Dominique schreef:
In principe maak ik mijn oren dagelijks schoon met wattenstaafjes.
Wil je dit aub noooiit (!) meer doen... Die stafjes duwen het smeer naar binnen waardoor je zo'n dikke prop krijgt. Goed oorsmeer komt/loopt vanzelf naar buiten. Je oren weten onder normale omstandigheden dit prima te regelen. Er zijn uitzonderingen door te kleine oren/oorbuisjes (ja dit bestaat), een schimmel of bacterie waardoor je teveel of oorsmeer aanmaakt (en die mensen moeten dus regelmatig naar de ha voor uitspuiten) en nog een paar kleine puntjes.

Als je oor regelmatig plopt kan er ook water achter zitten, maar als je veel gesuis hoor zit je oor wrs dicht. Je hoort dan je bloedstromen en dit hoor je duidelijker om je oor het geluid aan de 'binnenkant' meer oppakt.

Er bestaat ook nog zoiets als oorsuizen als ziekte, maar dit komt niet vaak voor.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:59

_Dominique schreef:
Gillbo schreef:
Neusspray zal jou al een heel eind helpen en gooi die wattenstokjes weg want je geeft zelf het antwoord al

Neusspray? :=

Ik kan absoluut heel slecht tegen neusspray, de rest van de dag branden mijn neusholtes en moet er vaak van overgeven.

Dan moet je eens een gewone eenvoudige zoutwateroplossing proberen.
En als dat zo brand dat zijn waarschijnlijk je slijmvliezen zwaar geiritieerd wat ook de problemen met je oren kan verklaren.
Als ik het zo lees zijn nl je holtes en de buis van Eustachius verstopt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:03

viavialover schreef:
ik ook een ruis achter iets in me oor ook niks aan te doen
ik kreeg het door het uitgaan
en me oren zijn altijd al schoon geweest
mss toch checkup bij de dokter doen
ik het tinitus iets maaar zal nooit erger dan wat ik nu heb worden als ik me oren goed bescherm

Voor alle duidelijkheid: tegen tinnitus is veel te doen, blijf daar dus niet mee rondlopen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:05

Paar dagen een paar druppels lauwe slaolie in je oor, watje erin tegen het uitlopen.
Mocht het dan vastzittend oorsmeer zijn, dan lost dit daarmee op.
Zo niet, dan alsnog naar de dokter!
Het voorweken zal het uitspuiten dan alleen maar vergemakkelijken ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:13

_Dominique schreef:
@Minjon dan ga ik dat toch maar doen denk ik, dankjewel!! :D (doet het zeer? := )

Haha nee totaal niet! Is vergelijkbaar met een douchestraal met lauw/warm water in je oor :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:18

Janneke2 schreef:
Voor alle duidelijkheid: tegen tinnitus is veel te doen, blijf daar dus niet mee rondlopen!

Zoals?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:26

Tegen titinus kun je wel wat doen, maar in andere gevallen (zo'n 40%) heb je gewoon dikke pech en zul je er mee moeten leren leven. (en hopen dat er niet weer een extra geluidje bij komt)